Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:11

Volgens mij, is die hele film een 1 april grap Nagelbijten / Gniffelen

en Wilders heeft zijn punt bewezen, 'hun' reageren zo extreem, als iemand een anti christen film zou maken zou er niet zo ophef over zijn..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:02

Nessah schreef:
Nee echt bang niet maar ik denk wel na dat als ik ( bijvoorbeeld) in een trein zit met wilders dan heeft hij 10 man beveiliging om zich geen maar ik niet. Denkt hij ook zover na?

Stel dat er echt aanslagen komen.. is dat een film van 15 minuten waard geweest? dat er dan misschien gewonden of zelfs misschien doden gaan vallen? Ik vind van niet.

Tuurlijk je mening geven mag, je leeft tenslotte in een vrij land.. echter hoef je je mening niet op een kwetsende manier naar buiten te brengen. En hoef je mensen niet te gaan beledigen. Want hij noemt balkende laf en weet ik veel wat.. Hmm, nee dat is niet nodig. Hij noemde mohammed een barbaar.. Waar is dat goed voor?

Bang ben ik niet, maar ik vind het allemaal zo onnoddig. Hij zegt iets over moslims.. maar dan praat je over miljoenen mensen.. Niet al die mensen denken/doen hetzelfde. Extremisten zijn inprincipe niet eens moslims omdat zij zich niet aan de 10 geboden houden.

Daarnaast zijn er wel al stukken van de film uitgelekt ( geen beelden, wel wat er in komt) en dat zou zijn dat er onderandere op het einde een koran in de fik gestoken word.. Nou sorry, je mag je mening hebben en zeggen maar een ( in de ogen van gelovige mensen) heilig boek hoef je niet in de brand te steken.

Als je het mij vraagt is Wilders zelf de man die laf is en niet balkende.. Wilders heeft 10 man beveiliging om zich heen lopen en durft geen enkele discussie aan te gaan. Daarnaast moet ik gewoon lachen als je ziet hoe weinig die man daadwerkelijk van de koran en de islam afweet.

Dat was hij ook Nagelbijten / Gniffelen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:07

Ik moest ook lachen toen ze de "nederlandse vlag" in brand staken....

Ben er niet voor bang. Ik denk dat het een 1 April grap is van Wilders om te laten zien dat je eigelijk niets meer mag zeggen......want stel je voor ze gaan dreigen voor aanslagen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:17

Dat zou best een goede grap zijn Clown Al hoe wel, op zich veranderd het niets natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:37

En met alle ophef is inderdaad zijn punt gemaakt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:58

feliciaa schreef:
Ik heb het idee dat Wilders het er allemaal om doet, het zal me ook niets verbazen als Wilders niet oud zal worden (laat ik het maar even zacht uitdrukken Knipoog ).

Hier kan ik me wel bij aansluiten idd.

Was laatst een stuk over op tv.
Toen zei iemand:

"Waarom Wilders dat durft? Heel simpel, hij is de meest beveiligde individu hier in Nederland."

Kwam nog een verhaaltje bij en zo, maar dit vond ik toch wel een goeie.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:15

Moirsa schreef:
en Wilders heeft zijn punt bewezen, 'hun'(= ZIJ) reageren zo extreem,

als je nagaat dat er in pakistan 160 miljoen mensen wonen, en er slecht 100 van demonstreren..

deze verhouding is hetzelfde in Nederland hoor Knipoog.

ik ben nog geen moskee tegen gekomen waar ik ook maar iets over deze man/film heb gehoord.. ik heb nog geen moslim gesproken die er een gespreksonderwerp over maakte. (terwijl dit onderwerp op mijn opleiding bv vaak voorbij komt)

dus hoe komen jullie erbij. zoveel ophef is er niet hoor. missschien 1% van de islamietische gemeenschap zegt er wat van of doet misschien iets.

maar het leeft niet eens onder deze gemeenschap. het leeft enkel in de media en naar mijn zeggen onder de niet-moslims

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:21

Nog meer reden om geen punt van deze film te maken. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:54

jameyskatje schreef:
Moirsa schreef:
en Wilders heeft zijn punt bewezen, 'hun'(= ZIJ) reageren zo extreem,

als je nagaat dat er in pakistan 160 miljoen mensen wonen, en er slecht 100 van demonstreren..

deze verhouding is hetzelfde in Nederland hoor Knipoog.

ik ben nog geen moskee tegen gekomen waar ik ook maar iets over deze man/film heb gehoord.. ik heb nog geen moslim gesproken die er een gespreksonderwerp over maakte. (terwijl dit onderwerp op mijn opleiding bv vaak voorbij komt)

dus hoe komen jullie erbij. zoveel ophef is er niet hoor. missschien 1% van de islamietische gemeenschap zegt er wat van of doet misschien iets.

