Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:40

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:36

Wel of geen film, ze willen toch al aanslagen plegen in Nederland.Dat was al voor die film bekend.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:53

Ik vind dat iedereen gewoon zich lekker bij z'n eigen ding moet houden. Gelovig of niet. Vind het hele gedoe om een film die er nog niet eens is zooooo overdreven. Vooral uit de arabische wereld. Nu al gaan lopen gillen en dreigen met aanslagen. Mogen wij dan ook nu even gillen en dreigen met een rare gestoorde gek? Hoevaak hebben ze daar in die zandbak niet westerse vlaggen in de hens gestoken...
Goh voel me ook ineens beledigd zeg. Haha!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:08

islam = is Lam!!! Goh wat ben ik blij dat ik niet geloof!!!!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:35

vind het toch bijster grappig dat er al zoveel ophef is over een film die nog NIEMAND heeft gezien Clown
en dat er zelfs al een tegenfilm is gemaakt en uit is, op een film die er nog niet eens is! Clown

ga me echt dood lachen als de film van wilders een soort documentaire word over hoe vredelievend de islam is Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:38

LimaGentle schreef:
ga me echt dood lachen als de film van wilders een soort documentaire word over hoe vredelievend de islam is Tong uitsteken

Dan valt er dus iig een slachtoffer Clown

Je schijnt het nieuws niet erg goed te volgen Scheve mond

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:39

sarabande schreef:
LimaGentle schreef:

Dan valt er dus iig een slachtoffer Clown

Je schijnt het nieuws niet erg goed te volgen Scheve mond

pardon?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:42

Redrumfox schreef:
Actie Reactie. Knipoog
Raccisten horen niet op deze aarde thuis, zij maken anderen het leven moeilijk en daar hebben ze het recht niet toe.

Radicale moslims ook niet met hun bloedwraak

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:43

Hier geldt vrijheid van meningsuiting dat mag iedereen dus warom Wilders dan niet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:54

Binckydenice schreef:
Hier geldt vrijheid van meningsuiting dat mag iedereen dus warom Wilders dan niet?

Dat is juist het punt dat mag hij wel daarom is er weinig tegen in te brengen en kan hij onze hele economie naar de knoppen laten gaan met zijn ego gebazel
Ondertussen liggen er al zon 50 aanklachten tegen hem bij de rechter die los van deze film binnen een maand behandeld gaan worden.
Lijkt me een veilige plek voor hem, de gevangenis
Maar dan eenzame opsluiting en niet bij al die moslims die er volgens hem zitten Haha! .

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:55

Ben het helemaal met binckydenice eens.

Als je niet eens een film mag maken hier in Nederland, wat mag er dan uiteindelijk nog wel? Mocht Passion of the Christ dan ook niet? haha zie het al voor me dat de Pope himself alle vlaggen gaat verbranden etc. Nee dat stadium zijn ze gelukkig al voorbij Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:09

Die wilde passion of christ ook verbieden. Knipoog

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:19

tsja wilde ja.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:24

Dat is idd niet gelukt nee. Haha! Film ligt gewoon in de videotheek, en zie hier. Hij heeft niemand omgebracht Haha!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:52

Ik wordt niet bang van die film hoor, ik maak me geen zorgen!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:55

hihihihi Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:47

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:04

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:35

Ik kan me hier helemaal in vinden wat Afshin Ellian schrijft.
Te lezen via de link van ThePast03.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:13

Laten we het zo zien: de film bestaat en dus zal hij ook wel ergens getoond worden. Ik geloof niet dat we daar veel tegen kunnen doen. Ik denk wat dat betreft dat de geest toch al uit de fles is, ik weet niet of Wilders het al dan niet zou kunnen stoppen al zou hij het willen.

