Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:17

Loretta schreef:
Ninx schreef:
Het is een ziekte van de maatschappij. Ofwel: we hebben een ziekmakende samenleving. Daar wordt ook veel geld aan verdiend.
In de jaren 70 waren mensen niet anders dan nu, de samenleving was echter anders ingericht (minder verslavende troep om te eten, minder hormoonverstorende stoffen, meer noodzaak om te bewegen van A naar B), en dus zag je maar weinig dikke mensen.

Ik vind dat wel heel interessant over de jaren 70. Hoe zag destijds de gemiddelde supermarkt collectie eruit in vergelijking ket nu?

Als ik nu door de supermarkt loop dan moet ik echt concluderen dat het grootste deel van de collectie ongezond is.

Dat zeg ik ook al jaren.

Vroeger waren supermarkten veel kleiner en was de keus ook kleiner. Je haalde groente bij de groenteboer, vlees bij de slager en brood bij de bakker. Voor wat algemene boodschappen ging je naar de supermarkt.

Het was natuurlijk veel meer aardappel, vlees, groente. Frisdrank was bij velen een luxe, net als chips voor het weekend bijv.

Toen de Chinese restaurants kwamen en de Italiaan etc, kwam er meer smaak, meer keus. Dat was wel voor mijn tijd, maar hoor ik dan van m'n moeder. Zij en mijn oma waren daar gek op.
Er groeide denk ik vraag naar zelf maken.

Maar waar ik echt wel weerstand tegen heb, is dat er ontzettend veel pakjes en kant en klaar is gekomen. Ik koop ook echt weleens een pakje, omdat ik simpelweg een slechte kok ben en dan ook eens wat anders wil maken. Maar het is rijden vol met pakjes, potjes, blikjes, koelkasten vol met 100 soorten aardappeltjes die al geschild, gekruid etc zijn. Gesneden groente....

Het is makkelijk en met beide werken ook soms gemak, maar ik geloof ook oprecht dat men veel meer rotzooi binnen krijgt dan vroeger.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:21

anjali schreef:
Over bijna alles wordt momenteel enorm gepolariseerd. Zelfs binnen 1 groep kun je gegarandeerd ruzie krijgen door het gesprek op een van de hot items te brengen. Ook mensen waar je al jaren mee bevriend bent kun je nu niet meer alles vrijuit mee bespreken.

Dat is ook wel zo.

Maar er is wel een verschil tussen mensen die uit onvrede mee schreeuwen met een groep, of mensen waarmee je nog wel in discussie kan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:22

De letters bestonden misschien niet (allemaal), maar de mensen waarvoor die letters bedacht zijn, bestonden wel.

Naar mijn mening komt de grootste intolerantie jegens 'buitenlanders' voort uit het zelf niet gelukkig zijn.
Bijvoorbeeld omdat sommige mensen momenteel gedwongen tot hun 40ste thuis moeten wonen, omdat de huidige economie vooral in het voordeel werkt van de rijken.
En als men dan een huur- of koopwoning heeft, gaat dit vaak gepaard met van loonstrookje naar loonstrookje leven.
Wat missen deze mensen? Een eigen woonplek en geld.
Wat krijgen 'de buitenlanders' volgens deze mensen? Een eigen woonplek en gratis geld.
En ik kan me heus wel voorstellen dat dat steekt.
Maar in plaats van te kijken naar wie deze beslissingen neemt, richten 'we' onze woede en frustratie op mensen die, net als wij, vooral slachtoffer zijn.

En om nog in te gaan over obesitas, tegen mensen die er hopelijk wél voor open staan om dit te willen begrijpen.

Obesitas is een complexe ziekte waarbij in veel gevallen het verzadigingssignaal in de hersenen niet (goed) meer werkt.
Dit betekent dat je lichaam niet goed registreert wanneer het voldoende voeding heeft gehad.
Het gevolg is dat je bijna constant honger ervaart, zelfs vlak nadat je hebt gegeten.
Daartegen vechten vergt enorm veel energie en wilskracht.
Hoe zwaarder iemand wordt, hoe zwakker het verzadigingssignaal wordt en hoe sterker de drang naar eten.
Je lichaam blijft schreeuwen om voedsel, en niet zomaar voedsel, maar vet en suiker, omdat dat de snelste bron van energie is.
De mensen die dan in al hun wanhoop, naar een dieet van 1200 kcal of minder gaan, maken hun lichaam alleen nog maar verder kapot.

