Gulpje schreef:Ik kan me gewoon niet in die mensen verplaatsen, misschien dat ik het daarom zo moeilijk vind om te geloven dat er écht mensen zijn die zo denken en willen leven. Ik ken echt niemand die zo is.
Ik heb jaren een schoonmaakbaan naast mijn studie gehad. Kreeg op een gegeven moment een collega, zijn vriendin met wie hij samenwoonde zat al in de ziektewet. 2 weken voor zijn tijdelijke contract in een vast contract voor onbepaalde tijd zou worden omgezet, vertelde hij dat hij zich ziek ging melden. Want als dan je vaste contract in gaat, kunnen ze je niet meet ontslaan, maar zijn ze verplicht om je door te blijven betalen. Hoewel ik goed kon opschieten met deze collega, heb ik hem verlinkt bij de baas.

Noem me een matennaaier, maar mijn bloed kookte bij de gedachte.

2 jaar geleden had ik een allochtone man onder me, die ook moest schoonmaken. Hij slikte allerlei vreemde pillen uit de sportschool, werd onwel op het werk, ambulance erbij gehad, maar er bleek niks aan de hand, hij moest alleen normaal gaan eten en stoppen met die pillen. Een uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis heeft dat bevestigd, maar toch meldde meneer zich ziek, wegens hartklachten.
Hij werd betrapt door een collega, terwijl hij aan het werk was bij een benzinepomp en bij ons bedrijf in de ziektewet zat. Dit is doorgegeven aan de uitkeringsinstantie, het is zelfs gefilmd, maar onze claim werd verworpen wegens: onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal.
Meneer zit tot op de dag van vandaag thuis met een uitkering, en klust nog elders vrolijk bij.

Dat is de instelling van
een aantal mensen hier in Nederland.