Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:09

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:17

pffff....I give up....! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:18

Afbeelding

Vond ik best geslaagd voor dit topic

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:19

Hahaa, die is echt goed. En een waarheid als een koe als je het mij vraagt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:20

*LOL* Idd,... vroeger zou ik geschilderd zijn als Rubensvrouw, en nu word ik afgeschilderd als een vetkees Huilen van het lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:44

Ach Cyntje, misschien komt het wat laat voor je, maar over 4000 jaar zijn de rollen vást weer omgedraait, en moeten die kerels weer opletten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:39

Haai! Heb nog niet veel gelezen, maar ga dat nu wel een beetje doen Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:13

Plaatje is inderdaad wel grappig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:10

Ach meeste mannen houden wel van een beetje houvast hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:22

Mijne heeft gelukkig ook geen problemen met m'n spekjes... Ik maak me er zelf drukker om...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:20

hier nog 1. Hij zegt altijd liever zo als zon magere lat (zegt ie altijd van de modellen die richting ana gaan) maar tussen slank en slank zit ook nog verschil. Ga toch voor de mooi slank ipv de leuk stevig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:22

Ja ik ook hoor! Ik wil liever mooi strakker slank zijn...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:20

Ik heb zelf ook last van overgewicht en dit heb ik echt al sinds mijn geboorte. Ik was 10,5 pond toen ik geboren werd, ook niet echt een normaal gewicht voor een baby.
Ik ben dus ook nog nooit slank geweest en weet ook niet hoe het is.
Nu ben ik 22 en na jaren gepest geweest te zijn (en juist daardoor meer eten) heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mijn leven omgegooid.
Ik ga nu elke maand naar de dietiste en eet echt heel anders. Ik snoep bijna nooit meer, eet braaf mijn fruitjes elke dag en drink meer water (dit dronk ik helemaal niet)
En toch zelfs ondanks dit is er in 3 maanden nog maar een halve kilo af.
Heel lastig om dit dus zo vol te houden, maar ik doe het wel, want ik heb hoop dat er toch meer vanaf gaat.
Ik kan er heel slecht tegen dat mensen zo raar kijken als ik dan een keer een patatje haal. Ik bedoel ik ben ook maar een mens en mag ik ook eens.
Ze hebben niet door dat je thuis echt niet zit te schranzen en dat je keihard je best doet om dat gewicht kwijt te raken. Maar niet bij iedereen vliegt het eraf, want niet bij iedereen ligt het aan het eten.
Ik bedoel zelfs nu ik zo gezond eet (heus heb ik wel eens dagen dat het wat minder gaat) gaat het nog steeds zoooo moeilijk bij mij, dat je snel geneigd bent om te zeggen, nou laat dan maar het lukt toch niet.
Maar dat wil ik niet, ik wil dit echt doorzetten.
Ik weet dat er altijd mensen blijven die je veroordelen als je dik bent, ik probeer daar boven te staan, al is dat soms moeilijk.

Mijn moeder is ook altijd dik geweest, die heeft zelfs 500 caloriën dieten gedaan, waar ze enkel heel sacho en slapjes van werd, maar niks viel ze af.
Uiteindelijk heeft ze een maagband en later een maagverkleining gehad. Dit heeft wel geholpen, en daar ben ik blij om, want anders denk ik dat ze er misschien niet meer geweest was.
En ook echt lag dit niet aan het eten.

Ik heb altijd paardgereden en heb nu ook een Fries paardje, die echt totaal geen last van me heeft met rijden.
Nou ja ik wilde dit gewoon even kwijt, en hoop dat mensen een beetje na gaan denken voor ze wat zeggen en dikke mensen veroordelen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:56

rockwitch schreef:
Mijn moeder is ook altijd dik geweest, die heeft zelfs 500 caloriën dieten gedaan, waar ze enkel heel sacho en slapjes van werd, maar niks viel ze af.
Uiteindelijk heeft ze een maagband en later een maagverkleining gehad. Dit heeft wel geholpen, en daar ben ik blij om, want anders denk ik dat ze er misschien niet meer geweest was.
En ook echt lag dit niet aan het eten.

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar dit snap ik niet, jij wel?
Een zeer streng dieet viel ze niet van af, maar een maagband wel. Die maagband zorgt er toch ook alleen maar voor dat je minder kunt eten? (en toch een vol gevoel krijgt)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:02

Ik word er niet goed van! Het is o zo makkelijk om te zeggen: Eet wat minder en beweeg wat meer.. Maar dat is het gewoon niet! Mensen die je uitschelden voor van alles en nog wat, of je aankijken alsof je van een andere wereld komt.. Want ja, waarom verder kijken dan je neus lang is?

