Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:38

Dit is ontzettend eng.

Dus als je een vreselijke ziekte krijgt (kanker bv) dan heeft God die gestuurd om jou te testen. En als je dan maar hard genoeg bidt en je overgeeft aan God gaat het over. Mensen die niet goed op de behandeling reageren hebben niet hard genoeg gebeden.

Ik hoop van harte dat er jou en je familie nooit zoiets vreselijks overkomt, en dat je mettertijd (heb de indruk dat je nog jong bent) wat minder hard en fanatiek zal worden.[/quote]

Zo bedoel ik het niet Knipoog
Jong? ben bijna 18 Knipoog
Ik zeg niet dat alle ziektes voortkomen uit beproeving.
Dat heb je mij niet horen zeggen het was een voorbeeld.
Sommige misschien wel sommige niet.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:45

Dus sommige mensen van jouw leeftijd die sterven aan leukemie hebben niet hard genoeg gebeden?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:46

Klara16 schreef:
Dus sommige mensen van jouw leeftijd die sterven aan leukemie hebben niet hard genoeg gebeden?

Lees eerst het bovenstaande bericht Knipoog
Daar staat in dat ik niet bijdoelde dat het altijd zo is.
Maar het kan misschien wel gebeuren om bepaalde mensen aan het denken te zetten.
Ten slotte hebben we zelf voor de zonde gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:47

En het is nogal chantage van die God van jou. Als je in mij gelooft genees je, anders dan sterf je maar

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:48

faye schreef:
En het is nogal chantage van die God van jou. Als je in mij gelooft genees je, anders dan sterf je maar

Ik word dit echt zat lees eerst wat ik daarna zei.. Zoals ik al zei IS DAT NIET BIJ ALLE ZIEKTES HET GEVAL! Het gaat ook niet om 'hard bidden'. Maar om je geloof.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:50

Sommige dingen zijn niet te begrijpen, hierover zijn zoveel opvattingen, zoveel manieren om het uit te leggen.

- resultaat van de zondeval
- beproeving van God
- stilzetten van een mens (door God)
- God haalt zijn kind thuis

Je kunt het op zoveel manieren uitleggen en ze zijn geen van alle erg begrijpelijk. Aan de andere kant; ik geloof liever dat er een God is die met ons allen een doel voor ogen heeft dan dat ik geloof in de oerknal en dat de mens zo stom is dat hij zichzelf naar de sodemieter helpt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:51

anneliesdj schreef:
Sommige dingen zijn niet te begrijpen, hierover zijn zoveel opvattingen, zoveel manieren om het uit te leggen.

- resultaat van de zondeval
- beproeving van God
- stilzetten van een mens (door God)
- God haalt zijn kind thuis

Je kunt het op zoveel manieren uitleggen en ze zijn geen van alle erg begrijpelijk. Aan de andere kant; ik geloof liever dat er een God is die met ons allen een doel voor ogen heeft dan dat ik geloof in de oerknal en dat de mens zo stom is dat hij zichzelf naar de sodemieter helpt.

Daar ben ik het voledig mee eens.
De oerknal vind ik zowiezo een hele rare theorie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:01

Hoe weet jij nu of sommige ziekten een beproeving zijn en anderen niet?

Als er 1 ding is waar ik niet in geloof, is het dat God mensen een ziekte toestuurt om hen te testen.

De oerknaltheorie en de christelijke theorie gaan perfect samen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:03

Tieneke schreef:
Hoe weet jij nu of sommige ziekten een beproeving zijn en anderen niet?

Als er 1 ding is waar ik niet in geloof, is het dat God mensen een ziekte toestuurt om hen te testen.

De oerknaltheorie en de christelijke theorie gaan perfect samen.

Er staat in de bijbel dat God wilt weten of wij ook in slechte tijden voor God kiezen, vandaar dat God soms niet zulke leuke dingen laat gebeuren. Om te kijken hoe wij daar op reageren.
Waarom zijn er dat ziektes volgends jou? Ik neem aan dat je niet gelooft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:05

Ik heb toch liever dat de mens zichzelf naar de sodemieter helpt dan dat dat de bedoeling van een god is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:07

Er staat ook in de bijbel dat tegenslag niet door God bepaald wordt, dat hij er niet voor kiest dat mensen ziek worden. De bijbel is groot, er staan wel meer tegenstrijdigheden in. Logisch ook, als je bedenkt hoe het geschreven is.

Of ik geloof in God? Ben ik nog niet uit.

En btw: 18 vind ik idd jong.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:21

anneliesdj schreef:
Als je beter leest dan zie je er staan "is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt." en "dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen"
Het feit dat je homo bent kun je dus niets aan doen, maar als je dat homo zijn in praktijk brengt, dus seksuele omgang hebt met iemand van hetzelfde geslacht, keurt God dat af.
Dat is niet mijn mening maar staat duidelijk in de Bijbel.

Als je het hele topic hebt gelezen zou je dit niet hoeven vragen want ik heb dit al meerdere keren verduidelijkt.

Als jij mijn post gelezen had, dan had je geweten dat ik het hele topic gelezen had...

anneliesdj schreef:
Klara16 schreef:
Dus jij verwacht van gezonde volwassen mensen dat ze dan nooit in hun leven een liefdesrelatie of seksuele bevrediging hebben.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar besef je wel wat dat betekent? Das geen volwaardig mensenleven.

Wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar zulke taal pik ik niet. Ik probeer hier gewoon verduidelijking te geven.
Maar ik ben er zat van, ik reageer hier niet meer.

Wat voor taal je het over hebt is mij een raadsel... of vind je 'seksuele bevrediging' al grove taal..?
Jij geeft aan dat sommige 'niet Christenen' hier zich niet hebben verdiept in de bijbel, maar wie zegt dat ik niet christen ben. Ik hang geen kerk aan maar heb mij zeker wel verdiept in de bijbel en geloof en interpreteer het op mijn manier. Volgens mij heb ik me er dan wel degelijk in verdiept en ik praat tenminste niet een dominee na. Ik sta voor wat ik zeg en respecteer mensen. Ik gun iedereen een prettig en respectvol liefdesleven en de god waar ik in geloof ook. Jammer dat je hier niet meer wilt reageren, ik vind het wel een zinvolle discussie. Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:24

anneliesdj schreef:
Als je beter leest dan zie je er staan "is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt." en "dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen"
Het feit dat je homo bent kun je dus niets aan doen, maar als je dat homo zijn in praktijk brengt, dus seksuele omgang hebt met iemand van hetzelfde geslacht, keurt God dat af.
Dat is niet mijn mening maar staat duidelijk in de Bijbel.

Als je het hele topic hebt gelezen zou je dit niet hoeven vragen want ik heb dit al meerdere keren verduidelijkt.

Please anneleliesdj, LEZEN, ik heb al een paar keer aangehaald dat heel veel theologen van mening zijn dat deze passage in de bijbel NIET over homosexuele LIEFDESRELATIES gaan, maar over homosexuele handelingen van hetero's in het kader van de verering van Moloch.

Homosexuelen die een goede relatie hebben, zonde? Nee, dat geloof ik echt niet. Een mens die leeft en sterft in eenzaamheid, dat is pas zonde.

Enne, wees niet zo stellig, dat God iets afkeurt. Jij DENKT dat God wat afkeurt. Ik DENK dat dat niet zo is. Maar we weten het geen van beiden 100% zeker en een beeetje bescheiden zijn is een goeie christelijke eigenschap.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:29

Lante schreef:
Klara16 schreef:
Dus jij verwacht van gezonde volwassen mensen dat ze dan nooit in hun leven een liefdesrelatie of seksuele bevrediging hebben.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar besef je wel wat dat betekent? Das geen volwaardig mensenleven.

Wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar zulke taal pik ik niet. Ik probeer hier gewoon verduidelijking te geven.
Maar ik ben er zat van, ik reageer hier niet meer.

Wat voor taal je het over hebt is mij een raadsel... of vind je 'seksuele bevrediging' al grove taal..?
Jij geeft aan dat sommige 'niet Christenen' hier zich niet hebben verdiept in de bijbel, maar wie zegt dat ik niet christen ben. Ik hang geen kerk aan maar heb mij zeker wel verdiept in de bijbel en geloof en interpreteer het op mijn manier. Volgens mij heb ik me er dan wel degelijk in verdiept en ik praat tenminste niet een dominee na. Ik sta voor wat ik zeg en respecteer mensen. Ik gun iedereen een prettig en respectvol liefdesleven en de god waar ik in geloof ook. Jammer dat je hier niet meer wilt reageren, ik vind het wel een zinvolle discussie. Lachen[/quote]

Ik vind het een discussie zonder eind.
Ik bedoel het 'wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen' dat komt nogal provocerend en veroordelend over. Bovendien is jouw 'ik weet niet hoe oud jij bent' nogal denigrerend. Discussier op een normale manier of dicusier niet.