Er wordt veel op de wet van meningsuiting gespeeld. Weet wel dat "Mein Kampf" verboden is in Nederland. Op die grond zou men ook wel de Koran willen verbieden. Lijkt me nogal een groot verschil. "Mein Kampf" staat niet voor een religie, maar voor een ideologie die het goed praat om mensen op grond van afkomst en geloof om zeep te helpen. Overigens, toen Adolf Hitler dat boek schreef, zat hij in de gevangenis voor een (mislukte) staatsgreep en had hij nog geen joden vermoord. Volgens mij had hij de "Eindelijke oplossing" pas in 1942 "uitgevonden". Woorden kunnen wel degelijk in daden omgezet worden en het resultaat was allerminst fraai.

Soms lijkt het oproepen tot het verbod op de Koran ook op een verkapte manier om dat boek van Hitler weer toegestaan te krijgen. Ik begrijp wel hoe het in de discussie gemengd werd, ik weet nog steeds niet wie de link het eerst legde. Redelijk onzinnig, ik geloof dat het boek waarschijnlijk wel ergens op het internet staat. En natuurlijk verfoeien we allemaal de inhoud van het boek, hoewel niemand die inhoud echt kent..

De Koran verbieden is overigens ronduit een bespottelijke gedachte. Dan kunnen we dus inderdaad even goed de bijbel gaan verbieden en de Torah en wie weet wat nog meer.

Wat The Passion of The Christ betreft: ik denk dat het redelijk krom is om die film met Fitna te vergelijken. Er zijn wel gekkere films over Jezus uitgebracht. Ik heb de film niet gezien, weet dus niet of het direkt haat oproept tegen andersgelovenden.

We zijn met een schaakspelletje bezig. De regering probeert alles om de film verboden te krijgen, vooral om aan de moslimwereld te laten zien dat de regering van goede wil is, maar ook niks kan doen aan de grondwet. Wilders probeert zijn film verboden te krijgen, zodat hij misschien een precedent kan scheppen om (delen van) de Koran te verbieden.

Het verbieden van de film is een futiliteit als je het mij vraagt. Als de film bestaat, lekt hij eerder of later uit. Beter zou het zijn om héél duidelijk te maken aan de moslimwereld dat we het niet eens zijn met de boodschap van die man en dat we het niet passend vinden om een geloof gelijk te stellen aan een vorm van criminaliteit. Of er een straf op moet staan weet ik niet. Ik vind het wel vreemd dat een vertegenwoordiger van het volk zomaar een deel van hetzelfde volk zo diep mag beledigen. Er is een groot verschil tussen een belediging die geuit wordt door een onafhankelijke als Theo van Gogh of door een volksvertegenwoordiger. Dat gezegd hebbende is het wel zo dat een volksvertegenwoordiger wel "zijn" waarheid moet kunnen verkondigen, anders worden het toneelspel wel heel erg.

De dreigementen zijn tegen hem en zijn ideeën. Als ze mij gaan veroordelen voor zijn ideeën wordt de wereld wel heel gek. Als hij zonodig de "held" wil uithangen, dan doet hij dat maar. Geloofwaardig is hij voor mij al heel lang niet meer.

Dus: distantiëren van die man en laat hem verder vooral zijn eigen boontjes doppen.

En als de moslims echt in Allah geloven, dan weten ze dat Allah hem wel straft op de dag des oordeels.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:16

In mijn ogen is dat nu net het punt.
Mag je een ander met de dood bedreigen omdat die een andere mening heeft?
Je hoort mij niet zeggen dat ik het met alles eens ben van wat Wilders zegt, maar ook wij worden met de dood bedreigd en waarom?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:31

merel_gomez schreef:
ik hoef niet op het station te lopen en der komt zo debiel met een actie

Er zijn al diverse plannen geweest, voor er ooit van wilders film gesproken werd.
Dus is het maar een lam excuus om een terroristische aanval te plegen.
Maar ergens maak ik me geen zorgen, belgie huist tal van terroristische groeperingen en grote elementen er van.
We gebruiken ze zelfs grote bazen als fluisteraar tegen anti terrorisme Clown
Zolang ze niet op een dag allemaal plots naar een ander land vertrekken heb ik geen schrik Haha!