Citaat:12 december 2024/Enter/Overijssel
Aanval op schapen
2 schapen gedood
1 schaap geëuthanaseerd
Eigenaar veel sterkte

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/15gJyd ... tid=WC7FNe
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:12 december 2024/Enter/Overijssel
Aanval op schapen
2 schapen gedood
1 schaap geëuthanaseerd
Eigenaar veel sterkte
Haarbal schreef:Oei, dat is erg dichtbijTot nu toe was het hier in de de streek relatief rustig. Ik weet dat er op de Heuvelrug aan de Nijverdalse kant minimaal eentje zit, een vriend van mij spot vogels en die is er daar eentje tegen gekomen. Maar rondom Wierden had ik nog niets gehoord.
tienus63 schreef:Haarbal schreef:Oei, dat is erg dichtbijTot nu toe was het hier in de de streek relatief rustig. Ik weet dat er op de Heuvelrug aan de Nijverdalse kant minimaal eentje zit, een vriend van mij spot vogels en die is er daar eentje tegen gekomen. Maar rondom Wierden had ik nog niets gehoord.
Het is wel rustig met meldingen over aanvallen daar.
Of zal dat een kwestie zijn van wiens brood men eet, diens woord men spreekt?
En dat schapen van de kudde daar slachtoffer zijn? En dat de herders hun mond moeten houden van hun werkgever?
Citaat:45 Minuten geleden zijn er 2 wolven gespot bij de Wold Aa weg in Ruinerwold.
Popstra schreef:Het is altijd de mens zelf die een probleem van paarden ,opsluiten, maakt.
Paarden schikken zich. Wennen er aan en vinden het uiteindelijk wel best mits ze hun natje en droogje hebben en contact met een buur.
Heb in alle jaren nog nooit paarden mee gemaakt die achterlijk deden op stal. Integendeel, er heerst een heerlijke rust savonds en snachts.
Smorgens na hun ontbijt weer lekker naar buiten..
Het enigste is je meer kosten en werk hebt en laat dat nu juist voor veel mensen eigenlijk de werkelijke reden zijn ze hen niet binnen willen hebben.
journee schreef:Popstra schreef:Het is altijd de mens zelf die een probleem van paarden ,opsluiten, maakt.
Paarden schikken zich. Wennen er aan en vinden het uiteindelijk wel best mits ze hun natje en droogje hebben en contact met een buur.
Heb in alle jaren nog nooit paarden mee gemaakt die achterlijk deden op stal. Integendeel, er heerst een heerlijke rust savonds en snachts.
Het enigste is je meer kosten en werk hebt en laat dat nu juist voor veel mensen eigenlijk de werkelijke reden zijn ze hen niet binnen willen hebben.
Dat jij het geluk hebt dat je nog geen paard heb gehad dat moeite heeft met op stal staan, betekent niet dat een ander dat geluk ook heeft. Zat paarden die het helemaal niet goed doen op stal. Zowel vanwege lichamelijke klachten (astma, allergie, stijfheid /vocht vasthouden) als geestelijk klachten (wevers, kribbebijters en dergelijke) En opstallen kost inderdaad veel meer tijd en geld. Twee dingen die ook niet iedereen in overvloed heeft. Mij heeft het aan beide gelukkig ook nooit ontbroken, maar ik kan wel begrijpen dat dit voor sommigen zeker een struikelblok is. Paardenhouden wordt zo weer steeds meer een 'rijkeluishobby'.
journee schreef:Popstra schreef:Het is altijd de mens zelf die een probleem van paarden ,opsluiten, maakt.
Dat jij het geluk hebt dat je nog geen paard heb gehad dat moeite heeft met op stal staan, betekent niet dat een ander dat geluk ook heeft. Zat paarden die het helemaal niet goed doen op stal. Zowel vanwege lichamelijke klachten (astma, allergie, stijfheid /vocht vasthouden) als geestelijk klachten (wevers, kribbebijters en dergelijke) En opstallen kost inderdaad veel meer tijd en geld. Twee dingen die ook niet iedereen in overvloed heeft. Mij heeft het aan beide gelukkig ook nooit ontbroken, maar ik kan wel begrijpen dat dit voor sommigen zeker een struikelblok is. Paardenhouden wordt zo weer steeds meer een 'rijkeluishobby'.
