Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:38

pmarena schreef:
Niemand heeft het toch over dat je helemaal niet meer met je eigen auto zou mogen rijden?

Citaat:
Janneke2 schreef:
Hihi. Wat dacht je van het ding wegdoen...?

ja, toch wel een beetje :)
#edit: wat Ann ook schrijft

Overigens, sinds het thuiswerken gebruik ik mijn auto zo weinig dat rekeningrijden en geen wegenbelasting meer, voor mij voordeliger uit zou kunnen pakken. Ligt eraan wat rekeningrijden per km gaat kosten..

Maar goed, ik ben geen zzp-er met een bedrijf waar ik een auto voor nodig heb, bijvoorbeeld. Ik kan meer situaties bedenken waarvoor een auto handig kan zijn..

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:40

1e stap in een - hoop ik - niet te lange formatie

Wilders draagt PVV-senator Gom van Strien voor als verkenner
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1210573 ... -verkenner

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft Gom van Strien voorgedragen als verkenner voor de formatie van een nieuw kabinet. Van Strien is PVV-senator. Hij zal onderzoeken welke partijen bereid zijn om samen in een coalitie te stappen. VVD-leider Dilan Yesilgöz liet vanochted al weten dat haar partij niet in een nieuw kabinet stapt. Wel wil de VVD een ’centrumrechts kabinet’ gedogen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:43

wellicht zou meer gestimuleerd kunnen worden dat je in de plaats woont waar je werkt, of werkt waar je woont, op fietsafstand (iets van 20km max.). Of uiteraard thuiswerken.

en de hoefsmid gaat het rekeningrijden gewoon doorbelasten aan zijn klanten, dat lijkt me logisch.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:44

Tango1979 schreef:
Maar zou je dan willen aangeven hoe de PVV links/sociaal zou stemmen? Want ik zie het niet?

Mbt je voorbeelden: ik snap wat je zegt. Wel zeggen, maar het zelf niet doen. Ik denk voor een deel dat je daarin gelijk hebt, maar ik stoot me daar niet zo aan. Ik kijk wat ik kan doen.

We hebben klimaatproblemen. Ik vind dat ik daar iets tegen moet doen. Ik vind dat vervuilers hiervoor moeten betalen (rekeningrijden/ vervuilbelasting/ vliegtax oa)

Dus dat Timmermans of DiCaprio op vliegvakantie gaat, heb ik op zich niet zon probleem mee. Maar laten we dan de mensen/bedrijven die vervuilen ajb wat meer laten betalen

Daar heb jij niet zo’n probleem mee? Deze 1% allerrijksten en allermachtigsten is zelf verantwoordelijk voor de grootse uitstoot die mensen persoonlijk kunnen maken. Deze mensen hebben geld om te doen en laten wat ze willen, denk jij dat een belastingetje hier of daar voor hen een probleem is? Ze doen alles wat ze anderen verbieden maar dan x1000 ofzo. Zij zijn zelf de grootste vervuiler maar kopen alles af. Peanuts voor hen.

Het gaat mij erom (en in dat opzicht ben ik heel erg links) is dat minder bedeelde mensen, mensen die heel hard werken voor een laag/midden loon, straks niet eens 1x per jaar op vakantie kunnen. Dat die mensen straks geen auto meer voor de deur mogen hebben, dat die mensen niets meer van de wereld kunnen zien, dat ze (ik ben zelf vegetariër, maar gun een ander z’n ding) geen vlees meer mogen eten etc.

Hoe eerlijk is dat??
En waarom luisteren we naar die figuren die zichzelf met een helikopter naar een etentje laten brengen vanaf hun cruiseschip, overal heen vliegen, de kachel op standje tropisch zetten, niet hun eigen huizen verduurzamen, die zelf sch**t hebben aan hun eigen regels (Corona was ook een heel goed voorbeeld, daarmee hebben ze zichzelf ook in de kaart gespeeld, zij (Obama, Johnson, onze koning, Grapperhaus vierden feest terwijl iedereen binnen moest blijven een afstand moest houden) , die wij wel op moeten volgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:45

IMANDRA schreef:
Misschien is een andere verwoording beter.