Daarbij; als jij in God gelooft en de Bijbel gelooft, maakt dat je dan geen christen? Dat ik christelijk ben wil niet zeggen dat ik bij een bepaalde gemeente hoor of een dominee achterna loop, dat heb ik nooit gezegd. Daarbij loop ik geen dominee achterna want die 'heb' ik niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:32

xTamara schreef:
En ik weet niet maar er zijn zat homo's die wouden dat ze het niet waren.

@ Klare16. Weet niet of je het tegen mij hebt? Maar ik ben 17 en heb veel ervaring met homo's en daar zit er 1 bij die gelooft en liever wou dat hij geen homo was. Knipoog

je bent 17 en hebt veel ervaring met homo`s Verward
ik ken ook een homo die zich suf zit te bidden om maar te genezen van zijn (kwaal)
de arme jongen heeft geen leven in de streng christelijke gemeenschap waar hij woond.
dat is dan ook de reden dat hij geen homo wil/kan zijn.

zou de zogenaamd liefdevolle christen gemeente deze jongen accepteren zo als hun god hem geschapen heeft, op de eerste plaats als mens, dan zou het leven er voor hem heel anders uit zien.
dan pas kan hij een menswaardig leven lijden met alles wat daar bij hoort dus ook een relatie.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:33

Ik dacht altijd dat ziektes en dergelijken bij Satan vandaan kwamen Vork

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:38

beantsje schreef:
Please anneleliesdj, LEZEN, ik heb al een paar keer aangehaald dat heel veel theologen van mening zijn dat deze passage in de bijbel NIET over homosexuele LIEFDESRELATIES gaan, maar over homosexuele handelingen van hetero's in het kader van de verering van Moloch.

Homosexuelen die een goede relatie hebben, zonde? Nee, dat geloof ik echt niet. Een mens die leeft en sterft in eenzaamheid, dat is pas zonde.

Enne, wees niet zo stellig, dat God iets afkeurt. Jij DENKT dat God wat afkeurt. Ik DENK dat dat niet zo is. Maar we weten het geen van beiden 100% zeker en een beeetje bescheiden zijn is een goeie christelijke eigenschap.

Maar zo vat ik dat niet op. Als je dat hoofdstuk leest is duidelijk dat de eerste 6 verzen over de Moloch gaat, vers 7 en 8 is tucht en daarna gaat het niet meer over Moloch.

Als dat wel zo zou zijn, dan geldt vers 9, 10, 11 en 12 ok alleen bij verering van de Moloch? Dus alleen als iemand gemeenschap heeft met zijn moeder in naam van Moloch, of als verering van Moloch, is dat fout? Normaal gesproken mag dat zeker wel?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:42

@Marjo_x: Ja misschien wel maar als je verder kijkt? Wie haalde Satan de wereld in? Dat waren de mensen, ik geloof dat de ziektes van de mensen afkomstig zijn omdat wij altijd verlangen om gelijk aan God te zijn.

@Alex66: Sommige dringen het inderdaad op (dat ze hetero moeten worden) en dat vind ik inderdaad ook slecht want het verandert waarschijnlijk toch niet. Maar toch geloof ik er wel in dat God het wel kan veranderen. Ik vind het homo zijn qua christendom erg moeilijk van de ene mag het wel de ander niet, het is maar net uit welke gemeente je komt.

@beantsje: eenzaam sterfen is geen zonde in mijn ogen. Ik zou niet weten waarom?
Waarom zou alleen zijn een zonde zijn? Enne beweer je hier ook mee dat de vrijgezellen dan zondig zijn of bedoel je echt de mensen die zonder relatie sterfen? Ben het met beide niet eens.
Toch zie ik homoseksuele handelingen wel aan als zonde. Maar toch kan ik het aan de ene kant ook wel accepteren. Het blijft een lastig onderwerp.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:43

of gewoon van ongezond leven...in ieder geval geloof ik pertinent niet dat een God die liefde is, doelbewust ziekten veroorzaakt!

