Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:21

Belgie gaat het nu ook regelen net op nieuws

Echwel

elnienjo

Ik hoop vooral dat Rutte en Kaag niet uitlokken dat Poetin z'n bom op ons land wil gooien.
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:22

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:24

elnienjo schreef:
Ik hoop vooral dat Rutte en Kaag niet uitlokken dat Poetin z'n bom op ons land wil gooien.
[ Afbeelding ]

Voel jij je wel goed....
Sorry ik weet dat het een persoonlijk bericht is
Maar ze.proberen juist vrede te maken

Je.moet je echt schamen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:24

Ga je lekker elnienjo? Kaag is geen minister van defensie maar van financiën (dus zij blijft zowieso buiten beeld als het om de oorlog gaat) en Rutte is minister president. Beiden overigens zullen weinig of niets doen zonder overleg vanuit de EU cq de navo. Hilarisch dat je net deze 2 politici eruit vist. Zegt zoveel over jou , foei toch!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:25

elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Wat wil je nou zeggen :').

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:26

Elnienjo is alleen bang voor haar eigen hachje, oorlog, immigratie zijn niet haar favorieten en dat mag. Ik en de meesten denken er anders over.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:27

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Er zijn al teveel vluchtelingen en..
Dat zegt ze steeds

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:27

Echwel schreef:
elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Voel jij je wel goed....
Sorry ik weet dat het een persoonlijk bericht is
Maar ze.proberen juist vrede te maken

Je.moet je echt schamen

Ah, iemand op internet heeft het Wetboek van Strafrecht gevonden hoor. Bravo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:28

bigone schreef:
Elnienjo is alleen bang voor haar eigen hachje, oorlog, immigratie zijn niet haar favorieten en dat mag. Ik en de meesten denken er anders over.

Nou, oorlog en immigratie zijn ook niet mijn favoriete onderwerpen, hoor :+. Ik heb liever vrede en dat iedereen blij is in eigen land.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:29

bigone schreef:

Ja, stel je voor dat je zelf geen uitkering of toeslagen meer krijgt door die mensen die niet het geluk hebben gehad hier te zijn geboren :n 8)7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:47

Echwel schreef:
Dat zegt ze steeds

Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:48

elnienjo schreef:
Echwel schreef:
Dat zegt ze steeds

Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?

Dus dan laten we Polen alle vluchtelingen uit de Oekraïne opnemen? Kan helemaal niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:50

elnienjo schreef:
Echwel schreef:
Dat zegt ze steeds

Er is natuurlijk wel een verschil tussen deze vluchtelingen en de vluchtelingen die de AZC's op stelten zetten, he :\.

Allereerst zijn deze mensen Europeaan en hebben ze sowieso het recht hier naartoe te komen, daarnaast willen ze allemaal weer terug zodra het veilig is in hun land.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 20:50

Tiggs schreef:
bigone schreef:

Ja, stel je voor dat je zelf geen uitkering of toeslagen meer krijgt door die mensen die niet het geluk hebben gehad hier te zijn geboren :n 8)7

Sorry hoor, ooit bedacht dat mensen van een uitkering moeten LRVEN?

Geen uitkering = geen inkomsten = op straat komen te staan.

Dan ben je als Nederlander dus net zo dakloos als de Oekraïnse vluchtelingen.

Wat er in Oekraïne gebeurt is heel erg, maar óók ik vraag me ernstig af wáár we alle vluchtelingen moeten gaan laten. Hopelijk worden ze zo goed mogelijk verspreid over de gehele EU én de VS.

Ik weet niet wáár we nóg meer vluchtelingen kwijt gaan kunnen in Nederland, zeker met het zomerseizoen (vakantiehuisjes volgeboekt ipv leegstaand, campings vol)

Om van een "permanentere" oplossing maar te zwijgen..... er is een gigantisch huizentekort en ze krijgen de huidige vluchtelingen al nauwelijks in een huis.

Edit: ik zie trouwens het liefste dat de "veilige landers" per direct op het vliegtuig retour thuisland gezet worden, zodat we ruimte krijgen de échte vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen, want grote kans dat deze mens weer terug naar Oekraïne gaan als het daar weer veilig is.

Ik vind het trouwens überhaupt heel raar dat je vanuit de "veilige landen" haast alléén maar jonge mannen ziet die hier asiel aanvragen, terwijl in het geval van Oekraïne (en dus de echte oorlogsslachtoffers) juist uitsluitend vrouwen en kinderen ziet komen. En genoeg mannen die juist terug keren naar Oekraïne om mee te gaan vechten voor hun land.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 27-02-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:52

mvdende, klopt, het zal een enorme logistieke operatie zijn, maar je kunt niet de kinderen met hun moeders op straat laten slapen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:53

Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:53

elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Nederlands strafrecht is niks.. de straf op het betrekken van het land in een oorlog is een kleine 10 jaar cel of een boete??? Mijn god XD

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:54

Dat wordt noodopvang en is prima te regelen. Daarnaast worden de vluchtelingen in meerdere landen opgevangen.

