ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:41

Verwaarlozing vind ik wel erg overdreven. Scheve mond
Is die paragnost dan zo duur dat ze er nog niet genoeg geld voor hebben?! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:44

Clienn schreef:
at denken jullie?

eerlijk gezegd he, denk ik mniet dat ze nog word gvonden Bloos
het is nu al een tijd geleden...
maar er zijn natuurlijk nog wonderen! Ach gut

Er was een tijd terug toch ook zo'n meisje die naar 18 jaar pas weer vrij kwam? Zolang er geen lichaam is kan ze best nog in leven zijn!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:51

Waarom heeft niemand wat gedaan dan? Politie bellen, kind afpakken van die mensen, foto maken met een camera of mobieltje.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:55

hmm verwaarlozing inderdaad erg zwaar.. als die ouders nou toevallig even wat moesten eten. eventjes daar heen gegaan zijn.. en om half uur of kwatier kijken.. ik bedoel doe niet meeteen zo hard! ik wed dat meerendeel van de ouders hun kind wel eens voor heeel eventjes allene hebben gelaten.. Lachen naja verder hier over.. kind hoeft helemaal niet dood te zijn! en ze is in nederland gezien dus iedereen goed kijken Knipoog

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:16

meelen schreef:
Waarom heeft niemand wat gedaan dan? Politie bellen, kind afpakken van die mensen, foto maken met een camera of mobieltje.

Bedenk je even wat jij zou doen als je denkt dat meisje te zien. Die kans is zo nihil, dat je het denk ik niet eens meteen beseft, en als je dat doet, schrik je je denk ik helemaal te pletter.
Dus ik kan het me best voorstellen dat je afwachtend reageert. En ze zullen foto's ed ook heus niet meteen prijs geven oid.
Ik hoop dat het een teken van leven is en dat dit een goed spoor is naar een goed einde van deze nachtmerrie voor de ouders.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:22

jesse_rulez schreef:
Daarnet was op de regionale Limburgse tv-zender L1, dat Maddie mogelijk vlak over de grens van Nederland in Tongeren (Belgie) op een terras met een man en vrouw zou zijn gesignaleerd.
Ze zouden nu een flesje Fristi, waaruit het betreffende meisje gedronken zou hebben, aan het onderzoeken zijn om te kijken of het inderdaad Maddie is..

Enerzijds vind ik dit soort berichten zo eng he, omdat de daders etc dit bericht ook zullen horen en mss verder op de vlucht zullen slaan als het om Maddie zou gaan..Anderzijds weer goed, zodat iedereen extra alert is dat Maddie weleens hier zou kunnen verschijnen.
Stel eens zeg dat dat waarz ou zijn, datz e in NL gevonden zou worden..dat zou te zot zijn voor woorden.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:30

laquintatje schreef:
meelen schreef:

Bedenk je even wat jij zou doen als je denkt dat meisje te zien. Die kans is zo nihil, dat je het denk ik niet eens meteen beseft, en als je dat doet, schrik je je denk ik helemaal te pletter.
Dus ik kan het me best voorstellen dat je afwachtend reageert. En ze zullen foto's ed ook heus niet meteen prijs geven oid.
Ik hoop dat het een teken van leven is en dat dit een goed spoor is naar een goed einde van deze nachtmerrie voor de ouders.

Ik zeg net wat ik zou kunnen doen, dus dat hoef ik niet meer te bedenken.
Waarschijnlijk even een verhoogde hartslag, maar ik zou zeker één van bovenstaande dingen in werking stellen. Misschien zou jij in paniek raken, maar ik niet. Ligt aan de leeftijd waarschijnlijk of de aard van het beessie.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:23

meelen schreef:
laquintatje schreef:

Ik zeg net wat ik zou kunnen doen, dus dat hoef ik niet meer te bedenken.
Waarschijnlijk even een verhoogde hartslag, maar ik zou zeker één van bovenstaande dingen in werking stellen. Misschien zou jij in paniek raken, maar ik niet. Ligt aan de leeftijd waarschijnlijk of de aard van het beessie.

