Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:46

Ik vind het wel raar dat iedereen zegt, ik voel me niet in staat om.

De mens is anders ontzettend sterk.

Kijk eens naar mensen die een ziekte of ongeluk hebben gekregen.
Bijv mensen in een rolstoel, die met handicap bergen kunnen verzetten.
Ineens veel sterkter zijn als daarvoor toen alles gewoon ging.

Wonderbaarlijk om te zien.

Waarom zou dat met dit anders zijn?
Ik denk dat iedereen tot meer in staat is dan men denkt.

manie

odetteke

Nadya schreef:
En als ze dan aan de pil is, zorg ik er wel voor dat ze hem elke dag op tijd inneemt Haha! Haha! Haha! Haha!

Bij het avondeten naast haar bord leggen? Tong uitsteken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:47

@Nadya: mijn dochter is zes en ik probeer zo open mogelijk tegen haar te zijn (zo open als haar leeftijd toelaat natuurlijk) over vrijen enzo. Ze komt nu echt in de fase dat ze vanalles vraagt en wil weten en ik vind wel dat ik haar eerlijk antwoord moet geven, ook al valt het niet altijd mee. Maar ze moet wel weten dat, als ze over 20 jaar zover is Lachen dat sex iets moois is wat je moet doen met iemand waar je veel om geeft. Ouderwets hè?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:48

Ach, een van mijn vriendinnen heeft ook geen vaste relatie (die vent heeft de benen genomen) en ze is ongepland zwanger geraakt van hem. Ze woont te klein, maar gaat er toch er beste van maken. Want ze heeft wel alle liefde in zich om er iets van te maken. Abortus wilde ze niet. Ze heeft geen heel goede baan, maar werkt wel en ze gaat haar best doen een fijn leventje samen met haar kindje op te bouwen, ook al is het niet makkelijk. En wij, haar vrienden en familie, helpen haar zoveel mogelijk.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:50

runningkawa schreef:
Ik vind het wel raar dat iedereen zegt, ik voel me niet in staat om.

De mens is anders ontzettend sterk.

Kijk eens naar mensen die een ziekte of ongeluk hebben gekregen.
Bijv mensen in een rolstoel, die met handicap bergen kunnen verzetten.
Ineens veel sterkter zijn als daarvoor toen alles gewoon ging.

Wonderbaarlijk om te zien.

Waarom zou dat met dit anders zijn?
Ik denk dat iedereen tot meer in staat is dan men denkt.

Maar als je deze ziekte/handicap kunt voorkomen of de schade hiervan beperken vinden veel mensen het toch wel prettig Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:51

chevax schreef:
@Nadya: mijn dochter is zes en ik probeer zo open mogelijk tegen haar te zijn (zo open als haar leeftijd toelaat natuurlijk) over vrijen enzo. Ze komt nu echt in de fase dat ze vanalles vraagt en wil weten en ik vind wel dat ik haar eerlijk antwoord moet geven, ook al valt het niet altijd mee. Maar ze moet wel weten dat, als ze over 20 jaar zover is Lachen dat sex iets moois is wat je moet doen met iemand waar je veel om geeft. Ouderwets hè?

Nee hoor, vind ik juist heel goed. Zo gaan wij het ook doen. Heel open zijn en haar meegeven dat seks iets heel bijzonders is en waar je van moet genieten met iemand waar je heel veel om geeft (en hij/zij om haar!). Ik denk dat je bij meisjes vooral moet leren dat ze ook van zichzelf moeten houden. Dan geven ze zichzelf, volgens mij, ook niet zomaar weg, zeg maar..... Je houdt het toch niet tegen en ik heb liever openheid, dan dat stiekeme gedoe (wat ik vroeger wel had, hihihi) met alle gevolgen van dien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:52

Ja een ziekte inperken is fijn

Maar zwanger zijn is geen ziekte
Het gaat om een levend wezen...

En ik denk dat de mens sterk genoeg is het te kunnen.
Alleen in onze materialistische wereld, denkt men zo niet meer

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:56

Nou, Manie, ik vind dat bij de pil behoorlijk meevallen, hoor. Vergelijk maar eens even met de andere methodes.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:57

manie schreef:
Zie hier over informatie over veiligheid van de pil
http://www.anticonceptie-online.nl/meth ... eiding.htm
Als je gaat rekenen, dan zie je dat toch een behoorlijk aantal vrouwen op jaarbasis zwanger worden ondanks correct pilgebruik

Het is zelfs zo dat je ondanks de pil zwanger kunt worden door een simpele hormoonschommeling. Je moet de pech maar weer hebben Scheve mond

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:57

Sterk genoeg om het te kunnen is wat anders dan sterk genoeg om het willen en er plezier aan te beleven.

Ik denk trouwens dat wat Nadya zegt wel waar is over familie en vrienden... Heb je een groot netwerk om je heen waar je op terug kunt vallen, dan maakt het dat wat makkelijker. Kan je niet op deze steun rekenen en moet je het voor je gevoel echt alleen of met zijn tweeen doen, dan wordt het denk ik voor je gevoel al 10x zo zwaar!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:58

Natuurlijk is het een levend wezen maar dat is een vlieg ook en die meppen de meeste mensen zonder problemen dood.
Ik denk persoonlijk dat het beter is om een abortus te plegen dan een kind te laten opgroeien in een onstabiel gezin.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:01

Katja schreef:
Natuurlijk is het een levend wezen maar dat is een vlieg ook en die meppen de meeste mensen zonder problemen dood.
Ik denk persoonlijk dat het beter is om een abortus te plegen dan een kind te laten opgroeien in een onstabiel gezin.

Maar laat het dan liefst voor 12 weken weghalen en niet rond 22 weken (hier in NL). Ik denk trouwens dat er vooral rond die tijd geaborteerd wordt, als het kind hele zware afwijkingen heeft ofzo. Brrr, lijkt me heel heftig, als je daar dan voor kiest. Maar zoals in Spanje, die 31 weken, vind ik afschuwelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:02

Wat is onstabiel?
Geen breedbeeld tv en 6x per jaar vakantie kunnen betalen?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:07

runningkawa schreef:
Wat is onstabiel?
Geen breedbeeld tv en 6x per jaar vakantie kunnen betalen?

Als je daar depressief van raakt is het inderdaad een onstabiel gezin Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:15

Ach, als je zwaar aan de drugs bent ofzo of gewoon een in en in gemeen mens bent..... Maar vakantie of TV, te veel materiele zaken, lekkerrrrr belangrijk....... Ik ben trouwens wel blij dat ik ons kind heel veel liefde, hele verliefde (zowel op haar als op elkaar) ouders, een gezellig thuis, stabiliteit, lekker (vegetarisch) eten en een warm nestje kan geven met veel dieren en gezelligheid om haar heen. Geen financiele zorgen enzo. Maar het kan ook anders en ik zie toch ook alleenstaande moeders die er ook het beste van maken met hun kinderen, ook al hebben ze het financieel zwaarder. Zo kan het ook, hoor, je doet wat je kan.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:18

Als ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik een abortus laten plegen.
Gewoon, omdat ik een kind niet de behoeftes kan geven die het nodig heeft, ik kan niet eens voor mezelf zorgen laat staan voor een kind.
Zit nog op school, woon nog bij me vader en moeder, en heb absoluut geen moedergevoelens, of iets wat er ook maar op lijkt. Ik vind kinderen gewoon niet leuk...

