Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:26

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:

“Zij hebben geen enkel zicht gehad op de auto. De vindplek van de auto lag uiteindelijk ver van de bandensporen.”

“Op woensdag kreeg de politie nieuwe informatie binnen waarop ze opnieuw op deze locatie is gaan zoeken. Daarvoor is een politiehelikopter van de landelijke eenheid ingezet. “Met een politiehelikopter is er beter zicht op het terrein, zij gebruiken ook een camera en kunnen meer zien.”

Staat in het artikel.

Dat klopt, de auto was blijkbaar vanaf de weg niet zichtbaar maar stak nog wel zover boven het water uit dat de helicopter m heeft gezien.
Ik hoop dat ze er niet veel van hebben meegekregen. Arme meiden…

Ook dat weet je niet. Zo’n helicopter heeft verschillende soorten camera’s en beelden. De auto had ook gewoon helemaal onder water kunnen liggen.

Waarom moet er weer ergens schuld bij gelegd worden, dat de politie niet genoeg gedaan heeft. De auto een verkeerde kleur had. Er niets met de tips is gedaan. Dat er hoe dan ook iemand wel het gezien moet hebben. En wat er wel nog niet allemaal voorbij is gekomen.

Het leven is soms noodlottig en al helemaal machteloos. Kan ons allemaal gebeuren. Dat is pijnlijk, want voor ons zal er geen amber alert uitgetrokken worden en hadden we daar waarschijnlijk nog maanden gelegen. Maar kunnen we alsjeblieft daarboven stijgen en niet blijven speculeren over hoe dit anders had kunnen lopen. Dat helpt de naasten ook niet verder (al hoop ik van harte dat zij allang het internet niet meer checkte en dit de komende weken ook niet zullen doen met alle walgelijke speculaties die genoemd zijn en waar mensen nu vast ook nog een excuus voor vinden).

Love_myhorse

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:30

Zelfs nu nog zijn er mensen die het nodig vinden om die beste vriend van Sanne te beschuldigen. Ik vind het zo triest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:31

Suliko schreef:
Waarom moet er weer ergens schuld bij gelegd worden, dat de politie niet genoeg gedaan heeft. De auto een verkeerde kleur had. Er niets met de tips is gedaan. Dat er hoe dan ook iemand wel het gezien moet hebben. En wat er wel nog niet allemaal voorbij is gekomen.

Het leven is soms noodlottig en al helemaal machteloos. Kan ons allemaal gebeuren. Dat is pijnlijk, want voor ons zal er geen amber alert uitgetrokken worden en hadden we daar waarschijnlijk nog maanden gelegen. Maar kunnen we alsjeblieft daarboven stijgen en niet blijven speculeren over hoe dit anders had kunnen lopen. Dat helpt de naasten ook niet verder (al hoop ik van harte dat zij allang het internet niet meer checkte en dit de komende weken ook niet zullen doen met alle walgelijke speculaties die genoemd zijn en waar mensen nu vast ook nog een excuus voor vinden).

Dank je, dat scheelt mij weer een hoop tikwerk. Ik stond net onder de douche hetzelfde te bedenken, maar wist niet goed hoe ik het moest verwoorden.

Het leven is niet zo maakbaar en controleerbaar als 'we' soms zouden willen. Helaas.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:32

Love_myhorse schreef:

Wat een idioot slecht artikel.

Misschien zijn die aangehouden agenten inderdaad in hun auto gebleven op dàt moment. Het zegt níéts over de opvolging van de tip.

Waarom wordt er naar schuldigen gezocht.

Soms gebeuren er ongelukken, soms verlopen dingen op een wijze zonder dat er schuldigen zijn.
Hoe pijnlijk ook.

Niet altijd is er schuld.

Soms gewoon alleen heel veel pech en verdriet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 08:33

Hier heeft echt niemand schuld aan. Het is een noodlottig ongeval geweest.
Er zijn alleen maar verliezers..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:33

Love_myhorse schreef:

Dit vind ik ook zo flauw (van de melder). De beste stuurlui staan aan wal hoor. Achteraf is het makkelijk roepen "dat je een onderbuikgevoel had". Was dan zelf uit de auto gestapt en gaan kijken als je het zo zeker wist in plaats van de media je gelijk te halen.

