17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:17

DuoPenotti schreef:
Je kan ook niets waarmaken als je door de rest tegen word gewerkt.

Maar goed ik stem ook geen pvv omdat het niet mijn 'clubje' is.
Maar snap wel dat dit stemmen oplevert.

En daar mogen andere partijen wel eens flink in gaan nadenken hoe dat toch komt.

Er is geen tegenwerking van de rest nodig wanneer jij loze beloften doet...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:20

anjali schreef:
Maar zo'n persoon hoort toch achter de tralies en mag nooit meer los. In geen enkel land trouwens.

Ja a precies de wereld mag veiliger worden, niet alleen Nederland

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:52

anjali schreef:
Maar zo'n persoon hoort toch achter de tralies en mag nooit meer los. In geen enkel land trouwens.

Zo’n persoon hoort wat mij betreft niet achter de tralies, maar op een elektrische zetel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:51

Eretria schreef:
anjali schreef:

Zo’n persoon hoort wat mij betreft niet achter de tralies, maar op een elektrische zetel.

Er zijn nog landen waar de doodstraf niet is afgeschaft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:09

Eretria schreef:
anjali schreef:

Deze persoon zou uit Nigeria komen. Daar staat op moord de doodstraf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:14

Dan lever hem maar mooi uit om zijn straf in thuisland uit te zitten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:22

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:44

Gewoon zijn gezicht kenbaar maken, dan lost het probleem zich vanzelf op

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:46

Welnee. Genoeg engerds waarbij dat ook werd gezegd en die lopen nog gewoon rond.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:57

Elisa2 schreef:
Het zou niet uit moeten maken of het een veiliglander is of niet, zo een moet gewoon geen verblijfsvergunning krijgen. En die regels mogen ze ook best aanscherpen dat ze met een strafblad hier linea recta het land uitgezet worden.

Precies.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:58

DuoPenotti schreef:
Dan lever hem maar mooi uit om zijn straf in thuisland uit te zitten.

Idd dn kost die mafketel ons niks.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:27

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:43

Nou inderdaad. Geen recht op in Nederland ( of waar dan ook) mogen verblijven. Dat heeft hij verpest .

Niet gedragen -> lekker terug naar Nigeria. Consequenties van z'n eigen acties mag hij ook zelf dragen.

Maar nee, dat gaat niet gebeuren, helaas

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:39

Is er hier gepraat over wat de oplossing is? En dat is niet de grensen dicht gooien of asielzoekers weigeren. De oplossing voor de hele wereld bedoel ik. Want het is niet altijd een buitenlander en als we de grensen dichtgooien dan blijft het probleem als nog maar dan voor andere vrouwen in een ander land.

Dus ik hoor graag jullie ideeën over de oplossing.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:47

Precies dat ja :j

Ik denk dat er gewoon meer geld heen moet zodat mensen die mentaal niet in orde zijn sneller hulp kunnen krijgen, dat afwijkend gedrag sneller herkend wordt, en verder zwaardere straffen en meer personeel en plek in gevangenissen en klinieken zodat meer mensen die een gevaar vormen sneller en langer vast kunnen worden gezet en beter kunnen worden behandeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:50

Dat is de oplossing om de zware gevallen van de straat te krijgen en recidive te minimaliseren. En dan is zwaarder straffen niet eens een werkende oplossing, inzetten op hulp wel.

Er is een mentaliteitsverandering nodig. Ik denk dat dat bereikt wordt door meer voorlichting, maar ook door aanspreken op slecht/vervelend gedrag, ouders/ooms en tantes, praat met je zoons en neven.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-08-25 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:51

Ja er moet meer budget zijn voor dingen als jeugdzorg, ggz, integratie van immigranten.

Ik vind het namelijk echt bizar dat er mensen zijn die hier 10 jaar wonen en dat die nog geen krentenbol kunnen bestellen in het Nederlands. Ik snap dat iedereen hier zowat Engels kan. Maar waarom ga je permanent in een land wonen als je de taal en cultuur niet wil leren kennen. En dit zijn niet asielzoekers waarbij ik dit enkel zie. Ook vaak hoogopgeleide expats die de taal niet beheersen.