Aard van het beestje zou kunnen. Maar wat dat betreft ben ik vreselijk nuchter. Toch denk ik dat je in de situatie zelf anders reageert dan je verwacht, zoals in veel dringende situaties. Dat het met leeftijd te maken heeft vind ik de grootste onzin en die reden snap ik echt niet.
Het kind weghalen zou ik zoiezo nooit doen, de mensen die Maddie mee hebben, zullen geen normale en lieve mensen zijn en het er natuurlijk niet bij laten zitten. Je brengt daarmee dan jezelf, het kind én omstanders in gevaar.
Een foto maken zou kunnen, maar je moet wel net de middelen bij de hand hebben natuurlijk. Niet iedereen is uitgerust met een mobieltje met camera.
Dus dan rest politie bellen, en dat zal uiteindelijk ook wel gebeurd zijn, anders was er nu geen nieuws.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:40

Ik bedoelde, dat je naar mate je ouder word, anders reageert.
En tegenwoordig kan iedereen een foto maken met een mobieltje, en als je dat zelf niet kan is er wel iemand in de buurt met zo'n ding. Die vrouw had bijv. ook het kenteken van hun auto op kunnen schrijven.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:21

Ja maar wie zegt dat dat niet gebeurd is??
Zoiets zullen ze écht niet direct naar buiten brengen hoor, zullen ze eerst onderzoeken, zijn al genoeg blunders gemaakt in deze zaak wat betreft de samenwerking tussen politie en media.
En echt niet iedereen heeft een mobieltje met camera, ken genoeg mensen zonder.
Op zo'n moment gaan smiespelen met andere mensen lijkt mij ook niet zo'n slimme zet als je echt denkt dat het om een ontvoerd kind gaat.
Want die personen zullen echt wel goed opletten als ze met een kind over straat gaan waarvan iedereen het gezicht voortaan wel eens heeft gezien Knipoog.
Maargoed, als jij ervan overtuigd bent dat jij wel perfect kan handelen in die situatie (hoe dat dan ook is), dan hoop ik dat Maddie jou of iemand als jou tegen het lijf loopt. Want wat er ook aan de hand moge zijn, zo'n klein meiske kan dit nooit verdiend hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:38

Een engelse hond, speciaal getrained op de geur van lijken, heeft aangegeven dat er een lijk in het appartement waar ze verbleven ten tijden van de verdwijning van Maddie, heeft gelegen.
Het is zo dat pas na twee uur dood je geur genoeg veranderd om door zo´n hond waargenomen kan worden. Dus ze (als het inderdaad om Maddie gaat) heeft minstens twee uur dood in het appartement gelegen, wat natuurlijk allerlei vragen oproept.
Ze hebben trouwens ook met die hond de woning van Murat onderzocht (negatief).
De vrienden van de ouders van Maddie die ten tijden van de verdwijning ook in het appartementen complex verbleven worden verhoord.

De Portugese politie honden worden niet opgeleid voor dit soort werk, omdat de geurstof die ze er voor nodig hebben erg prijzig is en ze hier honden vooral trainen als reddingswerkers en voor drugsopsporing.
Ze hebben toen die brug in was gestort (een paar jaar geleden), ook buitenlandse honden geleend om lijken op te sporen.
Vandaar dat dit onderzoek nog niet eerder is gedaan, vooral omdat men er van uitging dat ze levend is meegenomen.