"Het is zot dat anno 2023 de overheid nog niet voldoende hulp & middelen beschikbaar heeft gesteld zodat alle huur en koopwoningen geïsoleerd kunnen worden".
Niet iedereen kan het inderdaad veroorloven, dus je kan niet iedereen er direct op aanspreken.

In het vorige topic is een link geplaatst van een euro PvdA lid, ene Mohammed, die vergevorderde plannen heeft gepresenteerd als het gaat om bewoners hulp te geven bij isolatie woningen en die plannen heeft liggen voor transitie die vooral betaalbaar is voor de lagere inkomens.

Het isoleren ook van huurwoningen, daar praten we dan over, levert heel erg veel op aan wat mensen elke maand meer overhouden in hun portemonnee en wat ze minder nodig hebben aan electriciteit etc om hun huis te verwarmen.
Dat is dan win -win..

Ik ben het dus eens met je Imandra.

Fijn dat er een verkenner is. Is er ook bij vermeld waarom de VVD dit niet gaat doen?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:46

Voor mij zou rekeningrijden idd ook voordeliger worden dan het huidige systeem :=
Maar het moet inderdaad wel een goed doordacht plan worden waar ook rekening gehouden moet worden met locatie, voorzieningen etc. Ik woon gelukkig nu op een plek waar je overal wel met OV kunt komen (of anders de fiets), maar dat was voorheen ook niet altijd zo. Dan was ik ook afhankelijk van de auto.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:47

AppleSter schreef:
AppleSter schreef:
Dit zijn allemaal theoretische berekeningen hè. We rekenen ook niet uit wat elke migrant hier uitstoot terwijl we al een “stikstofcrisis” hebben. Die blijven we gewoon binnen halen, terwijl elke koe (en straks paard, hond, etc wel telt).

Waarom komt die 1% van de allerrijksten/allermachtigsten ter wereld (er was een mooi artikel hierover gedeeld eerder al in dit topic) niet uit voor de enorme hoeveelheid CO2 die ze zelf uitstoten? En waarom doen ze er zelf niets aan terwijl wij dit soort data om onze oren geslingerd krijgen? Waarom moet de gewone mens zich zo schuldig voelen over CO2, kinderen krijgen etc??

De mensen die ons dit allemaal propageren doen zelf wat ze willen zonder schuldgevoel of iets.
“Ik plant wel een boompje” “ik betaal wel wat extra” zodat IK gewoon alles kan blijven doen waar ik zin in heb. Kijk naar Carice van Houten, op de snelweg liggen jammeren maar Skipper is van de KLM:

https://showmag.nl/showbizz/zo-vaak-vli ... -kan-niet/

of naar Coldplay (mijn favo band), die bij elke verkochte ticket “een boompje laat planten” om schuldgevoel af te kopen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/14 ... boudewijn/

Oh, en onze Eco paus Leonardo DiCaprio, die zelf met z’n helikopter van z’n jacht naar een etentje vliegt:

https://www.climatedepot.com/2023/07/26 ... to-dinner/

En dan m’n grote vriend Timmermans, die het vertikt zonnepanelen te leggen, maar ook z’n huizen niet isoleert:

https://cultuurondervuur.nl/artikelen/h ... gielabel-g

Maar JIJ moet je schuldig voelen, geen kinderen krijgen en vooral niet vliegen /auto rijden, vlees eten etc.
Zo werkt dat niet.

Op deze post (met verwijzingen en al) blijft het ook erg stil….
Maar goed, ik moet weer aan het werk

Nee, je hoeft je niet schuldig te voelen voor vliegen, autorijden, vlees eten en andere luxe hobbies. Wat je wél kan doen is je verantwoording nemen en dus gewoon de rekening ervoor betalen. Én niet verduurzamen én niet betalen (wat we toch echt het liefst doen) zet hoe dan ook geen zoden aan de dijk. Timmermans heeft zn huis niet geisoleerd en geen zonnepanelen (wat ie helemaal zelf moet weten), maar wél de Green Deal bekokstooft. Dat laatste is veel waardevoller. Ik snap dat bashen op de persoon echt niet zo.

