Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:33

Schimmelig schreef:
Hoe uitgeput dan ook... Mijn ouders hebben mij niet
laten opvreten
door hond, kat of paard. Vele ouders letten wel op en daar ben ikzelf ook zeer dankbaar om. Ik heb trouwens een prima opvoeding genoten

Lees eens even wat je schrijft: "laten opvreten" . Dit zegt meer over jou dan over die ouders.......

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:34

Laten opeten* dan. Hoe jij het lezen wilt slimmerd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:34

tess_84 schreef:
Goh, het begon als een discussie over een hond al dan niet afmaken nadat hij een kind heeft doodgebeten, en nu zitten we al aan de opvoeding van kinderen...

Dat gaat hier altijd zo

Hond is terecht afgemaakt, risico van herhaling is te groot. Aangezien niemand het exacte verhaal weet kun je de ouders veroordelen, maar die zullen echt niet bewust het leven van hun pasgeboren kind op het spel hebben gezet. Die mensen hebben idd levenslang, afschuwelijk!

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:35

Ik heb het hele topic al doorlezen (man de pagina's vloooogen er gewoon bij!)

Ik vind ook dat de ouders nalatig geweest zijn. Je zorgt er gewoon voor dat de hond niet bij het kind kan komen als jij slaapt, of weet ik veel wat anders aan het doen bent. Als je niet op kind en hond kan letten als ze samen zijn, haal je één van de twee daar weg.
Hoe de hond in de slaapkamer is geraakt en waarom hij het kindje heeft doodgebeten, weten we niet, dus het heeft niet veel zin om daarover te speculeren.
Door nalatigheid van de ouders, hebben ze én hun kindje én hun hond verloren. De ouders zijn levenslang gestraft hoor...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:36

faye schreef:
tess_84 schreef:
Goh, het begon als een discussie over een hond al dan niet afmaken nadat hij een kind heeft doodgebeten, en nu zitten we al aan de opvoeding van kinderen...

Dat gaat hier altijd zo

Hond is terecht afgemaakt, risico van herhaling is te groot. Aangezien niemand het exacte verhaal weet kun je de ouders veroordelen, maar die zullen echt niet bewust het leven van hun pasgeboren kind op het spel hebben gezet. Die mensen hebben idd levenslang, afschuwelijk!

Dat klopt. Helaas dempt men de put, nadat het kalf verdronken is. Problemen kun je beter op voorhand aanpakken, i guess

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:37

Schimmelig schreef:

De strekking blijft hetzelfde.... Einde discussie van mijn kant. Ik vind het te triest voor woorden dat er mensen zijn met ideeën zoals jij. Krijg er kippenvel van!!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:37

tess_84 schreef:
Ik heb het hele topic al doorlezen (man de pagina's vloooogen er gewoon bij!)

Ik vind ook dat de ouders nalatig geweest zijn. Je zorgt er gewoon voor dat de hond niet bij het kind kan komen als jij slaapt, of weet ik veel wat anders aan het doen bent. Als je niet op kind en hond kan letten als ze samen zijn, haal je één van de twee daar weg.
Hoe de hond in de slaapkamer is geraakt en waarom hij het kindje heeft doodgebeten, weten we niet, dus het heeft niet veel zin om daarover te speculeren.
Door nalatigheid van de ouders, hebben ze én hun kindje én hun hond verloren. De ouders zijn levenslang gestraft hoor...

Mee eens!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:38

slimmerik schreef:
Schimmelig schreef:

De strekking blijft hetzelfde.... Einde discussie van mijn kant. Ik vind het te triest voor woorden dat er mensen zijn met ideeën zoals jij. Krijg er kippenvel van!!

Mensen die problemen willen aanpakken. Ja krijg ik ook kippenvel van. Stel dat er ook maar iets in deze maatschappij verandert ...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:40

slimmerik schreef:
Schimmelig schreef:

En daar ben ik het mee eens. Ik vind het ook nogal eng dat je zulke radicale dingen openbaar durft te zeggen, je weet nooit wie het leest.

Over nalatigheid en de schuldvraag: ga dat die ouders maar eens in real life vertellen, nog nooit van een ongeluk gehoord? Is jou zelf nog nooit eens iets ergs overkomen waar je niks aan kon doen?

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:42

Tuurlijk wel [***], maar dat neemt niet weg dat de hond er ook niets aan kon doen. Hij volgde gewoon zijn instinct, en toch wordt hij gestraft. Veel mensen verpersoonlijken dieren veel te hard: dieren dénken niet zoals wij, zij volgen alleen maar hun INSTINCT.

tjiddevw

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:43

Even een reactie.......een paar zeggen dat dat vaker voorkomt met honden en baby's. Dit heeft een reden. Voor de baby er is, is er een rangorde. Bovenaan staat de baas en bazin, daaronder komt de hond. Dan komt er een baby bij.......de rangorde moet opnieuw worden bepaald. De hond wil niet lager en wil de baas zijn over de baby. Daardoor wilt hij het gevecht aan met de baby....de baby kan zich natuurlijk niet afweren.