maar het leeft niet eens onder deze gemeenschap. het leeft enkel in de media en naar mijn zeggen onder de niet-moslims

Dit is zo waar. En al die ophef over Moslims snap ik uberhaupt niet. Ik ben nog nóóit in aanraking met een Moslim gekomen die ook maar iets slechts heeft gezegt over de Nederlandse (of sowieso niet-Moslim) bevolking. Tuurlijk zitten ze er tussen, maar eerlijk gezegt heb ik een aantal keren een Nederlander (zo'n Lonsdale type) meegemaakt die zei dat hij alle Allochtonen wel eens een lesje zou leren. En als hij de kans kreeg deed hij het, daar kende ik hem goed genoeg voor. Dat gaat imo net zo ver als de groep extremistische Moslims. Mensen worden gewoon bang gemaakt door Wilders en de media. Nou sorry hoor, ga een eind heen en laat mensen in hun waarde..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:50

Er is helemaal niet zo veel ophef over die stomme film. Er komt internationaal veel meer poehaa over los dan hier in Nederland zelf.

ALs die film uitkomt dan ga ik dat ding niet eens kijken. Meneer Wilders zijn mening over de moslims interesseerd mij voor geen meter. En hij hoeft ook niet te denken dat het me wel interesseerd doordat ik kijkcijfers voor hem genereer.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:25

ben ik bang? ja
vindt ik film niet moet worden uitgezonden? nee

als ze lukken 1 film niet wordt uitgezonden vanwege discriminatie dan volgt de volgde film en dan nog 1 en dan nog 1 wat niet mag uitgezonden mag worden.

kijk maar eens naar al die bugs bunny aflveringen die afwerden geschrapt alleen omdat een aantal te discrimineert vonden.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:26

merel_gomez schreef:
ik ben nou wel bennieuwd wat er in de film gebeurt, ga hem wel kijken

Ik ben ook wel benieuwd en ga hem ook kijken.

Het mooie van al die ophef is nog, niemand heeft die film gezien, maar iedereen geeft zijn mening er al over terwijl ze nog geneens weten wat er in de film precies gebeurd.

En Geert Wilders gaan vergelijken met extremistische islamieten die hem dood wensen vind ik niet kunnen. Iemand beledigen vind ik totaal iets anders dan iemand willen vermoorden en hierbij ook andere onschuldige mensen bedreigen alleen maar omdat zij in hetzelfde land wonen of dezelfde nationaliteit hebben. Als je zo heilig overtuigd bent van je geloof dan hoef je het toch ook niet zo overdreven te verdedigen, sta daar dan gewoon boven en denk laat maar banketstaaf, Allah/ God (of wie dan ook) zal hem wel straffen voor zijn ongelovigheid (of hoe dat dan ook werkt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:27

merel_gomez schreef:
ik ben nou wel bennieuwd wat er in de film gebeurt, ga hem wel kijken

Ik ben meer benieuwd wat er ná gebeurt. Clown

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:28

.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:33

kensha schreef:
ben ik bang? ja
vindt ik film niet moet worden uitgezonden? nee

als ze lukken 1 film niet wordt uitgezonden vanwege discriminatie dan volgt de volgde film en dan nog 1 en dan nog 1 wat niet mag uitgezonden mag worden.

kijk maar eens naar al die bugs bunny aflveringen die afwerden geschrapt alleen omdat een aantal te discrimineert vonden.

Ja, (snik) "Song of the South" is nergens te krijgen (Disney klassieker) omdat ze in die film slaven hebben, tja het hoort bij de geschiedenis en die film is na de "slaventijd" gemaakt, maarja...
Ik hoop hem ooit nog te bemachtigen, want het is zo'n prachtige film (en niet vanwege die slaven, maar vanwege het verhaal er omheen!)

Sorry beetje offtopic, maar moest het even kwijt hihi

Liefs, Broekie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:35

faye schreef:
Nog meer reden om geen punt van deze film te maken. Haha!

Ik vind de ophef juist symboliek om wat er verkeerd gaat, de vrees.

Als er een anti boeddhistische film uit zou komen, zou er nooit zoveel drama over gemaakt worden.
Erger half tibet word vermoord, en enigste dat mensen zorgen maken is dit

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:40

faye schreef:
Ik niet. En als het wel gebeurt heeft het niet zoveel met Wilders te maken maar met de kortzichtigheid en indoctrinatie van bepaalde bevolkingsgroepen in het minder geëvolueerde buitenland.

