Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:37

Ik heb ook problemen met het bufferen Scheve mond Laat het morgen wel eerst uitladen voordat ik het ga kijken...
Ben benieuwd, duik nu namelijk mijn nestje in.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:38

Pauw en Witteman hun gasten: 6, waarvan 5 Links. Lekker verdeeld.

MonsterInc

smurffie

Tomaatje @ die kruistochten waren verkeerd, waren gruwelijk. Maar de kruistochten zijn geen heel geloof Knipoog net als deze film ook het hele geloof niet laat zien Knipoog enkel de negatieven kanten, waar die er dus over elk geloof zijn.

Waarom zou het over het ene geloof wel mogen zonder aanslagen en over de ander neit?

MaaikeMo

MISTRAL94 schreef:
Geen idee ik snap namelijk de hele koran ook niet, ik kan niet begrijpen dat er zoveel haat kan zijn binnen een geloof Vork

het leukste van alles is nog, dat de koran helemaal geen haat in zich heeft..
in de koran staat serieus dat je goed voor de medemens moet zijn, mensen moet helpen, en doden uit den boze is..

dus als de moslims is aan t lezen zouden gaan Haha!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:40

smurffie schreef:
Tomaatje @ die kruistochten waren verkeerd, waren gruwelijk. Maar de kruistochten zijn geen heel geloof Knipoog net als deze film ook het hele geloof niet laat zien Knipoog enkel de negatieven kanten, waar die er dus over elk geloof zijn.

Waarom zou het over het ene geloof wel mogen zonder aanslagen en over de ander neit?

Op dat moment, in die tijd, waren die kruistochten het hele geloof. Tenminste, (bijna) iedereen geloofde in het goede doel van die kruistochten.

smurffie

MaaikeMo schreef:
MISTRAL94 schreef:
Geen idee ik snap namelijk de hele koran ook niet, ik kan niet begrijpen dat er zoveel haat kan zijn binnen een geloof Vork

in de koran staat serieus dat je goed voor de medemens moet zijn, mensen moet helpen, en doden uit den boze is..

Maar er word wel door hun leiders gezegt dat iedereen die de islam niet aanbid onwaardig is. en dat die mensen gestraft moeten worden Knipoog
Maar, ja weer een maar, waar halen deze dit vandaan? uit zichzelf ? (dit is sirrieus een vraag, want hier wil ik het antwoord wel eens op weten.)

MarvanTom

Ik kreeg vandaag voordat ik de metro instapte de Spits (krant) in handen. Prompt stond daar een ingezonden brief in van iemand uit Tilburg ? die precies duidelijk maakte zoals wij ons thuis voelden. Laat die film maar zien, maar dan met onze buitenlandse buren naast ons en dan zien we wel waar de (on)zin zit. Maar dat maken we dan samen wel uit. Vond het een dappere inzending.
Helaas zijn het er maar een paar die de islam zo extreem volgen. Diegene die dus aanslagen doen en blind voor de ogen zijn, afgeschermd door oogkleppen ala hun strenge geloof. Het meerendeel wil dat ook helemaal niet, net zo min als wij.
Leven en laten leven, maar met respect voor het geloof.

MonsterInc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:41

MaaikeMo schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dan zou de wereld misschien wel verbeteren als ze dat eens gaan lezen Haha!
Maar het ging ook om een aantal verzen toch?

smurffie

Tomaatje schreef:
smurffie schreef:

Op dat moment, in die tijd, waren die kruistochten het hele geloof. Tenminste, (bijna) iedereen geloofde in het goede doel van die kruistochten.

Waren er in die tijd filmopnames mogelijk? NEE ofwel , het geloof word zwartgemaakt op iets waarvan al ingezien is dat het verkeerd is Knipoog nog veel erger in mijn ogen Lachen!

Ilzjuh

Nou. Clown Als dat was waar iedereen zich zo over liep op te fokken? Ik ben er niet zo van onder de indruk eigenlijk. Vind een groot gedeelte eigenlijk ook grote onzin. Ze laten voornamelijk de extremisten zien, er zijn natuurlijk best ook goede Islamitische mensen. De Koran is inderdaad al flink verouderd en ik ken behoorlijk wat moslims en die denken toch geen van allen zo hoor. Clown
Laat ik het er maar op houden dat ik denk dat Wilders een beetje levensmoe is in elk geval. Bang word ik er niet van, vraag me ten zeerste af of wij er veel last van gaan ondervinden.

[Edit] Jeetje. Ik kom er hier niet eens door.

Tomaatje

MaaikeMo schreef:
MISTRAL94 schreef:

Wat ik van de koran heb gelezen, vond ik niet erg gezellig (geldt ook voor gedeelten van de bijbel overigens!)

Hannanas

bevat trouwens wel beelden van het filmpje van de site Dumpert.