Zie het als een ernstige blaasontsteking, de meeste vrouwen hebben die weleens gehad.
Je hebt oprecht het gevoel dat je enorm nodig moet plassen, ook al hoef je eigenlijk niet.
Denk je eens in hoe moeilijk het voor jou zou zijn, om niet naar de wc te gaan, ook al schreeuwt alles in je dat je écht moet plassen.

anjali

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:37

Sommige paarden blijven ,als ze de kans krijgen, ook ongeremd dooreten net zolang tot ze koliek krijgen of hoefbevangen worden. Is dat dan hetzelfde principe als waar obesitaspatienten aan lijden? (Sorry voor het wederom offtopic gaan-ik vind dat dit onderwerp een eigen topic zou moeten krijgen).

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:38

Het zou me niet verbazen als dat inderdaad een vergelijkbare oorzaak heeft, maar voor zover ik weet, is daar nog geen onderzoek naar gedaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:47

Polar schreef:
De letters bestonden misschien niet (allemaal), maar de mensen waarvoor die letters bedacht zijn, bestonden wel.

Naar mijn mening komt de grootste intolerantie jegens 'buitenlanders' voort uit het zelf niet gelukkig zijn.
Bijvoorbeeld omdat sommige mensen momenteel gedwongen tot hun 40ste thuis moeten wonen, omdat de huidige economie vooral in het voordeel werkt van de rijken.
En als men dan een huur- of koopwoning heeft, gaat dit vaak gepaard met van loonstrookje naar loonstrookje leven.
Wat krijgen 'de buitenlanders' volgens deze mensen? Een eigen woonplek en gratis geld.
Maar in plaats van te kijken naar wie deze beslissingen neemt, richten 'we' onze woede en frustratie op mensen die, net als wij, vooral slachtoffer zijn.

Dat vind ik wel een behoorlijk vooroordeel en ook te makkelijk.

In Amsterdam waren toen echt erge problemen met Marokkaanse jongeren. Ze veroorzaakten consequent problemen, onrust en angst.
En het ging ook niet alleen om gedrag, maar ook wat ze mensen toe riepen.

Ik heb gewerkt met mensen van diverse afkomsten en die konden allemaal heel goed deels aan het werk met behoud van uitkering, wisten hoe ze toeslagen ( toen nog subsidies ) konden krijgen voor alles en kregen ook echt meer kinderbijslag, dan er kinderen in Nederland waren.

Dat heeft niks met zelf niet gelukkig zijn te maken als je daarover valt.

Heel veel Nederlanders zeiden zelf ook; de buitenlanders halen het vuil op, omdat de gemiddelde Nederlander er te lui voor is. Maar dat staat los van overlast ervaren door groepen die samen hangen.

Als ik terug ga zoeken, kan ik met de jaartallen erbij vertellen hoe vaak de zaak van mijn moeder overvallen is, hoe vaak er ingebroken is etc etc voor de problemen en ook hoe vaak het de laatste jaren gebeurde en wanneer ze werden opgepakt, wat voor jongens het waren.
Nu zal zij never nooit ook maar 1 slecht iets zeggen over een groep, maar het maakte de situatie steeds meer onhoudbaar. Dan is het verschil met 10-20-40jr daarvoor wel erg groot. Zij is gestopt in 2006, dus terug vanaf toen.
Ze is zelf ook fysiek aangevallen. 2x in de auto beroofd tijdens wachten voor de vl. En wat kon je doen?

Zij kon destijds een mooi pand huren op een zichtplek omdat de vorige er al niet genoeg personeel kon zetten om veilig open te zijn.

