Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Popstra schreef:
Nouja heel eerlijk, in het gebied tijdelijk af sluiten vanwege welpen vind ik geen gek idee. Dat ben ik wel eens met XR

Als je ziet hoe druk het is in de vakantie tijd in het bos dan kan dat best een stukje minder of idd even helemaal niet! Dat was vorig jaar ook niet echt een probleem.
Ik kom er regelmatig dus weet waarover ik het heb. als er bij ons op het terrein nestjes zitten en er kleine merels of steenuiltjes op de grond gevoerd worden omdat ze nog niet kunnen vliegen houd ik ook rekening mee door er vandaan te blijven en mijn hondjes binnen te houden.
Dat vind ik samen leven met de natuur en het respecteren van de natuur.

Wat niet weg neemt ik er voor blijf dat er beheerd moet worden om de stand o.k te houden.

Hier in Drenthe zitten ze in het park, een hub voor veel fietsers, campings, dorpen en noem het maar, bedrijven en die mensen lijden allemaal inkomensverlies, hoe kan dat voor jou dan een stukje minder? Moeten we die bedrijven allemaal compenseren? Een nestje steenuiltjes of een nestje merels is wel iets anders.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:49

Lithya schreef:
Wintu schreef:
Ik kreeg vandaag een bericht van mijn overheid dat er een afschot vergunning is voor de bruine en zwarte rat, ik weet niet goed wat ik me er in de praktijk bij voor moet stellen :')

Dat wordt al veel langer gedaan. Rattenkorrels mogen niet meer, en de vang kooien duurt te lang.

Snap ik, maar bij enorm veel ratten dan blijft men schieten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:51

Sassy4barrel schreef:
Ratten zo groot als huiskatten rukken op, volgens experts is dat niet gek: ‘We rollen de rode loper voor ze uit’
In Arnhem verjoegen ze twee gezinnen, in Berlijn kapen ze de kebab en in Engeland is er al eentje van 56 centimeter gesignaleerd. Overal in Europa lijkt de rat op te rukken. Wie heeft de rode loper voor hem uitgerold? En gaat hij ooit nog weg? „Geloof mij: de wolf is een lieverdje in vergelijking met de rat.”

vandaar de afschot vergunning denk ik . Toch een beetje een rare vergelijking

Het is de bruine en zwarte rat, die zijn zo groot toch niet, tenminste de ratten die ik hier zie, zijn de grootte van tamme ratten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:51

Dat ratten verhaal ligt genuanceerder. Afschieten is een onderdeel van IPM knaagdier management.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:52

rien10 schreef:
Ik noemde ze wel iets heftiger dan “poffertjes “ hoor :D Ik maakte een XR woordgrap met de inhoud hoe ik er over denk: Extreme Randdebielen.
Dat mag ik wel vinden, maar niet zeggen.
Dus ik moet iets zeggen als Extra Raar of zo.

Ik riep overigens niet zo maar wat, ik onderbouwde ook waarom ik ze raar vind. Maar ja, volgens mij is mijn hele post weg.

nee hoor die is er nog, maar niet in dit topic :D

rien10

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:53

Oh echt? Dat is echt super stom van mij zeg :):)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:55

Nee niet stom, maar gewoon ander topic over de wolf en de extremisten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:56

rien10 schreef:
Ik noemde ze wel iets heftiger dan “poffertjes “ hoor :D Ik maakte een XR woordgrap met de inhoud hoe ik er over denk: Extreme Randdebielen.
Dat mag ik wel vinden, maar niet zeggen.
Dus ik moet iets zeggen als Extra Raar of zo.

Ik riep overigens niet zo maar wat, ik onderbouwde ook waarom ik ze raar vind. Maar ja, volgens mij is mijn hele post weg.

Ik geef je 100% gelijk, ik vind persoonlijk kansloos volk, die het heel veel mensen moeilijk maken, door op plekken te gaan zitten die geen snars te maken hebben met hun doel. Zo zaten ze ook een op brug, hielden al het scheepvaartverkeer op, dat levert gewoon de nodige problemen op en dat waar ze voor staakten moest helemaal niet door de brug. Dus ze duperen gewoon veel mensen en dan weet de helft nog niet waar ze voor demonstreren. Wil je demonstreren, prima, maar dit eindeloze geneuzel van ze, om beroerd van te worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:47

Aanval Putten Gld, geit gedood
Citaat:
Putten Gelderland
18-08-2025

Aanval op geiten in Putten, 1 geit gedood

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BDoAn ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:49

Aanval Woudenberg U, ram gedood
Citaat:
Woudenberg Utrecht
18-08-2025

1 ram gedood in Woudenberg

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Dwr62 ... tid=wwXIfr

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Vandaag, 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:51

Zichtmelding Leusden U
Citaat:
Leusden Utrecht
18-08-2025
07.45 uur

Wolf gezien op de paradijsweg, liep in westelijke richting naar het heidegebied.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:54

