Karl66 schreef:Volgens mij was voor een deel echt wel het rellen het doel en verder tegen de bestaande instituties aanschoppen en duidelijk maken dat ze Biden niet als president erkennen. Maar dat maakt het nog steeds geen staatsgreep.
Als je de macht wilt overnemen, dan zal je dat toch op zijn minst duidelijk moeten maken en dat doe je niet door rotzooi te trappen of in de stoel van Pence te gaan zitten. Dat doe je door te zeggen dat je nu de macht van het congres overneemt en dat je verklaart dat Trump de president blijft. Deze mensen zijn nooit zover gekomen om dat zelfs maar te bedenken dat ze dat zouden moeten doen. Dat je relt in een parlementsgebouw maakt die rel nog geen staatsgreep.
Mwah. Ik denk dat we dan gewoon andere definities hanteren, das ook prima. Voor lang niet iedereen was puur rellen het doel, want er zijn genoeg berichten geweest dat ze daar heen gingen omdat ze Trump nog een tweede termijn president willen maken (zie Emma's reactie). Dus als pro-trump groepering de 'staat grijpen' terwijl de democraten hebben gewonnen en 'recht hebben' op de staat, als het ware. Ik zie het ook niet als een serieuze poging hoor, zo'n verklaring zou denk ik te veel denkwerk zijn voor die mensen, en ze willen waarschijnlijk dat Trump zelf die verklaring doet dan

We zijn ook een beetje aan het steggelen over definities zo, ik denk dat we het allemaal eens zijn dat het A) sowieso geen kans van slagen had en B) echt keihard afgewezen moet worden dat mensen dit doen, En daar gaat het om