Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik begrijp niet zo goed waar de zendingsdrang om deze mensen te bekeren, vandaan komt.
Dat is omgekeerd eigenlijk hetzelfde gedrag.... (wat ik nu ook doe om dáár weer op te reageren, voordat een slimmerd dat opmerkt)
Lees t gewoon niet...(of het moet sport zijn, steeds datzelfde cirkeltje..dat kan... maar dan ook niet piepen..
)
IMANDRA schreef:Cer schreef:Ik begrijp niet zo goed waar de zendingsdrang om deze mensen te bekeren, vandaan komt.
Dat is omgekeerd eigenlijk hetzelfde gedrag.... (wat ik nu ook doe om dáár weer op te reageren, voordat een slimmerd dat opmerkt)
Lees t gewoon niet...(of het moet sport zijn, steeds datzelfde cirkeltje..dat kan... maar dan ook niet piepen..
)
Welke zendingsdrang? Hier geen bekeer-behoefte hoor. Vind het een beetje flauw die standaard term er steeds in te gooien als er zo'n discussie gaande is. Ik wil gewoon een gesprek hebben. Niets meer, niets minder. Ik verwacht van niemand dat ze zich bedenken, maar ik vind het dan wel interessant om vragen te stellen en er zo achter te komen hoe iemand denkt.
En zoals ik al vaker zei: het is echt niet realistisch om van heel bokt te verwachten dat ze het 'gewoon niet lezen' of negeren.
@Superpony: dat geldt voor beide kanten dan, hoop ik?
IMANDRA schreef:Ach, ik vind het ook weer zoiets om ze gewoon in het verdomhoekje te duwen zodat niemand er meer op reageert. Ik wil dan in ieder geval proberen er een interessant gesprek van te maken, en als dat niet lukt dan hou ik het op een gegeven moment ook voor gezien hoor. Bovendien heb ik gemerkt dat meelezers zo'n gesprek (als het goed begint) ook interessant vinden. Dus waarom niet proberen, in de hoop dat het een keer wél lukt? Of willen jullie dit soort mensen met deze ideeën maar gewoon laten zitten? Ze opgeven, als het ware?
@superpony: ik doelde op het belachelijk maken wat zij geloven. Andersom gebeurd dat net zo. Dus ik bedoelde, die boodschap is bedoeld voor beide kanten, toch?
En natuurlijk snap ik dat er een verschil van niveau is. Daar pas ik mijn reacties en woordgebruik ook op aan. Volgens mij valt in dit geval het verschil in niveau ook wel mee (in ieder geval tussen de manier waarop mensen reageren en de reacties daarop) maar is het gewoon létterlijk trollen om maar lekker te kunnen schoppen tegen vanalles. Maar voordeel van de twijfel enzo.
Bedoel, ik heb pre-corona ook gewoon gesprekken met DinoPino gehad waarbij ze onderwerpen niet snapte. Dat gaf ze aan, ik gaf uitleg, en daar stelde zij dan weer vragen op. Waar ik dan zo goed als het kon antwoord op gaf. Dus ik weet dat het wél mogelijk is.
OleJon schreef:Urbanus schreef:Dat groepje maakt zichzelf belachelijk genoeg, hebben ze heel weinig hulp bij nodig.
Waarom zitten jullie dan in dit topic?
De "Complotten" boeit jullie niet.
Waarom reageren jullie hier dan?
Loretta schreef:Terwijl men in Den Haag op hun handen blijft zitten. Komt Brussel met maatregelen.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... sprijs-aan
boeflover schreef:https://nos.nl/artikel/2443084-mensen-d ... ierekening
Dit soort berichten zijn echt heel droevig, fijn dat deze genoemde gemeente extra kan helpen maar dan de suggestie dat schuldeisers coulant moeten zijn schiet mij ook verkeerd. Hoezo worden de energieleveranciers niet verplicht om hun mega winsten terug te geven aan de afnemers in de vorm van een korting of desnoods in een noodfonds zodat mensen niet in schulden hoeven te komen door de hoge rekeningen.
Dat je door de hoge energierekening straks geen schuldhulpverlening meer kunt krijgen is een bizar idee, het gaat hier steeds meer op Amerika lijken zo..
elnienjo schreef:boeflover schreef:https://nos.nl/artikel/2443084-mensen-d ... ierekening
Dit soort berichten zijn echt heel droevig, fijn dat deze genoemde gemeente extra kan helpen maar dan de suggestie dat schuldeisers coulant moeten zijn schiet mij ook verkeerd. Hoezo worden de energieleveranciers niet verplicht om hun mega winsten terug te geven aan de afnemers in de vorm van een korting of desnoods in een noodfonds zodat mensen niet in schulden hoeven te komen door de hoge rekeningen.
Dat je door de hoge energierekening straks geen schuldhulpverlening meer kunt krijgen is een bizar idee, het gaat hier steeds meer op Amerika lijken zo..
Ik vind het vooral aso dat energiebedrijven de prijs überhaupt zo mogen opdrijven terwijl die hoge prijs juist voor megawinsten zorgt over de rug van de bevolking. Laat ze hun prijzen maar verlagen tot het niveau waarop ze geen verlies draaien.