Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 19:42

faye schreef:
Als jouw vriend een inkomen heeft heb jij nu geen recht meer op een uitwonende beurs, je hebt namelijk een gezamelijke huishouding, niet te vergelijken met een studentenhuis. Dus je fraudeert. En dat jij mijn opmerking triest vind is jouw probleem Haha!

Nog één keer dan: mijn vriend STUDEERT!
Kun je het misschien nu wel lezen Faye, want ik word erg moe van het herhalen aan mensen die niet goed mijn posts hebben doorgelezen. Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Ik heb trouwens geen probleem, maar wel genoeg geld om rond te komen Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:56

Net zo als twee bijstandsuitkeringen voor alleenstaanden samen hoger zijn dan één bijstandsuitkering voor samenwonenden, zijn twee SF's voor alleenstaanden hoger dan de SF voor samenwonenden. Dus Schimmelig, het is wel fraude aangezien de reden waarom die SF lager is, is dat je een deel van de kosten deelt.

Het is jouw keus dat jij de zekerheid achter de hand wil hebben dat jij naar Amsterdam terug kan, maar het is natuurlijk onzin dat de nederlandse staat daaraan moet meebetalen. Nog los van het feit dat je voor dat (leegstaande) appartement ook nog eens huursubsidie krijgt, waar je alleen maar recht op hebt als je werkelijk op dat adres woont. En nog los van het feit dat als gevolg van dat leegstaande appartement iemand anders weer langer op een goedkope woning moet wachten (en dus misschien nog wel verder in de problemen komt).

Ik ben het eens met wat je in één van je posts schreef, namelijk dat je niet goed hebt nagedacht over de titel. "Is armoede in Nederland een keuze? Ja want met een beetje fraude kan je het jezelf een stuk aangenamer maken". Was volgens mij correcter geweest Bloos

En een beetje fraude is ook fraude, mensen bepalen niet zelf waar ze recht op hebben, dat wordt door de wetten bepaald. Jammer voor jouw dat jij het er niet mee eens bent, maar daar veranderen wetten niet door. Zonder die wetten zou onze samenleving namelijk een survival of the fittest worden en ik denk dat maar weinig mensen daar werkelijk op zitten te wachten. Doordat jij op deze manier geld aan de gemeenschap ontrekt, kan de gemeenschap dat niet op andere plekken bij mensen die het misschien harder nodig hebben inzetten of moet de belastingen verhoogd worden.

IMO wordt er sowieso veel te veel van de rechten uitgegaan als het om gemeenschapsgeld gaat in plaats van je eigen plichten.

Toevallig hoorde ik vandaag nog een leuk voorbeeld van twee mensen:

De eerste is een bejaarde vrouw, AOW, leuk pensioen, geld op de bank maar slecht ter been. Die laat zich in een taxi het hele land door rijden voor 5 euro per rit want daar heeft ze recht op. Op zich klopt het wel dat ze er recht op heeft maar ze heeft het niet nodig.
De tweede is een bejaarde echtpaar, hij ex-boer, maar heeft zijn bedrijf met schulden moeten verkopen (dat komt ook voor), hartpatient en kan zonder auto nergens meer komen, hebben alleen AOW en verder geen cent te makken. Zij hebben recht op een autovergoeding maar die willen ze niet, want al kost het pijn en moeite en soms een droge boterham, ze vinden dat ze het zelf kunnen betalen en dat ze daar dan dus geen gemeenschapsgeld voor aan moeten nemen omdat iemand anders het harder nodig heeft.

Persoonlijk heb ik veel meer respect voor het tweede echtpaar, niet alleen vanwege het feit dat ze dit geld niet aan willen nemen. Maar omdat dit het gevolg is van een bepaalde levenshouding die zich in hun hele leven vertaald, sociaal, aandacht voor andere mensen, altijd voor iedereen klaar staan, liever geven dan nemen. En financieel zijn ze misschien niet arm, maar verder hebben zij een heel rijk leven omdat zij een werkelijk sociaal leven belangrijker vinden dan maatschappelijke positie (over geestelijke armoe gesproken).