Jij lijkt een soort van te denken dat als je rijk en ecologisch bewust ben je je eigen werk onmogelijk moet maken ofzo. Een internationaal politicus moet vliegen, een internationaal actrice ook. Anders kunnen ze effectief hun werk niet doen. En het gaat er niet om dat we helemaal stoppen met die dingen, maar dat we een beetje minderen. En belasten van vervuilende dingen is de beste en eerlijkste manier om dat te doen. Maar dat gaan de partijen die nu de macht hebben zeker niet doen. Daarnaast is het dan ook zaak minder belastende dingen aantrekkelijker te maken. Denk treinreizen - dat is in vergelijking tot vliegen godsnakend duur en de verbindingen zijn slecht. Het is logische dat oók milieubewuste mensen kiezen voor de snelste, goedkoopste optie kiezen. Simpelweg omdat die er is.

Ik snap de VVD wel, ze hebben flink verloren én nog kort voor de verkiezingen gezegd niet samen met Wilders te willen. Nu dan toch wel met Wilders gaan is ook een zwaktebod. Laat de wél gekozen (die dan met zijn drieen zonder doorgerekende programma’s en stevige beloften een coalitie moeten breeien) het maar gaan doen. Ik pak alvast de popcorn :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:49

pien_2010 schreef:
<KNIP>

Fijn dat er een verkenner is. Is er ook bij vermeld waarom de VVD dit niet gaat doen?

Kort samengevat: We hebben 10 zetels verloren. Dat is een teken van de kiezers. Het is dus niet aan ons om te gaan regeren alsof niks gebeurd is. Maar we zijn bereid te gedogen.

Tot zover de simpele oplossing......

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:50

Rekeningrijden zou voor mij flink duurder zijn. Ik heb nu aangepast tarief voor mijn rolstoelbus. En rekeningrijden zou met mijn kilometers echt dubbel zoveel kosten. Mijn papa met zijn kleine lichte autootje zou ook duurder zijn. De camper zou goedkoper in gebruik worden. En wat ik een niet eerlijk systeem vindt is dat de buitenland gereden km ook meetellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:54

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:
<KNIP>

Kort samengevat: We hebben 10 zetels verloren. Dat is een teken van de kiezers. Het is dus niet aan ons om te gaan regeren alsof niks gebeurd is. Maar we zijn bereid te gedogen.

Ok, bedankt. Ook wel begrijpelijk na al die jaren regeren. Ik denk dat ook een grote groep VVD-ERS vanuit de uiterst rechtse vleugel is overgestapt.

Hebben ze met deze drie partijen voldoende zetels?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:54

nps schreef:
AppleSter schreef:

Nee, je hoeft je niet schuldig te voelen voor vliegen, autorijden, vlees eten en andere luxe hobbies. Wat je wél kan doen is je verantwoording nemen en dus gewoon de rekening ervoor betalen. Én niet verduurzamen én niet betalen (wat we toch echt het liefst doen) zet hoe dan ook geen zoden aan de dijk. Timmermans heeft zn huis niet geisoleerd en geen zonnepanelen (wat ie helemaal zelf moet weten), maar wél de Green Deal bekokstooft. Dat laatste is veel waardevoller. Ik snap dat bashen op de persoon echt niet zo.

Jij lijkt een soort van te denken dat als je rijk en ecologisch bewust ben je je eigen werk onmogelijk moet maken ofzo. Een internationaal politicus moet vliegen, een internationaal actrice ook. Anders kunnen ze effectief hun werk niet doen. En het gaat er niet om dat we helemaal stoppen met die dingen, maar dat we een beetje minderen. En belasten van vervuilende dingen is de beste en eerlijkste manier om dat te doen. Maar dat gaan de partijen die nu de macht hebben zeker niet doen. Daarnaast is het dan ook zaak minder belastende dingen aantrekkelijker te maken. Denk treinreizen - dat is in vergelijking tot vliegen godsnakend duur en de verbindingen zijn slecht. Het is logische dat oók milieubewuste mensen kiezen voor de snelste, goedkoopste optie kiezen. Simpelweg omdat die er is.