Juweliers werkten al met een sluis. Dat is zelfs nu nog hier in het Noorden niet aanwezig. En ja, het is hier wat "wit" zoals we dat dan noemen. Maar men beschermd ook wat meer hun eigen cultuur.

In Amsterdam riep men altijd; hier mag alles en daar is veel mis gegaan. Waar ook een stuk hele mooie Amsterdamse cultuur verloren is gegaan.
Maar als je in een andere omgeving woont, kan je echt niet oordelen als je er niet middenin hebt gezeten.

Ik discrimineer nog steeds niet, maar zie wel de problemen en als die vaker voorkomen bij bepaalde groepen, of dat nou leeftijd, geslacht, geloof or whatever is, moeten we dat niet blijven goedpraten. Juist door het ontkennen wordt er te weinig aan gedaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:59

Ik begrijp wat je zegt en ik zeg ook nergens dat er geen problemen zijn of dat je daar niet boos over mag zijn.
Mijn punt is dat die boosheid vaak verkeerd gericht wordt.
Als een groep overlast veroorzaakt, vind ik dat daar natuurlijk iets aan gedaan moet worden.
Maar naar mijn mening speelt ook dat mensen zich machteloos voelen en in plaats van te kijken naar het systeem dat bepaalde situaties creëert of in stand houdt, wordt de woede afgereageerd op mensen die er vaak net zo weinig aan kunnen veranderen.

Dat jij of je moeder nare ervaringen hebt gehad, geloof ik direct, alleen betekent dat voor mij niet dat "buitenlanders" in algemene zin de oorzaak van alle problemen zijn.
Dat zijn individuen die verkeerde keuzes maken, om wat voor reden dan ook..

Wat betreft sociale voorzieningen en subsidies; dat is naar mijn mening een probleem van beleid en niet van de mensen die er gebruik van maken.
Als een systeem het mogelijk maakt dat iemand meer kinderbijslag krijgt dan waar ze recht op hebben, dan is dat een falen van het systeem, niet persé van de mensen die het ontvangen.

Ik denk dat we allemaal vinden dat criminaliteit aangepakt moet worden en dat er problemen zijn in sommige delen van het land.
Als we die problemen willen oplossen, moeten we kijken naar waarom ze ontstaan en daar naar handelen, in plaats van enkel de schuld bij een bepaalde groep mensen te leggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:18

Ik ben het helemaal met je eens.

Maar er is tot nu toe echt wel heel weinig aan gedaan.

En men moet echt naar beide kanten luisteren. Natuurlijk kan je niet alle buitenlanders over 1 kam scheren. Maar dat gebeurt omdat zoals bijv mijn voorbeeld, de Marokkaanse jongeren zich ook in vrij grote groepen negatief gedragen.
Het komt heel anders over om 1 of 2 mensen tegenover je te hebben die zich misdragen, dan een grote groep.
En dan is het ook vaak een terugkerend probleem, van steeds weer grote groepen jongeren die zich misdragen. Dan wordt het voor mensen al snel 1+1=2.

Als mensen dan Marokkaanse buren hebben die na 20-30jr ook nog steeds amper een woord Nederlands spreken, is de cirkel snel rond.

Het systeem faalt al heel lang. Mijn broer was ernstig meervoudig gehandicapt, had volledige zorg nodig, woonde thuis en ging naar dagbesteding. Wij kregen bizar veel controles op oa de PGB. Er werd abnormaal veel bezuinigd op de zorg. We klaagden niet en deden alles zelf, maar de bureaucratie is duurder dan wat hij kostte. Maar de goede lijden onder de kwade. Ik kan echt een boek schrijven over wat er in 39jr dat hij leefde is mis gegaan en alle negatieve veranderingen.

Ik zeg steeds dat je moet luisteren naar de problemen. Maar dan moet men de straat op en echt naar de mensen toe.

Het enige wat nu is gebeurt, is dat men steeds rechtser is gaan stemmen. En linkse en rechtse mensen veroordelen elkaar keihard. 0,0 begrip voor de ander. Dan gaan we er gewoon echt nooit komen.

