Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Gelukkig Neon!
Zo ontzettend mooi al die hulp die geboden wordt!
Wat betreft balen van vakanties in getroffen gebieden die misschien niet door kunnen gaan, natuurlijk, en uiteindelijk mag je schrijven wat je wil maar het is toch overduidelijk dat dat gevoelig kan liggen bij mensen die daar hun leven hebben? Ik snap de keus niet om dat verhaal dan toch te plaatsen.
Jinte schreef:_San87_ schreef:Het is toch bizar dat er op tv gezegd moet worden dat je niet die kant op moet gaan om even te kijken. Dat kun je als welkenkend mens zelf toch wel bedenken.
Je wilt niet weten hoeveel mensen hier langs komen om even naar de stand van de Maas te kijken. En daarbij bewust slagbomen die de wegen afsluiten negeren en er gewoon langs rijden, of ze open maken en vervolgens niet meer sluiten
JoliekeDH schreef:De waterstanden van de Maas lijken op meeste plekken gelukkig weer te zakken!
Die van de Roer lopen wel nog steeds op, hopelijk gaat dat niet voor veel problemen in o.a. Roermond geven, daar gaat de Maas wel nog steeds hoger staan..
In Jülich geeft de meting aan dat de afvoer van de Roer 14x meer dan normaal is, en dat loopt elk half uur nog op.
Janneke2 schreef:Lynn_Nikita schreef:oei fiets, en alle autobanen waren ook dicht naar het zuiden, hoe kom ik morgen in Maaseik
Ik probeer ittervoort en dan kessenichCitaat:Niet denk ik.. delen van Maaseik wordt nu geadviseerd vrijwillig te gaan evacueren..
Ik ga ook waardevolle spullen alvast goed hoog opbergen.. zou zomaar kunnen dat ook ik mn huis zal moeten gaan verlaten
Thuis blijven, tenzij jouw aanwezigheid dringend gewenst is in het rampgebied.
Als de wegen begaanbaar zijn, zijn ze nodig voor dingen met hoge prioriteit en harde noodzaak.
Lynn_Nikita schreef:Ik zal toch moeten werken, fokkerij met 200+ paarden moet toch eten, veulens moeten hun medicatie, verband moet gewisseld en in het ergste geval paarden verplaatsen. In dit gebied kreeg mijn baas gisteren een sms dat ze rekening moesten houden met evacuatie. Waar ga je met 200+ paarden en 180 veulens naartoe?
Lynn_Nikita schreef:Janneke2 schreef:
Thuis blijven, tenzij jouw aanwezigheid dringend gewenst is in het rampgebied.
Als de wegen begaanbaar zijn, zijn ze nodig voor dingen met hoge prioriteit en harde noodzaak.
Karin schreef:Ondanks het feit dat ik ver van het gebied vandaan woon heb ik er toch vrij beroerd van geslapen. Vlak voor ik in slaap viel las ik nog berichten over de stuw Monsin bij Luik en het feit dat er vanwege onderhoud maar twee van de zes sluisdeuren werken. Als het daar misgaat heb je een nog grotere ramp. Het eerste wat ik net deed is zoeken op nieuws over Luik, maar die stuw lijkt het gelukkig nog steeds te houden.
https://pnws.be/alarmsituatie-in-luik-evacuatie-op-til/
Shae schreef:Maartje1990 schreef:Ik vind dit altijd lastig. Dat het elders (veel) erger is betekend niet dat jouw situatie niet erg is voor jou, mag je er dan niet over mopperen?
Ik vind het (persoonlijk) extreem ongevoelig om over vakantie te huilen in een topic waar mogelijk mensen mee gaan lezen die hun dieren hier zijn verloren (of nu zwoegen om ze te redden), wiens levenswerk mogelijk helemaal onder water staat, wiens huis misschien wel onbewoonbaar is of die zelfs mensen kwijt zijn.![]()
Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk. Ieder zijn/haar eigen kijk op zulke dingen. Het belangrijkste is dat als hier mensen meelezen die hulp nodig hebben, ze dat ook krijgen. De kracht van bokt enzo.
Karin schreef:Ondanks het feit dat ik ver van het gebied vandaan woon heb ik er toch vrij beroerd van geslapen. Vlak voor ik in slaap viel las ik nog berichten over de stuw Monsin bij Luik en het feit dat er vanwege onderhoud maar twee van de zes sluisdeuren werken. Als het daar misgaat heb je een nog grotere ramp. Het eerste wat ik net deed is zoeken op nieuws over Luik, maar die stuw lijkt het gelukkig nog steeds te houden.
https://pnws.be/alarmsituatie-in-luik-evacuatie-op-til/
Lynn_Nikita schreef:Ik zal toch moeten werken, fokkerij met 200+ paarden moet toch eten, veulens moeten hun medicatie, verband moet gewisseld en in het ergste geval paarden verplaatsen. In dit gebied kreeg mijn baas gisteren een sms dat ze rekening moesten houden met evacuatie. Waar ga je met 200+ paarden en 180 veulens naartoe?
Licor schreef:In Maaseik maken ze zich op dit moment zorgen over de brug en over t muurtje.. als t muurtje het niet gaat houden dan stroom Maaseik, inclusief mijn huis, helemaal vol![]()
Ik ben gisteren al geëvacueerd.. omdat ik liever in alle rust ging dan midden in de nacht in alle hectiek.. dus ben zelf wel veilig.. heb mijn spullen zo hoog mogelijk gezet, maarja woon nou eenmaal op de begane grond.. dus het is de vraagje groot de schade zal gaan zijn.. ik hoop echt met heel mn hart dat het mee gaat vallen.. ik kan wel wat duimen gebruiken