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 02:00

Van het openingstopic krijg ik een donkerbruin vermoeden dat Emile Ratelband onder Schimmelig's account is ingelogd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 02:02

Paraat schreef:
Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat Emile Ratelband onder Schimmelig's account is ingelogd.

*Rent naarboven om een droge onderbroek aan te trekken*

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:12

Ik heb het hele topic gelezen, maar misschien heb ik er overheen gelezen: wat studeer je Schimmelig? Mijn eerste gedachte is advocaat, aangezien je alles recht l*lt wat krom is als het jezelf betreft, maar alles krom l*lt wat recht is als het anderen betreft.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:42

Ik lees hier al een paar keer dat mensen schrijven dat ze geen recht hebben op stufi, omdat ze samenwonen. Dat is dus echt onzin. Ik woon al samen sinds de eerste dag dat ik studeer en ben ondertussen zelfs getrouwd. Altijd sprake geweest van een gezamelijke huishouding en daar nog nooit geheimzinning over gedaan tegen wie dan ook, zeker de IBG niet. En nooit gekort op de stufi, terwijl mijn man altijd fulltime gewerkt heeft ( hij gaat volgend jaar studeren, nu is hij aan de beurt Knipoog )
Voor de zekerheid nog ff gecheckt op de site van de IBG:

Citaat:
Gevonden 19 vragen
> Opnieuw zoeken

Heeft samenwonen gevolgen voor mijn studiefinanciering?
Als je gaat samenwonen of trouwen heeft dat geen gevolgen voor je studiefinanciering (tenzij jij en je partner een kind (gaan) verzorgen).
We kijken niet naar het inkomen van je partner.
Als je nu thuiswonend bent en je wordt uitwonend, dan krijg je recht op de uitwonende beurs.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:43

Oke dan ... dat wou ik ff horen..!!!! (pfieef.... ik dacht al... wat is dat nou voor iets nieuws!!))

Mogen iedereen ff zijn excuses aanbieden aan schimmelig!! By the way.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:55

Ze krijgt iig onterecht huursubsidie, haar zorgtoeslag is gebaseerd op een ander huishouden, haar heffingskortingen, gemeentelijke belastingen, etc..

Ik heb zelden mensen gehoord/gezien met zo'n enorme plaat voor zijn/haar kop als Schimmelig en Chiqa. Onverbeterlijk.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:12

Hoewel ik het zeker niet in alles met Schimmelig eens ben, is dat gewoon onzin Lies.
Ze betaald huur voor haar appartement in Amsterdam, dus heeft ze recht op huurtoeslag. Dat heeft helemaal niks te maken met of ze wel of niet daar slaapt, zolang ze de huur maar betaald.
Als zij en haar vriend allebei studeren en stufi ontvangen, verdienen ze allebei minder dan 10.000 euro per jaar. Ik heb het even snel berekend, de zorgtoeslag verschilt een paar tientjes als het inkomen van de partner wordt meeberekend, per jaar! En dan ga ik er dus vanuit dat ze allebei het maximale bedrag bijverdienen, wat nog niet eens het geval is. Schimmelig geeft immers zelf aan dat ze alleen stufi heeft, dus dan maakt het dus helemaal niks uit. Stufi is geen inkomen, en heeft geen invloed op zorgtoeslag, zoals een uitkering.
Heffingskortingen heb je alleen als je werkt, dat doet ze niet dus dat is onzin. Gemeentebelastingen dat is totaal afhankelijk van de regels van de gemeente, die ken ik niet. Maar aangezien ze alleen stufi ontvangt en wel een eigen woning heeft zal het allemaal niet veel uitmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:14

Karl66, iedere bejaarde die wat mankeert of denkt wat te mankeren heeft recht op taxivergoeding. Ze hoeven het alleen maar zelf aan te vragen, natuurlijk wel met redenen omkleed. Die taxivergoeding is niet voor dagelijks ritjes, zoveel ritten per maand of zo.

