hwn schreef:irmaz schreef:Ik zie hier veel negatieve reacties op de bombardementen van Israel op Gaza maar wat vinden we van de raketten die Hamas op Israelische steden afvuurt? Is dt wel oké?
Israël heeft anti rakettenschilden en zo, dus meestal zijn er bij conflicten 10x meer slachtoffers aan Palestijnse dan aan Israelische kant (was nu deze week eventjes anders door die aanval op dat festival, maar het is alweer aan het omkeren). Dus de reacties van Israël zijn heel vaak buiten proportie.
Ik vraag me ook af hoe Palestina kan krijgen waar ie recht op heeft zonder geweld te gebruiken. Iemand een idee? Volgens mij hebben ze alles al geprobeerd hoor, maar je weet maar nooit dat er iemand op Bokt een geniaal idee krijgt dat kan werken. Stel je voor, Bokt die de Nobelprijs voor de vrede wint!
@BeFunny, ik ken persoonlijk geen Hamas- of IS-leden denk ik, maar ik ben bijna zeker dat Hamas maar wat graag gewoon een politieke partij zou zijn als de omstandigheden het zouden toestaan. IS is van een ander kaliber.
Als je zulk soort geweld gebruikt ben je van het zelfde kaliber imo.