Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Jessix schreef:
Daar kende ik er ook genoeg van, vaders die de traditie graag voortzetten met hun zoon.
Ook idioot en onverantwoord natuurlijk. Maar Cobra's en Shells zijn een heel stuk zwaarder dan strijkers.
Dat is ook wat nu de traditie onhoudbaar heeft gemaakt. Het illegale vuurwerk is alleen nog maar zwaarder en gevaarlijker geworden.
Jessix schreef:CrazyCat schreef:Vroeger had ik ook wel kennissen in de buurt die gewoon met hun ouders illegaal vuurwerk gingen kopen in België. Die ouders wisten er dus gewoon vanaf en toch je kinderen strijkers laten afsteken.
Daar kende ik er ook genoeg van, vaders die de traditie graag voortzetten met hun zoon.
rien10 schreef:Het is strafbaar.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat dat jochie het wel gewoon in zijn kamer had liggen als je ziet hoe moeder er over spreekt.
En die broers waren er ook bij...wat hebben die nog in huis?
Hoeveel brengen die daarmee de buurt nog in gevaar?
BigOne schreef:Nou, niet alleen in de fik, hij had meerdere Shells , wanneer die ontploffen is de woning en de daarnaast gelegen woningen een hoop rommel. Mocht hij in een appartement gewoond hebben dan krijg je net zoiets als Tarwekamp.
BigOne schreef:Op het moment dat er een totaalverbod komt op gebruik en aankoop van vuurwerk door particulieren kun je juist wel handhaven. Is nu totaal onmogelijk.
verootjoo schreef:Ik vraag me idd wel af of een vuurwerkverbod gaat helpen.
Ik denk eerder iedereen die met illegaal vuurwerk rondloopt of iets anders illegaals doet met vuur of vuurwerk opsluiten tot 6 januari met een schaal oliebollen ofzo
Suzanne F. schreef:Ik ben eigenlijk voorstander van de Amerikaans methode van handhaving. Dan zou het snel over zijn hier vermoed ik.
verootjoo schreef:Zelfs aangifte doen van je in de fik gestoken auto wordt actief ontmoedigd door de politie. Mensen die met mortierbommen gooien worden niet opgepakt en mensen die de hulpdiensten belemmeren ook niet.
Loretta schreef:verootjoo schreef:Zelfs aangifte doen van je in de fik gestoken auto wordt actief ontmoedigd door de politie. Mensen die met mortierbommen gooien worden niet opgepakt en mensen die de hulpdiensten belemmeren ook niet.
Werkelijk. Wordt aangifte doen van een in de fik gestoken auto ontmoedigd.
Als dat klopt dan heerst er gewoon complete anarchie. Maar goed zoals het nu gaat lijkt oudjaars avond ook meer op een oorlog dan op een feest.
verootjoo schreef:Ja, dat stond in het topic van degene van wie de auto afgebrand was. Dat aangifte doen niet veel zin heeft omdat ze er toch niks mee doen/kunnen.
mylittlejoy schreef:verootjoo schreef:Er gebeuren nu ook allerlei illegale dingen die al niet eens gehandhaafd worden.
Dat gaat helemaal niet lukken als rotjes ook al verboden worden.
Die zijn al verboden, net als al het knalvuurwerk.