Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 11:18

Begrotingen in het voordeel van het rijk ja! Wegen belasting is ook duurder geworden afgelopen tijd.

Electrische rijders nu in de gloria maar die autos zijn een pak zwaar. Die wegenbelasting zal ook niet mals worden!?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 12:03

Das pas in 2030 aan de orde.

En in het regeerakkoord staat ook dat er hervormingen komen in de wegenbelasting. Ze willen dat er bijvoorbeeld naar de oppervlakte van de auto wordt gekeken voor berekenen van de wegenbelasting, ipv gewicht.

Hier hebben we 1 volledig elektrische en 1 benzine. Maar die op benzine gebruiken we nu niet sinds de prijzen zo hoog zijn.

23 zonnepanelen op t dak, dus ja wij voelen het niet zo. Maar dat we het uiteindelijk allemaal gaan merken dat is wel zeker.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:45

Babsiej schreef:

En in het regeerakkoord staat ook dat er hervormingen komen in de wegenbelasting. Ze willen dat er bijvoorbeeld naar de oppervlakte van de auto wordt gekeken voor berekenen van de wegenbelasting, ipv gewicht.

Hier hebben we 1 volledig elektrische en 1 benzine. Maar die op benzine gebruiken we nu niet sinds de prijzen zo hoog zijn.

23 zonnepanelen op t dak, dus ja wij voelen het niet zo. Maar dat we het uiteindelijk allemaal gaan merken dat is wel zeker.

Die hervorming is er al per 1 juli voor de vrachtauto.
Hoe dat er voor de rest dan uit gaat zien, laat zich raden…..

Maar op oppervlak is een goed idee, dan wordt de Range Rover goedkoper in de heb dan de Volvo…..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 16:24

karuna schreef:
Citaat:
Diesel B7. € 2.55 ; Euro95 E10. € 2.31 ; LPG. € 1.02 ; Superplus 98 E5. € 2.60 ; HVO100. € 2.85 ...

Dit zijn de prijzen vandaag bij een tinq in de buurt in nederland -O- let wel ook nog eens dicht bij duitsland he :x

Vandaag in frankrijk getankt. We doen nu bij iedere rit de tank weer vol voor het geval dat. 2,31 voor een liter diesel. Bij de total was er geen diesel of was er een probleem, de benzine was 1,99 per liter bij de diesel stond rupture. Geen idee of dat een tijdelijk iets is.

Mocht het nog verder uit de hand lopen is er altijd de optie. De camper blijft in frankrijk staan en de bus/corsa/motor wordt de terugrit. Die rijden allemaal zuiniger dan de camper.

Bizarre is nl doet nog steeds niks aan compensatie. Ze denken alleen aan meer belasting afdracht van de tankstations/brandstof leveranciers. Lekker goed verdienen doet de overheid wel zo -O-

Stomme vraag misschien, maar wat moet de NL overheid doen aan compensatie als er daadwerkelijk een tekort is/dreigt?
In Frankrijk is al een te kort, hoe moet je dat compenseren?
Op is op, toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 16:28

Daks schreef:
kwestie van de juiste prioriteiten stellen.

er worden elk jaar weer begrotingen opgemaakt met een marge voor de inkoop van gas en olie. De verkoop opbrengst is nu vele malen hoger(we leven overigens nog steeds op de goedkoper ingekochte producten) dus tijdelijke accijnsverlaging op dit moment zou de overheid dan ook niets "extra's" kosten maar het spekt de staatskas wel minder.

Misschien kan de overheid iets meer prioriteiten stellen waar al het geld heen te loodsen. We stevenen af op een crisis waarbij menig Nederlander veel gaat verliezen.

En nee de dooddoener "wees blij dat er hiergeen bommen vallen"slaat kant nog wal. Het draagvlak om die mensen op te vangen die het nodig hebben is niet meer te verhogen als wij nederlanders niets meer hebben om dat te subsidiëren.

Nou ja, ik bedoel meer wat idd hierboven genoemd wordt; er is een tekort, wat valt er te compenseren? Goedkoper maken zodat het nog sneller op is, klinkt m.i. best raar.
Op is op en er is hier bij mijn weten geen geheime voorraad. In het midden-oosten is wel olie, maar die vinden ons (trump) nu niet meer zo aardig :+

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:03

Babsiej schreef:

Voor het behoud van de auto is het beter om er juist wel af en toe mee te rijden, tenzij er euro 98 in zit en je de accu hebt afgekoppeld of aan de druppellader hebt en bij voorkeur de auto binnen gezet hebt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:44

Zo eens in de zoveel tijd rijden we idd een rit ermee maar staat nu al 3 weken stil. En daarvoor ook paar weken.

Tot nu toe geen problemen. Al weten we wel dat dat voor de winter geen optie is ivm accu. Mss gaat ie er tegen die tijd wel uit, als we het zo ook redden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:56

Normaal kon ik gemiddeld 3 weken met een volle tank doen.
Eerst maakte me dat niet zoveel uit, maar ondertussen probeer ik ritjes te combineren (bv meteen door boodschappen doen).
En vaker lopend met de honden naar het bos, ipv met de auto erheen te rijden.
Nu merk ik dat wel, denk dat ik sinds ik dit bewuster doe, ruim 4 weken met een volle tank kan doen.
Dus ook al lijkt dat niet veel, scheelt toch weer een hoop geld.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:58

Ik vind eigenlijk ook dat er hier heel hard geroepen word dat er geen tekort is maar wat let ons om een beetje zuinig aan te doen?
Wij rijden iig veel minder ritten en proberen eea te combineren en dat is heel prima te doen. Meer boodschappen proberen in het dorp te doen op de fiets en als we verder moeten dan kijken we of we mogelijk later in de week daar nog moeten zijn en dan proberen het in een rit te doen.
Ik tank ook veel minder, zie nu pas hoe vaak ik de auto even snel pakte

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 07:50

Ik ging even de motor tanken, daar gaat 98 in.
Ik dacht eerst dat ie de verkeerde pomp aansloeg :)) 12 liter, ruim €40,-... -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 08:08

Meer dan 3.30 per liter? Weet je zeker dat dat klopt? Bij de duurste pomp hier in de stad betaal je daar max 2.70 voor.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:13

Olieprijs is bijna 20 dollar per vat gezakt. Het zal mij benieuwen hoe snel je dat terug ziet aan de pomp...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:16

MizzMontana schreef:
Olieprijs is bijna 20 dollar per vat gezakt. Het zal mij benieuwen hoe snel je dat terug ziet aan de pomp...

Ik moest helaas vandaag tanken. En had geen zin om 2x te moeten tanken.

Maar ik ben ook benieuwd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:19

Ik ben er bang voor dat de prijzen gewoon zo blijven...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:36

Ik heb gisteren getankt maar ik heb niet naar de prijs gekeken. Ik wil het niet weten. :+
Ik hoor nu op de radio dat we het later deze week kunnen merken aan de pomp.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:38

Bij verhoging dan binnen 5 minuten is het duurder en bij een verlaging duurt het dagen? Zoals gebruikelijk?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:43

karuna schreef:
Bij verhoging dan binnen 5 minuten is het duurder en bij een verlaging duurt het dagen? Zoals gebruikelijk?

Hoezo binnen 5 minuten? Volgens mij verkondig je echt onzin.

En dit is hoe kapitalisme werkt. Grote bedrijven bepalen de prijs. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:56

Bellatrix schreef:
Ik heb gisteren getankt maar ik heb niet naar de prijs gekeken. Ik wil het niet weten. :+
Ik hoor nu op de radio dat we het later deze week kunnen merken aan de pomp.

Hier zag ik dat het al 5 cent goedkoper was dan gister, maar ik heb gister getankt -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 10:20

MarlindeRooz schreef:
karuna schreef:

Hoezo binnen 5 minuten? Volgens mij verkondig je echt onzin.

En dit is hoe kapitalisme werkt. Grote bedrijven bepalen de prijs. :)

Verhoging van de prijs is meestal zeer korte tijd en zeker dezelfde dag het geval verlaging van de prijs duurt altijd veel langer

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 10:24

Wellicht omdat ze anders verlies maken omdat ze zelf de olie ook duur hebben ingekocht? En als er voorspelt wordt dat de olie duurder wordt om aan te kopen meer marge opbouwen zodat je niet moet bijlenen om je voorraad in te kopen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 10:50

Lijkt wel weer iets te zakken.
1tje van €2,099. Aantal van €2,119 en €2,129. Omgeving Haarlem.

Fijn!

Edit: bezine gekeken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 11:15

_chou schreef:
Wellicht omdat ze anders verlies maken omdat ze zelf de olie ook duur hebben ingekocht? En als er voorspelt wordt dat de olie duurder wordt om aan te kopen meer marge opbouwen zodat je niet moet bijlenen om je voorraad in te kopen?

Dan zit toch nog de goedkoper ingekochte olie in de pomp :o

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 11:41

Daks schreef:
_chou schreef:

Dan zit toch nog de goedkoper ingekochte olie in de pomp :o

Maar dan is het toch ergens best logisch dat ze een financiele buffer met die olie willen opbouwen om duurdere olie te kopen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 12:40

Eind vd week verwachten ze daling vd prijs

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 16:09

MizzMontana schreef:

Niet...
Ze kunnen wel met een rotgang alles omhoog gooien maar als de prijzen naar beneden gaan dan zullen we dat niet zo snel of helemaal niet snel zien, of helemaal niet.