Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:30

Verder vind ik de stelling dat als je voor de doostraf bent je geen haar beter bent dan de veroordeelde zó afgezaagd! Doden uit lust of macht is altijd iets anders dan doden om te voorkomen dat de veroordeelde meer ellende uit gaat halen. Sommige mensen zijn zo eng dat ze beter opgeruimd kunnen worden.
Dus houdt allemaal eens op met t stellen dat voorstanders vd doodstraf niets beter zijn dan een moordenaar want die vlieger gaat niet op!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:32

Firedancer schreef:
Diegene die de doodstraf voorstaat is net zo slecht als Saddam Hussein.

We veroordelen allemaal zijn beslissing om vanuit zijn haat mensen het leven te ontnemen, maar sommigen zijn wel van mening dat zij vanuit HUN haat tegen Saddam HEM het leven te ontnemen.

Wat maakt hen dan ook maar een steek beter dan Saddam?

Ik ben principieel tegen de doodstraf, er zijn ook andere manieren om iemand zijn straf te geven. Had hem dan levenslang gegeven onder primitieve omstandigheden. Nu heeft noch hij zijn "lesje geleerd", noch de nabestaanden hun geliefden terug.

Even los van de hel die er waarschijnlijk gaat losbreken in Irak en de doden en gewonden die daarbij te betreuren zullen zijn. Dit was in mijn ogen een hele domme, emotionele, politieke beslissing.

Zo'n man leert zijn lesje nooit. Dat kan je mij niet wijsmaken. Die hebben een logica, die wij niet kunnen volgen...

Ik geloof dat er in ieder mens iets goeds zit, maar soms is dat goede zo klein tegenover het slechte, dat alleen het slechte zal overheersen.

Wat ik nou precies van de doodstraf moet vinden weet ik (nog) niet...

@ShirlyA: Saddam vond zijn politieke tegenstanders waarschijnlijk ook heel eng, en heeft hij ze laten opruimen.. wie trekt de lijn?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:35

@Pletje123 waar je de lijn trekt? Om de hals v Sadaam Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:39

Je weet wel wat ik bedoel Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:49

Ja ik weet wel wat je bedoelt maar ik vind dat er niemand op kan tegen de moordzucht die Saddam had en dat deze man gewoon geggewerkt moest worden. Tja ergens moet een beslissing genomen worden om erger te voorkomen.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:54

Kijk eens:
Citaat:
Saddam verzorgde vogels en onkruid
BAGDAD - De wereld kent hem als een brute dictator, maar in gevangenschap probeerde Saddam Hussein onkruid in leven te houden en voedde hij vogeltjes. Dat is het beeld dat een Amerikaanse verpleger schetst van de oud-president van Irak die hij tussen januari 2004 en augustus 2005 verzorgde.

De 56-jarige sergeant Robert Ellis zegt in de St. Louis Post-Dispatch niet verbaasd te zijn hoe Saddam zich gedroeg vlak voor zijn ophanging. ,,Saddam was een gangster. Brutaal en hard''. Maar hij respecteerde de verpleger en gaf hem nooit problemen. Saddam klaagde weinig en als hij het toch deed was het veelal terecht, aldus Ellis.

Saddam Hussein zat gevangen in Camp Cropper vlakbij het internationale vliegveld van Bagdad. Hij bracht zijn dagen door in een cel van 1,80 bij 2,40 meter. Er stonden een veldbed, een klein tafeltje, een paar boeken, twee plastic stoelen, een bidkleedje en twee waterkommen. In de cel ernaast stond medische apparatuur klaar voor noodgevallen.

Toen Ellis, die eind 2003 als reservist werd opgeroepen, aan zijn arbeid begon, had hij maar een taak. Hij moest Saddam in alle gevallen in leven houden. ,,Saddam Hussein kan niet in Amerikaanse detentie sterven. Doe wat je nodig vindt om hem in leven te houden'', vertelde een kolonel hem bij zijn aanstelling.

Ellis controleerde Saddam (die nooit bij zijn voornaam werd genoemd, er werd alleen gesproken over Victor - zijn militaire codenaam) twee keer daags, waarna hij een uitgebreid verslag schreef.

De oud-leider rookte sigaren en dronk koffie om naar eigen zeggen zijn bloeddruk laag te houden. Toen hij een korte periode naar buiten mocht, spaarde hij broodkruimels om vogels te voeren. Ook verzorgde hij een stuk grond met onkruid. Dat laatste deed Saddam denken aan zijn jeugd, aldus de verpleger. ,,Hij zei dat hij een boer was toen hij jong was en dat hij zijn afkomst nooit is vergeten.''

Saddam verklaarde geen spijt te hebben over zijn daden. ,,Hij zei alles te hebben gedaan voor Irak''. Wel kon de man die duizenden mensen uit de weg liet ruimen, met weemoed praten over gelukkiger tijden. Zo vertelde hij dat hij zijn kinderen voor het slapen gaan voorlas en zijn dochter verzorgde als ze buikpijn had.

