Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:28

MissJ schreef:
Nienke schreef:
Misschien wil de volgende minister het uitzetten wel even uitstellen, hebben ze mazzel Clown
Nee hoor je hebt gelijk, dat zou ook niets oplossen, ook al lijkt het wel de meest logische stap.

Dat kan niet. Knipoog Clown

Waarom zou dat -theoretisch- niet kunnen? Ze dóen het inderdaad niet, omdat het kabinet achter het beleid blijft staan, maar verder kan het toch wel?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:28

rawr schreef:
Hardwerkende mensen in het asielzoekerscentrum? Waar werken ze hard aan dan? De laatste keer dat ik in een AZC was in Dokkum (Frl) was het er best gezellig eigenlijk, net een klein dorp. Er was een basketbalveld en gemeenschapsruimte, ze hadden een eigen kamer, kregen eten geserveerd en een uitkering, er kwam een busje om de kinderen op te halen en naar school te brengen. Ze konden van het terrein af en de stad in. Mensen die werken in AZC's zijn ook hele sociale en aardige mensen overigens, ze verlenen er ook psychische en medische zorg, extragratis! Nou poe wat hebben ze het zwaar in het AZC. Okay, het is geen 5-sterrenhotel, dus eigenlijk is het schandalig! Toch? Ze moeten verdorie blij zijn dat we ze hier opvangen zodra ze ons land binnenkomen, we hebben ze niet uitgenodigd maar bieden ze wel een dak boven hun hoofd, zorg en nog een uitkering erbij ook. Als ze terechte vluchteling zijn mogen ze hier blijven, krijgen ze zo'n felbegeerd paspoort en worden ze zat kansen geboden om een leven op te bouwen. Als het gelukszoekers zijn kunnen ze weer naar huis met het vliegtuig, 3 keer raden wie dat betaalt!

Het gaat mij hier nog niet eens om de omgang met die mensen op zich.... het gaat mij met name om wat er gebeurt vanaf het moment dat er besloten is dat ze uitgezet worden.

Dat begint op nazi-praktijken te lijken namelijk....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:30

Rawr schreef:
Nee, je hebt niet de complete vrijheid inderdaad, je wordt er inderdaad gecontroleerd en in de gaten gehouden en dat vind geen enkel mens fijn. Maar wat is het alternatief? Iedereen maar in de illegaliteit laten verdwijnen? Superluxe hotels bouwen voor mensen die er zelf voor kiezen hierheen te komen?

Dat bedoel ik niet. Ik vind alleen dat je wel erg hard oordeelt. De echte asielzoekers, dus niet de economische vluchtelingen, komen hier niet vrijwillig, maar zijn vaak al tijden op de vlucht. Dan komen ze in een soort van kamp waar ze de hele dag weinig tot niks kunnen en mogen doen, en dat vaak jaren achtereen. Dat zou ik nou niet bepaald zo afschilderen als jij dat in je post hier wat verder naar boven doet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:30

Richtje schreef:
Het gaat mij hier nog niet eens om de omgang met die mensen op zich.... het gaat mij met name om wat er gebeurt vanaf het moment dat er besloten is dat ze uitgezet worden.

Nazi praktijken? Lips are sealed

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:31

Nienke schreef:
Waarom zou dat -theoretisch- niet kunnen? Ze dóen het inderdaad niet, omdat het kabinet achter het beleid blijft staan, maar verder kan het toch wel?

Het dikgedrukte is je antwoord. Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:32

MissJ schreef:
Richtje schreef:

Mwah het doet er wel aan denken....

Weten dat je uitgezet wordt maar niet wanneer.... dat er 's nachts een busje komt en je van je bed gehaald wordt om vervoerd te worden. Je krijgt daarmee geen kans meer om afscheid van anderen te nemen en mag aan spullen alleen meenemen wat je kunt dragen.

Dat vind ik geen manier van met mensen omgaan!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:33

MissJ schreef:
Richtje schreef:

Ik heb vannacht opgevangen dat ze s´nachts de mensen op '' transport '' zetten en dat lijkt op nazi¨praktijken.