Doe even niet zo egoïstisch. Er staan helemaal geen uitkeringen op het spel. Deze mensen willen niet eens blijven, ze zoeken enkel een veilig onderkomen tot de rust is wedergekeerd. Laten wij ze dat bieden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:57

Echwel schreef:
_San87_ schreef:
[quote="elnienjo"
[ Afbeelding ]
[/quote

Dat zegt ze steeds

En dat is wel zo. Ik snap echt niet hoe mensen elkaar dit aan kunnen doen waardoor gezinnen uit elkaar gerukt worden en mensen voor het leven getekend of verminkt.
De wereld is gek! En ik weet dat dit al veel langer gebeurd, en het was altijd een vet van ons bed show.
Wat hebben wij een mazzel dat we sinds 1945 de dans ontspringen. En ja, het is niet fijn dat we nog meer mensen moeten opvangen en huisvesten terwijl onze huizenmarkt al zo gek is. Maar wij vergeten dat bijna iedereen een dak boven zijn hoofd heeft, dat onderwijs voor bijna iedereen mogelijk is, dat we mogen zijn wie we willen zij en mogen zeggen dat Rutte een toffe peer of juist een eikel is zonder dat je opgepakt wordt. We hebben eten, en als je dat niet hebt is er toch nog de voedselbank. Er is zorg, en die mensen zijn wel overwerkt, maar je blijft niet met een gebroken been op straat liggen.
We hebben in Nederland geen/amper schuilkelders (ik ken niemand die er eentje heeft/ ik zou er geen in de buurt weten), want die hebben we niet nodig. Ons luchtalarm horen we alleen op de eerste maandag van de maand om 12 uur.

Er is een hoop mis in dit land, maar het is niet vergeleken met wat andere mensen moeten ondergaan. Wil niet zeggen dat we niet af en toe flink mogen zeuren ;) , maar we moeten ook niet vergeten dat we het hier beste goed hebben over het algemeen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:58

_San87_ schreef:
Dat wordt noodopvang en is prima te regelen. Daarnaast worden de vluchtelingen in meerdere landen opgevangen.

Doe even niet zo egoïstisch. Er staan helemaal geen uitkeringen op het spel. Deze mensen willen niet eens blijven, ze zoeken enkel een veilig onderkomen tot de rust is wedergekeerd. Laten wij ze dat bieden.

En dat is het dus

Citaat:
zeker met het zomerseizoen (vakantiehuisjes volgeboekt ipv leegstaand, campings vol)

Je hebt het nu over een luxe probleem
Dat hebben mensen in oorlog niet, die willen overleven en hun kinderen.veilig hebben
So what als ze in huisjes campings enz worden gezet
Dan hebben wij maar geen vakantie . Dus luxe probleem..

God wat een egoisme is er toch
Snap nu dat er in WO 2 zoveel mensen zijn weggehaald

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 21:00

Echwel schreef:
Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden

Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend lichaam of een meewerkend hoofd te hebben...

Daarnaast is het UWV SLOOM...... wacht al 2 jaar op actie.... mag zelf niets ondernemen van het UWV trouwens, alles moet via hun lopen.

Dus dat er genoeg banen zijn klopt, maar lang niet iedereen kan per direct aan het werk en dan óók nog voldoende uurtjes kunnen maken om voldoende salaris te krijgen om van te kunnen leven.

(Met 20 uur werken per week, kan je écht niet rondkomen bijvoorbeeld......)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:01

mvdende schreef:
Tiggs schreef:

Sorry hoor, ooit bedacht dat mensen van een uitkering moeten LRVEN?

Geen uitkering = geen inkomsten = op straat komen te staan.

Dan ben je als Nederlander dus net zo dakloos als de Oekraïnse vluchtelingen.

Wat er in Oekraïne gebeurt is heel erg, maar óók ik vraag me ernstig af wáár we alle vluchtelingen moeten gaan laten. Hopelijk worden ze zo goed mogelijk verspreid over de gehele EU én de VS.

Ik weet niet wáár we nóg meer vluchtelingen kwijt gaan kunnen in Nederland, zeker met het zomerseizoen (vakantiehuisjes volgeboekt ipv leegstaand, campings vol)

Om van een "permanentere" oplossing maar te zwijgen..... er is een gigantisch huizentekort en ze krijgen de huidige vluchtelingen al nauwelijks in een huis.

Mee eens. Ons eigen sociaal vangnet is finaal uitgekleed terwijl constant allerlei ellende ons land ingehaald blijft worden.
Okee, Oekraïners zullen na afloop wel weer naar huis willen, maar nu zijn de azcs al vol. En als je ruimte schept dan schep je een precedent. Als we nu alle overlastgevende asielzoekers een enkeltje Siberië konden geven, dan was er nu plek voor wat Oekraïners.

Overigens gaat dit topic over de gevolgen voor ons, dus het is ontopic om angsten uit te spreken voor 't verdere verval van ons land. Het leven is zonder die oorlog al niet te betalen qua absurde energieprijzen, benzine, boodschappen. Hoop dat ze het licht zien voor 't te laat is. Geen miljarden naar stikstof hobbies maar juist investeren in onze eigen boeren. Oekraïne is blijkbaar de graanschuur van Europa. Nou, zorg dan dat onze eigen boeren in onze eigen voedselproductie kunnen voldoen. We raken steeds afhankelijker van 't buitenland. Veel minder bouwen, meer boerenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:02

mvdende schreef:
Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend hoofd te hebben...

Je punt is gemaakt, hoor.