Urielle schreef:Die fietsen klopt wél. De gemeente hier doet nl regelmatig oproepen voor het doneren van tweedehands fietsen voor vluchtelingenhulp binnen de gemeente. En ik moet eerlijk zeggen dat dat best een beetje stak in de tijd dat ik zelf geen fietsen voor de kinderen kon betalen en dat bij elk schooluitje of verkeersexamen moest gaan uitleggen op school, erg gênant.
Ik ben trouwens absoluut voor hulp aan alle noodhebbenden, maar de lijst van huisraad die door onze gemeente verstrekt wordt vind ik er echt over. Er zijn mensen hier in de straat die bij wijze van gordijnen maar wat dekbedovertrekken voor de ramen gespannen hebben, laat staan een fiets. Als 'een normaal gezin' fietsen en een tv hoort te hebben bijvoorbeeld, dan horen ook de lagere inkomens en mensen in de bijstand daar toegang tot te hebben. Daar mag van mij een betere balans in gevonden worden.
Fietsen kun je aanvragen hoor. Ik weet niet hoe het werkt in jouw gemeente. Maar in de gemeente waar ik voor werk kun je terecht bij Centrum Jeugd en Gezin. Fietsen, maar ook andere spullen (kamerinrichting, kleding, etc) kunnen dan aangevraagd worden bij bijvoorbeeld Kinderhulp. Ook bijdrage voor kamp of vakantie, medische benodigdheden, etc.