Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Dat zeg ik niet zij vraagt hem om advies En doet vervolgens heel laks daarnaast zou ik dit bijna geen gemeentelijke aangelegenheid meer noemen. De oproep van de demonstratie is landelijk. Verder zijn de aangepaste regels ook landelijk dat maakt het niet alleen een gemeentelijke kwestie.
lenaa_tje schreef:Destination schreef:Ja? Moet hij gaan ingrijpen in gemeentelijke aangelegenheden?
Dat zeg ik niet zij vraagt hem om advies En doet vervolgens heel laks daarnaast zou ik dit bijna geen gemeentelijke aangelegenheid meer noemen. De oproep van de demonstratie is landelijk. Verder zijn de aangepaste regels ook landelijk dat maakt het niet alleen een gemeentelijke kwestie.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Dat zeg ik niet zij vraagt hem om advies En doet vervolgens heel laks daarnaast zou ik dit bijna geen gemeentelijke aangelegenheid meer noemen. De oproep van de demonstratie is landelijk. Verder zijn de aangepaste regels ook landelijk dat maakt het niet alleen een gemeentelijke kwestie.
Het is en blijft een gemeentelijke aangelegenheid. Het zou toch wat zijn als alle burgemeesters hem ineens berichten gaan sturen. Het was aan Halsema en haar veiligheidsregio om dit op te lossen, niet aan de J&V minister. Ik vind hem trouwens niet laks doen, ik vind dat hij zich er heel verstandig buiten houdt.
lenaa_tje schreef:Ik zeg ook niet dat hij verantwoordelijk is maar zij kiest er wel voor hem te berichten en hij reageert. Dat doen zij beide in functie dat maakt die grenzen al wat overschreden.
Als minister is hij wel verantwoordelijk voor landelijk beleid en dit is voor een deel ook landelijk beleid.
Sunnda schreef:Grappig al die mensen hier met nul politieke ervaring maar wel een goede mening erover.
Heel kort samengevat: de lokale driehoek is verantwoordelijk voor de zaken omtrent de demonstratie. Niet meer, niet minder.
De minister valt niet onder de lokale driehoek.
imaudy schreef:Sunnda schreef:Grappig al die mensen hier met nul politieke ervaring maar wel een goede mening erover.
Heel kort samengevat: de lokale driehoek is verantwoordelijk voor de zaken omtrent de demonstratie. Niet meer, niet minder.
De demonstratie voldeed niet aan de landelijk geldende regels.. hier had ze een akkoord voor willen hebben blijkbaar.
Popstra schreef:Iedereen heeft het gedaan behalve Femke zelf....
Maar in Den Haag hebben ze er weinig van geleerd kennelijk. Voor Arnhem en Utrecht zijn ook demos gepland...
Ik kan daar echt met mijn kop niet bij!?
Destination schreef:Popstra schreef:Iedereen heeft het gedaan behalve Femke zelf....
Maar in Den Haag hebben ze er weinig van geleerd kennelijk. Voor Arnhem en Utrecht zijn ook demos gepland...
Wat had Den Haag moeten doen dan? Die kunnen vrij weinig doen, want het wordt allemaal op lokaal niveau geregeld. Het is aan de gemeentes om regels te stellen aan demonstraties en dat kan gewoon volgens artikel 9, lid 2 van de Nederlandse grondwet.
Sunnda schreef:Grappig al die mensen hier met nul politieke ervaring maar wel een goede mening erover.
elnienjo schreef:Rutte had gisteren gewoon een verbod moeten uitspreken. Ze hebben hun punt gemaakt en op meerdere plaatsen de coronamaatregelen aan hun laars gelapt. Nu moeten ze maar met creatievere ideeen komen ipv verdere volksverhuizingen en samenkomsten te organiseren.
oomens schreef:Hij zegt met zoveel woorden: "nu het eenmaal zover is gekomen, doe je maar wat je nodig acht. We hebben het er later bij de evaluatie wel over of er koppen moeten rollen."