En dan nog, het had niks uitgemaakt. Ze waren toch al overleden helaas.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:38

Half Nederland had een onderbuikgevoel. We hebben net zoveel hobbyrechercheurs als voetbalcoaches. :)

Als die mensen nu in plaats van achteraf nog een plasje ergens over willen doen het gewoon houden bij wat voor een tragisch ongeval dit was...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:38

Wat kan de mensheid dan toch eigenlijk triest zijn. Lekker alleen aan je eigen gemoedsrust en controledrang over het leven denken. Net als de melder in het artikel die wederom met speculaties komt. Nou petje af, je had een onderbuikgevoel, je hebt genoeg gedaan en de rest heeft gefaald, nu mag jij met een gerust hart slapen.

Ik ga dit topic maar ontstippen voor mijn eigen gemoedsrust. En wens de naasten en betrokkenen alle kracht en zachtheid om dit noodlottige ongeval te dragen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:43

Het trieste is, dat tegen de tijd dat de ouders van Hebe (en Sanne) ongerust werden, ze beiden vermoedelijk al overleden waren. Al had het nog weken geduurd en waren alle tips in de prullebak beland, al was het hele politiecorps van NL het gehele Noordzeestrand wezen afzoeken ipv langs de A59, het had qua uitkomst niets uitgemaakt.

Dus stop eens met dat "ze hadden meteen op de goede plek moeten gaan kijken": het had niets uitgemaakt voor de uitkomst.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:45

Femke_Tweety schreef:
Love_myhorse schreef:

Wat een idioot slecht artikel.

Misschien zijn die aangehouden agenten inderdaad in hun auto gebleven op dàt moment. Het zegt níéts over de opvolging van de tip.

Misschien waren ze op weg naar een melding en kwam dit er tussendoor. Het meest logisch lijkt het mij dan dan je even contact opneemt met de meldkamer of met collega's die het dan verder afhandelen. Ik kan me goed voorstellen dat ze dat hebben gedaan in die twee minuten dat ze daar hebben gestaan. Maar om het zo duidelijk neer te leggen bij twee agenten aan wie je je vermoedens hebt verteld... Ik vind dat heel laag. Een stok om een hond mee te slaan: zie je wel, de politie doet helemaal niks!

Citaat:
Aaldering: ,,Ze zijn gewoon in de auto blijven zitten. Ik heb het vanaf het industrieterrein bekeken. Ze hebben daar nog geen twee minuten gestaan en ze zijn weer doorgereden.”

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:49

Erg treurig wat er gebeurd is...

Verder snap ik het haantjes gedrag van een aantal in dit topic niet. De sfeer is niet bepaald vriendelijk. Iedereen die zn idee op schrijft gefrustreerd op zn vingers tikken...vermoeiend zeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:52

Ik snap ook niet waarom iedereen hier zo lelijk reageert. Het is toch logisch dat zo’n tipgever zich hier rot over voelt? Hij leeft mee, vindt sporen en voelt zich heel onmachtig als er niet verder wordt gezocht. En nu blijken ze daar gevonden te zijn. Ja ik snap wel dat je je rot voelt en je verhaal wilt doen. Nee het verandert niks meer helaas. Daar zijn we allemaal treurig om lijkt me. Maar beetje inlevingsvermogen mag ook wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:53

Dan had hij zelf moeten gaan zoeken als hij zo overtuigd was. Ik vind dit een nare manier van natrappen en je gelijk willen halen. Bah, nare man ..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:54

Als je ziet hoe die auto er aan toe is is het in ieder geval niet ondenkbaar dat ze ondanks cursus wellicht niet voldoende bij bewustzijn was om te ontsnappen.

Ontzettend triest.

Het is te hopen dat ze er beide weinig van meegekregen hebben.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:57

Zoveel pagina's erbij, kon bijna geen goed nieuws zijn.
Wat een heftig ongeluk als je de foto's bekijkt. Ondanks het grote verdriet fijn voor de families dat ze gevonden zijn.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:57

Volgens mij heeft iedereen hartstikke zijn best gedaan, is er met man en macht gezocht en zijn er immens veel tips binnen gekomen. Dan nog staat alle social media vol met berichten dat ‘ de politie ‘ niet goed gezocht heeft en niets met de tips heeft gedaan. Ik word daar inderdaad boos om omdat het gros geen idee heeft hoe hard er gewerkt is en hoe moeilijk het is om aanknopingspunten te vinden. Buiten dat schiet de familie van beide dames er helemaal niets mee op, met al deze berichten.

