Dorée schreef:Je hebt je mes toch altijd rechts in je hand?
ja zo hoort het eig ja
maar ik doe het altijd emt links

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorée schreef:Je hebt je mes toch altijd rechts in je hand?
Nicolletje schreef:Dat weet ik
Maar het is wel gezegd en dat vind ik best vervelend om te doen, zonder dat je iemand kent.
Iemand die waarde hecht aan tafelmanieren vind ik op zich niet zo arrogant... totdat diegene het aan anderen gaat opleggen als de enige manier om (bij hun) aan tafel te (mogen) zitten ...
Citaat:Maar voor mijn gevoel gaat de spontaniteit er een beetje af als je netjes volgens de regels eet.
Nadya schreef:Faye, ik hou mijn bestek fatsoenlijk vast, hoor, alleen in de andere hand.
Lielle schreef:Nicolletje en Nadya, jullie oordelen dus net zo hard over iemand omdat die in jullie ogen merkwaardige normen hanteert. Pot en ketel spreekwoord bekend misschien?
Nadya schreef:Faye, ik hou mijn bestek fatsoenlijk vast, hoor, alleen in de andere hand.
Nicolletje schreef:Lielle schreef:Nicolletje en Nadya, jullie oordelen dus net zo hard over iemand omdat die in jullie ogen merkwaardige normen hanteert. Pot en ketel spreekwoord bekend misschien?
/knip
En toen dacht ik: bah bah wat een arrogantie... Inderdaad.
Lielle schreef:en diezelfde arrogantie herken ik bij jullie. Ik hecht veel waarde aan goede tafelmanieren maar dat wordt gezien als stijf en arrogant, terwijl ik het niet meer dan normaal vind dat je fatsoenlijk aan tafel zit. Tolerantie moet van twee kanten komenMaar je zou er ook geen moeite mee hebben als ik boerend en smakkend zit te eten en aan mijn kont zit te krabben bij jou aan tafel? Of is dat dan ineens "not done"?
Blitzelover schreef:ik vind prakken niet zo erg maar als er echt iemand raar eet bij ons aan tafel (heb wel eens meegemaakt met mond open eten, met alleen rechterhand eten en linkerhand+elleboog die op tafel lag te rusten) dan maakt dat eerlijk gezegd ook niet zo'n goede indruk..
ik kan netjes volgens de etiquette eten maar ik houd me er ook niet altijd aan (meestal wel)