Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:11

Oh, ach ja eva , om maar bij het geloof te blijven: " Haalt eerst de balk uit uw eigen oog, voordat u zich over de splinter bij een ander buigt" Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-07 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:12

russel schreef:
Nee, juist en dat bedoel ik dus met mijn stukje. De grootste zondaar vind ik altijd nog diegenen die altijd maar met geloof gaan prediken. Laten we eerlijk zijn wij zijn elke dag voortdurend zondaars. Niemand kan zijn zoals het geloof voorschrijft, zoals elk geloof voorschrijft.

Zo zie ik alleen maar, bv goddelijke entiteiten.

Tja, en volgens mij is dat nou juist de essentie van de Bijbel! Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:13

faye schreef:
Oh, ach ja, om maar bij het geloof te blijven: " Haalt eerst de balk uit uw eigen oog, voordat u zich over de splinter bij een ander buigt" Clown

Tuurlijk!! Pling

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:29

katiavl schreef:
Goedemorgen iedereen Lachen

heb trouwens een goede quote gevonden die spreekt over het omgaan met godsdienst

Believe nothing on the faith of traditions,
even though they have been held in honor
for many generations and in diverse places.
Do not believe a thing because many people speak of it.
Do not believe on the faith of the sages of the past.
Do not believe what you yourself have imagined,
persuading yourself that a God inspires you.
Believe nothing on the sole authority of your masters and priests.
After examination, believe what you yourself have tested
and found to be reasonable, and conform your conduct thereto.

zit echt veel waarheid in

Goeie bijna middag.

Mooi stukje katia.

ben het er wel aardig mee eens!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:02

De irritatie zit dus toch in de godsdienst en niet in het badpak. Ik kan daar dus gewoon echt niet bij, hoor.
Alle andere geloven mogen dragen wat ze believen, maar o wee als je moslim bent!!!!

De vraag was:"Wat vind je er van?"
Nou ik zou liever een strakke badmuts hebben, maar als je lang haar hebt, is zo´n flap natuurlijk wel handig. Het is goed aangesloten, met aangepast materiaal, dus zal ook best snel zijn.
Het zal me niet verbazen als op een dag alle sportzwemmers er in zwemmen, gezien het erg lijkt op een schaatspak dat ook ontworpen is om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Water en luchtweerstand verschilt niet echt wat dat betreft.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:06

Nee, niet in de godsdienst op zich, maar wél in de manier waarop sommige Moslims die interpreteren...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:07

Lusitana precies of moslims zo gediscrimineerd worden, mensen zijn altijd kritisch over het onbekende dus ook een boerkini. Maar iemand in een slachtoffer rol plaatsen vind ik echt niet kunnen, bedoel wat heeft de islam dan al zo ondergaan in de geschiedenis en op dit moment dat hij zo een slachtoffer moet zijn?

Weet je in tibet wat er allemaal gebeurd. Denk niet eens dat de helft hier van weet, maar owee als er iets over een islamiet word gezegd. Dat is pas discriminatie en iets om zorgen over te maken. Zelfs die mensen die het meemaken zeggen dat ze niet de slachtoffer rol mogen nemen. Dan moet je maar denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:13

Schaatspakken en "snelle"zwempakken (die er overigens al zijn) sluiten strak om het lichaam. Dit pak zal geen snelheid geven. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:17

Ann schreef:
Nee, niet in de godsdienst op zich, maar wél in de manier waarop sommige Moslims die interpreteren...

Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?

Elk geloof heeft zijn fanatiekelingen de het woord van hun boek anders opvatten.
Het slaat gewoon nergens op om een discussie te houden over hiaten in geloofsovertuigingen.
Een geloof maakt een persoon niet goed of slecht, maar zijn invulling (ervan) in het leven.

Van mij mogen ALLE geloven accuut van de wereld geveegd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:20

Lusitana schreef:
Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?....

