Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:09

CherokeeChum schreef:
Wat ik zo grappig altijd vind aan dit soort discussies,dat er altijd
de zelfde mensen reageren. En ook zo voorspelbaar.....klopt, dit soort discussies zijn inderdaad grotendeels voorspelbaar
Want zo gauw het woord pitbull/achtige valt heb je discussie.
Het rare is dat het antikamp alles aan de haren er bij mag slepen.
Maar zo gauw het prokamp met terzake doende info komt die weliswaar ook de R.A.D ter sprake brengt word er vemanend gesproken en naar andere topics verwezen.In dit topic heeft de rad geen toegevoegde waarde. De discussie was voor de meesten hetzelfde geweest als er herders of retrievers hadden gebeten en waren doodgeschoten
Terwijl er wel bijzonder onsportief met onderschriften word geprovoceerd. Waarom zouden pro onderschriften geen provocatie zijn? Meningen verschillen nu eenmaal Ik houd er dan ook mee op,de censuur maakt het onmogelijk met voldoende onderbouwing te discuseren.Nogmaals, de rad staat hier buiten. Staat ook niet ter discussie, is off topic
Blijft mij de vraag;waar is men bang voor?Dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt,en een groter grijsgebied bestrijkt als men kan bevatten? Men schermt met internettexten en krantenartikelen,welke ineens tot waarheid worden verheven.Waarom is jouw waarheid de enige waarheid? Zo werkt het niet in het leven. Daarbij, de tegenargumenten zijn dan helemaal slechts aannames, nergens op gebaseerd in realtie met het incident dat ter discussie staat
En ineens hebben we allerlei ,,deskundigen'' die zo'n hond nog nooit dichterbij hebben gezien als op een foto in een krantenartikel. En is iedereen die van een oorspronkelijke hond houd ineens van bedenkelijk allooi. En dat mag dan weer wel...Niemand heeft het over iedereen gehad, er is alleen wel gehekeld dat de eigenaar een kraker was en dus iemand die zich bezig houdt met illegale praktijken. Verder is er een algemeen beeld geschetst, aangezien dit soort honden wel vaak bij een bepaald soort mensen leeft. En die er allerminst liefhebber van zijn, maar het een bepaald soort machtsvertoon vinden. en niemand zegt dat dat voor elke eigenaar geld. Zelf heb ik ook zo'n hond, ik schaar mezelf ook niet onder die groep
Vreemd die boktpolitie,echt een afspiegeling van de maatschappij.Als iets niet in je straatje past is dat jammer, maar ik snap werkelijk niet wat je met de term boktpolitie bedoeld. Al proef ik wel antipathie bij de politie in het algmeen bij de pro's. Worden we er daarom mee vergeleken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:34

Faye : zou jij misschien duidelijker willen quoten? zo is het heel moeilijk leesbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:37

Lijkt me duidelijk genoeg, het dik gedrukte is mijn reactie Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:38

sorry maar het leest echt heel erg lastig...niet alleen ik kan het niet lezen maar zelfs mijn partner naast mij op de bank niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:39

Ik heb het wel gelezen gaat bij mij perfect Lachen

Gewoon lezen zoals elke post, het dikgedrukte is van faye Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:40

Dat is lastig. kan ik ook niet verhelpen. Nu weer on topic?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:40

Prima dan zal ik het voortaan niet meer netjes vragen Vork
maar eroverheen lezen.....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:37

naadje24 schreef:

Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:42

Thanx Karl...

En Cherokee, ben het volkomen met je eens Ja

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:46

naadje24 schreef:

Is heel intelligent en verstandig in een discussie ja.

Voor mij was die wel heel duidelijk btw Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:55