Maar de strekking van je verhaal snap ik wel en daar heb je gelijk in. Zoiets haalde ik nl paginaas eerder ook al aan. Oudjes met goed pensioen, dikke bankrekening en dan ook nog AOW, toen werden er een paar boos want die vonden hun opa's/vaders recht op AOW hebben omdat ze zo hard gewerkt altijd hebben. Maar de AOW is ooit in het leven geroepen om de oudere mens niet van de honger en kou dood te laten gaan? Wat is recht hebben op. Kinderbijslag voor kinderen die in hun moederland wonen? Is dat ook recht hebben op? Zeker als niet gecontroleerd kan worden of het wel klopt en die levensstandaard niet overeenkomt met hier dus het bedrag voor daar schandalig hoog is??? Tja wat is recht hebben op.
Op die manier wordt ons land leeggezogen en klagen we lekker allemaal schieluk, maar hoooo kom niet aan mijn portemonee en als je toevallig het slecht hebt, is het lekker je eigen keuze, had je jaren eerder maar lekker uitgekookt moeten zijn, lekker frauderen en familiekapitaal moeten potten, dan was je nu geen arme luis. Ik snap um!! Eigen schuld, dikke bult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:20

erleyne, ergens klopt dat ook wel weer. Maar nu kan ze lekker sparen, ze vertelde net dat haar vriend alles betaald, hun rekeningen apart zijn, ze kan haar appartement onderverhuren en dat jaren door laten duren.... Als we dat met het topic verbinden, dan is ze niet eerlijk bezig.

Dan kan je niet van armoede spreken, dan is ze wel slim bezig en dan heeft ze weer gelijk dat ze niet in de armoedegrens wegzakt omdat ze creatief bezig is met geld verdienen. Maar ho niet iedereen zit in die gunstige positie van vriendje, erbij intrekken, hem alles laten betalen, zelf kunnen sparen, dus die keuzepositie gaat niet op, die vlieger is neergestort.

Ik ben werkloos, heb geen uitkering, studeer aan de uni, maar betaal zelf, manlief verdient de kost, geen armoede, maar ik heb mazzel, want manlief verdient net om het nog rond te breien, en mamslief betaald mee aan mijn dure studie, nogmaals geen armoede, maar wel mazzel.

In het leven moet je nl ook een graandje mazzel hebben, sommigen hebben die niet, zitten in een neerwaartse spiraal van onmazzel!!! Dan heeft frauderen geen kans, die keuze is dan al niet eens meer.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:23

erleyne schreef:
Hoewel ik het zeker niet in alles met Schimmelig eens ben, is dat gewoon onzin Lies.
Ze betaald huur voor haar appartement in Amsterdam, dus heeft ze recht op huurtoeslag. Dat heeft helemaal niks te maken met of ze wel of niet daar slaapt, zolang ze de huur maar betaald.
Als zij en haar vriend allebei studeren en stufi ontvangen, verdienen ze allebei minder dan 10.000 euro per jaar. Ik heb het even snel berekend, de zorgtoeslag verschilt een paar tientjes als het inkomen van de partner wordt meeberekend, per jaar! En dan ga ik er dus vanuit dat ze allebei het maximale bedrag bijverdienen, wat nog niet eens het geval is. Schimmelig geeft immers zelf aan dat ze alleen stufi heeft, dus dan maakt het dus helemaal niks uit. Stufi is geen inkomen, en heeft geen invloed op zorgtoeslag, zoals een uitkering.
Heffingskortingen heb je alleen als je werkt, dat doet ze niet dus dat is onzin. Gemeentebelastingen dat is totaal afhankelijk van de regels van de gemeente, die ken ik niet. Maar aangezien ze alleen stufi ontvangt en wel een eigen woning heeft zal het allemaal niet veel uitmaken.