En asielzoekers die moeten sneller mogen werken. Door werken leer je de taal veel beter en bouw je ook een netwerk op. Het houdt je bezig, geeft voldoening en inkomen.

Een paar honderd jonge mannen, zonder dagbesteding, (voldoende) geld en hulp bij elkaar gooien is een recept tot ellende. Als je 400 leden van het studentenkoor in een AZC zet zonder werk, studie, geld of dagbesteding hoef ik daar ook echt niet naast te wonen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-08-25 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:52

Maar dit is geen asielzoekers probleem, dit is een mannenprobleem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:54

_San87_ schreef:

Dat criminaliteit onder mensen met een migratie achtergrond hoger ligt dan gemiddeld kan je niet ontkennen toch. De statistieken liegen niet.

Mijn bericht was ook vooral bedoeld met hoe ik dat onderdeel van het probleem op kon lossen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:01

De oplossing zal vast in het midden liggen, maar of we daar ooit gaan komen?!

In eerste instantie zijn we verantwoordelijk voor Nederlanders en aangezien we die niet eens de juiste opvoeding/hulp aan kunnen bieden, waarom hebben we dan in hemelsnaam ‘open’ grenzen?

We kunnen de veiligheid van onze eigen vrouwen niet eens garanderen. Als je bij de politie je zorgen uitspreekt, is er garantie tot aan de deur.

Hulp, huizen, geld etc tekort. Gooi die grenzen maar dicht en ga die problemen eerst maar eens oplossen. We kunnen allemaal wel handje pepermuntje gaan doen, of uitdragen maar daar wordt niemand beter van.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:04

Ik vind het hartverwarmend hoe het met de campagne van Danique de Jong is gegaan. Dat ze 12000 euro wilde inzamelen voor wat billboards langsde snelweg. Dat ze meer dan 450 000 euro in no time binnen had (en groeit nog), terwijl ze nul euro heeft hoeven uitgeven voor de campagne, want alle instanties geven de ruimte gratis weg.

Ze is nu aan het nadenken wat te doen met het geld. Hopelijk kan ze met het bedrag iig iets blijvends voor elkaar krijgen, een eerste stap. Ben benieuwd.

https://www.ad.nl/binnenland/danique-29 ... gle.com%2F

https://www.wijeisendenachtop.nl/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:14

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:

Dat criminaliteit onder mensen met een migratie achtergrond hoger ligt dan gemiddeld kan je niet ontkennen toch. De statistieken liegen niet.

Mijn bericht was ook vooral bedoeld met hoe ik dat onderdeel van het probleem op kon lossen.

Dat ontken ik ook niet. Ik vind het alleen jammer dat de nadruk overal, ook hier, weer komt te liggen op asielzoekers, en ondanks dat criminaliteit onder mensen met een migratieachtergrond hoger ligt, zijn zij onderdeel van een groter probleem, mannen zien vrouwen niet als gelijkwaardig. Deze dader was dan een Nigeriaan die meteen het ergste van het ergste deed, daar tegenover staat een Jos B, of een Jasper S, de duizenden blanke mannen die in de kroeg vrouwen bij de kont grijpen, leuzen roepen, bangalijsten maken, misbruik maken van een dronken vrouw.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:18

Ik ook. Hoop dat ze er echt iets zinnigs mee doet, want deze dame is niet onomstreden. En zoals gezegd, dit soort psychopaten bereik je daar niet mee natuurlijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:18

Babootje schreef:
Ik ook. Hoop dat ze er echt iets zinnigs mee doet, want deze dame is niet onomstreden. En zoals gezegd, dit soort psychopaten bereik je daar niet mee natuurlijk

Ik ken haar niet, wat is er omstreden aan haar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:34

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het namelijk echt bizar dat er mensen zijn die hier 10 jaar wonen en dat die nog geen krentenbol kunnen bestellen in het Nederlands. Ik snap dat iedereen hier zowat Engels kan. Maar waarom ga je permanent in een land wonen als je de taal en cultuur niet wil leren kennen.

Pim Fortuyn zei toen al dat je alleen recht op bijstand hebt als je de taal spreekt. En daar ben ik het helemaal mee eens. Mensen zijn welkom als ze zich aanpassen, de taal spreken en zich aan de wet houden.