faye schreef:
CherokeeChum schreef:
de zelfde mensen reageren. En ook zo voorspelbaar.....klopt, dit soort discussies zijn inderdaad grotendeels voorspelbaar
Maar zo gauw het prokamp met terzake doende info komt die weliswaar ook de R.A.D ter sprake brengt word er vemanend gesproken en naar andere topics verwezen.In dit topic heeft de rad geen toegevoegde waarde. De discussie was voor de meesten hetzelfde geweest als er herders of retrievers hadden gebeten en waren doodgeschoten
Terwijl er wel bijzonder onsportief met onderschriften word geprovoceerd. Waarom zouden pro onderschriften geen provocatie zijn? Meningen verschillen nu eenmaal Ik houd er dan ook mee op,de censuur maakt het onmogelijk met voldoende onderbouwing te discuseren.Nogmaals, de rad staat hier buiten. Staat ook niet ter discussie, is off topic
Blijft mij de vraag;waar is men bang voor?Dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt,en een groter grijsgebied bestrijkt als men kan bevatten? Men schermt met internettexten en krantenartikelen,welke ineens tot waarheid worden verheven.Waarom is jouw waarheid de enige waarheid? Zo werkt het niet in het leven. Daarbij, de tegenargumenten zijn dan helemaal slechts aannames, nergens op gebaseerd in realtie met het incident dat ter discussie staat
En ineens hebben we allerlei ,,deskundigen'' die zo'n hond nog nooit dichterbij hebben gezien als op een foto in een krantenartikel. En is iedereen die van een oorspronkelijke hond houd ineens van bedenkelijk allooi. En dat mag dan weer wel...Niemand heeft het over iedereen gehad, er is alleen wel gehekeld dat de eigenaar een kraker was en dus iemand die zich bezig houdt met illegale praktijken. Verder is er een algemeen beeld geschetst, aangezien dit soort honden wel vaak bij een bepaald soort mensen leeft. En die er allerminst liefhebber van zijn, maar het een bepaald soort machtsvertoon vinden. en niemand zegt dat dat voor elke eigenaar geld. Zelf heb ik ook zo'n hond, ik schaar mezelf ook niet onder die groep
Vreemd die boktpolitie,echt een afspiegeling van de maatschappij.Als iets niet in je straatje past is dat jammer, maar ik snap werkelijk niet wat je met de term boktpolitie bedoeld. Al proef ik wel antipathie bij de politie in het algmeen bij de pro's. Worden we er daarom mee vergeleken?

Ik ben het helemaal met je eens Faye en zal nog even je antwoorden rood maken... voor de duidelijkheid.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:58

Dank je wel slimmerik,dat is iig een heel stuk beter!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 01:00

slimmerik: bedankt dat je het in het rood hebt gedaan i.p.v. het zwart, schijnt een stuk beter te begrijpen te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:36

beetje overdreven dat er zo in wordt gehakt op het stuk van Faye om er vervolgens niet op in te gaan...beetje jammer.

Wat ik ook overdreven vind is dat er tig pagina's worden besteed aan een topic waar de feiten zo duidelijk op tafel staan......feiten zijn toch duidelijk?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:21

Citaat:
Wat ik ook overdreven vind is dat er tig pagina's worden besteed aan een topic waar de feiten zo duidelijk op tafel staan......feiten zijn toch duidelijk?

nee dat zijn ze niet.. want in elke krant word er iets anders verteld..
zelfs door politie woordvoerders..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:24

LimaGentle schreef:
Citaat:

nee dat zijn ze niet.. want in elke krant word er iets anders verteld..
zelfs door politie woordvoerders..

Het is pas waarheid als jullie erachter staan !! In het andere topic ben je maar wát blij met de Spits van vanmorgen... En dat kan ik me voorstellen maar om een bijtende doodgeschoten verboden hond te verdedigen dan doe je de zaak waar je voor staat imo geen goed mee.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 25-06-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:26

Idd slimmerik, dan is de media ineens wel betrouwbaar en schrijven ze de waarheid Clown

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:49

@Faye &Slimmerik:
faye schreef:
CherokeeChum schreef:

* Dat zeg ik,je weet precies wie er een niet onderbouwde mening gaat spuien en met of topic gaan,speculeren,vooringenomenheid e.d. weg
gaat komen,zonder mod opmerkingen.

*Ik vrees dat je niet veel begrijpt van wat er in de maatschappij speelt.
En waar het probleem ligt. Nl het opvoeden van potentiele hondenhouders.
En het publiek,men is zo ver afgewaald van het gevoel voor omgang met dieren,dat een Aktie Weet wat je doet als je een hond ontmoet Clown ,bijna zinvol is
Je realiteitszin is i.m.o opzijn minst getroubleerd door vooringenomenheid.
Pitbullachtigen deugen niet .Waar is jou kennis,stellingname en oordeel op
gebaseerd?