Huursubsidie krijg je echt niet als je niet in dat huis woont. Zou een mooie boel zijn. De staat vergoedt een deel van een huis wat je helemaal niet nodig hebt Verward

Het gaat niet om het opsommen van wat wel of niet klopt, het gaat erom dat Schimmelig zit te rommelen met papieren en dat mag niet. Of het nu wel of niet veel geld scheelt of maar een paar tientjes.
Als iemand met een bijstands uitkering bijbeunt hebben we daar ook geen goed woord voor over, ook al gaat het maar om een paar tientjes.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:31

Zoals ik in mijn eerdere post al aangeef, ben ik echt niet met haar eens. Maar je doet net of ze de boel verschrikkelijk besodemieterd. En dat is gewoon niet waar. Ik woonde ook samen toen ik studeerde, en ja wij hadden het gewoon ook heel goed. Ik had inderdaad recht op veel zaken en er voor de wet alleen voor stond ( half wees en mijn moeder had bijna geen inkomen ), omdat ik studeerde en daarnaast had mijn vriend gewoon werk. Ik heb zelfs een tijdje geen aanvullende beurs aangevraagd, omdat we die niet nodig hadden. Maar toen ik die wel nodig had, kreeg ik alles nog met terugwerkende kracht. Tja, daar zijn we van op vakantie geweest, ik kon het niet teruggeven volgens de IBG.
Ik wil maar even aangeven dat ik nooit gefraudeerd heb, maar in mijn eigen ogen toch te veel geld heb gehad. Ik denk dat Schimmelig hier een beetje opgestookt heel stoer heeft willen doen, en dat het allemaal erg meevalt.
Persoonlijk vind ik het trouwens helemaal niet erg als iemand voor een paar tientjes bijbeunt in de bijstand. Het probleem is vaak dat het niet bij een paar tientjes per jaar blijft, zelfs niet per week! Bovendien als je kan bijbeunen, dan kan je ook werken. Als je studeert is dat heel anders. En de lallende student, die af en toe een punt haalt; vergeet het maar, dat kan echt alleen als je ouders je sponsoren. Die regels zijn echt strenger geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:32

ALs je hard roept dat armoede een keuze is en je zelf de boel belazert, dan is er toch echt iets mis met je mentaliteit!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:35

erleyne schreef:
Persoonlijk vind ik het trouwens helemaal niet erg als iemand voor een paar tientjes bijbeunt in de bijstand. Het probleem is vaak dat het niet bij een paar tientjes per jaar blijft, zelfs niet per week! Bovendien als je kan bijbeunen, dan kan je ook werken.

Deze opmerking zorgt ervoor dat mijn nekharen ten berge reizen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:42

erleyne schreef:
Zoals ik in mijn eerdere post al aangeef, ben ik echt niet met haar eens. Maar je doet net of ze de boel verschrikkelijk besodemieterd. En dat is gewoon niet waar. Ik woonde ook samen toen ik studeerde, en ja wij hadden het gewoon ook heel goed. Ik had inderdaad recht op veel zaken en er voor de wet alleen voor stond ( half wees en mijn moeder had bijna geen inkomen ), omdat ik studeerde en daarnaast had mijn vriend gewoon werk. Ik heb zelfs een tijdje geen aanvullende beurs aangevraagd, omdat we die niet nodig hadden. Maar toen ik die wel nodig had, kreeg ik alles nog met terugwerkende kracht. Tja, daar zijn we van op vakantie geweest, ik kon het niet teruggeven volgens de IBG.
Ik wil maar even aangeven dat ik nooit gefraudeerd heb, maar in mijn eigen ogen toch te veel geld heb gehad. Ik denk dat Schimmelig hier een beetje opgestookt heel stoer heeft willen doen, en dat het allemaal erg meevalt.
Persoonlijk vind ik het trouwens helemaal niet erg als iemand voor een paar tientjes bijbeunt in de bijstand. Het probleem is vaak dat het niet bij een paar tientjes per jaar blijft, zelfs niet per week! Bovendien als je kan bijbeunen, dan kan je ook werken. Als je studeert is dat heel anders. En de lallende student, die af en toe een punt haalt; vergeet het maar, dat kan echt alleen als je ouders je sponsoren. Die regels zijn echt strenger geworden.

Ik doe niet alsof ze boel enorm belazert. Ik irriteer me omdat ze het heeft over klaplopers en tokkies, terwijl ze in feite daar zelf ook aan mee doet, al gaat het misschien niet om grote bedragen.

