Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Aranel

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:28

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat de mensen na Pim Fortuyn weer een beetje aan het opkrabbelen zijn, zich realiseren dat er nog steeds niks veranderd is en dat er nu eindelijk weer iemand is die iig gaat proberen om de dingen eens te veranderen, het is meer een soort schreeuw van de bevolking van: Hee luitjes daar, jullie zitten daar lekker slap uit jullie nek te kletsen, allemaal politiek gezever maar doe er dan ook eens wat aan. Geen mosterd na de maaltijd maar op de dingen vooruit lopen, maatregelen nemen voordat Nederland 1 grote moskee of criminele buitenlandse organisatie wordt.

Misschien is Wilders geen Pim Fortuyn maar hij doet in ieder geval zijn best en zijn standpunten en denkbeelden verwoorden veelal de gedachtes van de bevolking.
Laat het kabinet maar weer eens een keer schudden, het rommelt maar weer aan zo al een paar jaar. Er kwam eindelijk weer een leven in de politiek ten tijde van Pim Fortuyn. Oude tijden krijg je niet meer terug maar misschien nu wel een nieuwe kans om je te laten horen dat je niet blij bent met hoe het in Nederland gaat.

Afgod Hier ben ik het zooooooooo mee eens Haha! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:29

ninja2 schreef:
Het was een beetje sarcatisch bedoeld hoor.
Ik heb vanaf me 13de gewerkt dus zeg niet dat ik op me luie reet heb gezetten ofzo.
Een jaartje geleden moest ik bij me baas weg en had nog maar 2 maandjes om te soliciteren. Ik ben gelijk aan de slag te gaan om maar niet in de ww te komen. Ik heb er zelf een hekel aan als andere voor mij moeten betalen.
Ondertussen mocht ik toch blijven werken waar ik toen werkte maar ondertussen had ik wel ik weet niet hoeveel brieven enz weg gedaan.
Er zijn ook veel mensen die tot het laaste moment wachten en zo geen baan op tijd kunnen vinden en zo in de ww belanden.

Dat weet ik. Ja Ik ken er een aantal, helaas. Lips are sealed Maargoed, het kwam over alsof jij het daarmee eens was, gelukkig is het niet zo. Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:30

maar dat is een andere situatie gulpje, jij WIL werken!!
waar ik het bijvoorbeeld over had zijn die hangjongeren en ook ouderen die het gewoonweg vertikken om te gaan werken...die vinden het wel best zo..

Gulpje

Iedereen kent wel 'een aantal mensen' die zo leven, maar dat betekent toch niet dat íedereen in de WW er zo over denkt?

ninja2

700/800€ om niets te doen is best veel hoor.
Je kan ook in een fabriek gaan werken en dan heb je 1100€ ofzo en als je vrouw dan ook werkt en 1000€ zou verdienen dan heb je al heel wat meer.
Want vaak zitten de profiteurs met z,n tweeen in de bijstand en hebben een super laag huurtje enz enz

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:31

Gulpje schreef:
Iedereen kent wel 'een aantal mensen' die zo leven, maar dat betekent toch niet dat íedereen in de WW er zo over denkt?

En dat zegt iedereen volgens mij ook steeds. Knipoog Ik vind het alleen schrikbarend om te merken hoe veel mensen die kromme gedachtengang wel hebben, en het de normaalste zaak van de wereld vinden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:31

nee zeker niet, maar zolang wij de uitkeringen verhogen zet je die groep, die daar dus wel zo over denkt, niet aan tot werken

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:32

nee ik denk niet dat het een goudmijn is een uitkering.
maar voor sommige mensen duidelijk wel! die blijven dus wel gewoon thuis zitten en profiteren ervan!

gulpje jij hebt je best gedaan om een nieuwe baan te zoeken, maar er zijn er toch veel die daar absoluut niet zijn best voor doen.

Gulpje

ninja2 schreef:
Je kan ook in een fabriek gaan werken en dan heb je 1100€ ofzo en als je vrouw dan ook werkt en 1000€ zou verdienen dan heb je al heel wat meer.
Want vaak zitten de profiteurs met z,n tweeen in de bijstand en hebben een super laag huurtje enz enz

Dat is bruto he? Dus daar gaat nog belasting vanaf, hoeveel zou je overhouden, 550?
Tja, ik zou me van mijn leven niet kunnen voorstellen dat ik van zo'n bedrag rond zou kunnen komen, en er nog van genieten ook?