Ellis moest eind 2005 plotseling vertrekken omdat zijn broer op sterven lag. Bij hun afscheid omhelsde Saddam hem en zei dat ze broeders waren. De 69-jarige Saddam werd zaterdag bij dageraad opgehangen.

Apart. Niet negatief ofzo, maar dat hij zo als een lief persoon overkomt in dit stukje tekst.

Bron is trouwens van Msn Nieuws.

Edit: De vele vele enters even weggehaald Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:59

delerium schreef:
waar staan nu dan de filmpjes en waar is het topic dat over de filmpjes gaat?! Kan niks vinden...

Hier staan 2 filmpjes, waarvan 1 van de gehele executie:

Executie Saddam Hussein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:01

Geeft mij alleen nog maar meer het idee dat deze man totaal gestoord is, gewoon een echte psychopaat. Ook die verhalen ken ik, de spychopaat met zijn katje, zijn katje was hem alles. Zo ook komt die Saddam nu op mij over.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:10

Ja een beetje wel..

Zodra hij omslaat is het foute boel. Echt foute boel.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:13

CCCCorine schreef:
delerium schreef:
waar staan nu dan de filmpjes en waar is het topic dat over de filmpjes gaat?! Kan niks vinden...

Hier staan 2 filmpjes, waarvan 1 van de gehele executie:

Executie Saddam Hussein

Ik meng me hier verder niet in, maar vraag me even wat af. Knipoog

Heeft iemand hier de gehele excecutie gekeken?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:47

Ja ik, hoezo?

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:22

yousra schreef:
Ja ik, hoezo?

Gewoon iets waar ik benieuwd naar ben. Ja Ik zou het niet kunnen en willen zien. Vind het gewoon naar om te zien. Nagelbijten / Gniffelen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:29

IK durf het ook niet te kijken Nagelbijten / Gniffelen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:38

Ik heb hem ook gekeken. Mijn vader (72) wilde hem zien, en eerlijk gezegd was ik zelff ook nieuwsgierig. Er gingen nl allerlei verhalen dat hij enorm bang geweest zou zijn en dat hij zn longen uit zn lijf had geschreeuwd, en dat kon ik me niet voorstellen.
Was ook niet zo trouwens,. hij was tot het laatst toe kalm en heeft de mensen die hen bespot hebben nog sarcastisch terechtgewezen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:07

Ik vind het een ontroerend artikeltje xxsweet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:12

ShirleyA schreef:
Verder vind ik de stelling dat als je voor de doostraf bent je geen haar beter bent dan de veroordeelde zó afgezaagd! Doden uit lust of macht is altijd iets anders dan doden om te voorkomen dat de veroordeelde meer ellende uit gaat halen. Sommige mensen zijn zo eng dat ze beter opgeruimd kunnen worden.
Dus houdt allemaal eens op met t stellen dat voorstanders vd doodstraf niets beter zijn dan een moordenaar want die vlieger gaat niet op!!!

Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:29

Er staan ook al allemaal filmpjes op het internet zag ik ..
(sorry als dit al gezegt is Bloos )

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:51

ik heb ook het gehele filmpje bekeken. Maar ik vond hem erg rustig en kalm... ook was het een heel onduidelijk filmpje en was het niet eng of zo.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:44

ik heb die filmpje ook gekeken Lachen
hij was idd best rustig.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:16

katiavl schreef:
ShirleyA schreef:

Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch?

Ja hoor maar om anderen dus maar voor moordenaar uit te maken gaat mij gewoon te ver. En dat is wel wat er gadaan wordt als men zecht dat je dan net zo slecht bent als Saddam bv. Nou geloof me dat ben ik niet maar doodstarf vind ik een goede zaak. Dat maakt me zeker geen moordenaar! En ik vind ook dat niemand me zo mag noemen, dat is laster en dus zelfs bij wet verboden....
Eigenlijk mag je die mening dus niet hebben.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:50

Heb ook het filmpje bekeken en ik moet zeggen, het deed me vrij weinig...... Hoe raar het ook klinkt, ik heb er totaal geen gevoel bij, hoe deze man met mensenlevens is omgegeaan, dat maakt zelfs zijn executie niet goed

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:54

napoleon schreef:
Heb ook het filmpje bekeken en ik moet zeggen, het deed me vrij weinig...... Hoe raar het ook klinkt, ik heb er totaal geen gevoel bij, hoe deze man met mensenlevens is omgegeaan, dat maakt zelfs zijn executie niet goed

En toch... heb je de gezichten gezien van mensen die gevlucht waren voor hem? Die waren wel heel blij dat hij nu dood is. Die mensen hebben recht om eindelijk v m af te zijn. Misschien kunnen ze nu gaan verwerken wat hij ze heeft aangedaan.
Ik gun t die mensen zo!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:49

napoleon schreef:

Geen enkel straf maakt zijn daden goed en vooral zijn executie, hij gaat in een paar seconde dood, nou lekkere straf hoor. Scheve mond

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:33

las t al in de krant vanochtend om 5 uur, lekker..
stonden nog wat foto's bij en heel levensverhaal

vraag me af hoever het nu gaat komen, en wanneer alles beter word

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:08

Ik vond het toch een behoorlijk indrukwekkend filmpje.