De zelfingenomenheid van Schimmelig is gewoon weerzinwekkend, daar moet ik gewoon op reageren Scheve mond

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:44

lies schreef:
erleyne schreef:

Huursubsidie krijg je echt niet als je niet in dat huis woont. Zou een mooie boel zijn. De staat vergoedt een deel van een huis wat je helemaal niet nodig hebt Verward

Het gaat niet om het opsommen van wat wel of niet klopt, het gaat erom dat Schimmelig zit te rommelen met papieren en dat mag niet. Of het nu wel of niet veel geld scheelt of maar een paar tientjes.
Als iemand met een bijstands uitkering bijbeunt hebben we daar ook geen goed woord voor over, ook al gaat het maar om een paar tientjes.

Nou, ik wil niet beweren dat ze haar eigen huis niet nodig heeft, ze kent die jongen pas 3 maanden, of ze woont pas 3 maanden samen, ik dat geval had ik mijn huis ook niet opgezegd.
Het maakt niet uit of je nou wel of niet in het huis zelf woont, je betaalt wel huur, en heb je in sommige gevallen recht op huursubsidie.

Verder vind ik Schimmelig heel kortzichtig en doet ze zelf alsof ze alle wijsheid in pacht heeft.
Ze beweert dat ze wel inlevingsvermogen heeft, maar laat dit absoluut niet blijken. Sterker nog, ze brand iedereen af die in armoede leeft omdat zij beweert dat je met 'hele simpele' handelingen er zo bovenop bent.
Volgens haar is het je eigen schuld als je in armoede leeft, en voor iemand die dat roept, voel ik me niet genoodzaakt mijn excuses aan te bieden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:50

Schimmelig had het hoogste woord over mensen die in armoede leven, alles is hun eigen schuld, hadden ze maar slimmer, beter, etc. moeten zijn. Aan de andere kant zorgt zij er met haar uitgekookte gedrag voor dat zij er warmpjes bij zit en dát steekt me. Een meid van 21 kan príma werken naast haar studie, maar ze is te besodemieterd haar geld te verdienen met 'louzy' baantjes.

Ze heeft zelf eerder in het topic ook al aangegeven zelf te frauderen en daar zat ze niet mee, want volgens haar had ze recht op dat geld. Dus nu heel hard roepen dat het niet zo is, gaat bij mij niet op. Waarschijnlijk zit er nog veel meer wat we niet weten, maar dat doet er niet toe.

Dus nee, iemand die zúlke onredelijke uitspraken gedaan heeft in een topic, anderen finaal heeft afgefikt en zelf een scheve schaats rijdt, hoeft van mij geen excuses te verwachten.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:57

@Quellian: Het is inderdaad een beetje onhanding gekozen opmerking, maar ik wilde alleen maar het verschil aangeven tussen een student( die dagelijks studeert ) en iemand die in de bijstand zit.

Ik vind bovendien niet dat jij kan bepalen of zij kan werken naast haar studie. Je weet niet wat ze studeert en hoeveel moeite het kost. Ik heb ook altijd gewerkt naast mijn studie, maar na twee jaar was ik zo overspannen dat ze me konden opvegen! En ik ben bepaald niet het enige voorbeeld dat ik daar van ken.
Sluit niet uit dat Schimmelig idd niet bepaald weldenkend overkomt, en zichzelf aardig voor banketstaaf zet hier.
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 07-07-06 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:02

Vanuit de bijstand bijbeunen betekent voor mij ook dat je wel kan werken. WAO wordt een ander verhaal voor mij persoonlijk, al ben ik aar ook geen voorstander van. Ik heb er wel meer begrip voor.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:05

Het is natuurlijk een verschil tussen enkele uurtjes oppassen en daar enkele tientjes voor krijgen en die niet opgeven, omdat je anders gekort wordt, of hele dagen huizen voor een ander verbouwen, zwart.
In het eerste geval heb ik er natuulijk ook geen probleem mee, maar zoals ik al aangaf, het was niet zo handig geformuleerd.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:07

faye schreef:
Vanuit de bijstand bijbeunen betekent voor mij ook dat je wel kan werken. WAO wordt een ander verhaal voor mij persoonlijk, al ben ik aar ook geen voorstander van. Ik heb er wel meer begrip voor.