Karl66

mawaikee schreef:

Die tweede link is een persbericht van de SP Haha!

Voor een reëel beeld moet je de doorberekeningen van het CPB downloaden en doorlezen (succes Haha! ). De SP haalt haar winst uit een gigantische verhoging van de overheidsbanen en tegelijkertijd een enorme verhoging van de kosten voor het bedrijfsleven.

En ik ken geen één goed draaiende economie die gebaseerd is op een bedrijfsleven wat een levendige bureaucratie betaald Pling

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:33

Karl66 schreef:
Die tweede link is een persbericht van de SP Haha!

Voor een reëel beeld moet je de doorberekeningen van het CPB downloaden en doorlezen (succes Haha! ). De SP haalt haar winst uit een gigantische verhoging van de overheidsbanen en tegelijkertijd een enorme verhoging van de kosten voor het bedrijfsleven.

En ik ken geen één goed draaiende economie die gebaseerd is op een bedrijfsleven wat een levendige bureaucratie betaald Pling

Jawel joh, Rusland, een eeuw geleden. Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:34

Ik kan me gewoon niet in die mensen verplaatsen, misschien dat ik het daarom zo moeilijk vind om te geloven dat er écht mensen zijn die zo denken en willen leven. Ik ken echt niemand die zo is.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:35

Gulpje schreef:
ninja2 schreef:

Dat is bruto he? Dus daar gaat nog belasting vanaf, hoeveel zou je overhouden, 550?
Tja, ik zou me van mijn leven niet kunnen voorstellen dat ik van zo'n bedrag rond zou kunnen komen, en er nog van genieten ook?

Ja tel daar al je toeslagen bij op enz. en dan zit je nog op 700€.
En de mensen die ervan profiteren werken ook nog eens vet bij dus hebben ze vaak nog meer als iemand die 40 uur werk. En daar stoor ik me aan. Ze kunnen niet werken want ze hebben van alles maar kunnen wel bij jan en alleman bij beunen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:35

Gulpje schreef:
ninja2 schreef:

dan heb je nog de bijzondere aanvulling...een client van mij zit ook in de bijstand en krijgt daarbovenop nog eens een aanvulling en krijgt dus elke maand bijna 1100 euro netto! ik werk de hele week en kom niet eens aan dat bedrag...ik kan dus ook maar beter stoppen met werken???

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:36

zeker weten?

als je de halve dag in je bed ligt, de andere helft op de bank, dan heb je niet veel nodig hoor Haha!
ze fietsen wat rond, drinken wat, roken wat..........

hmz ik ben wel hard vandaag
Laatst bijgewerkt door marloezzke op 15-11-06 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:37

Gut wat een jaloezie hier... Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:38

edit; inderdaad ninja2, lekker steun trekken en zwart lekker bijverdienen...zucht..ik ken er genoeg en als je dan hoort hoe ze zogenaamd last hebben van hun rug, maar wel lekker huisjes opknappen zwart...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:39

Gulpje schreef:
Ik kan me gewoon niet in die mensen verplaatsen, misschien dat ik het daarom zo moeilijk vind om te geloven dat er écht mensen zijn die zo denken en willen leven. Ik ken echt niemand die zo is.

Ik heb jaren een schoonmaakbaan naast mijn studie gehad. Kreeg op een gegeven moment een collega, zijn vriendin met wie hij samenwoonde zat al in de ziektewet. 2 weken voor zijn tijdelijke contract in een vast contract voor onbepaalde tijd zou worden omgezet, vertelde hij dat hij zich ziek ging melden. Want als dan je vaste contract in gaat, kunnen ze je niet meet ontslaan, maar zijn ze verplicht om je door te blijven betalen. Hoewel ik goed kon opschieten met deze collega, heb ik hem verlinkt bij de baas. Bloos Noem me een matennaaier, maar mijn bloed kookte bij de gedachte. Bloos

2 jaar geleden had ik een allochtone man onder me, die ook moest schoonmaken. Hij slikte allerlei vreemde pillen uit de sportschool, werd onwel op het werk, ambulance erbij gehad, maar er bleek niks aan de hand, hij moest alleen normaal gaan eten en stoppen met die pillen. Een uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis heeft dat bevestigd, maar toch meldde meneer zich ziek, wegens hartklachten.
Hij werd betrapt door een collega, terwijl hij aan het werk was bij een benzinepomp en bij ons bedrijf in de ziektewet zat. Dit is doorgegeven aan de uitkeringsinstantie, het is zelfs gefilmd, maar onze claim werd verworpen wegens: onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal.
Koe
Meneer zit tot op de dag van vandaag thuis met een uitkering, en klust nog elders vrolijk bij. Lips are sealed

Dat is de instelling van een aantal mensen hier in Nederland.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:40

CGJ12 schreef:

Gonny doet niet mee Joost. Dus ik denk dat er dan nog maar één overblijft....... Haha!

