Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:18

Eerlijk gezegd lijkt het me zelfs voor Trump-aanhangers duidelijk dat Trump niet op zijn best was tijdens die rally. Niet voor niets liepen er al mensen weg tijdens zijn toespraak. Met als verklaring dat het saai was. Daarnaast viel de opkomst tegen. Ik denk dat Trump behoorlijk teleurgesteld was, en er alles aan zal doen voor een volgen de bijeenkomst meer aanhangers te ronselen.

Ach en al dat gezwets over dat Biden, of Trump, of beide, last van dementie zouden hebben ... Het zijn heren op leeftijd. Een verspreking, een moment van afwezigheid of wankeling zeggen niets. Ze hebben een publieke rol die veel van ze eist en die veel jongere mensen niet eens aan zouden kunnen.
Merkel had een tijdje geleden ook een paar keer een moeilijk moment in het openbaar (waarschijnlijk iets van licht in het hoofd worden). Gewoon oververmoeidheid, doet niets af aan haar competentie en haar functioneren.
De enige die op een gegeven moment wel duidelijk tekenen van beginnende dementie vertoonde, was Ronald Reagan in de nadagen van zijn presidentschap. Die kwam regelmatig niet uit zijn woorden en leek dan ook dingen niet meer te begrijpen. Dat hij aan dementie leed, werd later, voorzover ik me kan herinneren, ook toegegeven.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:45

Tja, Trump haalt ook vreemde zaken uit, vergeet heel veel namen , beweerd dat zijn vader in Duitsland is geboren( was zijn opa) en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Zijn persoonlijke arts heeft hem een alzheimer test af laten nemen. Testje van 10 minuten waar een kind van drie nog voor slaagt. Die man heeft echt wel tekenen van alzheimer maar de toekomst zal het leren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:48

bigone schreef:
Tja, Trump haalt ook vreemde zaken uit, vergeet heel veel namen , beweerd dat zijn vader in Duitsland is geboren( was zijn opa) en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Zijn persoonlijke arts heeft hem een alzheimer test af laten nemen. Testje van 10 minuten waar een kind van drie nog voor slaagt. Die man heeft echt wel tekenen van alzheimer maar de toekomst zal het leren.

Het 'enge' vind ik dan wel dat het ook iets is wat zorgt dat hij wegkomt met de dingen die hij doet. Althans, dat las ik ergens (verbeter me als ik het fout heb hoor). Zodra hij niet meer president zou hij vervolgd kunnen worden voor de dingen die hij gedaan heeft, maar dan kunnen ze aanhalen 'ja maar hij was niet meer mentaal capabel kijk maar naar [rapport], dus je kan hem daar niet voor vervolgen'. Met als gevolg dat hij nog lekker kan blijven spuwen zonder dat daar juridische gevolgen van komen. Want hij is immers niet meer competent genoeg om gerecht te staan vanwege zijn alzheimer/dementie/noemhetmaarop.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:26

Geen idee hoe de heren er mentaal aan toe zijn maar Trump heeft ontegenzeggelijk een vrij ernstig gebrek aan algemene kennis. Dat op zichzelf is al verontrustend.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:43

IMANDRA schreef:
bigone schreef:

Het 'enge' vind ik dan wel dat het ook iets is wat zorgt dat hij wegkomt met de dingen die hij doet. Althans, dat las ik ergens (verbeter me als ik het fout heb hoor). Zodra hij niet meer president zou hij vervolgd kunnen worden voor de dingen die hij gedaan heeft, maar dan kunnen ze aanhalen 'ja maar hij was niet meer mentaal capabel kijk maar naar [rapport], dus je kan hem daar niet voor vervolgen'. Met als gevolg dat hij nog lekker kan blijven spuwen zonder dat daar juridische gevolgen van komen. Want hij is immers niet meer competent genoeg om gerecht te staan vanwege zijn alzheimer/dementie/noemhetmaarop.

En daarbij, door zijn complete gebrek aan zelfinzicht en leervermogen zal hij de laatste zijn die denkt dat ie wellicht niet capabel is of er iets aan zijn handelen schort. En dan zeg maar nog 4 jaar...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:02

bigone schreef:

Jij bent arts en kent de man persoonlijk?

Alles goed en wel hoor, maar het feit dat Trump zich vaak lomp gedraagt, grillig en impulsief overkomt, regelmatig slordig is met feiten, en zijn geografische kennis niet goed op orde heeft, zegt meer over zijn persoonlijke stijl en zijn prioriteiten dan over zijn gezondheid.
Laat je wat dat betreft liever leiden door common sense dan door wishful thinking.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:09

Ja, volgens mij zijn er genoeg te zeggen over zijn beleid en zijn manier van regeren, zonder dat je op de man hoeft te spelen. Daar wordt argumentatie over het algemeen namelijk niet beter van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:03

Trump heeft weer ladingen met kritiek gekregen . Toespraak voor mount rushmore , 7500 mensen, zonder mondkapjes, stijf op elkaar . Maar misschien gaat deze covidiot het alsnog wat serieuzer nemen aangezien zijn schoondochter nu ook Corona positief is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:30

bigone schreef:
Trump heeft weer ladingen met kritiek gekregen . Toespraak voor mount rushmore , 7500 mensen, zonder mondkapjes, stijf op elkaar . Maar misschien gaat deze covidiot het alsnog wat serieuzer nemen aangezien zijn schoondochter nu ook Corona positief is.

