Elisa2 schreef:Volbouwen is niet direct maar gebeurd natuurlijk wel als de bevolking maar blijft groeien..en er dus alleen maar meer bijgebouwd moet worden.
Bloodymary, ik weet alleen niet of gedwongen huizensplitsing erg leuk gaat zijn. Dat idee was er ook om te doen bij sociale huurwoningen maar dat vind ik zelf dan echt een aanslag op privacy en woon genoot. Maar meer tiny houses toestaan op boerenerven kan ook al helpen en er zijn inderdaad nog zat creatieve ideeen waar naar gekeken kan worden.
Ik denk niet dat Nederland oneindig blijft groeien. Gemiddeld krijgen 2 ouders al maar 1,5 kind, dus groei op dit moment komt met name uit emigratie. En gezien er al een trend is dat jongeren minder/geen kinderen krijgen, denk ik dat die groei nog wel afzwakt. Zeker als de emigratie/asielregels strenger worden.
germie schreef:Gezien de vele reacties die beweren dat ze niet weten wat je bedoelt. Ik weet het wel. Maar je mag er natuurlijk niet over schrijven.
Als je het zgn. huizenprobleem wilt aanpakken, dan moeten gemeenten ook meer rekening gaan houden met de wensen. Een tiny house is echt niet voor iedereen geschikt. En de gemiddelde woning in een dorp heeft tegenwoordig 3 auto's. Beide ouders werken en hebben een auto nodig en minstens 1 van de kinderen is 18 geworden, aan het werk en heeft ook een auto nodig om naar het werk te gaan omdat het ov in de dorpen niet voldoende is (en ook in de vrije tijd veel te beperkt).
OV brengt je immers van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn op een tijdstip die je niet past voor een veel te hoge prijs. Oftewel, het OV is in 99% van de gevallen niet echt een optie. Zelfs niet als het gratis is, maar dan zal er wel wat meer gebruik van gemaakt worden denk ik.
Er is echter geen trein of bus die mij bij huis ophaalt en naar de sportbestemming brengt zodat ik die 50kg aan sportuitrusting ook mee kan nemen.
Appartementen zijn niet echt huizen te noemen vind ik. Niet iedereen kan daar gelukkig in worden. Dus hoogbouw is in mijn ogen niet de oplossing. Een tuintje, gratis parkeerruimte voor de deur, dat is toch wel belangrijk.
"Je mag er natuurlijk niet over schrijven"? Je mag dat prima, maar loopt wel het risico op rectificaties en mensen die het niet netjes vinden wat je schrijft. Maar van 'niet mogen' is er niks bij.
Die 3 auto's zal ook wel meevallen: in Nederland ligt het gemiddelde autobezit rond de 1,1 auto per huishouden. Slechts zo'n 6% heeft 3 of meer auto's per huishouden.
En zoals al vaker gezegd Germie, jij bent niet gemiddeld. Dus dat jij die 50kg sportuitrusting niet mee kan sjouwen is logisch, maar geen reden om OV negatief neer te zetten. Dat het duur is en dat de aansluitingen beter kunnen ben ik wel met je eens. Ik zou graag met OV naar mijn werk gaan, maar dat kost me pakweg 2 uur, waar ik er met de auto in 35 minuten ben. Iets langer vind ik niet erg, maar 4u per dag reistijd zit ik niet op te wachten.
Appartementen is voor veel mensen wél gewoon een optie. Dus dat jij het persoonlijk niet ziet zitten, wil niet zeggen dat het geen goede (deel)oplossing is, samen met andere opties die meer woningen geven. Natuurlijk gaan we niet alleen 100.000 appartementen bouwen...