Ik snap de VVD wel, ze hebben flink verloren én nog kort voor de verkiezingen gezegd niet samen met Wilders te willen. Nu dan toch wel met Wilders gaan is ook een zwaktebod. Laat de wél gekozen (die dan met zijn drieen zonder doorgerekende programma’s en stevige beloften een coalitie moeten breeien) het maar gaan doen. Ik pak alvast de popcorn :)

Ik betaal nu ook gewoon mijn vliegticket, en mijn auto. Dit hoeft niet nog duurder te worden omdat een ander vindt dat het maar meer moet gaan kosten. Je neemt gewoon je verantwoordelijkheid als je leuke dingen doet. Het is niet dat als je 'luxe' wilt hebben je niet verantwoordelijk bent. Ik heb mijn huis op 15 graden verwarmd. Maar als het nog duurder wordt wat jij graag wilt, moet ik dan maar in 12 graden gaan zitten? Want dat is wat je voorstelt. En zelf mis je dan het autorijden of het vliegen niet, dus dan is het makkelijk oordelen over een ander.

Rekeningrijden is gewoon niet eerlijk, net zoals mensen dingen opleggen omwille van het milieu of klimaat waar je zelf geen last van hebt. En daar gaat het om.
Ik heb met geen kinderen krijgen al meer dan genoeg gedaan, dus nu wil ik ook genieten van wat ik leuk vind. En dat is o.a. reizen ja.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:57

juval schreef:
wellicht zou meer gestimuleerd kunnen worden dat je in de plaats woont waar je werkt, of werkt waar je woont, op fietsafstand (iets van 20km max.). Of uiteraard thuiswerken.

en de hoefsmid gaat het rekeningrijden gewoon doorbelasten aan zijn klanten, dat lijkt me logisch.

Als beveiliger met ploegen wonend in een dorp. Hier staat geen beveiliging in de winkel. Daar moest je toch echt voor naar de stad...
Of ziekenhuis of ...
En ov is er geen. Al helemaal niet vroege of late diensten.

Dus ja rekeningrijden zou dan enorm gestraft zijn.
Daarnaast rijden wij al lang rekening in Nederland. Belasting zit er genoeg op.

Voor nu zou ik wel voordeliger zijn. Toch ben ik tegen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:58

Maar ik denk niet dat er zoiets is als “waar je geen last van hebt”. Uiteindelijk zal iedereen mee (moeten) doen. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:00

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

Ok, bedankt. Ook wel begrijpelijk na al die jaren regeren. Ik denk dat ook een grote groep VVD-ERS vanuit de uiterst rechtse vleugel is overgestapt.

Hebben ze met deze drie partijen voldoende zetels?

pvv, nsc en bbb samen hebben 64 zetels.

In de 1e kamer hebben ze samen 20 zetels. Er zal dus heel veel gelobbyd moeten worden om iets voor elkaar te krijgen.
VVD houdt een slag om de arm door te zeggen dat ze 'constructief beleid' steunen. Maar wat dit precies inhoud is natuurlijk per situatie verschillend, wat vvd als constructief beoordeeld.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:00

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:03

Een interessant artikel, vind ik, van RTL waarin een aantal internationale reacties worden weergegeven over de wereld die variëren van grote schok tot grote vreugde en de grootste verandering in de Nederlandse naoorlogse politiek.
Voor de geïnteresseerden

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... o-bbc-bild

AppleSter zullen we stoppen met polariseren en het gewoon over Timmermans hebben? Laat de klimaat paus maar achterwege. Wij praten toch ook niet over de Islam fobische Wilders of andere nare benamingen. Polariseren moeten we elkaar maar eens meer op aan gaan spreken, want dat helpt niet in het discussiëren met elkaar. Laten we het gewoon over de inhoud hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:04

pmarena schreef:
An sich vind ik rekeningrijden wel eerlijk. Zal mensen ook meer stimuleren om minder zooi in de atmosfeer te stoken, vaker de fiets of OV te pakken en dichter bij hun werk te gaan wonen. Want an sich is het nu natuurlijk wel een beetje belachelijk dat Pietje 's ochtends 50 km naar zijn werk in plaats B rijdt vanuit zijn woonplaats A....en onderweg Klaasje tegenkomt die dezelfde afstand andersom rijdt :=