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

Vertaling belangrijkste stukken:

Citaat:
Judiciária (afdeling van politie waarvan ik geen vertaling weet)concentreerd de ondezoeken nu rond de vrienden en bekenden van de McCanns. Men is niet meer zo overtuigd dat Murat er iets mee te maken heeft. Men neemt niet meer aan dat ze ontvoerd is, sinds engelse honden een spoor hebebn gevonden dat wijst op de aanwezigheid van een lijk in de vakantiewoning.
De PJ (die afdeling van de politie) geloofd dat Madeleine gedood kan zijn in het appartement in de Algarve waar ze vakantie hield met ouders en broertje en zusje, in mei.
De honden die door de engelse politie speciaal getrained zijn, cocker spaniels (de foto´s wezen uit dat het waarschijnlijk andere spaniels zijn) die sinds afgelopen woensdag naar sporen van het verdwenen kind zoeken, ondekten sporen die wijzen op de aanwezigheid van een lijk op die plek.
Gisteren, en al nadat er op het strand is gezocht, waar het lijk in het water kan zijn gegooid, concentreerden de autoriteiten zich op het huis van Robert Murat, de enige officiele verdachte in de zaak.
Dezelfde honden zochten sporen in de tuin van Casa Liliana, waaruit bosjes zijn verwijderd door leden van de Burgerwacht, maar er is niks gevonden. ze zijn om 20.00 vertrokken, zonder sporen te vindne van de aanwezigheid van het meisje.

De aanwijzing die de autoriteiten nu volgen, klopt met een onderzoek dat de politiebeerder heeft gedaan en niet goed kon thuisbrengen. Een speurhond had een spoor van het meisje gevonden tussen het appartement waar ze sliep en een ander huis in het complex, waardoor ze eigenlijk nooit het idee hebben opgegeven dat ze door een bekende kon zijn meegenomen.

Het spoor dat nu ontdekt is in het appartement van de McCann´s concentreerd opnieuw het onderzoek in de cirkel van de ouders en vrienden van het meisje, al weet men nog niet de reden die tot de dood van het meisje geleid hebben. De PJ is zeer terughoudend in deze fase ne de namen van de hoofdverdachten worden nog niet vrijgegeven.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-08-07 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:51

Lusitana schreef:
Een engelse hond, speciaal getrained op de geur van lijken, heeft aangegeven dat er een lijk in het appartement waar ze verbleven ten tijden van de verdwijning van Maddie, heeft gelegen.
Het is zo dat pas na twee uur dood je geur genoeg veranderd om door zo´n hond waargenomen kan worden. Dus ze (als het inderdaad om Maddie gaat) heeft minstens twee uur dood in het appartement gelegen, wat natuurlijk allerlei vragen oproept.

Als dat waar is, zou dat inderdaad veel vragen oproepen. Bloos!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:56

Ik krijg nu dus hele andere ideeen. Ik mag hopen dat die niet waar blijken te zijn.
Ik hoop echt dat ze nu wat verder komen met de zaak, alleen al voor de rust van maddy.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:10

Als dit artikel waar is he, hoe kan het dan dat de ouders beweren dat ze elke 30 minuten bij hun kinderen gingen kijken? De ontvoering moet binnen die 30 minuten zijn gebeurd dan, maar dan kan er nooit een lijkengeur waargenomen worden door die hond, als dat pas na 2 uur dood waargenomen word... dus dan moeten ze minimaal 2 en een half uur niet zijn wezen kijken en Maddie daar dus zeker 2 uur dood hebben gelegen...heel apart. maarja, zij hebben Maddie daar niet dood aangetroffen, dus iemand moet haar dan daar vermoord hebben, laten liggen en later opgehaald hebben om te dumpen ergens..yeah sure, daar geloof ik al helemaal niet in.
(Kan het niet zo zijn dat het een oude ljkenlucht is, van een vorige bewoner van het huisje? Of is het een huurwoning, dat voor hun vakantie iemand inzat die daar overleden is, maar dat was al wel bekend dan denk ik)..
verhaal begint steeds meer te rommelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:27

Natuurlijk kan het van een ander zijn, dat zal wel nagezocht worden. Een mogelijkheid is dat Maddie al dood lag toen ze gingen kijken, en dat ze het niet wisten. Als je denkt dat ze slaapt, hoef je het niet te merken. Maar vervolgens hebben ze dan bij thuiskomst ontdekt dat ze dood was en het lijk opgeruimd en gespeeld dat ze verdwenen is, ipv te gillen dat ze dood was? Dan zou je dus denken dat ze van haar dood wisten of het zelf gedaan hebben, maar wanneer ze dan gedood is, blijft onduidelijk.
Dat ze steeds gingen kijken (en de een zegt elke 20 de ander elke 30 minuten...) is alleen bevestigd door het bevriende paar dat exact hetzelfde deed met hun kinderen (ze alleen laten terwijl ze uit eten gingen) en die horen ook bij het rijtje verdachten...(ze zijn eerder al eens verhoord).

