Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Nee, juist en dat bedoel ik dus met mijn stukje. De grootste zondaar vind ik altijd nog diegenen die altijd maar met geloof gaan prediken. Laten we eerlijk zijn wij zijn elke dag voortdurend zondaars. Niemand kan zijn zoals het geloof voorschrijft, zoals elk geloof voorschrijft.
Zo zie ik alleen maar, bv goddelijke entiteiten.
faye schreef:Oh, ach ja, om maar bij het geloof te blijven: " Haalt eerst de balk uit uw eigen oog, voordat u zich over de splinter bij een ander buigt"
katiavl schreef:Goedemorgen iedereen![]()
heb trouwens een goede quote gevonden die spreekt over het omgaan met godsdienst
Believe nothing on the faith of traditions,
even though they have been held in honor
for many generations and in diverse places.
Do not believe a thing because many people speak of it.
Do not believe on the faith of the sages of the past.
Do not believe what you yourself have imagined,
persuading yourself that a God inspires you.
Believe nothing on the sole authority of your masters and priests.
After examination, believe what you yourself have tested
and found to be reasonable, and conform your conduct thereto.
zit echt veel waarheid in
Ann schreef:Nee, niet in de godsdienst op zich, maar wél in de manier waarop sommige Moslims die interpreteren...
Lusitana schreef:Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?....
faye schreef:Schaatspakken en "snelle"zwempakken (die er overigens al zijn) sluiten strak om het lichaam. Dit pak zal geen snelheid geven.
Ann schreef:Lusitana schreef:Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?....
Wel als dat soort badpak wordt opgedrongen/voor wordt gekozen door een bepaalde interpretatie van dat geloof.
Lusitana schreef:Natuurlijk mag dat getoond worden. Ik reageerde op onderstaande, jij vond dat er geen link zat tussen een geloofsinterpretatie en dit badpak, ik wel.Waarom zou je niet mogen tonen dat je ergens bij hoort?
Lusitana schreef:Ann schreef:Nee, niet in de godsdienst op zich, maar wél in de manier waarop sommige Moslims die interpreteren...
Daar draait het toch niet om bij een topic over een soort badpak?
faye schreef:Een uniform bij de padvinderij is om de kinderen makkelijk te herkennen, heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Daarbij, ook de boerkini niet. Want er zijn ook genoeg moslima die WEL in een normaal badpak gaan zwemmen. Dus een boerkini is een interpretatie en nogmaals, je maakt mij niet wijs dat een vrouw die vrij is om te doen en te dragen wat ze wil voor dit pak zal kiezen.
Lusitana schreef:faye schreef:Een uniform bij de padvinderij is om de kinderen makkelijk te herkennen, heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Daarbij, ook de boerkini niet. Want er zijn ook genoeg moslima die WEL in een normaal badpak gaan zwemmen. Dus een boerkini is een interpretatie en nogmaals, je maakt mij niet wijs dat een vrouw die vrij is om te doen en te dragen wat ze wil voor dit pak zal kiezen.
Vraag het de drager. Nu zitten we gewoon maar een beetje te speculeren wat ze zouden willen.
En, ik heb ook genoemd dat mensen nu eenmaal op allerlei manier geloof in vullen, dat kan soms tot dingen leiden die bepaald onaangenaam zijn voor de omgeving, maar hebben we er last van als iemand zo zwemt?
WAT is hier het probleem?
Vraagt ze om hulp?
Lusitana schreef:faye schreef:Een uniform bij de padvinderij is om de kinderen makkelijk te herkennen, heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Daarbij, ook de boerkini niet. Want er zijn ook genoeg moslima die WEL in een normaal badpak gaan zwemmen. Dus een boerkini is een interpretatie en nogmaals, je maakt mij niet wijs dat een vrouw die vrij is om te doen en te dragen wat ze wil voor dit pak zal kiezen.
Vraag het de drager. Nu zitten we gewoon maar een beetje te speculeren wat ze zouden willen.
En, ik heb ook genoemd dat mensen nu eenmaal op allerlei manier geloof in vullen, dat kan soms tot dingen leiden die bepaald onaangenaam zijn voor de omgeving, maar hebben we er last van als iemand zo zwemt?
WAT is hier het probleem?
Vraagt ze om hulp?
faye schreef:Nou eva, ik ken ze wel. Wij hebben turkse en marokkaanse stagiares, de turkse modern, de marokkaanse conservatief met hoofddoek. Ik heb wel eens gesprekken met die meiden, en die geven toch heel duidelijk aan dat ze ook wel graag in een spijkerbroek zouden willen lopen, of in een rok zonder broek eronder. Maar ze mogen het niet. En ik vind dat echt heel erg triest.
faye schreef:Als ik zie hoeveel moeite die meiden hebben om dat uit te spreken denk ik wel dat er vaak voor de makkelijke weg gekozen wordt. Maar zeker weet je dat natuurlijk niet.
Neemt niet weg dat iemand natuurlijk wel mag vinden dat een boerkini een achteruitgang is vwb de rechten van een vrouw
Ann schreef:@eva2,
Maar dat zegt hier toch niemand?
Er zullen een boel vrouwen zijn die óf zelf bewust voor deze outfit kiezen óf er geen moeite mee hebben deze te dragen als hun man dat wil. Ik zit alleen met de groep vrouwen in mijn hoofd die wel moeite hebben met de onderwerping aan hun man en geen kant op kunnen. Met hén heb ik medelijden.