Vandaar ook de motie die ingedient is nl. dat er afgelopen nacht geen mensen '' getransporteert '' zouden worden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:38

"uitgezet"
Bovendien worden die mensen niet onverwacht van hun bed geligt en in de kleren gedwongen, maar weten ze dat ze dan en dan weg moeten. En ja, als hun vliegtuig midden in de nacht vertrekt, kan dat idd s'nachts zijn.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:38

Richtje schreef:

Ah, het verschil tussen een AZC en een uitzetcentrum dus. Okay daar kan ik me enigszins in vinden, ze zitten te lang in die barakken met hekken en bewaking en strenge controle daar. Ik denk wel dat die maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat mensen de illegaliteit induiken maar het is inderdaad niet menselijk om ze daar lang op te sluiten.

Nazi's? Oh ja want de Nederlandse regering selecteert mensen ook op ras, sexualiteit en etniciteit en stuurt ze vervolgens naar vernietigingskampen...

Kom op zeg, je schoffeert met zo'n vergelijking de slachtoffers en nabestaanden van het verschrikkelijke nazi-regime.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:39

MissJ schreef:
Nienke schreef:

Het dikgedrukte is je antwoord. Knipoog

Is dat dan een absolute vereiste? Het kabinet mag toch wel een deel van het beleid tijdelijk stilleggen (het gaat niet eens om veranderen!) als de tweede kamer daar om vraagt? Ik vind het vrij ver gaan als een demissionair kabinet tegen de wil van een pas gekozen tweede kamer in gaat. Maar misschien is het verplicht om het beleid tot de laatste seconde uit te blijven voeren, dat weet ik niet....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:40

Mystica schreef:
"uitgezet"
Bovendien worden die mensen niet onverwacht van hun bed geligt en in de kleren gedwongen, maar weten ze dat ze dan en dan weg moeten. En ja, als hun vliegtuig midden in de nacht vertrekt, kan dat idd s'nachts zijn.

Nee.... in het geval dat ik vertelde worden ze vanaf daar naar het uitzetcentrum vervoerd en weten ze van te voren geen dag en tijd.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:41

Rawr schreef:
Ah, het verschil tussen een AZC en een uitzetcentrum dus. Okay daar kan ik me enigszins in vinden, ze zitten te lang in die barakken met hekken en bewaking en strenge controle daar. Ik denk wel dat die maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat mensen de illegaliteit induiken maar het is inderdaad niet menselijk om ze daar lang op te sluiten.

Nazi's? Oh ja want de Nederlandse regering selecteert mensen ook op ras, sexualiteit en etniciteit en stuurt ze vervolgens naar vernietigingskampen...

Kom op zeg, je schoffeert met zo'n vergelijking de slachtoffers en nabestaanden van het verschrikkelijke nazi-regime.

Dat was misschien geen gepaste vergelijking inderdaad, sorry.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:44

Kan zijn dat dat in dat geval zo is. Dat is hier niet zo in elk geval. En dan is dit ook nog een tussenhalte voor mensen die naar Ter Apel moeten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:45

krackertje schreef:
Ik heb vannacht opgevangen dat ze s´nachts de mensen op '' transport '' zetten en dat lijkt op nazi¨praktijken.

Vandaar ook de motie die ingedient is nl. dat er afgelopen nacht geen mensen '' getransporteert '' zouden worden.

Ja, en ze worden vervolgens afgevoerd om vernietigd te worden.....Alsjeblieft, ik word altijd een beetje misselijk van de vergelijking.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:47

nazi-praktijken?
echt serieus, zijn jullie goed in je bovenkamer?

Worden deze mensen vergast? nee.
Is dit vervolging van een ras? nee.
Worden deze mensen in kampen gestopt? nee.
Zijn wij hier een totalitaire of democratische eenpartij staat? nee.

Alsjeblieft jongens. Ik weet dat het leuk is om dingen sterker uit te drukken maar hou het wel normaal.
Om dit met de nazi's te vergelijken is erg verregaand...

MissJ schreef:
krackertje schreef:

Ja, en ze worden vervolgens afgevoerd om vernietigd te worden.....Alsjeblieft, ik word altijd een beetje misselijk van de vergelijking.

idd ik denk dat mensen die zoiets verkondigen niet de slimste/ruim-denkende binnen onze maatschappij zijn.. Wat een achterlijke schandalige vergelijking

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:49

Richtje schreef:
Rawr schreef:

Ik vindt het al heel wat zeggen dat je het gevoel erbij krijgt.

Ik snap dat ook wel het gaat hier nl. ook om mensen en ja ze worden ook plotseling het land uitgezet en ook zijn er al mensen vermoord bij aankomst in het land van herkomst.

En nee niet nederland heeft die mensen letterlijk vermoord maar het beleid was wel dat die mensen het land uitgezet werden omdat het zogenaamd wel veilig was voor ze.

Dus niet dezelfde situatie maar in sommige gevallen wel hetzelfde resultaat en nee niet dezelfde aantallen maar 1 mens is al teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:51

Richtje schreef:
Mystica schreef:
"uitgezet"

Nee.... in het geval dat ik vertelde worden ze vanaf daar naar het uitzetcentrum vervoerd en weten ze van te voren geen dag en tijd.

Zou dat misschien kunnen zijn omdat ze hem anders van te voren smeren? ik roep maar wat Knipoog

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:52

krackertje schreef:
Richtje schreef:

Ik vindt het al heel wat zeggen dat je het gevoel erbij krijgt.

Ik snap dat ook wel het gaat hier nl. ook om mensen en ja ze worden ook plotseling het land uitgezet en ook zijn er al mensen vermoord bij aankomst in het land van herkomst.

En nee niet nederland heeft die mensen letterlijk vermoord maar het beleid was wel dat die mensen het land uitgezet werden omdat het zogenaamd wel veilig was voor ze.

Dus niet dezelfde situatie maar in sommige gevallen wel hetzelfde resultaat en nee niet dezelfde aantallen maar 1 mens is al teveel.
als ik op vakantie ga kan ik ook doodgaan, is nou het reisbureau verantwoordelijk?

Je kunt nooit complete veiligheid garanderen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:53

Rawr schreef:

Of de Nederlandse regering het nou doet of niet... Steeds meer Nederlanders selecteren weldegelijk op ras en religie, om die mensen vervolgens de ergste dingen toe te wensen..... kabinet Balkenende I, II en III zorgen er niet voor dat er meer en betere normen en waarden terug komen in de Nederlandse maatschappij, maar dat ze juist nog meer vervagen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:53

Verdonk wordt nu vergeleken met een reisbureau dan ben ik benieuwd wat er voor haar tussen zit?

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:54

krackertje schreef:
Verdonk wordt nu vergeleken met een reisbureau dan ben ik benieuwd wat er voor haar tussen zit?

doe niet zo achterlijk je snapt het punt.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:56

Aimee schreef:
Rawr schreef:

Of de Nederlandse regering het nou doet of niet... Steeds meer Nederlanders selecteren weldegelijk op ras en religie, om die mensen vervolgens de ergste dingen toe te wensen..... kabinet Balkenende I, II en III zorgen er niet voor dat er meer en betere normen en waarden terug komen in de Nederlandse maatschappij, maar dat ze juist nog meer vervagen.

Ze hebben dit een beetje laat in de gaten gekregen en vandaar dat Balkenende nu van de daken schreeuwt dat het niet goed zit met onze waarden en normen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:57

Edding3000 schreef:
krackertje schreef:

doe niet zo achterlijk je snapt het punt.

Jij bepaalt nu dat ik dat snap, knap hoor wie doet nu achterlijk?

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:57

dat het hele kabinet niet van het beleid wil afstappen is inmiddels een beetje achterhaald. uit de wandelgangen komen steeds meer signalen door dat de CDA ministers wel degelijk bereid zijn om na het aftreden van Rita de kamer wat tegemoet te komen.
Zelfs zonder alle VVD ministers is het land met een rompkabinet wel nog voorzien van bestuurders hoor. Al verdient zo'n scenario zeker niet de voorkeur, IMO zouden de anderen VVD ministers gewoon moeten blijven zitten en hun werk afmaken zonder Verdonk. Maar goed een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat blijkt nu maar weer eens.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:58

Citaat:
Godwin's Law: If you mention Hitler or Nazis in a post, you've automatically ended whatever discussion you were taking part in. When it happens, the thread is going to start degenerating into a long flamewar over Nazi Germany.

Moest er even aan denken... Lachen Is een soort van internetregel... google het evt maar, ik heb het niet bedacht Lachen