Ik verwacht wel dat de zaak nu snel afgerond kan worden. Ik houd jullie op de hoogte voor zover dingen nog niet bekend zijn aan jullie kant.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:10

Jouw gedachten zijn idd mijn gedachten, heb t alleen iets minder vol met mening verteld, voor het geval men weer begint te gillen dat suggereren niet mag Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:36

Citaat:
'Bloedsporen gevonden in slaapkamer Madeleine'
Uitgegeven: 7 augustus 2007 06:50
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2007 06:52

PRAIA DA LUZ - In de slaapkamer van het vakantie-appartement in het Portugese Praia da Luz waaruit het Britse meisje Madeleine McCann bijna honderd dagen geleden verdween, zijn bloedsporen gevonden. De politie laat onderzoeken of het bloed afkomstig is van Madeleine.

Dat heeft de Britse krant The Daily Telegraph dinsdag gemeld op gezag van bronnen rond het politieonderzoek. Britse politieagenten ontdekten met behulp van onder meer speurhonden de bloedsporen in de kamer waar Madeleine sliep. De bloedsporen op de muur van de kamer waren met het blote oog niet te zien.

Maandag doorzocht de Portugese politie auto's die toebehoren aan een verdachte in de zaak rond de verdwijning van Madeleine. Het zou gaan om auto's van Robert Murat, een in Portugal wonende Brit, en zijn familie.

Bloedsporen? Die al niet meer met blote oog te zien waren? Of het moet echt oud bloed zijn van iemand anders die daar 'vermoord' is of zelfmoord heeft gepleegd, anders krijg je geen bloedspatten op de muur....óf..en dar wil je niet eens bij stil staan, dat zou écht té ziekelijk zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:34

Waarom hebben ze niet eerder met bijvoorbeel luminol gezocht naar bloedsporen?
Misschien is er nog wel mee te zien dan alleen wat spettertjes.
Hoe lang zou het duren voordat ze weten van wie het bloed is?

Ik ga steeds meer vraagtekens zetten over hoe het gebeurd zou zijn en door wie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:46

Er is niet gezocht naar bloedsporen, omdat men uitging van roof/vrijwillige verlating van appartement. Nu men uitgaat van dood/moord, komt er natuurlijk een heel ander soort onderzoek op gang.
De McCanns willen plotseling niemand meer te woord staan en niet gefimd worden (ze huren nu een huis en brengen nog steeds de tweeling elke ochtend naar de creche in Oceans Club).
Robert Murat en zijn advokaat zijn zeer opgelucht, hij wordt waarschijnlijk binnenkort officieel vrij van het "verdachte zijn" en dan wil de advokaat vechten voor smartegeld van de staat.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:48

ik hoop ik hoop echt heel erg dat dit allemaal oud bloed en alles is... echt duimen voor die mensen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:00

Blijkbaar zouden de ouders niet ieder half uur zijn gaan kijken maar die vrienden zouden dit wel zo verklaard hebben omdat ze vonden dat die ouders al genoeg werden verweten.

Ikzelf ga geen oordeel vellen over het feit of ze al dan niet in de fout zijn gegaan.

Op vakantie lieten wij onze kindjes ook alleen slapen maar wél met babyfoon binnen bereik. Want je moet je kind toch kunnen horen als het weent of overgeeft of zo.. En wat is een afstand van 50m? Wij hebben een hele grote tuin en de laatste zon ligt op het einde van onze tuin. Dus als wij 's avonds nog BBQ houden of een late drink in de zon dan zitten we op wel 100m van onze woning.