Wel als dat soort badpak wordt opgedrongen/voor wordt gekozen door een bepaalde interpretatie van dat geloof. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:26

faye schreef:
Schaatspakken en "snelle"zwempakken (die er overigens al zijn) sluiten strak om het lichaam. Dit pak zal geen snelheid geven. Knipoog

Had het plaatje niet meer zo goed in mijn hoofd, dus nog eens gekeken. Je hebt gelijk, in mijn gedachten zat het strakker, maar, het zal ook lang niet zoveel hinderen als sommigen denken. En het blijft, dat als iemand dat wil dragen, dan moet zij dat zelf weten. Ik zwem ook zo vaak in een T.shirt omdat ik niet wil verbranden. En ik zal niet de enige zijn.
En als ik daar een dunne zomerbroek bij aandoe, kijkt hier niemand daar van op. Ik heb begrepen dat men in Nederland al moeilijk doet over en beetje haar op de benen of onder de oksels. Je kunt overdrijven.
Ik wil maar zeggen, waar bemoeit men zich mee? Laat iederen lekker zwemmen zoals ze zwemmen willen/kunnen/mogen.

ik heb al eerder genoemd dat uniformen ook normaal zijn en geaccepterd. Padvinderij betsaat honderd jaar en ze lopen er nog hetzelfde bij. Gaan we roepen dat ze die pakjes niet moeten dragen omdat het onderrukking betekent? Nee, het is ergens bijhoren.

Overigens ben ik wel tegen de boerka op zich omdat het ongezond is, omdat die zonlicht tegenhoudt, waardoor er geen vitamine D kan worden aangemaakt in de huid, waardoor er botziekten ontstaan.

Maar dat zoiets bestaat, zullen we gewoon moeten accepteren tot ze in de groepen waar ze het nodig vinden er zelf verandering in brengen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:27

Ann schreef:
Lusitana schreef:
Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?....

Wel als dat soort badpak wordt opgedrongen/voor wordt gekozen door een bepaalde interpretatie van dat geloof. Lachen

Waarom zou je niet mogen tonen dat je ergens bij hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:30

Een uniform bij de padvinderij is om de kinderen makkelijk te herkennen, heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Daarbij, ook de boerkini niet. Want er zijn ook genoeg moslima die WEL in een normaal badpak gaan zwemmen. Dus een boerkini is een interpretatie en nogmaals, je maakt mij niet wijs dat een vrouw die vrij is om te doen en te dragen wat ze wil voor dit pak zal kiezen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:37

Lusitana schreef:
Waarom zou je niet mogen tonen dat je ergens bij hoort?
Natuurlijk mag dat getoond worden. Ik reageerde op onderstaande, jij vond dat er geen link zat tussen een geloofsinterpretatie en dit badpak, ik wel. Lachen

Lusitana schreef:
Ann schreef:

Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:38

faye schreef:
Een uniform bij de padvinderij is om de kinderen makkelijk te herkennen, heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Daarbij, ook de boerkini niet. Want er zijn ook genoeg moslima die WEL in een normaal badpak gaan zwemmen. Dus een boerkini is een interpretatie en nogmaals, je maakt mij niet wijs dat een vrouw die vrij is om te doen en te dragen wat ze wil voor dit pak zal kiezen.

Vraag het de drager. Nu zitten we gewoon maar een beetje te speculeren wat ze zouden willen.
En, ik heb ook genoemd dat mensen nu eenmaal op allerlei manier geloof in vullen, dat kan soms tot dingen leiden die bepaald onaangenaam zijn voor de omgeving, maar hebben we er last van als iemand zo zwemt?
WAT is hier het probleem?
Vraagt ze om hulp?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:40

Een hele boerka kan ik zelf ook niet echt voorstellen dat iemand het uit eigen wil draagt. Met venster en lange handschoenen bij. En alleen op straat lopen met je hoofd naar beneden. Lijkt me toch niet zo super. Maar goed iemand die zo godsdienstig is kom ik niet mee in contact dus heb het nog niet kunnen vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:43

Lusitana schreef:
faye schreef:

Vraag het de drager. Nu zitten we gewoon maar een beetje te speculeren wat ze zouden willen.
En, ik heb ook genoemd dat mensen nu eenmaal op allerlei manier geloof in vullen, dat kan soms tot dingen leiden die bepaald onaangenaam zijn voor de omgeving, maar hebben we er last van als iemand zo zwemt?
Vraagt ze om hulp?

Jij hebt het over geloof, en dat daarop veroordeeld wordt. Mijn vraag aan jou: Waarom kan de ene moslima wel vrij zijn en als ze dat wil in badpak lopen of zonder hoofddoek. Denk je echt dat als je lekker gaat zwemmen je het prettig vind in zo'n pak? Heb jij wel eens aan een moslima gevraagd of ze het fijn vind in zo'n pak te moeten lopen terwijl de mannelijke moslim alles kan doen wat hij wil?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:52

Lusitana schreef:
faye schreef:

Vraagt ze om hulp?

Ik denk dat je hier een punt hebt.
Wij kunnen wel denken dat die vrouwen het heel erg vinden, ik ken er genoeg die ZEGGEN dat ze het helemaal niet erg vinden (dan niet dat pak, daar ken ik nog geen dragers van,maar bijvoorbeeld de hoofddoek). Tja, dan kunnen we wel gaan denken dat ze liegen, maar waar is dan het einde. Het zijn volwassenen, we moeten ze ook als zodanig benaderen. Als zij zeggen dat ze het zo vinden, dan moeten wij inderdaad niet met z'n allen het beter willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:54

Nou eva, ik ken ze wel. Wij hebben turkse en marokkaanse stagiares, de turkse modern, de marokkaanse conservatief met hoofddoek. Ik heb wel eens gesprekken met die meiden, en die geven toch heel duidelijk aan dat ze ook wel graag in een spijkerbroek zouden willen lopen, of in een rok zonder broek eronder. Maar ze mogen het niet. En ik vind dat echt heel erg triest.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:57

faye schreef:
Nou eva, ik ken ze wel. Wij hebben turkse en marokkaanse stagiares, de turkse modern, de marokkaanse conservatief met hoofddoek. Ik heb wel eens gesprekken met die meiden, en die geven toch heel duidelijk aan dat ze ook wel graag in een spijkerbroek zouden willen lopen, of in een rok zonder broek eronder. Maar ze mogen het niet. En ik vind dat echt heel erg triest.

Ja, inderdaad. Zo heb je dus, zoals in elk geloof, heel veel verschillen. Maar dat wil niet zeggen dat iedere moslima een leugenaar is als ze zegt dat ze zo tevreden is, toch???? (hoe onbegrijpelijk voor ons ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:59

Als ik zie hoeveel moeite die meiden hebben om dat uit te spreken denk ik wel dat er vaak voor de makkelijke weg gekozen wordt. Maar zeker weet je dat natuurlijk niet.

Neemt niet weg dat iemand natuurlijk wel mag vinden dat een boerkini een achteruitgang is vwb de rechten van een vrouw Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:00

faye schreef:
Als ik zie hoeveel moeite die meiden hebben om dat uit te spreken denk ik wel dat er vaak voor de makkelijke weg gekozen wordt. Maar zeker weet je dat natuurlijk niet.

Neemt niet weg dat iemand natuurlijk wel mag vinden dat een boerkini een achteruitgang is vwb de rechten van een vrouw Knipoog

Tuurlijk. Ik zou zelfs niet meer van een achteruitgang spreken!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:03

@eva2,
Maar dat zegt hier toch niemand?

Er zullen een boel vrouwen zijn die óf zelf bewust voor deze outfit kiezen óf er geen moeite mee hebben deze te dragen als hun man dat wil. Ik zit alleen met de groep vrouwen in mijn hoofd die wel moeite hebben met de onderwerping aan hun man en geen kant op kunnen. Met hén heb ik medelijden. Ook al zitten zij daar misschien niet op te wachten. Clown

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:05

Ann schreef:
@eva2,
Maar dat zegt hier toch niemand?

Er zullen een boel vrouwen zijn die óf zelf bewust voor deze outfit kiezen óf er geen moeite mee hebben deze te dragen als hun man dat wil. Ik zit alleen met de groep vrouwen in mijn hoofd die wel moeite hebben met de onderwerping aan hun man en geen kant op kunnen. Met hén heb ik medelijden.

Nou, ik ook!

En ja, er zijn mensen die zeggen dat die moslimvrouwen die zeggen dat ze het niet erg vinden, niet de waarheid spreken, maar het diep in hun hart wel erg vinden. Dat vind ik dus te ver gaan. Wij hoeven niet te gaan bepalen waar een ander zich goed bij moet voelen denk ik. Of bedoelde je dat niet?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:06

Die meiden durven dat niet uitspreken, de mate van onderdrukking is niet meer van deze tijd! Dat is voor ons met onze vrijheden niet voor te stellen.

Ik vind gewoon dat het niet thuis hoort hier in Nederland. Ga dat lekker ergens anders doen. We hebben niet voor niets jaren gevochten om die vrouwenonderdrukking kwijt te raken!