Terwijl er wel bijzonder onsportief met onderschriften word geprovoceerd. Waarom zouden pro onderschriften geen provocatie zijn? Meningen verschillen nu eenmaal.

Plingat is het punt niet en dat besef je heel goed(of overschat ik je nou?)
Ik houd er dan ook mee op,de censuur maakt het onmogelijk met voldoende onderbouwing te discuseren.

Nogmaals, de rad staat hier buiten. Staat ook niet ter discussie, is off topic

*Is in zoverre oftopic dat het hier over R.A.D honden gaat,hoe ga je discuseren zonder dit in de discussie mee te nemen,je hebt het zelf steeds over hoe verboden deze honden wel niet zijn. Koe
Blijft mij de vraag;waar is men bang voor?Dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt,en een groter grijsgebied bestrijkt als men kan bevatten? Men schermt met internettexten en krantenartikelen,welke ineens tot waarheid worden verheven.

Waarom is jouw waarheid de enige waarheid? Zo werkt het niet in het leven. Daarbij, de tegenargumenten zijn dan helemaal slechts aannames, nergens op gebaseerd in realtie met het incident dat ter discussie staat

*kIJK EN DAT IS NOU JOUW VOORINGENOMENHEID.
iK BEN ERVARINGSDESKUNDIG,in de zin dat ik instrukteur G&G ben.
Ruim 30 jaar ervaring met dit soort honden heb,en duizenden door mijn handen heb gehad als keurmeester op shows in binnen&buitenland.
Ik kan dus wel degelijk een gefundeerde mening hebben over deze dieren.
*
En ineens hebben we allerlei ,,deskundigen'' die zo'n hond nog nooit dichterbij hebben gezien als op een foto in een krantenartikel. En is iedereen die van een oorspronkelijke hond houd ineens van bedenkelijk allooi. En dat mag dan weer wel...
*
Niemand heeft het over iedereen gehad, er is alleen wel gehekeld dat de eigenaar een kraker was en dus iemand die zich bezig houdt met illegale praktijken. Verder is er een algemeen beeld geschetst, aangezien dit soort honden wel vaak bij een bepaald soort mensen leeft. En die er allerminst liefhebber van zijn, maar het een bepaald soort machtsvertoon vinden.

Plingaar is iedereen het over eens Cool

en niemand zegt dat dat voor elke eigenaar geld. Zelf heb ik ook zo'n hond, ik schaar mezelf ook niet onder die groep

Jij hebt niet zo'n hond, maar een kruising gelijkend op....
En dat is ook zo'n punt,daarmee is de ellende begonnen,met het kruisen van een puur werkras en het verknoeien van het karakter daardoor.
En de term pitbullachtige is juist daardoor ontstaan.
Men had een term nodig om dit soort honden te omschrijven,de echte hadden een stamboom.

Nee,alleen om de eeuwige drang van sommige mensen om andere mensen te vertellen dat hun levenswijze&smaak in honden niet deugt.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:52

faye schreef:
Idd slimmerik, dan is de media ineens wel betrouwbaar en schrijven ze de waarheid Clown

Hoezo? is toch ook jullie bron van waarheid Duivel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:09

CherokeeChum schreef:
* Dat zeg ik,je weet precies wie er een niet onderbouwde mening gaat spuien en met of topic gaan,speculeren,vooringenomenheid e.d. weg
gaat komen,zonder mod opmerkingen.

Jij kunt geld gaan verdienen. Ik ken meer mensen ook IRL die dat steeds roepen: "had ik wel gedacht"

*Ik vrees dat je niet veel begrijpt van wat er in de maatschappij speelt.
En waar het probleem ligt. Nl het opvoeden van potentiele hondenhouders.
En het publiek,men is zo ver afgewaald van het gevoel voor omgang met dieren,dat een Aktie Weet wat je doet als je een hond ontmoet Clown ,bijna zinvol is
Je realiteitszin is i.m.o opzijn minst getroubleerd door vooringenomenheid.
Pitbullachtigen deugen niet .Waar is jou kennis,stellingname en oordeel op
gebaseerd?
Op duizenden beetincidenten en wetenschappelijke onderzoeken. Een pitbull is gefokt op agressie en daarom verboden in Nederland

Plingat is het punt niet en dat besef je heel goed(of overschat ik je nou?)
Ik houd er dan ook mee op,de censuur maakt het onmogelijk met voldoende onderbouwing te discuseren.