Weer korte gruwelijke beelden..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:42

MarvanTom schreef:
Ik kreeg vandaag voordat ik de metro instapte de Spits (krant) in handen. Prompt stond daar een ingezonden brief in van iemand uit Tilburg ? die precies duidelijk maakte zoals wij ons thuis voelden. Laat die film maar zien, maar dan met onze buitenlandse buren naast ons en dan zien we wel waar de (on)zin zit. Maar dat maken we dan samen wel uit. Vond het een dappere inzending.
Helaas zijn het er maar een paar die de islam zo extreem volgen. Diegene die dus aanslagen doen en blind voor de ogen zijn, afgeschermd door oogkleppen ala hun strenge geloof. Het meerendeel wil dat ook helemaal niet, net zo min als wij.
Leven en laten leven, maar met respect voor het geloof.

Ik denk dat het er meer zijn dan we denken Bloos
Maar nogmaals je kunt je ze niet allemaal over 1 kam scheren!

Lyonesse

Citaat:
De film van Geert Wilders is een gemiste kans, vindt VVD-leider Mark Rutte. ,,Hij heeft nu een miljoenenpubliek dat hij had kunnen gebruiken voor het presenteren van oplossingen voor problemen met de radicale islam en integratie. In plaats van iets constructiefs heeft hij oude beelden van terroristische en criminele daden laten zien.'' Volgens Rutte moeten parlementariërs geen oude archieven lichten, maar aan de slag om de problemen op te lossen. ,,Daar worden we tenslotte voor betaald.''

Eerst werd alles uit de kast gehaald om maar vooral duidelijk te maken dat wilders niet namens de regering handelde. Nu had hij dat ineens wel moeten doen? Scheve mond

smurffie

Hannanas schreef:

gruwelijke korte beelden, maar wel de waarheid Knipoog .

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:43

smurffie schreef:
Waren er in die tijd filmopnames mogelijk? NEE ofwel , het geloof word zwartgemaakt op iets waarvan al ingezien is dat het verkeerd is Knipoog nog veel erger in mijn ogen Lachen!

Ik snap je denk ik niet helemaal. Ik bedoel te zeggen dat vanuit dit oogpunt, deze mensen, eigenlijk nog in de middeleeuwen leven. Maar dan met betere wapens.
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 28-03-08 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:43

Laat Mark Rutte eerst eens op zichzelf gaan wonen en een vrouw zoeken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:44

smurffie schreef:
Hannanas schreef:

gruwelijke korte beelden, maar wel de waarheid Knipoog .

Ik begrijp de mening "minder erg als verwacht"niet.
Zijn deze beelden al niet erg genoeg dan?

MaaikeMo

smurffie schreef:
Maar er word wel door hun leiders gezegt dat iedereen die de islam niet aanbid onwaardig is. en dat die mensen gestraft moeten worden Knipoog
Maar, ja weer een maar, waar halen deze dit vandaan? uit zichzelf ? (dit is sirrieus een vraag, want hier wil ik het antwoord wel eens op weten.)

de problemen met koran en bijbel enzo, is dat ze herschreven worden... en dan is t niet zo moeilijk om er iets in te veranderen..
dus ja, het staat waarschijnlijk wel in de koran, maar dan niet de originele.. en als moslims echt geloofden in: moorden is naar de hemel
waren wij toch allemaal al kapot geschoten door de moslims in nederland?

Lyonesse

Sundancer schreef:
Laat Mark Rutte eerst eens op zichzelf gaan wonen en een vrouw zoeken.

ROFL

MISTRAL94

Iedereen schijnt het maar normaal te vinden dat mensen als Theo van Gogh, Pim Fortuin zomaar vermoord kunnen worden door bepaalde uitspraken. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen lijkt mij dat dit niet normaal is? Vrijheid van meningsuiting?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:45

Tomaatje schreef:
smokey17 schreef:
Dood aan Wilders, dood aan Nederland, dood aan Denemarken. Dit stond op de borden. Maar gelden deze kreten voor de hele bevolking van Afghanistan, of zijn het weer een zootje bij elkaar geschrapte mensen die door haat zaaiende mensen met geweren bij een gedreven zijn??

Denken alle Moslims zo kwaad over de Nederlanders en de Denen?

Moeten we echt bang gaan worden? Of is het maar een klein groepje radicale moslims, en zijn de rustige frome moslims net zo bang voor de radicale moslims?

Waarom boos worden op een heel land om de mening van 1 iemand?? Waarom boos worden op een heel land om 1 tekening?

Naar mijn mening moeten we vooral medelijden hebben met deze mensen. Dat zij al zo lang zo verdraait worden opgevoed.

Tja zo kun je het ook bekijken. Ik vind het ook maar knap dat ze het daar allemaal maar kunnen rooien daar als gewone burgers. Zat paar dagen terug nog naar een docu te kijken over jongen in Afghanistan die tussen de bombardementen en schietpartijen nog gewoon naar school gingen. Op de dag van het eindexamen hadden radicalen aanslagen voorspeld, echter gingen de examens gewoon door.

Al die landen als Afghanistan en irak/Iran zijn zo naar de vernieling geholpen en overhoop gehaald...

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:45