Daar ben ik gedeeltelijk mee eens over de bijstand.
Soms kun je wel werken, maar niet hele dagen, er zijn mensen die een paar uur per dag kunnen werken en meer niet.
Tja, het is moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat als je in de bijstand zit, geen part-time baan kan vinden, omdat werkgevers liever hebben dat je part-time in dagen komt werken dan in uren, je iets gaat zoeken (zwart in dit geval) waar je bijv. maar 3 uurtjes per dag bezig mee bent.
Aangezien de bijstand geen vetpot is, kan ik me voorstellen dat mensen het dan op een andere manier gaan zoeken.

050206051012

erleyne schreef:
@Quellian: Het is inderdaad een beetje onhanding gekozen opmerking, maar ik wilde alleen maar het verschil aangeven tussen een student( die dagelijks studeert ) en iemand die in de bijstand zit.

Ik vind bovendien niet dat jij kan bepalen of zij kan werken naast haar studie. Je weet niet wat ze studeert en hoeveel moeite het kost. Ik heb ook altijd gewerkt naast mijn studie, maar na twee jaar was ik zo overspannen dat ze me konden opvegen! En ik ben bepaald niet het enige voorbeeld dat ik daar van ken.
Sluit niet uit dat Schimmelig idd niet bepaald weldenkend overkomt, en zichzelf aardig voor banketstaaf zet hier.

Nee, maar zij kan het wel bepalen voor anderen. Krom he? Lachen

Maar ik blijf gewoon maar dikke misvattingen tegenkomen hier. Mijn mams is 100% afgekeurd (aangeboren nierziekte, reuma en hersentumor), zit daardoor in de bijstand, maar werkt nog 12 uur in de week, betaald!! Maar dat wordt gewoon van haar uitkering ingehouden, terwijl ze wel haar goede wil toont en dit helemaal niet hoeft te doen. En zo zullen er nog wel meer mensen zijn, zoals mijn moeder. IK ben iig apetrots op mijn mams!

Mleen

Ik vind dat je zelf niet altijd wat aan armoede kunt doen. Als het bedrijf waar je sinds je bent begonnen met werken *je werkt er dus nog steeds* nu eens falliet gaat of in samenwerking met een ander bedrijf. Je word er uit getrapt, hebt dus geen werk meer.Je bent bijna 50 dus niemand wil je nog omdat je te oud bent en studeren was er vroeger niet bij maar hebt je in de loop van de jaren eigenlijk alles aangeleerd. Maar dan nog wil niemand je hebben omdat je of geen diploma hebft of je bent gewoon te oud... dan kan je wel gaan zeggen leef op die uitkering maar dat is ook geen pretje. Ik vind dus echt dat je niks aan armoede kan doen. Als je het zo als wat ik nu zeg bekijkt. Als je er gewoon geen flikker voor wil doen en van bedrijf naar bedrijf springt of niks uitvreet op je werk dan vind ik het wel weer je eigen schuld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:12

Quellian schreef:
Nee, maar zij kan het wel bepalen voor anderen. Krom he? Lachen

Maar ik blijf gewoon maar dikke misvattingen tegenkomen hier. Mijn mams is 100% afgekeurd (aangeboren nierziekte, reuma en hersentumor), zit daardoor in de bijstand, maar werkt nog 12 uur in de week, betaald!! Maar dat wordt gewoon van haar uitkering ingehouden, terwijl ze wel haar goede wil toont en dit helemaal niet hoeft te doen. En zo zullen er nog wel meer mensen zijn, zoals mijn moeder. IK ben iig apetrots op mijn mams!

Vroeger mocht je daar een deel van houden. Ik snap niet dat ze dat afgeschaft hebben. Een bijstandsuitkering is echt helemaal niets, zeker niet als je ook nog ziek bent en lang niet alles meer vergoed wordt.