En zeker bij een husky, want een husky is een hele gerichte hond. Hij luistert bijna maar naar 1 persoon en dat is de baas. Hij kan hier zo jaloers op worden dat de baby meer aandacht krijgt. Dat kan ook een reden zijn. Maar in 9 van de 10 gevallen heeft het gewoon met de rangorde te maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:44

En door dat instinct is het beter dat hij nu is afgemaakt! Een keer gebeten, betekent meestal nog een keer!

Brammetje16

Re:

hoe heeft die hond daar in gondsnaam dan ook bij kunnen komen? domme ouders hoor! hadden ze wel even beter over na kunnen denken

Schimmelig

Re:

Citaat:

En daar ben ik het mee eens. Ik vind het ook nogal eng dat je zulke radicale dingen openbaar durft te zeggen, je weet nooit wie het leest.

Over nalatigheid en de schuldvraag: ga dat die ouders maar eens in real life vertellen, nog nooit van een
ongeluk

gehoord? Is jou zelf nog nooit eens iets ergs overkomen waar je niks aan kon doen?

Nee, eigenlijk niet. Ik heb altijd overal waar ikzelf een handje in gehad heb verantwoordelijkheid genomen en de situatie in eigen hand proberen te houden. Wat is er nu bv simpeler dan de deur van een babykamer dicht doen? Ok, sommige mensen nemen liever de verantwoordelijkheid niet... Ik snap ze heel goed... Wie heeft er nu wel graag verantwoordelijkheid?

Waarom zou ik mijn mening niet openbaar mogen/durven maken? Leest de AIVD mee? Sommige mensen stellen mijn mening misschien niet op prijs, maar er zijn ook zeker mensen die dat wel doen. Dat geldt dito voor jullie mening, toch?

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 09-06-06 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Re:

Die hond beslist niet effe op eigen houtje: ik ga dat kind doodbijten.
Terwijl je als hondenbezitter toch beter moet weten dan dat. Je mag de hond geen mogelijkheid geven om bij het kind te raken als je er als ouder niet bij bent. Het is inderdaad een ongeluk, met een heel tragische afloop.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:46

tess_84 schreef:
Tuurlijk wel [***], maar dat neemt niet weg dat de hond er ook niets aan kon doen. Hij volgde gewoon zijn instinct, en toch wordt hij gestraft. Veel mensen verpersoonlijken dieren veel te hard: dieren dénken niet zoals wij, zij volgen alleen maar hun INSTINCT.

Schimmelig heeft het over de al genoeg gestrafte ouders, ik neem de hond niks kwalijk.

CarpeDiem

Re:

ik vind ook dat de ouders de hond en het kind nooit bij elkaar hadden moeten kunnen laten komen
Het is toch gebeurd, en waarom en hoezo zullen we nooit weten. Over al die sappige details dat de hond onderdelen kind overgeeft, zijn we niet een beetje te oud voor tekenfilms??

Natuurlijk is het een RAMP voor de ouders en zijn ze levenslang gestraft. Voor het verlies van hun kindje en het verlies van hun hond.

Dat die afgemaakt is is overigens terecht, de kans op herhaling is veel te groot!!

Dreamer_S

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

ik was niet bij, maar ik herhaal wat ze zeiden op het nieuws net.. dus..

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:47

Zoek je een oppas? neem een husky...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:47

Brammetje16 schreef:
hoe heeft die hond daar in gondsnaam dan ook bij kunnen komen? domme ouders hoor! hadden ze wel even beter over na kunnen denken

Ze zijn net 8 dagen ouder, leven nog in een grote roze wolk. In die 8 dagen was de hond lief. Deur hadden ze dichtgedaan, maar misschien kon de hond zelf de deur openen.
Ongelukje zit in een klein hoekje...

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:48

Ik vind het echt vreselijk dat sommige mensen de ouders de schuld geven. Jeetje ze zaten er niet op te wachten. Die mensen leven nu met 2 grote verliezen!

Schimmelig

Re:

IvysToeter schreef:
Zoek je een oppas? neem een husky...

tess_84

Re:

Goh ja, maak dan ook meteen elke mens af die iemand vermoord heeft hoor.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:49

Nee doodstraf is duurder dan gevangenisstraf

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:49

Princess_ schreef:
Ik vind het echt vreselijk dat sommige mensen de ouders de schuld geven. Jeetje ze zaten er niet op te wachten. Die mensen leven nu met 2 grote verliezen!

Als puntje bij paaltje komt, dan hebben ze dat toch helemaal zelf in de hand gehad? Tegenwoordig word je aangeraden dat als je een huisdier neemt, je jezelf over het betreffende beestje inleest! Dat moeten ouders misschien ook meer gaan doen? Zeker als je verhalen in deze trant leest...