Ik vrees dat hij het pas serieus gaat nemen als hij er zelf goed door geraakt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:25

Iedereen kent de gevaren, iedereen kent de adviezen: typisch Amerikaans om iedereen dan zelf te laten beslissen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:29

Alleen vindt een groot deel van de Amerikanen dat hij als president de corona crisis helemaal verkeerd aanpakt. En dat is het grote probleem voor Trump, de hele campagne gaat tot nu toe om hem en wat hij verkeerd doet en het lukt hem maar niet om de campagne om Biden te laten gaan. Een strijd met Biden kan hij winnen een strijd over zijn presteren als president kan hij alleen maar verliezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:40

Kanye West gaat zich ook nog opgeven als presidentskandidaat.
Word leuk die verkiezingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:43

bigone schreef:
Kanye West gaat zich ook nog opgeven als presidentskandidaat.
Word leuk die verkiezingen.

Nou, dan is de freakshow wel compleet. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:48

Och, ze hebben daar al een acteur, tv presentator/mislukte zakenman en nog veel meer vreemde eenden gehad dus een rapper van origine kan er ook nog wel bij. Ben er geen fan van maar veel slechter dan nu kan niet. En zijn vrouw doet al veel achter de schermen op sommige politieke gebieden. Denk dat Trump er niet blij mee zal zijn maar hij moet zich nog aanmelden en goedgekeurd worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:50

Met 'n BLM-supporter als president kan Amerika het wel shaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:53

elnienjo schreef:

Denk dat jij eens moet stoppen in kleurtjes denken, je ziet het veel te somber in. Ze hebben eerder een donkere president gehad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:59

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Denk dat jij eens moet stoppen in kleurtjes denken, je ziet het veel te somber in. Ze hebben eerder een donkere president gehad.

Maar toen was er nog geen strijd tussen black&white zoals nu.
Als hij geen supporter/donateur van BLM was geweest en zich had uitgesproken tégen die beweging, zou ik niks tegen een andere donkere president hebben. Al vind ik het feit dat het een rapper is wel een enorme afknapper.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:59

Gelukkig hoeven wij niet te stemmen daar... wij mogen volgend jaar

Er is altijd wel een strijd geweest denk ik, het is alleen nooit zo in de media geweest

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:01

elnienjo schreef:

De openlijk racistische president pakt gelukkig prima uit!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:05

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:

De openlijk racistische president pakt gelukkig prima uit!

Nee, dat is ook 'n freak eerste klas natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:09

Maar elnienjo, denk je nou echt dat racisme en discriminatie iets is wat er pas is gekomen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:10

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Maar toen was er nog geen strijd tussen black&white zoals nu.
Als hij geen supporter/donateur van BLM was geweest en zich had uitgesproken tégen die beweging, zou ik niks tegen een andere donkere president hebben. Al vind ik het feit dat het een rapper is wel een enorme afknapper.

waarom is het zo fout als Amerika nu een president krijgt die de BLM-beweging steunt? even zonder de rest van het Kanye-verhaal mee te nemen :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:14

Toen was er nog geencstrijd tussen zwart en wit? Nee natuurlijk niet want de zwarte mensen mochten niet eens op dezelfde bank of in een bus of school zitten als de witten. Reken maar dat , om de rust en gelijkheid weer een beetje terug te krijgen het helemaal niet zo verkeerd is om een Republikeinse zwarte president te hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:15

IMANDRA schreef:
waarom is het zo fout als Amerika nu een president krijgt die de BLM-beweging steunt? even zonder de rest van het Kanye-verhaal mee te nemen :))

Dan zou ik bang zijn voor een soort burgeroorlog. Nu houden de blanken zich nog koest ondanks de verwoestende sporen die die BLM-ers achter laten, maar ze hebben daar allemaal wapens he.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:17

De Republikeinen hebben alle interesse in een democratische rechtstaat weggegooid. Daar komt de rust niet mee terug... Het is ook nadrukkelijk niet alleen Trump waardoor het land zo in chaos is. Dat is voor een heel groot deel ook het gevolg van het handelen van de Republikeinen, die zelf elke mogelijkheid aangrijpen om het leven nog een beetje moeilijker en oneerlijker te maken voor de mensen in hun land (behalve de paar die heel erg rijk zijn.)