Wie krijgt er nog iets van staatsinrichting op school? Of maatschappijleer? Kinderen krijgen meer mee van ouders en omgeving dan men denkt. Dat kan je al best vroeg oppakken door ze beter te onderwijzen op het gebied van politiek. Dat komt ook weer thuis terecht. Ouders lezen mee, overhoren misschien, moeten antwoord geven op lastige vragen etc.

En ik ben niet boos en ook in zijn geheel niet ontevreden over ons leven.

Ik vind het alleen steeds weer heel frustrerend dat mensen zichzelf als "de goede" presenteren, zonder naar de anderen te luisteren. Het is zo makkelijk (ver)oordelen als je niet in iemand anders zijn schoenen staat.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:28

Ik ben het met je eens dat er te weinig wordt gedaan aan overlast en criminaliteit.
Dat is niet alleen vervelend voor de mensen die ermee te maken krijgen, maar ook voor de groep die zich wél gewoon netjes gedraagt en daardoor soms bij voorbaat al niet wordt geaccepteerd.

Wat betreft de taal, daar heb ik een wat dubbel gevoel bij.
Integreren is heel belangrijk en taal is daarbij een grote factor, maar ik denk ook dat sommige mensen echt moeite hebben met het leren van een nieuwe taal, zeker als ze op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen.
Niet iedereen heeft een talenknobbel of de mogelijkheid gehad om een opleiding te volgen.
Dat betekent natuurlijk niet dat je er geen moeite in hoeft te steken, maar ik had bijv. vroeger een vriendin die je echt 100x hetzelfde Engelstalige woordje kon vertellen en wat het betekende en dan nog was ze het na 5 minuten weer vergeten, en dat was geen onwil.
Het lijkt me zelf wel echt heel erg eenzaam om niet de taal te (kunnen) spreken van het land waar je in woont.

En ja, de polarisatie tussen links en rechts helpt absoluut niet.
Uiteindelijk willen we allemaal een goed functionerend land, maar ik snap ook bepaalde beslissingen, of gebrek daaraan, vanuit de overheid niet.

Ik weet van mezelf ook dat ik hier een sterke mening over heb, voor de mensen die zich echt wel aan willen passen en zich prima kunnen gedragen.
Maar ook voor de mensen die vol trauma ons land binnen komen en waarvan ik zou willen dat ze gepaste hulp kregen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:23

superpony schreef:
Dat zeg ik ook al jaren.

Vroeger waren supermarkten veel kleiner en was de keus ook kleiner. Je haalde groente bij de groenteboer, vlees bij de slager en brood bij de bakker. Voor wat algemene boodschappen ging je naar de supermarkt.

Het was natuurlijk veel meer aardappel, vlees, groente. Frisdrank was bij velen een luxe, net als chips voor het weekend bijv.

Toen de Chinese restaurants kwamen en de Italiaan etc, kwam er meer smaak, meer keus. Dat was wel voor mijn tijd, maar hoor ik dan van m'n moeder. Zij en mijn oma waren daar gek op.
Er groeide denk ik vraag naar zelf maken.

Maar waar ik echt wel weerstand tegen heb, is dat er ontzettend veel pakjes en kant en klaar is gekomen. Ik koop ook echt weleens een pakje, omdat ik simpelweg een slechte kok ben en dan ook eens wat anders wil maken. Maar het is rijden vol met pakjes, potjes, blikjes, koelkasten vol met 100 soorten aardappeltjes die al geschild, gekruid etc zijn. Gesneden groente....

Het is makkelijk en met beide werken ook soms gemak, maar ik geloof ook oprecht dat men veel meer rotzooi binnen krijgt dan vroeger.

Tja, kant en klaar zit vol met verborgen dikmakers. Ook producten die als gezond gepresenteerd worden en op het eerste gezicht gezond lijken zitten boordevol zout, suikers en andere smaakmakers. Lees je de ingredientenlijst dan verbaas je je soms over wat er allemaal aan toegevoegd is om het product weer op smaak te krijgen nadat de hoofdingredienten zijn uitgedund.