De vervuiler betaalt vind ik wel een goede optie. Dat je niet zozeer hoeft te betalen voor het bezit van een auto, maar voor het gebruik ervan. Ik zou het ook wel fair vinden wanneer je met een elektrische auto minder betaalt dan met een slurper. Maarja dan heb je weer dat gedoe met ongelijkheid, dat wie geld heeft voor een betere auto, minder betaalt. Dat is jammer ja, maar vervuiler betaalt is an sich wel fair :j

Ik werk zo een 50 km van mijn woonplaats af, want goede werkvoorwaarden, salaris en werk met maatschappelijke inhoud. Verhuizen gaat hem niet worden, ik heb een stiefdochter die hier week om week is (50% dus). Dat is niet haalbaar.

Moet ik dan maar werk gaan doen met minder maatschappelijke inhoud, mezelf tekort doen op gebied van salaris en secundaire voorwaarden?

Wij worden gestimuleerd om thuis te werken. Dus werk ik twee dagen thuis en twee dagen op kantoor. We proberen ook zoveel als kan te carpoolen.

Met het OV zou ik er 1,5 tot 2,5 uur over doen, naar gelang de tijden en overstapmogelijkheden. Met de auto ben ik er met 35 minuten.

Fietsen is geen mogelijkheid vanwege de Westerscheldetunnel. Ik woon in Zeeuws Vlaanderen. Mensen uit deze regio, en andere regio’s op en rondom het ‘plattelandsgebied’ zouden er enorm op achteruit gaan. Moeten we dan allemaal richting de stad verhuizen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:09

juval schreef:
pvv, nsc en bbb samen hebben 64 zetels.

In de 1e kamer hebben ze samen 20 zetels. Er zal dus heel veel gelobbyd moeten worden om iets voor elkaar te krijgen.
VVD houdt een slag om de arm door te zeggen dat ze 'constructief beleid' steunen. Maar wat dit precies inhoud is natuurlijk per situatie verschillend, wat vvd als constructief beoordeeld.

Het laatste minderheidskabinet onder leiding van de VVD had toch ook een gedoogpartner. Wie was dat ook alweer? De partij van zo'n man met gebleekt haar? Ik hoop toch niet dat we nu een ultieme Payback's a Bitch-situatie krijgen. Niet vanwege Wilders, maar vanwege de consequenties voor NL.....

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:10

AppleSter schreef:
IMANDRA schreef:

"Het is zot dat anno 2023 de overheid nog niet voldoende hulp & middelen beschikbaar heeft gesteld zodat alle huur en koopwoningen geïsoleerd kunnen worden".
Niet iedereen kan het inderdaad veroorloven, dus je kan niet iedereen er direct op aanspreken.

Nou, lees dan even dit artikelen over onze klimaatpasu Timmermans even :D

https://www.ninefornews.nl/dit-is-het-n ... ima-forma/

https://hollywoodhuizen.nl/klimaatpaus- ... ielabel-g/

Je mag ook wel iets genuanceerder schrijven, laten we het gezellig houden.

Ik ben groot voorstander van belasting op arbeid omlaag, belasting op vermogen omhoog. En inderdaad, de vervuiler betaald. Of dat nu een bedrijf of een persoon is. Dat een vliegticket goedkoper kan zijn, dan een treinreis van 200 km, vind ik gek.

Heb je nog gekeken misschien waar Wilders links stemt? Daar ben ik benieuwd naar.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:11

AppleSter schreef:
IMANDRA schreef:

Jaja, nu weten we het wel. Je vind het heel stom dat Timmermans niet groen leeft. Noted. En doorrrrr.

@karuna heb je meegerekend dat je geen wegenbelasting meer hoeft te betalen?