Bij ons in het dorp is een meisje van 15 (!!) zwanger, wat kan zij dat kind nou bieden? Ze is zelf nog een kind.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:22

Vrouw 22 jaar, en ik vind dat abortus mag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:24

Als ik om me heen kijk, zijn er genoeg mensen niet in staat hun kinderen een stabiel thuis te geven. 'Sterk' of niet... En dat heeft zelden met materiele welvaart te maken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:28

Mijn stiefbroer is geboren uit een verslaafde moeder,hij is dus zelf ook verslaafd geboren.
heel triest allemaal jongen heeft veel problemen drank,drugs en dat begon al heel vroeg in zijn leven.
Uiteindelijk meer dan 3/4 van zijn leven in de cel of afkickkliniek gezeten,3 keer dood maar door reanimatie weet bij gebracht en zo kan ik nog wel even doorgaan.
hij heeft vaak gezegd was ik maar nooit geboren en dan kan je zeggen hij had slimmer moeten zijn maar zo werkt het dus niet.
het is wetenschappelijk bewezen dat afkickbaby's 90 procent in de voetsporen treden van hun moeder dit om dat ze nu eenmaal verslaafd zijn geboren.
En dan ben ik dus voor abortus om iemand zo'n leven te besparen.

Anoniem

Daar heeft het nooit mee te maken.
Maar zo denkt men vaak in NL wel.
Als de auto maar groter is dan die van de buren.
Als de kado's met sinterkaas dadelijk maar meer zijn dan van de klasgenootjes.

ladylay

nee, absoluut tegen, hoe je het ook wendt of keerd....of wat voor excusen ook....
maakt neit uit wat.....je pleegt moord.....en ik ben tegen moord, dus ook tegen abortus

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:29

Nadya schreef:
AikePeer, vrijwel geen mens neemt de pil op hetzelfde moment op de dag, wat wel het beste is om te doen. Heb jij een alarm gezet, zodat je je pil elke dag op de juiste tijd neemt? Mensen raken meestal zwanger door andere oorzaken dan die jij noemt. Veel mensen weten bijvoorbeeld ook niet dat je bij bepaalde medicijnen erg op moet passen. Of als ze ziek zijn, dat de werking van de pil beinvloedt wordt. Of ze nemen St. Janskruid in tegen neerslachtige buien of weet ik veel wat.

Wie weet is het wel bij je vriendin gebeurd door te weinig hormonen. weet ik veel. Maar MEESTAL is er wel iets meer aan de hand. Dus het is niet zo dat TIG mensen zwanger raken door de pil heen. Daarvoor is het een iets te veilig voorbehoedsmiddel.

Het is niet me vriendin maar me nichtje.
En als zoveel dingen van invloed kunnen zijn op de werking van de pil wil ik het niet een "iets te veilig" voorbehoedsmiddel noemen.
En dan zijn die invloeden vaak niet voorkombaar en dus vind ik dat je niet kunt zeggen dat de persoon in kwestie dan maar beter had moeten slikken!

Mijn nichtje heeft het gehouden en dat vind ik een hele dappere beslissing van der!
Maar ik had het net zo goed geaccepteerd als ze voor abortus had gekozen!
Het is haar leven en zij bepaald of ze klaar is voor een kind of niet, en dan is het als buitenstaander heel makkelijk om te zeggen dat ze een kind dood en dat ze haar verantwoordelijkheid niet neemt, maar die buitenstaander zit bij het houden van het kind te met de zorgen/kosten endergelijk!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:30

ladylay schreef:
nee, absoluut tegen, hoe je het ook wendt of keerd....of wat voor excusen ook....
maakt neit uit wat.....je pleegt moord.....en ik ben tegen moord, dus ook tegen abortus

Als je de pil slikt pleeg je ook iedere keer weer een moord!
Een eicel leeft ook, hoe kan er anders iets levends uit ontstaan.
Dus alleen omdat het daarna ogen en oortjes krijgt is het ineens moord?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:30

Shadow0 schreef:
Als ik om me heen kijk, zijn er genoeg mensen niet in staat hun kinderen een stabiel thuis te geven. 'Sterk' of niet... En dat heeft zelden met materiele welvaart te maken.

Helemaal met je eens.