MarrieLeen schreef:Zou bovenstaande melding niet meer te maken hebben met de meldingen uit Delden/Twickel, meer die kant op?
Wierden/Nijverdal is toch meer andere kant A1. Alhoewel dat ook niks hoeft te zeggen.
Haarbal schreef:MarrieLeen schreef:Zou bovenstaande melding niet meer te maken hebben met de meldingen uit Delden/Twickel, meer die kant op?
Wierden/Nijverdal is toch meer andere kant A1. Alhoewel dat ook niks hoeft te zeggen.
Wel vorig jaar die ene rond Vriezenveen en de Engbertsdijkvenen. Die had toen bij het Veenmuseum een aantal schapen doodgebeten. Maar daarna is het lange tijd rustig geweest. Of niemand heeft gemeld, dat kan ook.
Ik reed woensdag van Wierden naar Neede (over Enter-Goor-Hengevelde) en verbaasde me er over dat er nog zoveel spul achter wat simpele draadjes staat. Vooral tussen Wierden en Rijssen. Daar zal men nu wellicht als de wiedeweerga gaan afrasteren.
Dreamboy schreef:Persoonlijk vond ik het werk zwaarder en meer toen ik ze 24/7 buiten had lopen. In weer en wind door de paddock om deze schoon te maken en in de zomer door het mulle zand. Maar dat ter zijde. Wintu, geld achter de hand hebben geldt voor elk huisdier, heeft niets met rijkelui te maken. Hoe vaak lees je niet dat iemand geld inzamelt omdat de hond of kat geopereerd moet worden. Mijn hond is laatst geopereerd aan een tumor aan zijn poot. Heeft een dikke 1000 euro gekost. Voor veel mensen is dit niet haalbaar.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Persoonlijk vond ik het werk zwaarder en meer toen ik ze 24/7 buiten had lopen. In weer en wind door de paddock om deze schoon te maken en in de zomer door het mulle zand. Maar dat ter zijde. Wintu, geld achter de hand hebben geldt voor elk huisdier, heeft niets met rijkelui te maken. Hoe vaak lees je niet dat iemand geld inzamelt omdat de hond of kat geopereerd moet worden. Mijn hond is laatst geopereerd aan een tumor aan zijn poot. Heeft een dikke 1000 euro gekost. Voor veel mensen is dit niet haalbaar.
Dat zeg ik toch?![]()
Maar... ik vind ook dat je een dier medische zorg moet kunnen bieden en dat je dat bij aanschaf ook in het achterhoofd moet houden, enkel maar eerlijk tegenover het dier immers?
Wintu schreef:journee schreef:Dat jij het geluk hebt dat je nog geen paard heb gehad dat moeite heeft met op stal staan, betekent niet dat een ander dat geluk ook heeft. Zat paarden die het helemaal niet goed doen op stal. Zowel vanwege lichamelijke klachten (astma, allergie, stijfheid /vocht vasthouden) als geestelijk klachten (wevers, kribbebijters en dergelijke) En opstallen kost inderdaad veel meer tijd en geld. Twee dingen die ook niet iedereen in overvloed heeft. Mij heeft het aan beide gelukkig ook nooit ontbroken, maar ik kan wel begrijpen dat dit voor sommigen zeker een struikelblok is. Paardenhouden wordt zo weer steeds meer een 'rijkeluishobby'.
Dan ga ik even heel flauw doen,maar ik vind persoonlijk dat je altijd een stal achter de hand moet hebben, voor noodgevallen, ziekte etc. Hetzelfde dat ik vind dat je financiële ruimte over moet hebben voor calamiteiten rondom je paard of elk ander dier dat je aanschaft. Als dat rijkeluis is, dan zij dat maar zo. Sommige dingen zijn niet voor een ieder weg gelegd. Ik wil ook wel in een villa wonen met alle faciliteiten rondom het huis, maar doe ik niet, want dat trekken mijn financiën niet.
Mijn paard heeft artrose, is beter voor hem om klokje rond buiten te staan. Maar ik ga hem de stress van een wolf rondom of van een eventuele aanval niet aan doen. Tis maar net waar je voor kiest.