Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:43

Rita blijft hoog in de peilingen en gelijk is het weer stil in het hondenhok.......... LOL

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 23:52

Dat is ook wat links hoopt en de VVD niet dat Rita wint LOL

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:59

sarabande schreef:
Dat is ook wat links hoopt en de VVD niet dat Rita wint LOL

Nu nog een keer met komma's, punten of andere leestekens.
Met jouw "degelijke" schoolopleiding van net na de oorlog moet dat lukken........

Aimee

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 00:06

@ Bas232: Voortaan worden buitenlanders gewoon lid van een politieke partij hier, dan krijgen ze vanzelf de Nederlandse nationaliteit, of dat nou terecht is of niet.

Verdonk populair? Ja.... Maar bij welk publiek

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 00:28

Aimee schreef:

Bij mij niet , maar ik gok dat het Rita weinig uit zal maken bij welk publiek ze populair is. Als ze op dit moment maar lid van de vvd zijn en volgend jaar, als ze maar stemrecht hebben

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 05:52

iemand dit al gelezen?

http://frontpage.fok.nl/nieuws/64935

fok! schreef:

Hirsi:NL moet mij beveiligen in de VS

Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Nederlandse overheid haar moet beveiligen in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit correspondentie tussen haar zaakwaarnemer, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos, van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), die de NRC in handen heeft gekregen. Eventueel is het ook goed als Nederland een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt om haar te beveiligen.

Zaakwaarnemer Peter Voortman beroept zich bij Hirsi Ali's eis op de toezegging van minister Verdonk dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit zou krijgen. Doordat ze Nederlandse wordt of blijft, vindt hij dat de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging, ongeacht waar zij verblijft. Volgens hem is dat ook ooit toegezegd.

Jonge Vos noemt het verzoek "volstrekt onbespreekbaar". Hij vindt het onzin dat de Nederlandse overheid op zou moeten draaien voor de beveiligingskosten van iemand die in het buitenland voor een buitenlands bedrijf werkt. Een woordvoerder van de NCTb zei vandaag dat de Amerikaanse overheid of Hirsi Ali's nieuwe werkgever maar voor beveiliging moeten zorgen. Ook minister Donner zei vorige week iets soortgelijks, namelijk dat "zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd."

en wat vinden we hier dan weer van?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 06:46

Dat heet de zaak op de spits drijven. Maar idd, nederlanders die bedreigd worden hebben recht op bescherming. Maar m.i. alleen in nederland of als ze voor de nederlandse overheid in het buitenland zijn. ( of lid zijn van het koninklijk huis)
Als je haar verblijf in Amerika ziet als een verlengstuk van haar werk voor de overheid, dan ja, bescherming regelen.
Als ze echter op persoonlijke gronden, zonder enige band met haar( vroegere) kamerwerk in Amerika gaat werken, dan zoekt haar zaakwaarnemer het maar lekker zelf uit.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 06:49

amondi schreef:
Dat heet de zaak op de spits drijven.

ik vind dat nou ook precies zo'n beetje het handelsmerk van deze dame.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 07:01

Misschien is de hele rel haar daar wel om te doen geweest.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 07:30

amondi schreef:
Dat heet de zaak op de spits drijven. Maar idd, nederlanders die bedreigd worden hebben recht op bescherming. Maar m.i. alleen in nederland of als ze voor de nederlandse overheid in het buitenland zijn. ( of lid zijn van het koninklijk huis)
Als je haar verblijf in Amerika ziet als een verlengstuk van haar werk voor de overheid, dan ja, bescherming regelen.
Als ze echter op persoonlijke gronden, zonder enige band met haar( vroegere) kamerwerk in Amerika gaat werken, dan zoekt haar zaakwaarnemer het maar lekker zelf uit.

Als die beveiliging ooit is toegezegd, mag je haar die nu niet weigeren. Je speelt dan wel met een mensenleven. Iemand die nu zo in opspraak is, beveiliging weigeren, komt overeen met Theo die in opspraak was, bedreigd werd, maar beveiliging weigerde. Het werd hem wel fataal, niet ondenkbaar dat het ook AHA fataal kan worden, types willen hiervan maar wat graag gebruik maken.

Dat ze zich gedraagd waardoor ze haat heeft opgeroepen, is iets wat in een democratie nu eenmaal gebeurt. Dat geeft geen vrijbrief iemand aan zijn lot over te laten als die op een dodenlijst staat. Ze is hier in Nederland nog steeds onder de verantwoording van Nederlandse wetten en mag daardoor ook veiligheid verwachten, welke politieke of diplomatieke status ze straks gaat krijgen weet ik niet, maar daar zullen zeker wel regels over bestaan.

Theo heeft aanhangers en noemde de Islam een achterlijk geloof, Pim was ook iemand die geen blad voor zijn mond nam, beiden zijn er niet meer, maar om nou ineens AHA zo ontzettend neer te halen omdat ze het zelfde deed en ook op de lijst staat en haar gewoon de dood in jaagd door haar onbeschermd te laten zijn, not done. Wel iemand de kans geven openbaar te laten zijn wie ze wilde en nu het ineens niet meer mag, hups prullebak. Not-done.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 08:34

Eerder is gezegd door de Amerikaanse ambassadeur dat ze daar beveiligd zou worden.