WTF is Gonny? is dat dat mens dat toen in de kamer is gekomen voor de LPF? Geen haar op mijn hoofd... (en ik heb er nog veel).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:41

MissJ schreef:
Gulpje schreef:

Ik heb jaren een schoonmaakbaan naast mijn studie gehad. Kreeg op een gegeven moment een collega, zijn vriendin met wie hij samenwoonde zat al in de ziektewet. 2 weken voor zijn tijdelijke contract in een vast contract voor onbepaalde tijd zou worden omgezet, vertelde hij dat hij zich ziek ging melden. Want als dan je vaste contract in gaat, kunnen ze je niet meet ontslaan, maar zijn ze verplicht om je door te blijven betalen. Hoewel ik goed kon opschieten met deze collega, heb ik hem verlinkt bij de baas. Bloos Noem me een matennaaier, maar mijn bloed kookte bij de gedachte. Bloos

2 jaar geleden had ik een allochtone man onder me, die ook moest schoonmaken. Hij slikte allerlei vreemde pillen uit de sportschool, werd onwel op het werk, ambulance erbij gehad, maar er bleek niks aan de hand, hij moest alleen normaal gaan eten en stoppen met die pillen. Een uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis heeft dat bevestigd, maar toch meldde meneer zich ziek, wegens hartklachten.
Hij werd betrapt door een collega, terwijl hij aan het werk was bij een benzinepomp en bij ons bedrijf in de ziektewet zat. Dit is doorgegeven aan de uitkeringsinstantie, het is zelfs gefilmd, maar onze claim werd verworpen wegens: onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal.
Koe
Meneer zit tot op de dag van vandaag thuis met een uitkering, en klust nog elders vrolijk bij. Lips are sealed

Dat is de instelling van een aantal mensen hier in Nederland.

en dat is het hem juist...er zijn er teveel die deze praktijken voldoen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:43

klomp schreef:
edit; inderdaad ninja2, lekker steun trekken en zwart lekker bijverdienen...zucht..ik ken er genoeg en als je dan hoort hoe ze zogenaamd last hebben van hun rug, maar wel lekker huisjes opknappen zwart...

Ik heb een schoonbroer die pas geopereerd is aan een hernia. Oke dat is banketstaaf(daarvoor zat ie om de haverklap ook al thuis)maar nu als ie maar iets in zijn rug voelt dan meld ie zijn eigen ziek met het gevolg dat geen een baas hem lang in dienst houd. Gevolg in de ww. Maar gaat wel zwart bijbeunen in een band(keyboard, hele tijd staan) 4x per week ofzo.
Ik vind dit niet kunnen.
En het word tijd dat de belastingdienst hier tegen gaat optreden.
Laatst bijgewerkt door ninja2 op 15-11-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:44

Tja en door dat soort mensen zijn degenen die wél goede intenties hebben de dupe.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:46

klomp schreef:
dan heb je nog de bijzondere aanvulling...een client van mij zit ook in de bijstand en krijgt daarbovenop nog eens een aanvulling en krijgt dus elke maand bijna 1100 euro netto! ik werk de hele week en kom niet eens aan dat bedrag...ik kan dus ook maar beter stoppen met werken???

Je moet ook niet de gehele WEEK werken, maar de gehele MAAND.......... Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:47

ja en daarom moet er eerst eens goed opgetreden worden hier in NL.

mensen moeten dit maar eens gaan begrijpen, dat geldt voor, profiteurs, veelplegers (criminelen), buitenlanders die profiteren niet hun best doen om zich aan te passen en bovendien associaal zijn en zich niet aan de regels houden (en andere partijen die zich niet gedragen naar de regels die ik vergeet)

en helaas ja daar moeten mensen die het wel goed bedoelen onderleiden.
Laatst bijgewerkt door marloezzke op 15-11-06 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:48

CGJ12 schreef:
Je moet ook niet de gehele WEEK werken, maar de gehele MAAND.......... Haha!

Echt? oliebol he, ik doe het al jaren verkeerd. Clown Haha!