@germie ja, ik vind dat eerlijk. Je maakt voorzover ik vliegtripjes voor je duikhobby. Helemaal dikke prima, moet je lekker doen. Je kiest zelf wat je wel of niet doet, je huis op 15 graden zetten is ook een keuze. Je kan ook kiezen om een jaartje minder duiktrips te doen en je huis te isoleren, zodat je niet hoeft te bevriezen thuis. Allemaal keuzes. De vliegreizen worden niet duurder omdat iemand het leuk vind om mensen hun vakantie te ontnemen, maar omdat het gewoon heel vervuilend is. Het is toch van de zotte dat je voor 38 euro binnen europa kan vliegen?

Cowboy55 schreef:
Het laatste minderheidskabinet onder leiding van de VVD had toch ook een gedoogpartner. Wie was dat ook alweer? De partij van zo'n man met gebleekt haar? Ik hoop toch niet dat we nu een ultieme Payback's a Bitch-situatie krijgen. Niet vanwege Wilders, maar vanwege de consequenties voor NL.....

Ik wacht op een legopoppetje met dat kapsel… het is zo ontzettend geschikt als helm of legokapsel. Ik denk dat VVD nu erop gokt dat de formatie gaat klappen en lekker in de oppositie gaat zitten wachten tot we allemaal nóg teleurgestelder zijn en weer terug naar normaal gaan.
Laatst bijgewerkt door nps op 24-11-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:15

Tango1979 schreef:
Heb je nog gekeken misschien waar Wilders links stemt? Daar ben ik benieuwd naar.

De cognitieve dissonantie en confirmation bias zijn sterk hier... Of gewoon Oost-Indisch doof. Kan ook nog. Oh nee mensen moeten werken, is ook zo.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:15

nps schreef:

Het is heel makkelijk om zelf dingen te regelen wat anderen moeten doen en van alles te roepen terwijl je jezelf niet aanpast.

Even voor mij hè; Hoe belangrijk is een actrice nu echt voor deze wereld?? Is dat het “vervuilen van de aarde” waard?
Politiek begrijp ik nog, al kan het heel anders georganiseerd worden dan allen met de privéjet naar de ene naar de andere tropische bestemming hoppen voor weer een -Top. Waarom vinden we dat normaal?

Andersom; mijn man heeft een internationale director functie, dus reist ook veel, belangrijk werk etc. Maar van hem moet het bedrijf (mede dankzij de klimaatpaus) vanaf volgend jaar een CO2 administratie bijhouden. Elke km die hij rijdt (zakelijk, ook met elektrische auto) wordt dan geadministreerd.

We gaan hard naar een wereld toe waarin extra betaald moet worden voor “vervuiling”. Dat komt niet op de conto van de echt rijken en machtshebbers, want die kunnen doen en laten wat ze willen -en dat doen ze dus ook volop- maar op de conto van de mensen die op ze stemmen. Mensen die hard werken tegen een laag inkomen (mensen die sowieso al belasting op belasting op belasting betalen). Die zijn de dupe.
Wat is daar links aan?

De echte enorme vervuilers zijn de rijken met privéjets, dikke dieselschepen, meerdere enorme huizen, etc etc.
En die worden niet geraakt door een belastingetje meer of minder.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:17

En de mensen met vier auto’s!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:18

AppleSter schreef:
IMANDRA schreef:

Je realiseert je dat ninefornews een site vol misinformatie is hè? Staat er ook bekend om.

Verder weet ik niet wat jouw reactie voor aanvulling is op mijn post, want ik heb het overduidelijk niet over Timmermans/Leonardo Dicaprio/whoever je als rijke individu wil aandragen. Dus je kan wel steeds hetzelfde riedeltje blijven herhalen, maar het wordt een beetje vermoeiend zo. Die polarisatie steeds mag wel een tandje minder.

Oh, ik zal ook maar even de verwachte reactie ondervangen: roepen "maar wie beslist dan wat misinformatie / polarisatie is" heeft ook niet zo veel nut. Daar zijn gewoon richtlijnen etc voor.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:19

BigOne schreef:
En de mensen met vier auto’s!

<Sarcasme aan>

Behalve als er minstens 1 elektrisch is en er onder de niet-elektrische auto zich geen V8 pickup bevindt.

<Sarcasme uit>
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-11-23 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt