rawr schreef:Hardwerkende mensen in het asielzoekerscentrum? Waar werken ze hard aan dan? De laatste keer dat ik in een AZC was in Dokkum (Frl) was het er best gezellig eigenlijk, net een klein dorp. Er was een basketbalveld en gemeenschapsruimte, ze hadden een eigen kamer, kregen eten geserveerd en een uitkering, er kwam een busje om de kinderen op te halen en naar school te brengen. Ze konden van het terrein af en de stad in. Mensen die werken in AZC's zijn ook hele sociale en aardige mensen overigens, ze verlenen er ook psychische en medische zorg, extragratis! Nou poe wat hebben ze het zwaar in het AZC. Okay, het is geen 5-sterrenhotel, dus eigenlijk is het schandalig! Toch? Ze moeten verdorie blij zijn dat we ze hier opvangen zodra ze ons land binnenkomen, we hebben ze niet uitgenodigd maar bieden ze wel een dak boven hun hoofd, zorg en nog een uitkering erbij ook. Als ze terechte vluchteling zijn mogen ze hier blijven, krijgen ze zo'n felbegeerd paspoort en worden ze zat kansen geboden om een leven op te bouwen. Als het gelukszoekers zijn kunnen ze weer naar huis met het vliegtuig, 3 keer raden wie dat betaalt!
Het gaat mij hier nog niet eens om de omgang met die mensen op zich.... het gaat mij met name om wat er gebeurt vanaf het moment dat er besloten is dat ze uitgezet worden.
Dat begint op nazi-praktijken te lijken namelijk....