Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:35

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:40

Hmja, maar als ze communiceren en het is bijv. van 2 tot 4 s"middags dan kunnen de paarden wel even naar binnen toch?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:43

Misschien staat er wel een opfokgroep.
En er hebben meer mensen in de buurt geklaagd, waarover zegt het artikel niet, maar misschien ook wel paardenmensen zonder stal?

Ik denk dat hij vast wel een oplossing zoekt.
Maar dat de boodschap ook wel is, je moet gevaarlijke omheiningen zetten voor die wolf, maar niemand realiseert zich wat dat allemaal teweeg kan brengen... alles voor dat beest en de rest heeft het naijken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:46

Dat is zo en die boodschap is prima, daar wordt natuurlijk verder niet over nagedacht.

Ik kan me best voorstellen dat mensen klagen, voor dieren is zoiets enorm bedreigend. Snap ook niet helemaal waarom ze dat daar zo doen ipv op de heide.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:52

Ze hebben daar niet genoeg stallen voor alle paarden..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:35

Ik denk dat elk hek een bedreiging vormt voor een paard wat op hol gaat door wat dan ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:41

waar,
maar 2 lagen lint is toch veiliger dan 7 lagen draad.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:55

DuoPenotti schreef:
https://archive.is/ay0kk

Grootste parachutistendropping ooit is risico voor paarden (door wolfwerende hekken)

Dat is een heel groot Paddock paradise systeem. Met veel paarden. Daar is geen stal voor. Wel inloopstal.
Benieuwd hoe dat gaat lopen want ze zitten er dichtbij. Als de vliegtuigen vandaar aankomen. Ja dat kan lastig worden. Denk dat een deel er overspringt.
Afbeelding
Bij de Shell ongeveer is landingspunt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:57

tienus63 schreef:
En voor moeder of oma deze outfit erbij:
[ Afbeelding ]

O wat erg. En wat onbegrijpelijk voor een partij waarbij je vegetarier moet zijn om lid te kunnen worden. Althans, ruim 20 jaar geleden toen ik er lid van werd was dat zo. Toen waren er trouwens nog geen wolven en ik gaf mijn ziel en zaligheid aan deze partij. Vorig jaar heb ik opgezegd wegens hun pro-wolf beleid .Ze lijken wel gek geworden te zijn dat ze het vele leed dat wolven veroorzaken niet erkennen. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:04

Elisa2 schreef:
Hmja, maar als ze communiceren en het is bijv. van 2 tot 4 s"middags dan kunnen de paarden wel even naar binnen toch?

Volgens mij staan ze daar ook in groepen 24/7 buiten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:36

DuoPenotti schreef:
waar,

Ja zeker. Dan is de vraag is het lint op de juiste spanning en van welk merk.
Wij hebben drie laags 40 mm Gallagher lint en dat breekt. Maar heb genoeg gezien wat niet breekt en dat trekt smerige wonden, helemaal als het koord of draad is.
Zelfs zonder wolf moet je goed nadenken over je omheining, zoals grapjassen met een luchtballon of parachute.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:49

anjali schreef:
tienus63 schreef:
En voor moeder of oma deze outfit erbij:
[ Afbeelding ]

O wat erg. En wat onbegrijpelijk voor een partij waarbij je vegetarier moet zijn om lid te kunnen worden. Althans, ruim 20 jaar geleden toen ik er lid van werd was dat zo. Toen waren er trouwens nog geen wolven en ik gaf mijn ziel en zaligheid aan deze partij. Vorig jaar heb ik opgezegd wegens hun pro-wolf beleid .Ze lijken wel gek geworden te zijn dat ze het vele leed dat wolven veroorzaken niet erkennen. :(

Ik vind er juist altijd wat van wanneer fervente vleeseters opeens het doden van dieren zielig vinden. Dus dat een vega leefstijl gewenst is bij een partij tegen dierenleed vind ik wel logisch.

Even loskoppelend wat ik vaak van de tactieken vind, ik ben het best vaak niet zo eens met die partij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:02

Kaja schreef:
DuoPenotti schreef:
waar,

Wij hebben drie laags 40 mm Gallagher lint en dat breekt. Maar heb genoeg gezien wat niet breekt en dat trekt smerige wonden, helemaal als het koord of draad is.
Zelfs zonder wolf moet je goed nadenken over je omheining, zoals grapjassen met een luchtballon of parachute.

Om die reden heb ik ook graag Gallagher. Nu komt er van die dunne koord aan de buitenkant van mijn houten omheining en bij de mini’s aan de buitenkant van een gaas omheining.

Als het fout wil kan het natuurlijk overal en altijd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:46

@FOrumster: Maar ik vind het juist raar dat zij vegetarier zijn maar het niet erg vinden dat die bepaald niet-vegetarische wolf zo veel dieren doodt of verwondt. Dat het leed van al die schapen etc. hen dus niets doet.Toen ik mijn lidmaatschap opzegde heb ik de reden ook gezegd tegen hen, nl. dat zij de verkeerde dieren (wolven nl.) aan het beschermen zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat er een stikstofreden achterzit, die wolven dienen een (of meer) doelen. O.a. ook omdat zij tegen de jacht zijn (wat ik ook ben), dat ze die onmogelijk willen maken door de wolven alle wild te laten doden. Wat de situatie voor het "wild" er natuurlijk niet bepaald beter of prettiger op maakt! En die schapen: die zouden toch maar geslacht worden! Nee dit is niet mijn manier van dierenbescherming. Ze gaan volledig voorbij aan het leed van het individuele dier. Bij de Oostvaarder Plassen ging het al mis en begon ik al vraagtekens te hebben bij hun beleid. En dat was nog zonder wolven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:50

Kaja schreef:
DuoPenotti schreef:
waar,

Zeker waar.
uiteindelijk is niets veilig.
Wij hebben geen koord, teveel ellende van gezien.
Maar we hebben een gazen omheining van 160 buitenom en permannentdraad van Galagher, daar tegen zodat ze er niet op schuren.
normaal gaan ze daar niet door, maar in grote paniek doen ze alles, dus dan ook niet veilig.
Binnenin hebben we lint.
De keren dat er 1 in heeft gezeten is het geknapt, maar ook dat geeft geen garantie voor een volgende keer natuurlijk.

jackyline schreef:
DuoPenotti schreef:
https://archive.is/ay0kk

Grootste parachutistendropping ooit is risico voor paarden (door wolfwerende hekken)

Dat is een heel groot Paddock paradise systeem. Met veel paarden. Daar is geen stal voor. Wel inloopstal.
Benieuwd hoe dat gaat lopen want ze zitten er dichtbij. Als de vliegtuigen vandaar aankomen. Ja dat kan lastig worden. Denk dat een deel er overspringt.
[ Afbeelding ]
Bij de Shell ongeveer is landingspunt

Dan kan hij al vrij weinig oplossen en snap ik zijn angst wel.

Ja het leuke van dit land, propvol en alles moet maar doorgaan...
Maar wat er 365 dagen per jaar zit moet niet zeiken.... want het is maar 1 dag, en morgen 1 dag dat en overmorgen weer wat anders....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 13:28

Zichtmelding Uddel
Citaat:
Uddel Gelderland
Kruising rieten/veenkamp

Vanmiddag 12:30 weer een wolf in uddel. Kruispunt de rieten / Veenkamp en vorige week 2 keer kruispunt Uddelerveen / zandweg Veenkamp.
Kinderen in paniek na binnen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/kRjntP ... tid=K35XfP

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:13

Elisa2 schreef:

Hij heeft veel land, paarden staan 24/7 buiten, veel paarden en geen stallen om ze allemaal in op te sluiten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:15

Als ze niet op stal kunnen begrijp ik het ook helemaal. Dan zou ik in ieder geval zorgen dat er veel toezicht en hulp is.

Forumster, er zit wel een verschil in humaan slachten of levend opgegeten worden vind ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:30

'humaan slachten' is wat mij betreft een contradictie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:11

mysa schreef:
'humaan slachten' is wat mij betreft een contradictie.

Daar sluit ik me wel bij aan...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 15:28

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:48

Nou als ik zou moeten kiezen als het de tijd is voor mijn paard dan weet ik ieder geval wel wat ik kies en dat is niet levend opgegeten worden door de wolf.

Maar goed, jullie mogen daar anders over denken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:56

SusanH schreef:
Elisa2 schreef:

Volgens mij staan ze daar ook in groepen 24/7 buiten.

Ik zag net een filmpje van op de betreffende stal, waar les gegeven werd met de parachutisten in de lucht boven de stal.
De paarden die zichtbaar waren op het filmpje stonden onverstoorbaar verder te vreten. Denk dat het gelukkig allemaal wel meevalt.
Ze hebben idd niet genoeg stallen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:03

tienus63 schreef:
Als een hond een kat grijpt en die laat niet los, wordt ie doodgeschoten in Nederland.

Bron de Telegraaf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1097066 ... d-in-assen

Wat ontzettend triest.
Moet bekennen dat ondanks ik de situatie heel sneu vind ik toch het gevoel heb dat dit te schietgraag is naar mijn zin. Moest dit nou. .. Het is voor alle partijen ontzettend sneu maar dat dit meteen het leven moet kosten omdat de politie er kogels op af vuurt is me te gortig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 19:51

Gemeente Barneveld attendeert met borden in Garderen op wolf.
Citaat:
18 september 2024
Barneveld attendeert op wolf in Garderen met informatieborden
GARDEREN – De gemeente Barneveld heeft onlangs informatieborden geplaatst op verschillende locaties in Garderen, waaronder langs de Speulderweg. Deze borden bevatten een QR-code en de boodschap ‘Wolf leefgebied Garderen’, en dienen ter waarschuwing voor de aanwezigheid van de wolf in de regio.

De QR-code op het bord leidt naar de website van de Rijksoverheid, waar bezoekers richtlijnen kunnen vinden over hoe te handelen bij een ontmoeting met een wolf. Het advies luidt om kalm te blijven en afstand te bewaren, aangezien een wolf doorgaans niet op mensen afkomt. Indien de wolf te dichtbij komt, is het belangrijk om luid te spreken en duidelijke gebaren te maken. Tevens wordt aangeraden om honden aan de lijn te houden.

Op de website wordt ook gewezen op het belang van rustig blijven en niet te snel wegfietsen in het onwaarschijnlijke geval dat een wolf je zou volgen. Deze maatregelen zijn bedoeld om zowel de veiligheid van de inwoners als de bescherming van de wolf te waarborgen.
https://www.a1mediagroep.nl/barneveld-a ... UwjNeUPFrw

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/UENnZsTqFkC8eBC1/?