Nog even: heb je het over slachterijen of mogelijkheden? Een mogelijkheid is namelijk een manier, ik neem aan dat je het over meer plaatsen had?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Butterfly14 schreef:Er zitten hier aardig wat mensen die dus niet lezen of hun standpunten nog eens overdenken. Na het stuk van Daphnezzz en SDKuiper gewoon even volhardend volhouden dat het verschrikkelijk, wreed, afschuwelijk en weet ik het allemaal niet is, terwijl er maar weinigen enigszins weten hoe het gaat, of er ook maar iets voor opgezocht hebben.
Butterfly14 schreef:maar je blijft een vd weinigen.
@Royaldancer_: denk je dat de gewone slachterijen de dieren zo lang mogelijk op het land laten staan? Ik niet.
Maar zoals te lezen is, moeten zij op een zachtmoedige manier met de dieren om gaan. Dat gaat niet als ze eerst in een klein hokje opgesloten hebben gezeten, dus verwacht ik dat ze een beter leven gehad moeten hebben.
En voor de anderen, de argumenten: 'dat geloof ik niet', 'ik heb er een hard hoofd in', enz (over het slachten, volgens de gegeven richtlijnen). Waarom geloof je dat niet, en denk je wel dat dat bij het gewone slachten diervriendelijk gaat? Waarom geloof je dat wel?
En voor degenen die niet denken dat die manier diervriendelijker is, waarom stemmen jullie dan? Om dat slachten zielig is? Je hebt dan de dieren niet hoor! Dan moet je iets opzetten waarop je tegen slachten in het algemeen kan stemmen, maar niet hierop. Je gelooft immers dat het niet erger is dan de gewone manier, waarom dan deze manier verbieden?
Even voor de goede orde: had jij gestemd of niet?
Botervlieg schreef:SDKuiper schreef:
natuurlijk gebeurt het zo. moslims geloven namelijk dat je volgens de regels van de Islam moet leven, en dit is een van die regels. als het niet zo gebeurt, mogen wij dit vlees niet eten.
Maar wat vind je er dan van als moslims niet halal vlees/gevogelte wèl bewerken / bereiden en verkopen? (supermarkten, McDonalds bijv.)
yousra schreef:Ja inderdaad.
Jammer dat mensen blijven denken dat dit soort manier van slachten slecht is, maarja als wij maar beter weten toch?
Citaat:Verklaring Albert Heijn over halal-vlees
Zaandam 30 oktober - Vandaag heeft Albert Heijn besloten dat zij vanaf vrijdag 3 november a.s. alleen nog bedwelmd geslacht halal-vlees verkoopt. Al sinds afgelopen vrijdag 27 oktober staakte de supermarkt de instroom van onbedwelmd geslacht halal-vlees naar de winkels. De Dierenbescherming heeft Albert Heijn laten weten tevreden te zijn met deze beslissing. "De Dierenbescherming is tegen onbedwelmd ritueel slachten omdat dit tot onnodig dierenleed leidt. We zijn blij dat Albert Heijn naast de halal-vlees producten kip en kalkoen nu ook rund, schaap en lam bedwelmd gaat slachten", aldus een woordvoerder. Albert Heijn is altijd al voorstander geweest om voor het hele halal-assortiment op zoek te gaan naar een methode van bedwelming en slacht die recht doet aan de eisen van ritueel slachten en tegelijkertijd dierenleed voorkomt. De publieke commotie die is ontstaan rond dit onderwerp heeft de besluitvorming in een stroomversnelling gebracht. Leveranciers en certificerende instellingen waarmee Albert Heijn werkt hebben Albert Heijn verzekerd dat het bedwelmd geslachte halal-vlees voldoet aan de eisen die aan halal-vlees worden gesteld.
Bron: Site AH
dees_daan schreef:soeske schreef:@ Dees daan: Er zijn ongetwijfeld slachterijen in NL waar het er niet zo goed aan toe gaat. Gelukkig waar jij het over had wel, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het lang niet altijd zo snel gaat...
wat niet zo snel gaat?
Shadow0 schreef:Soeske: waar baseer je dat op?
manie schreef:Ik hoop dat de moslim wereld in NL ook ooit tot het besef komt dat onverdoofd slachten ongepast is hier in een beschaafd land!
Cowboy55 schreef:manie schreef:Ik hoop dat de moslim wereld in NL ook ooit tot het besef komt dat onverdoofd slachten ongepast is hier in een beschaafd land!
In vergelijking met de onbeschaafde gebieden waar zij vandaan komen bedoel je?
Ben je bekend met de Duitse uitdrukking: Vor dem Sprechen Gehirn einschalten?
manie schreef:
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan!