Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Janneke2 schreef:De arbeiders staan buiten de SP wat in de kou.
Waarom vind je dat? Minimumloon fors omhoog, energieplafond plus 1300 voor de minima. Er is het afgelopen jaar toch enorm veel gedaan om het voor arbeiders wat fijner te krijgen.
Loretta schreef:Misschien is er hier een VVD stemmer die mij eens uit kan leggen waarom je nu nog steeds in de VVD en Mark Rutte gelooft. Kan het me haast niet voorstellen na alles. Maar als je de peilingen ziet dan zijn er toch nog een heleboel Nederlanders die nog steeds VVD stemmen.
ruitje schreef:Loretta schreef:Misschien is er hier een VVD stemmer die mij eens uit kan leggen waarom je nu nog steeds in de VVD en Mark Rutte gelooft. Kan het me haast niet voorstellen na alles. Maar als je de peilingen ziet dan zijn er toch nog een heleboel Nederlanders die nog steeds VVD stemmen.
Ik stem geen VVD, maar ik kan mij bedenken dat er op rechts gewoon niet zo heel veel opties zijn inhoudelijk gezien. Los van Rutte he( in hoeverre je dat los kan zien, maargoed) . Als je alleen gaat voor de standpunten...
Is er dan op rechts een beter alternatief?
PVV? Is niet rechts op veel standpunten. Idem voor CDA. Zijn beiden meer midden partijen.
SGP of FvD? Valt voor veel mensen af vanwege de ideologie.
Dan houd je nu Ja21 en BBB over als nieuwe partijen... waarvan je ook nog maar moet afwachten hoe of wat.
Denk wel dat de groei van BBB en Ja21 laat zien dat er behoefte is aan een betrouwbaar alternatief op rechts.
Echwel schreef:Daarbij denk ik dat de grootste mopperaars in Nederland meer over de grens moeten kijken om te beseffen dat we het hier niet slecht hebben.
Bv Engeland na de Brexit is pure armoede voor de gewone bevolking
juval schreef:BBB wordt aan de rechterkant gepositioneerd, maar mag ik vragen waarom? In het verkiezingsprogramma zie ik juist heel veel aandacht voor juist de gewone mensen, verbeteringen voor de zorg, openbaar vervoer, hulpdiensten en scholen in de provincies. Juist niet voor de grote bedrijven en multinationals.
Echwel schreef:Maar de PvdA en GroenLinks links zijn er ook meer voor de grote bedrijven
Zoals ik zei die het normaal vinden zoveel arbeidsmigranten binnen te halen, huizen voor torenhoge huren te verhuren.
Dan ben je er niet voor de Nederlandse werknemer.
Daarbij vraag ik mij af, waarom wordt het stikstof probleem niet eerst aangepakt met minder plastic producten en het gebruik van plastic.
Denk dat dat een groter probleem wereldwijd is.
Daarbij denk ik dat de grootste mopperaars in Nederland meer over de grens moeten kijken om te beseffen dat we het hier niet slecht hebben.
Bv Engeland na de Brexit is pure armoede voor de gewone bevolking
Echwel schreef:Daar is heel veel hulp voor Loretta.
En hoe hard ook daar zouden mensen miss hun prioriteiten anders moeten leggen.
Ipv roken en drinken eten kopen
Echwel schreef:Geen gemeentelijke belastingen hoeven betalen.
1500 energiecompensatie en noem maar op