In mijn geval zit ik op een soort van spiraal en ga alleen maar naar beneden. Ik moet mezelf omhoog zien te helpen, maar dit lukt me gewoon niet! Ik vind het moeilijk om een midden weg te vinden in het eten. (het is bij mij of alles of niets, een klein beetje is gewoon echt moeilijk voor me)

Ik ben jaren bij een kinderarts geweest (niets afgevallen), jaren bij een HA geweest (niets afgevallen) en jaren bij een dietiste geweest (niets afgevallen).. Altijd krijg je maar het zelfde verhaal te horen, en daar schiet ik gewoon niets mee op! Ik moet het toch zelf doen en dat begrijp ik.. Ik wil geen hulp meer van een arts oid. Ik ken die verhaaltjes nou wel, maar in mijn geval schiet ik er niets mee op. Ik ken de theorie, nu de praktijk nog!

Ja, dan nog ouders die willen dat je afvalt.. Zelf bij mijn ouders en familie durf ik amper nog te eten waar ik trek in heb (ook gewoon met avondeten) want wat zullen ze wel niet van me denken.

Ik ben gewoon van mening dat je mensen die je niet kent er ook niet op hoeft te wijzen! Men weet zelf wel of hij/zij teveel weegt.. Kijk als een vriendin van je overgewicht heeft.. Prima! Helpen kan altijd. Maar IK zit echt niet te wachten op commentaar van mensen die ik niet ken! Tenzij ik er om vraag natuurlijk Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:23

K_im schreef:
Ik vind het moeilijk om een midden weg te vinden in het eten. (het is bij mij of alles of niets, een klein beetje is gewoon echt moeilijk voor me)

even voor de discussie. Denk je dat "slanke" mensen het makkelijk vinden om gematigd te eten? Ook ik moet m'n best doen om bijv de zak chips weg te leggen als hij nog niet leeg is. Ik heb net een broodje pindakaas op en lust er nog wel 1 (op z'n minst Tong uitsteken ) Ik kan niet veel bewegen door m'n ziekte, dus zal echt gematigd moeten eten als ik niet dik wil worden. Vele denken maar dat het vanzelf gaat ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:55

Superwoman... Er schijnt wel een beduidend verschil te zijn tussen slank zijn en maat houden en overgewicht hebben en maat houden. Sommige mensen kunnen meer eten dan anderen, en als je al stevig bent is het heel frustrerend om sommige mensen gewoon vanalles te zien eten zonder een grammetje aan te komen, terwijl je zelf maar naar een hamburger hoeft te kíjken...

Ik ben zelf trouwens heel erg aan het afvallen nu, maar niet op een goede manier... heb 'iets' met m'n schildklier, maar ze weten niet of hij nou te traaf of te snel werkt, of dat er iets anders aan de hand is Rolleyes

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:24

Rock schreef:
Sommige mensen kunnen meer eten dan anderen, en als je al stevig bent is het heel frustrerend om sommige mensen gewoon vanalles te zien eten zonder een grammetje aan te komen, terwijl je zelf maar naar een hamburger hoeft te kíjken...

Ik ben ook slank, en ook ik moet gewoon opletten met wat ik eet.
Om zo te blijven moet ik zeker opletten met wat ik eet, en een frietje of iets dergelijks kan ook alleen met mate.
Het gaat niet allemaal vanzelf Knipoog
En ik denk dat dit voor het gros van de slanke mensen geldt.. de mensen die kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen zullen niet onder het gros van de bevolking vallen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:26

Rock schreef:
Superwoman... Er schijnt wel een beduidend verschil te zijn tussen slank zijn en maat houden en overgewicht hebben en maat houden.

Ik DENK dat dat komt door het emotionele eten.

Dat de 1 meer kan eten dan de ander is een feit. Kan frustrerend zijn Ja .
Maar ook voor degene die meer kan eten,die moet ook een grens trekken. Een enkele kan idd slecht eten en niks aankomen, maar zo zijn er ook mensen die idd lijken aan te komen door naar eten te kijken. Het gros is (denk ik) dik of dun door hun eetgewoonte.

haha Wesseltje, je bent me voor Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:33

Cyntje schreef:
*LOL* Idd,... vroeger zou ik geschilderd zijn als Rubensvrouw, en nu word ik afgeschilderd als een vetkees Huilen van het lachen

Haha, dat zeg ik ook altijd Huilen van het lachen

In de tijd van Rubens zou ik getrouwd geweest zijn met een rijke gozer. In die tijd was het toch, hoe dikker de vrouw, hoe beter de afkomst?

Ik sport nu 3x op de week anderhalf uur intensief (onder begeleiding) en doe weight watchers. Ondertussen is er toch al 7kg af!

Volgens de diëtiste moeten er nog 36 af om een 'normaal' gewicht te hebben, ik zal al blij zijn als er nog 20 afgaan Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:43

Om even voor mijzelf te spreken:

Diverse keren werd ik in dit topic behandeld als "jij hebt geen recht van spreken want jij hebt een goed figuur". Een paar keer heb ik daarop laten weten dat ik net zo goed recht van spreken heb, en wel om dat ik "beide kanten van het juiste gewicht" van dichtbij heb meegemaakt.