Niemand heeft het recht het kind van een ander zomaar mee te nemen. In geen enkel geval. Dus dat is sowieso niet goed te praten en dààr hebben die ouders zeker geen schuld aan..

Ik hoop écht dat ze wordt teruggevonden, maar met dat geval van die lijkgeur enzo, vrees ik ervoor..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:02

Citaat:
Politie onderzoekt betrokkenheid ouders Madeleine

De Portugese politie is een onderzoek begonnen naar de eventuele betrokkenheid van de ouders van de vermiste Madeleine McCann in de verdwijningzaak, dat meldt de Portugese krant Diario de Noticias dinsdag.
Chris Heijmans

Volgens de krant gaat de Portugese politie ervan uit dat de vermiste Madeleine dood is, dat zou een anonieme bron die betrokken is bij het onderzoek hebben verklaard.

Bloedsporen

In de slaapkamer van het vakantiehuis waar het vierjarige meisje ruim drie maanden geleden voor het laatst gezien werd, zijn eerder al bloedsporen gevonden. Portugese media melden dat de bloedsporen van een overleden persoon zijn, en dat iemand heeft geprobeerd de sporen schoon te maken. Het bloed was niet meer met het blote oog te zien. De politie laat onderzoeken of het bloed van Madeleine is.

De Portugese politie zou nu onderzoeken of het Britse meisje al in het vakantieappartement om het leven is gekomen in plaats van ontvoerd. Daarbij houden ze de ouders van Madeleine al geruime tijd in de gaten en ondervragen vrienden en familie van het echtpaar.

Onduidelijk blijft vooralsnog of zij worden verdacht van nalatigheid of van het doden van hun dochter met opzet.

http://www.nu.nl

Het verhaal krijgt nu wel een hele rare wending Scheve mond

Die ouders zullen het toch niet gedaan hebben? Alhoewel er wel vreemdere dingen gebeuren op deze wereld Scheve mond
Maar toch, zo'n grote campagne en dan zijn ze opeens mogelijk betrokken? Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:37

Al hebben ze het niet gedaan, dan is het vreemd dat ze het niet hebebn opgemerkt dat er iemand in hun appartement een moord pleegt en bloed van de wanden schrobt...

Feit is dat ze tussen 6 en 9 (toen alarm werd geslagen) niet gezien is. En dat de ouders verklaren toerbeurten hebben genomen om te kijken. ditzelfde deden nog drie bevriende paren die met ze uit etene waren en zo hielden ze dus gezamelijk een oogje op 8 (!) kinderen die alleen in hun appartementen lagen, terwijl er op die uren nog een creche beschikbaar is, en er babysitters aan het complex verbonden zijn.

Ander feit is dat de engelse politie vrijwel vanaf het begin ook betrokken is geweest, dus een beetje vreemd dat ze nu de portugese politie van alles gaan verwijten, wat ze zelf ook egdaan hadden kunnen hebben in het begin. Maar iedereen ging er vanauit dat ze werkelijk gekidnapt was, en de engelsen willen dat nog steeds graag geloven.

De McCanns hebben vandaag voor het eerst de tweeling niet naar de creche gebracht, hebben een interview met de BBC gehad, de tape is later verdeeld onder journalisten.
Daarin vertellen ze niet veel meer dan dat ze hopen dat ze gevonden wordt, dat ze aannemen dat ze nog leeft, dat ze het normaal vinden dat hun auto ook onderzocht is, dat ze vertrouwen in de portugese politie.

Overigens wordt nagegaan of de pedofiel die zich door het hoofd geschoten heeft en betrokken is in de zaak van het Zwitserse meisje, er iets mee te maken heeft, daar hij een wit busje heeft en op vakantie is geweest in de buurt van waar Maddie verdwenen is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:55

Het is en blijft allemaal maar vreemd...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:57

Maar stel nou dat die ouders het gedaan zouden hebben, waarom dan?