Het is heel triest en niemand schiet er iets mee om zo de media op te zoeken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:03

Suzanne F. schreef:
Ik snap ook niet waarom iedereen hier zo lelijk reageert. Het is toch logisch dat zo’n tipgever zich hier rot over voelt? Hij leeft mee, vindt sporen en voelt zich heel onmachtig als er niet verder wordt gezocht. En nu blijken ze daar gevonden te zijn. Ja ik snap wel dat je je rot voelt en je verhaal wilt doen. Nee het verandert niks meer helaas. Daar zijn we allemaal treurig om lijkt me. Maar beetje inlevingsvermogen mag ook wel.

Tuurlijk, ik kan me helemaal voorstellen dat het pijnlijk is voor deze man. Maar meeleven gaat twee kanten op en hij trekt zijn onmacht helemaal naar zichzelf toe en legt daarbij de schuld bij anderen. Dat is gewoon een tikkeltje egoïstisch en iedereen die speculeert of hierin meegaat doet dit.

Al moet ik wel zeggen dat ook het ad hierin verantwoordelijk kan zijn en de woorden van deze man selectief heeft neergezet, maar daar zullen we nooit achterkomen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:07

Ik denk dat sommige mensen zich niet realiseren hoe naar het is voor de nabestaanden om zulke insinuaties van personen en de media mee te krijgen. Deze man mag zich prima rot voelen. Veel mensen voelen zich (terecht!) heel erg rot.

De media hoort hier niet zo op te springen en er een podium omheen te bouwen voor een paar extra clicks.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:08

Daarom zeg ik ook dat ik het artikel slecht vind.

Ad moest zich schamen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:10

Het AD begint steeds meer op een Britse tabloid te lijken met al die sensatiekoppen en -artikelen. Jammer dat het leed van anderen gebruikt wordt om lezers te trekken (en fijn te laten veroordelen).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:13

Suliko schreef:
Al moet ik wel zeggen dat ook het ad hierin verantwoordelijk kan zijn en de woorden van deze man selectief heeft neergezet, maar daar zullen we nooit achterkomen.

Dat is idd ook zeer goed mogelijk :j

Ik kan me overigens goed voorstellen dat iemand teleurgesteld is dat er 'niets mee is gedaan', maar verongelijkt gaan doen en met vingertjes wijzen gaat weer een stap verder, of dat nou bij een melder vandaan komt of bij de media. Waarom toch die drang om de schuld (of in dit geval nalatigheid) bij iemand (of bij een instantie) neer te leggen?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:16

Omdat het mens eigen is om toch op zoek te gaan naar controle of vastigheid. Die is er niet in dit verhaal, dus dan krijg je dit soort capriolen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:17

Goh wauw! Nog even en het is de schuld van de politie dat dit afschuwelijke ongeluk überhaupt gebeurd is.

Mooi ook om allemaal met een vingertje te gaan wijzen op social media dat de politie het niet goed heeft gedaan. Zelfde verhaal met die persoon die het meldde bij de politie en waar volgens hem niets mee gedaan is. Enig idee wat voor organisatie er achter zo’n zoekactie zit? Enig idee dat zo’n dingen gecoördineerd lopen en niet iedereen maar op eigen houtje kan gaan zoeken? Walgelijk dat er altijd een schuldige aangewezen moet worden, zo werkt het helaas niet altijd.

Gelukkig is het personeelstekort bij de politie in elk geval binnenkort opgelost met al die nieuwe aanmeldingen :roll:
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 20-10-22 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:18

Helemaal met je eens Druif. Ik kan me ook niet voorstellen hoe belachelijk veel meldingen er binnenkomen van iedereen die wat heeft gezien. Zie dan maar eens adequaat het kaf van het koren te scheiden, je kunt niet al die meldingen af gaan :n