Laatst bijgewerkt door Telpeva op 55 min geleden, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Dubbele foto verwijderd

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:55

In het bos waar ik paardrijd, barst het van de everzwijnen. Dat is te zien aan de omgewoelde grond door het hele gebied, met steeds nieuwe plekken. In de acht jaar dat ik daar minimaal 3 x in de week komt heb ik 1 x een groepje met jongen in de verte zien spelen op een open plek in het bos en 1 x een zwijn op het pad waar ik reed zien staan, die snel wegvluchtte. Ze houden zich overdag schuil en 's nachts doen ze hun ding. Zo zou het met de wolven toch ook moeten gaan. In het bos, daarbuiten hebben ze helemaal niks te zoeken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:56

Oh vreselijk, die pony...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:57

Zichtmelding Enschede Ov
Citaat:
Enschede Overijssel
18-08-2025
12.45 uur

Wolf gezien op de bergweg liep richting Schuttekamp.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/16sdBD ... tid=wwXIfr

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:07

Tienus, de foto van de pony staat er gewoon ( wel geblurd), die in de spoiler is dezelfde foto. Kan je kijken of die eerste eruit kan of was het de bedoeling dat de tweede niet geblurd was ( die in de spoiler dus)?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:09

Zichtmelding Vaassen Gld, roedel wolven
Citaat:
Vaassen Gelderland
18-08-2025
Rond 10.30 uur

Roedel wolven gezien in het bos bij Gortelseweg in Vaassen. Schuin tov hondenlosloopgebied.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Ar5UM ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:12

Jet schreef:
Tienus, de foto van de pony staat er gewoon ( wel geblurd), die in de spoiler is dezelfde foto. Kan je kijken of die eerste eruit kan of was het de bedoeling dat de tweede niet geblurd was ( die in de spoiler dus)?

Even extra vermelding gemaakt dat de foto zichtbaar bij het aanklikken van het nieuwsartikel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:18

tienus63 schreef:
Jet schreef:

Even extra vermelding gemaakt dat de foto zichtbaar bij het aanklikken van het nieuwsartikel.

Ik heb je even een pb gestuurd ;) .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:34

T gaat hard momenteel met zichtmeldingen en dood (hobby)vee

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:44

Het had het kaartje moeten zijn van Peer in België, waar het zo ongeveer gebeurd is.

Excuus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:48

tienus63 schreef:
Aanval Zwolle Ov, pink gewond
Citaat:
Zwolle Overijssel
14-08-2025

Aanval op pinken, zoals het er nu uitziet is er 1 gewond, de dierenarts is onderweg.

#geenwolf
Geenwolf.com

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BT6eH ... tid=wwXIfr

Pink is gelukkig ingeslapen.

RTV oost besteedt er aandacht aan.
Let op in de link staan de foto’s van het zwaargewonde dier.
Toegetakeld kalfje in Zwolle-Zuid afgemaakt, zeer waarschijnlijk wolvenaanval https://www.oost.nl/nieuws/3554795/toeg ... redArticle #oost

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:49

MyChoice schreef:
Iemand vroeg onder de post van XR UH waar ze dan moeten gaan wandelen ipv het wolvengebied. Zetten die mafklappers eronder dat er in de andere bossen op de UH nog geen wolven gesignaleerd zijn en dat je daar prima kunt gaan wandelen. Die lui leven echt onder een steen...........

En waar zou dat dan moeten zijn? :') hahah

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:11

Wintu schreef:
Popstra schreef:
Nouja heel eerlijk, in het gebied tijdelijk af sluiten vanwege welpen vind ik geen gek idee. Dat ben ik wel eens met XR

Als je ziet hoe druk het is in de vakantie tijd in het bos dan kan dat best een stukje minder of idd even helemaal niet! Dat was vorig jaar ook niet echt een probleem.
Ik kom er regelmatig dus weet waarover ik het heb. als er bij ons op het terrein nestjes zitten en er kleine merels of steenuiltjes op de grond gevoerd worden omdat ze nog niet kunnen vliegen houd ik ook rekening mee door er vandaan te blijven en mijn hondjes binnen te houden.
Dat vind ik samen leven met de natuur en het respecteren van de natuur.

Wat niet weg neemt ik er voor blijf dat er beheerd moet worden om de stand o.k te houden.

Hier in Drenthe zitten ze in het park, een hub voor veel fietsers, campings, dorpen en noem het maar, bedrijven en die mensen lijden allemaal inkomensverlies, hoe kan dat voor jou dan een stukje minder? Moeten we die bedrijven allemaal compenseren? Een nestje steenuiltjes of een nestje merels is wel iets anders.

Ik heb het niet over Drenthe. Daar is ook nog geen kind aangevallen naar mij weten. Hier al 3x