Wat ik wel geloof, dat zowel God als mensen uit een op zich vreselijke gebeurtenis toch goede dinken kunnen halen. In die zin 'gebruikt' God de ziekte wel.
Zo ben ik door veel tegenslagen, ziekten en ongelukken met mij en mijn omgeving, uiteindelijk een beter (en vooral milder) mens geworden.

@Anneliesdj
Ik ga niet bakkeleien over tekstinterpretaties, ik heb dit echt niet zelf bedacht.
Als je de context nou eens veel ruimer neemt, namelijk de hele bijbel en de Geest die daaruit spreekt, en het Ene grote gebod en het tweede daaraan gelijk...(je weet wel: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf):
Wat is dan meer volgens Gods wil: een oprechte zuivere liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht? of mensen die hun hele leven hunkeren naar liefde maar verzuurd en eenzaam sterven?
om er nog maar eens een bijbeltekst tegenaan te gooien: God heeft gezegd dat het niet goed is dat de mens alleen is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:47

@xtamara
ik geloof niet in een zonde als een soort foute handeling waar je straf voor verdient.
Ik heb geleerd dat zonde betekent "je doel missen'
zoals het zonde is van de melk, als die omvalt, omdat die dan niet meer gedronken kan worden. Het is zonde om mensen te kwetsen, omdat ze dan beschadigd raken. het is zonde om niet te geloven, omdat je dan je ultieme doel in het leven mist. ja, en in deze context (!) geloof ik dat het zonde is als je niet lief kunt hebben. Echt letterlijk in de betekenis van: wat ontzettend jammer, wat verdrietig, wat zonde!
Dus geloof ik ook niet in een God die klaar staat met straffen van hel en verdoemenis maar in een God die ondanks onze foute keuzes de gevolgen (de dood) daarvan weg kan nemen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:48

xTamara schreef:
@Marjo_x: Ja misschien wel maar als je verder kijkt? Wie haalde Satan de wereld in? Dat waren de mensen, ik geloof dat de ziektes van de mensen afkomstig zijn omdat wij altijd verlangen om gelijk aan God te zijn.

Maar als God de schepper is van alles waarom maakte hij de Duivel dan? En hoe hebben wij hem de wereld ingehaald? Hij is toch de gevallen Engel die meer macht wilde?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:50

niet alles wat je niet kunt verklaren, komt van God. 50 jaar geleden was longkanker een straf van God, nu is het een gevolg van roken.
Ik vind het niet zo boeiend waar de Duivel vandaan komt, en of hij echt bestaat, of alleen een verpersoonlijking van al het slechte is. Essentie is dat wij mensen zelf sturing over ons leven hebben en zelf keuzes maken en daar zelf verantwoordelijk voor zijn.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 02-06-08 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:52

jaa..maar dat kan je ook weer terugbrengen.. Wie schiep de tabaks planten?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:53

en wie kwam op het onzinnige idee om daar tabak van te maken? God schiep ook de bomen maar niet de honkbalknuppels die uit hout zijn gemaakt en waarmee mensen inelkaar geslagen worden.

typisch geval van zonde: iets gebruiken voor iets slechts, waar het niet voor bedoeld was

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:57

beantsje schreef:
@Anneliesdj
Ik ga niet bakkeleien over tekstinterpretaties, ik heb dit echt niet zelf bedacht.
Als je de context nou eens veel ruimer neemt, namelijk de hele bijbel en de Geest die daaruit spreekt, en het Ene grote gebod en het tweede daaraan gelijk...(je weet wel: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf):
Wat is dan meer volgens Gods wil: een oprechte zuivere liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht? of mensen die hun hele leven hunkeren naar liefde maar verzuurd en eenzaam sterven?
om er nog maar eens een bijbeltekst tegenaan te gooien: God heeft gezegd dat het niet goed is dat de mens alleen is.

Net alsof je als vrijgezel niet gelukkig kunt zijn?

Paulus was ook vrijgezel en heeft gezegd dat het beter zou zijn dat iedereen alleen zou zijn.
Maar daar direkt achteraan staat; Het is beter te trouwen dan te branden van verlangen.

Wbt die ziekten, God veroorzaakt ze niet, God staat ze toe. Ze zijn veroorzaakt door de zondeval.