Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Cer, een Nederlands bedrijf nabij de grens wordt naast stikstofdepositie op Nederlandse natuur ook getoetst op depositie op Belgische en/of Duitse natuur. En dient op die gebieden te voldoen aan de wet- en regelgeving daar. Dat is voor Duitsland niet zo spannend, voor België geldt sinds kort ook 0,00 toename. Ik neem aan dat er andersom ook zo gekeken wordt, anders zal de MOB er wel bovenop vliegen.
Laten we de migranten discussie lekker ergens anders voeren.
Cer schreef:We hebben hier toch ook grote industrie?
Ik geef toe, ik snap niet veel van vergunningen, maarrrrr Spenk en Idinn.. laten we ook niet net doen alsof de overheid nooit fouten maakt, of nooit iets ten gunste van zichzelf doet. Want als je dat gelooft heb je ook niet heel erg opgelet de laatste jaren denk?
(hoe zit dat ookalweer met die toeslagen? Of wat was er ookalweer met het continue aanpassen van regels tijdens een aanpassingsproces? Is er wel eens een deal gesloten die niet helemaal zuiver op de graat was? )
Ik denk dat er wel gewoon eerlijk gekeken moet worden naar hoe dingen gaan.. gewoon aannemen dat alles altijd maar goed geregeld is, lijkt mij ook een tikje naief?
Of, is in het geval van tegen boeren, het een zaak van all is fair, als ze maar weggaan? (voor wat voor reden dan ook)
idinn schreef:Ik ben de laatste die zou beweren dat de overheid geen fouten maakt. Er is fout na fout opgestapeld, waardoor het nu juist zo'n heet hangijzer is. Dat de focus nu alleen bij de boeren ligt, is natuurlijk erg kwalijk. Ik ben dan ook heel benieuwd naar wat ze in petto hebben voor de overige sectoren. Ook dat zit eraan te komen.
DuoPenotti schreef:Migranten discussie hoort bij het probleem.
De groei van de Nederlandse bevolking is sinds 2014 door niet al inwonende mensen maar door mensen van elders die hier komen wonen.
Ik weet het bokt begint dan te gillen met; krijgen vluchtelingen weer de schuld!
Maar het gaat niet over hun schuld, want dat hebben ze niet.
Het gaat over woningen die gebouwd moeten gaan worden, in tien jaar bijna een miljoen, voor een groot deel voor mensen van buitenaf. Geen schuld, wel een feit.
En dat feit geeft onder andere aan dat de boeren nu moeten wijken.
En het is niet alleen woningen, het is ook meer mensen is meer winkels, meer distributiecentra enz enz enz.
En maar 1 bevolkingsgroep krijgt echt de schuld van alles: de boer.
Dieuwke_ schreef:Ik hoop dat de pleuris best uitbreekt daar in Den Haag en dat ze zo langzamerhand ook maar eens snappen dat die poppenkast klaar moet zijn. Wat geneuzel zeg. Die van der Wal ook "mijn kinderen zitten huilend en trillend op de bank" terwijl ze gewoon op de achtergrond staan te lachen. Ze moeten zich doodschamen met z'n allen
Loretta schreef:Dieuwke_ schreef:Ik hoop dat de pleuris best uitbreekt daar in Den Haag en dat ze zo langzamerhand ook maar eens snappen dat die poppenkast klaar moet zijn. Wat geneuzel zeg. Die van der Wal ook "mijn kinderen zitten huilend en trillend op de bank" terwijl ze gewoon op de achtergrond staan te lachen. Ze moeten zich doodschamen met z'n allen
Mevrouw van de Wal kon op dat moment helemaal niet weten of haar kinderen op de bank zaten te trillen. Want in het filmpje is duidelijk te zien dat ze buiten stond. En ook nog eens behoorlijk ver van haar kapitale villa af.
elnienjo schreef:Loretta schreef:Mevrouw van de Wal kon op dat moment helemaal niet weten of haar kinderen op de bank zaten te trillen. Want in het filmpje is duidelijk te zien dat ze buiten stond. En ook nog eens behoorlijk ver van haar kapitale villa af.
Op het filmpje staan haar pubers gewoon in de oprit te lachen op de achtergrond.
juval schreef:CDA is nu ineens ook tegen de stikstofplannen. goed nieuws denk ik.
laat de boel inderdaad maar klappen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren... zou wel mooi zijn voor BBB als er nu verkiezingen komen.
DuoPenotti schreef:CDA heeft hun achterban wat voorheen boeren waren al behoorlijk in de steek gelaten de laatste jaren.
Wie nu BBB stemt gaat nooit meer terug.