Daarnaast is de complete indeling van de supermarkt er op gericht om jouw te misleiden en aan te zetten tot de aankoop van zoveel mogelijk ongezonde producten.

Er is door de jaren bizar veel onderzoek gestoken in al deze zaken met als doel om zoveel mogelijk winst te maken. Met geen enkel oog op de volksgezondheid. Enkel en alleen maar om winst, winst en nog meer winst.

Dus daarom vond ik jouw opmerking over de jaren 70 supermarkt wel interresant. Toen al deze manipulatieve studies naar consumentengedrag nog in de kinderschoenen stonden. En wetende hoe je in een moderne supermarkt wordt misleid riep dat gelijk bij mij de vraag op. Hoe ging dat er in die tijd dan aan toe.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:28

Polar schreef:

Ik denk dat je daar weleens helemaal gelijk aan kan hebben.
En wie heeft er vervolgens alle belang bij dat de buitenlander de schuld krijgt?

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:29

Ik heb die afbeelding inderdaad ook al vaker gebruikt. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:32

https://www.nu.nl/politiek/6349494/kame ... tegen.html

ik heb alleen de laatste pagina's van dit topic meegelezen, maar dit nieuwsbericht ben ik nog niet tegengekomen. De kamer wil nu wel de mensen uit Syrië toestaan om terug te reizen naar hun land om te zien of terugkeer veilig is, maar nu ligt het kabinet er weer voor. Ik snap het niet zo goed geloof ik..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:25

Volgens mij wordt er voornamelijk over het retour idee gevallen, enkele reis is vast geen probleem. :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:26

Polar schreef:
Volgens mij wordt er voornamelijk over het retour idee gevallen, enkele reis is vast geen probleem. :+

De logica van mw. Faber: -O-
Faber gaf daar tijdens het debat vorige maand al een reden voor: het zou in strijd zijn met het asielrecht. "Men is gevlucht voor het gevaar en dan kan men toch terug gaan om te kijken. In hoeverre is dat gevaar er dan nog?", vroeg de minister zich af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:51

Faber houdt geen rekening mee, dat de situatie is veranderd in Syrië.
Dat het voor sommigen nu wel misschien veilig is om terug te gaan en voor anderen juist niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:59

Polar schreef:
Ik ben het met je eens dat er te weinig wordt gedaan aan overlast en criminaliteit.
Dat is niet alleen vervelend voor de mensen die ermee te maken krijgen, maar ook voor de groep die zich wél gewoon netjes gedraagt en daardoor soms bij voorbaat al niet wordt geaccepteerd.

Wat betreft de taal, daar heb ik een wat dubbel gevoel bij.
Integreren is heel belangrijk en taal is daarbij een grote factor, maar ik denk ook dat sommige mensen echt moeite hebben met het leren van een nieuwe taal, zeker als ze op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen.
Niet iedereen heeft een talenknobbel of de mogelijkheid gehad om een opleiding te volgen.
Dat betekent natuurlijk niet dat je er geen moeite in hoeft te steken, maar ik had bijv. vroeger een vriendin die je echt 100x hetzelfde Engelstalige woordje kon vertellen en wat het betekende en dan nog was ze het na 5 minuten weer vergeten, en dat was geen onwil.
Het lijkt me zelf wel echt heel erg eenzaam om niet de taal te (kunnen) spreken van het land waar je in woont.

En ja, de polarisatie tussen links en rechts helpt absoluut niet.
Uiteindelijk willen we allemaal een goed functionerend land, maar ik snap ook bepaalde beslissingen, of gebrek daaraan, vanuit de overheid niet.

Ik weet van mezelf ook dat ik hier een sterke mening over heb, voor de mensen die zich echt wel aan willen passen en zich prima kunnen gedragen.
Maar ook voor de mensen die vol trauma ons land binnen komen en waarvan ik zou willen dat ze gepaste hulp kregen.

Ik ben het echt steeds met je eens hoor.