En het staat los van Wilders. Nu is het Wilders, over een paar jaar hoeft er maar iemand een woord in de mond te nemen en het is bal. Het doel is duidelijk niet waar?

Ben het helemaal met je eens, pas geleden zag ik op het nieuws dat Afganen nederlandse vlaggen in de brand staken.
De gemiddelde Afgaan weet niet eens waar Nederland ligt, hoe komen ze aan die vlaggen, allemaal doorgestoken kaart.
De meeste moslims willen helemaal niets te maken hebben met extremisten geloof me, het is belachelijk dat een handjevol van die malloten de hele wereld angst aan kan jagen.
Of laten we ons gewoon gek maken.
Ik heb de film niet gezien, niemand trouwens maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op vrije meningsuiting.

Ook al gaat de film over de koran, ik zal maar niet zeggen hoe de extremisten over Maria de moeder van Jezus denken, want het grappige is dat Jezus ook voorkomt in de Koran maar dan als profeet.
Nou ze mogen over Maria denken wat ze willen, echt geen reden om dan maar oorlog te voeren.

99 % procent van de moslims zijn normale vredelievende mensen.
Bin Laden wil terug naar het begin van de Islam.
Vrouwen een Burka, niet naar school, niet eens medische begeleiding, geen televisie, geen bloemen, niets eens ballonnen, niet alleen op straat , geen maku up, geen muziek.
Op overspel staat de doodstraf enz, dus het invoeren van de Sharia.
Gelukkig zit die 99% daar echt niet op te wachten.
De meeste Afganen zijn blij dat ze van bin laden af zijn, ze mogen naar school, internet muziek en daar maken ze gretig gebruik van.

Onze regering probeert Geert Wilders zwart te maken en het lukt, ze zaaien onrust.
Het gevaar van een terroristiche aanslag bestaat maar heeft meer te maken met Afganistan, Irak en Palastina.

Het zelfde gebeurde met Pim Fortuin en zie wat er gebeurd is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:50

barbara1970 schreef:
Onze regering probeert Geert Wilders zwart te maken en het lukt

Kan je daar voorbeelden van geven?????

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:53

pff ik was blij dat dit topic eindelijk weg gezakt was. straks zijn er weer 2 dezelfde discussies bezig. maargoed

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:02

sarabande schreef:
barbara1970 schreef:
Onze regering probeert Geert Wilders zwart te maken en het lukt

Kan je daar voorbeelden van geven?????

Heel veel eigenlijk, en nee ben niet echt een fan van hem maar kijk eens op deGeert Wilders hyves, vergeet even de teksten van die zielige lonsdale figuurtjes maar er staat op blog een samenvatting van alle krantenartikelen over hem.

Ik kijk naar de zendtijd over de tweede kamer , ik erger me dood als ze hem niet eens een hand willen geven, ik herinner me nog goed de dood van Pim, was ik zeker geen fan van, dat gepraat in de ruimte maar vooral zijn liefde voor bont, bleeeeh nee van me leven niet, maar ik vind wel dat je iemand een kans moet geven.
Als er nu verkiezingen komen, komt Geert heel ver en dat is ook de reden dat dit slappe kabinet nog steeds niet gevallen is, veel te bang voor Geert.

Ik heb ondanks alles respect voor hem, hij is wel iemand die zeer vasthoudend is en zijn beloftes waar probeert te maken en daarmee heeft hij geschiedenins gescheven want hij is de enigste politucus die ik ken die dat ook werkelijk probeert.

Nee ik zou niet op hem stemmen, stem nooit, vind het allemaal een pot nat en Geert is me te rechts, hopelijk staat er een rechtvaardige politucus op met de uitstraling van Kennedy en de vastberadenheid van Geert, ja dan ga ik ook stemmen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:05

jameyskatje schreef:
pff ik was blij dat dit topic eindelijk weg gezakt was. straks zijn er weer 2 dezelfde discussies bezig. maargoed

Als mensen de behoefte hebben om te reageren, leeft het nog steeds en dat is hun goed recht, je hoeft niet mee te lezen toch..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:14

Ik reageer ook in beide, maar weet niet meer waar ik wat gezegd heb dus Clown

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:37

nee, vrijheid van meningsuiting. daarnaast niemand heeft de film gezien.
en hij legt de koran een deel uit, waar hij het niet mee eens is.
hij zegt niet dat de hele koran slecht is.
[daarnaast, was de leider van een moslim land, weet even niet zo welke, te zeggen moorden uitmoorden etc. etc.]