Overigens hebben we het hier over een correspondentie die uitgelekt is en kan dit een van de mogelijkheden zijn die daarin de revue passeerden en waar de media zich weer gretig opstorten.
Ik kan me niet voorstellen dat dit als eis gesteld wordt, wel dat ze zorgen maakt over een overgangssituatie.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:04

faye schreef:
Misschien is de hele rel haar daar wel om te doen geweest.......

Ik had eerder meer de indruk dat Rutte wel erg voordelig uit de hele zaak komt.......

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:06

Verdonk had gewoon een hoofddoek in haar mond moeten proppen. Je moet natuurlijk ook weten wanneer je je snuit moet dichthouden. Eerst denken dan spreken.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:36

Aimee schreef:
@ Bas232: Voortaan worden buitenlanders gewoon lid van een politieke partij hier, dan krijgen ze vanzelf de Nederlandse nationaliteit, of dat nou terecht is of niet.

Bij vrijwel iedereen......maar niemand durft het te zeggen.....
Zoals altijd in Nederland......

Echter, als ze niet voet bij stuk houd heeft ze voor mij afgedaan.....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:38

luxx schreef:
iemand dit al gelezen?

http://frontpage.fok.nl/nieuws/64935

fok! schreef:

Hirsi:NL moet mij beveiligen in de VS

Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Nederlandse overheid haar moet beveiligen in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit correspondentie tussen haar zaakwaarnemer, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos, van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), die de NRC in handen heeft gekregen. Eventueel is het ook goed als Nederland een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt om haar te beveiligen.

Zaakwaarnemer Peter Voortman beroept zich bij Hirsi Ali's eis op de toezegging van minister Verdonk dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit zou krijgen. Doordat ze Nederlandse wordt of blijft, vindt hij dat de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging, ongeacht waar zij verblijft. Volgens hem is dat ook ooit toegezegd.

Jonge Vos noemt het verzoek "volstrekt onbespreekbaar". Hij vindt het onzin dat de Nederlandse overheid op zou moeten draaien voor de beveiligingskosten van iemand die in het buitenland voor een buitenlands bedrijf werkt. Een woordvoerder van de NCTb zei vandaag dat de Amerikaanse overheid of Hirsi Ali's nieuwe werkgever maar voor beveiliging moeten zorgen. Ook minister Donner zei vorige week iets soortgelijks, namelijk dat "zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd."

en wat vinden we hier dan weer van?

Is Ayaan nu helemaal van de pot gerukt?
Dit slaat helemaal nergens op, ze is zelf de oorzaak van alle ellende....

Als het aan mij ligt, gauw een USA Visum geven en laten oprotten....
Wel eerst even die NL-pas afnemen, anders komt ze weer terug!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:43

luxx schreef:
amondi schreef:
Dat heet de zaak op de spits drijven.

ik vind dat nou ook precies zo'n beetje het handelsmerk van deze dame.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:49

Ik schrijf dat al heel de tijd....die trut is gevaarlijk.....weg met haar.....
Ze geeft enkel ellende....

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:50

Misschien zou je wat serieuzer genomen worden als jij je eens wat genuanceerder leert uitdrukken.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:55

Waarom? Liever politieke taal die niemand begrijpt?
Sorry, ik ga liever recht voor "haar" raap....

Ik vraag niet om serieus genomen te worden, als iemand dat doet vind ik heel fijn, maar daar houdt het mee op.
Ongezouten geef ik mijn mening, take it or leave it

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:16

Ik vind nogal een verschil zitten tussen politiek correcte taal en pubertaal. "de trut is gevaarlijk"
Mag toch hopen dat de rest van jouw wereld niet zo zwart wit is.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:38

Bas 232: ik heb getemt. Afbeelding

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:54

amondi schreef:
Bas 232: ik heb getemt. Afbeelding

béétje overdreven amondi.....
bas mag toch zeker zijn [haar?] mening geven?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:27

Mening? iemand die is voorgedragen voor de nobelprijs, iemand die zich inzet voor de vrouw en de maatschappij, iemand die meer heeft gedaan en harder werkt dan 99% van de nederlanders, iemand die al een paar jaar met de dood bedreigt wordt, een gevaarlijke trut noemen?
Als dat"je mening geven"is, dan denk ik dat je gestopt moet worden.
Dat is gewoon ordinair schelden en beledigen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:34

Zijn er dan mensen die iemand met zo'n manier van reageren serieus nemen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:41

Nee, maar je weet zelf ( kan wel nagaan)wat er van komt als iedereen maar door mag gaan in zijn "mening" verkondigen. Als ik vind dat iemand de normale fatsoensnormen niet in acht neemt, en respectloos over een ander mens spreekt, zal ik optreden. En als ik dat niet mag van de moderators, mogen zij het voor mij doen.

Sommige mensen hebben geen stopknopje, daar moet een moddie dan maar aan gaan werken.