Zolang je beleefd blijft hebben de mods er geen moeite mee. Alleen is er een topic over RAD honden en daar discusieëren wij ook... Dus waarom wil je het er daar niet over hebben?

*Is in zoverre oftopic dat het hier over R.A.D honden gaat,hoe ga je discuseren zonder dit in de discussie mee te nemen,je hebt het zelf steeds over hoe verboden deze honden wel niet zijn. Koe
Blijft mij de vraag;waar is men bang voor?Dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt,en een groter grijsgebied bestrijkt als men kan bevatten? Men schermt met internettexten en krantenartikelen,welke ineens tot waarheid worden verheven.
Dit topic gaat puur over de drie honden in Amsterdam. Het doet er hier niet echt toe dat de honden verboden zijn. Alleen wat betreft de inbeslagname misschien. Het gaat er hier om dat agenten een hond gedood hebben en er twee in beslag genomen hebben die eerst een kind aanvielen en toen de agenten.

*kIJK EN DAT IS NOU JOUW VOORINGENOMENHEID.
iK BEN ERVARINGSDESKUNDIG,in de zin dat ik instrukteur G&G ben.
Ruim 30 jaar ervaring met dit soort honden heb,en duizenden door mijn handen heb gehad als keurmeester op shows in binnen&buitenland.
Ik kan dus wel degelijk een gefundeerde mening hebben over deze dieren.
*
En ineens hebben we allerlei ,,deskundigen'' die zo'n hond nog nooit dichterbij hebben gezien als op een foto in een krantenartikel. En is iedereen die van een oorspronkelijke hond houd ineens van bedenkelijk allooi. En dat mag dan weer wel...

Een schoolmeester hoeft ook niet deskundig te zijn wat het opvoeden van kinderen betreft. Het feit dat je vergeet te vermelden dat de pitbull gefokt is voor zijn agressiviteit begrijp ik dan niet goed als je deskundig bent. Mijn dierenarts die ook veel ervaring heeft en mijn exbuurvrouw die ook instructrice is beweren héél wat anders.
*

en niemand zegt dat dat voor elke eigenaar geld. Zelf heb ik ook zo'n hond, ik schaar mezelf ook niet onder die groep

Het gaat hier in dit topic over de honden in Amsterdam... heb nergens nog een foto gezien ervan...en jij weet dat je ook zo'n hond hebt?

Vreemd die boktpolitie,echt een afspiegeling van de maatschappij.
Beetje rare opmerking steeds: "boktpolitie" ... Er bestaat geen boktpolitie. Of wil je een bepaalde antiphatie kweken tegen een groep?

Nee,alleen om de eeuwige drang van sommige mensen om andere mensen te vertellen dat hun levenswijze&smaak in honden niet deugt.
En dat is nou precies waar jij steeds mee bezig bent imo

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:11

Citaat:
Op duizenden beetincidenten en wetenschappelijke onderzoeken. Een pitbull is gefokt op agressie en daarom verboden in Nederland

bij deze dan van jou een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat in nederlans is bij gehouden over bijtincidenten..
die zijn er niet.. kan ik je nu al vertellen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:12

Waarom in Nederland een wiel uitvinden wat allang uitgevonden is.... Of zijn de Nederlandse pitbulls anders dan in Amerika?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:14

"Boktpolitie, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hem "

Zoals jambers Haha! het gezegd zou hebben, geen idee wat je daar onder verstaat of het moet mod zijn, vind het alleen een raar woord.

Slimmerik nee hoor, het is met veel rassen zo nu word er gedaan of het alleen met pitbull is, sharpei bevoorbeeld word hier gezien als goede gezelschapshond en in england als gevaarlijke vechthond. Betekend dus niks
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-06-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:14

slimmerik schreef:
Waarom in Nederland een wiel uitvinden wat allang uitgevonden is.... Of zijn de Nederlandse pitbulls anders dan in Amerika?

ja want in nederland praat je over pitbullachtigen en geen echte pitbulls dus Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:26

LimaGentle schreef:
slimmerik schreef:

ja want in nederland praat je over pitbullachtigen en geen echte pitbulls dus Knipoog

Om te vóórkomen dat er pitbull bloed inzit....