Maar zoals de taal. Jij snapt het, ik snap het en velen met ons. Maar de mensen die er dus al negatief in staan, begrijpen het niet en willen het ook niet begrijpen. Die denken alleen maar; spreken ze na x aantal jaren nog steeds geen Nederlands. Zij zien dat als niet aanpassen en vaak vooral als niet willen aanpassen.
Neem daar al die andere zaken bij, die misschien als kleinigheden kunnen worden gezien, maar tesamen iets groots worden.

Het laatste ben ik niet helemaal met je eens. Mijn ervaring is dat mensen die echt graag willen, juist wel de weg weten te vinden en ook betere hulp krijgen. Maar dat zijn dan vaak mensen die in hun geboorteland ook al veel hadden opgebouwd. Ik heb veel mensen gesproken en zij lopen bijv enorm aan tegen het niet/moeilijk kunnen omzetten van diploma's, niet kunnen/mogen werken in hun vakgebied.

Er zijn nu wel projecten, maar het gaat allemaal vrij langzaam.

Naast dat moeten we wel begrip houden voor de mensen die er echt moeite mee hebben of het gewoon niet begrijpen, omdat ze niet gewend zijn aan een multiculturele samenleving.
Waar mijn moeder woont is iedereen 80+. Het gaat mensen daar niet altijd per se om afkomst, maar ze vinden het bijv al wat vreemd om door een man verzorgd te worden.
Ze willen een praatje, zeggen dingen soms wat lomp voor de huidige tijd, maar er zit niet per se kwaad achter.

Overigens heb ik in de familie mensen uit buitenland, die ooit de Nederlandse taal wel goed hebben geleerd. Zeker toen was dat echt wel nodig.
Maar ik erger me dan juist aan Nederlanders die niet goed Nederlands spreken of jongeren die met vreemde accenten praten.
Nederlanders zijn overigens sws niet mild. Als Amsterdams meisje in Almere, ging ik in t Gooi op school............Nou, over niet tolerant gesproken. Gelukkig heb ik altijd een hele brede rug gehad.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:07

Het lastige is ook dat er voor mensen die in Nederland geboren zijn of er al jaren wonen, al niet genoeg (psychische) hulp is.
Mensen staan jaren op wachtlijsten en krijgen dan, als ze uiteindelijk aan de beurt zijn, een bepaald aantal sessies, terwijl ze er meer nodig hebben.
We zouden terug moeten gaan naar een systeem waarin het werk als bijv. verpleegkundige, thuiszorg, therapeut, etc. echt weer beloond wordt.
Dat aan de essentiële beroepen, aan de zware beroepen, ook echt een bijpassend loon hangt, zodat meer mensen gemotiveerd raken om voor dat beroep te kiezen.
Dan worden de wachtlijsten minder lang, worden er meer mensen geholpen en wordt de gehele samenleving gezonder.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:46

IMANDRA schreef:
mysa schreef:
Ja klopt, ik maak me er ook schuldig aan. Probleem is dat als er dingen geschreven worden, die in mijn ogen, echt niet kloppen, de verleiding te groot is om op m'n handen te blijven zitten.

Dit inderdaad :j

Ja dit heb ik ook.
Er verandert dus niks als iedereen het wel prima vindt zo en alleen met de boodschap komt dat obesitas een ziekte is en verder punt.
Obesitas is een welvaartsziekte. Die kan alleen gedijen onder bepaalde omstandigheden. Van elke dag gezond eten krijg je GEEN obesitas met bijbehorende problemen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:12

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:55

Nou, minister Faber kan haar borst nat maken, er zijn ineens veel LHBTI+ aanvragen voor asiel vanuit de VS :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:56

prompter schreef:
Nou, minister Faber kan haar borst nat maken, er zijn ineens veel LHBTI+ aanvragen voor asiel vanuit de VS :oo

Echt? Amerikanen die in NL asiel aanvragen? Waar lees je dat?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:57

_San87_ schreef:
prompter schreef:

Echt? Amerikanen die in NL asiel aanvragen? Waar lees je dat?

Is nu op NPO1.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:57

Dat is nu net op TV bij npo 1

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:00

Ik lees t nu ook. Wat bizar... Ontzettend droevig deze ontwikkelingen.