Iets uitgebreider: door eetstoornis ongezond licht geweest, door medicijngebruik ongezond aangekomen, dat nooit meer in zijn geheel kwijt geraakt.

Zowel mijn eetstoornis als het medicijngebruik hebben ervoor gezorgd dat mijn gehele spijsvertering naar de klote is. Mijn lichaam heeft geleerd op gewicht te blijven van ongewoon weinig eten en aan te komen van normale hoeveelheden. Ik leef al meer dan een jaar op ongewoon weinig eten - ik eet nog minder dan in de tijd dat ik (veel) te mager was. Daaronder kun je in principe verstaan één, eventueel twee (bij veel inspanning) "maaltijden" die nog niet de helft zijn van wat een gemiddelde vrouw weg eet, die derde (en vaak dus ook tweede) maaltijd plus alle tussendoortjes laat ik sowieso staan.

En waarom?

Om op gewicht te blijven.

Ik wéét dat het niet gezond is hoe ik leef, ik eet gezonde dingen maar de hoeveelheden zijn onvoldoende om echt op te kunnen leven. Maar van meer eten kom ik aan en ik zit al 4 kilo boven het - voor mij persoonlijk - ideale gewicht. Die angst om aan te komen is er nog steeds, net als die fascinatie voor bepaalde gewichten. Ik zou dolgraag weer terug willen naar het gewicht dat ik had vóór ik met de medicatie begon, maar nog minder eten zou me helemaal de das om doen.

En dan nog doet men alsof ik alles kan eten. Dan nog doet men alsof ik geen recht van spreken heb, WANT ik heb een goed gewicht.

Ik heb in deze discussie heus niet onwijs uit m'n nek lopen banketstaaf.

En zo'n opmerking die Rock nu weer maakt ("Sommige mensen kunnen meer eten dan anderen, en als je al stevig bent is het heel frustrerend om sommige mensen gewoon vanalles te zien eten zonder een grammetje aan te komen, terwijl je zelf maar naar een hamburger hoeft te kíjken...") gaat er bij mij dus ook even niet in.

Je moest eens weten hoe vaak ik er door te dikke mensen op aan word gesproken dat ik een gezond gewicht heb... "Ja, maar JIJ kunt het hebben, neem er toch nog ééntje", "ik ben echt jaloers op jou, jij kunt tenminste eten wat je wil" en meer van dat soort opmerkingen.

Ik doe er net zo goed heel veel moeite voor om op gewicht te blijven.

Sterker nog, misschien doe ik daar wel meer moeite voor dan de gemiddelde persoon met overgewicht.

Ik ben niet iemand die zich snel verschuilt achter oorzaken en excuses, integendeel. Ik wil worden behandeld om wie ik ben, ik behandel anderen voor zo goed als dat gaat (ieder mens kampt met vooroordelen, probeer het maar te ontkennen) om wie ze zijn. Als iemand dyslexie of een psychiatrische aandoening of desnoods kanker heeft, ga ik hem of haar daar ook niet anders om behandelen - dat zou ik zelf ook niet willen.

Maar ik ben het wel schijtzat dat ik in dit topic behandeld ben alsof ik geen recht van spreken had en dat bovendien mensen met overgewicht altijd maar lijken te denken dat ik als persoon alles maar kan eten.

Ondanks dat 'ie niet zo bedoeld was, betrek ik de opmerking van Rock dus in deze wel even op mijzelf.

Puur om jullie er even op te wijzen dat wij mensen met een "gezond gewicht" ook gevoelens hebben, óók gekwetst kunnen worden en dat wij bovendien lang niet altijd alles kunnen eten wat we maar willen.

Voor de geïnteresseerden: ik heb sinds dinsdagmiddag 17:00 (edit: correctie, langer, ik bedacht me gistermiddag rond een uur of 3 dat ik weer eens meer dan 24 uur niets gegeten had) enkel gistermiddag een derde ciabatta met wat groente en kaas en dergelijke gehad.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:46

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:48

Toen wel, nu minder Verdrietig
Verlies zo veel,.... moet zo snel verwisselen,... heb dat nog nooit gehad Scheve mond

Maar ik voel me wel meer vrouw nu, dat wel Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:49

Nouks kom je niet aan omdat je jou lichaam heel de tijd in hongersnood fase laat staan.
En dan zul je als je gewoon eet inderdaad aankomen.
Want wat je schrijft is echt onvoldoende!

Mijn broer is zo een alles eter, hij is zo een stokje maar toch zit er ook een zwarte kant aan. Ongelofelijk maar waar hebben deze meer visceraal vet dan dikke mensen. En dat is het ongezondste.

Maar goed ik droom dan ook niet om 4 sates een burger, een curryworst en een grote friets op te krijgen