steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:54

Relaxed schreef:
Maar 8nnemiek,zo worden er zoveel misleidende plaatjes gedeeld, ook door dierenactivisten.. Praat het niet goed, maar iedereen is er toch zelf bij om zijn gezonde verstand tw gebruiken

Nou, door zoveel mogelijk zand in de ogen te strooien en mensen tegen elkaar op te zetten kan de verdien-machine blijven doordraaien.
Zou mooi zijn als men zich niet verzet tegen elkaar maar tegen de huidige heersende orde.

8nnemiek

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:02

Precies. Ze willen uiteindelijk (bijna) allemaal hetzelfde; meer natuur, beter dierenwelzijn en maatregelen om de klimaatverandering tegen te gaan. Je kan me niet wijs maken dat de boeren geen last hebben van de klimaatverandering. Hier in de regio zijn de oogsten enorm tegengevallen door de droogte, voor het zoveelste jaar op rij.
Samen een oplossing verzinnen werkt zo veel beter dan mensen tegen elkaar op zetten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:03

8nnemiek schreef:
Hebben jullie dit al gezien?
https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html
Belachelijk 8)7
Toch jammer dat er schijnbaar boeren tussen zitten die op deze manier in de aandacht willen komen, met zo'n leugens..

Maar hoe weet jij dat een boer dit gemaakt heeft?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:04

Het wordt in ieder geval volop gedeeld onder de boeren.. Helaas.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:05

Evenals dat er onder de boeren gedeeld wordt dat het een hoax is gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:06

Niet alleen onder de boeren hoor.. :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:08

Volgens dat NU.NL artikel zou die smerige foto tijdens het Pukkelpopfestival van 2017 gemaakt zijn. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er zoveel rotzooi zou liggen na slechts een paar uurtjes demonstreren tegen het klimaat.

Ik hecht niet zoveel waarde aan deze twee foto's

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:09

Daar ben ik alleen maar blij om, niemand weet wie hem gemaakt heeft dus het kan om het even wie zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:12

Het is toch ook volstrekt ongeloofwaardig die bovenste foto. Als je zoveel troep maakt in een paar uur tijd dan kan dat alleen maar betekenen dat je volle vuilniszakken van huis hebt mee genomen.

Valt voor mij gewoon in de categorie sarcastische humor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:23

Ik zag hem ook voorbij komen in een paar Fb groepen, heb ook direct gemeld dat het een hoax is. En ook verzocht dit vooral niet te delen maar het is gewoon zo dat sommige mensen niet heel goed weten hoe social media werkt, ook onder boeren niet. En het is ook een beetje tegengas geven voor sommigen, aangezien de anti-veehouderij mensen ook genoeg onzin foto's verspreiden als zijnde de waarheid. Wat mij betreft niet wenselijk voor welke kant dan ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:29

Dat plaatje is al meer dan 4000x gedeeld in één groep, waarschijnlijk nog veel vaker in andere groepen.. en de reacties zijn echt niet mals. De klimaatstakers krijgen de meest vreselijke verwensingen naar hun hoofd geslingerd 8)7
Onderschat niet hoe dom veel mensen zijn, Loretta. De meesten nemen klakkeloos aan dat alles op Facebook waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:33

Maar 8nnemiek, ook zonder dat plaatje krijgen ze die verwensingen wel.. Dat is nu echt het probleem, die groepen die, mede door de media, zo tegen elkaar opgezet worden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:34

8nnemiek schreef:
Dat plaatje is al meer dan 4000x gedeeld in één groep, waarschijnlijk nog veel vaker in andere groepen.. en de reacties zijn echt niet mals. De klimaatstakers krijgen de meest vreselijke verwensingen naar hun hoofd geslingerd 8)7
Onderschat niet hoe dom veel mensen zijn, Loretta. De meesten nemen klakkeloos aan dat alles op Facebook waar is.

Boeren krijgen ook de meest vreselijke verwensingen naar hun hoofd.
Wie niet op facebook? :+

Zou fb niet te serieus nemen en zeker niet te hoog inschatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:36

Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:37

verootjoo schreef:
Boeren krijgen ook de meest vreselijke verwensingen naar hun hoofd.
Wie niet op facebook? :+

Zou fb niet te serieus nemen en zeker niet te hoog inschatten.

Goed punt ja :+
Facebook is eigenlijk gewoon een vreselijk medium geworden.. Maar dit soort plaatjes helpen niet echt natuurlijk :Y)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:37

Relaxed schreef:
Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.

Als dat maar niet tussen de 17e en de 20e is want dan (ja.. ironisch) vlieg ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:38

29 oktober..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:38

Relaxed schreef:

Ik ben ook heel benieuwd!
Het zou geweldig zijn als ze de overheid zo ver krijgen om de luchtvaart eens flink te belasten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:39

Gelukkig :') vind het een top actie, maar dat zou wel echt balen zijn, ik vlieg namelijk bijna nooit (eens in de 3-4 jaar, en heb tot nu toe in mijn leven 2x retour gevlogen) :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:39

Relaxed schreef:

Ook op Facebook zeker.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:40

Loretta schreef:
Relaxed schreef:

Ook op Facebook zeker.

Nee hoor.. staat gewoon op diverse nieuwswebsites.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:41

Je hebt gelijk.

Ik lees het.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:42

Relaxed schreef:

Mijn broertje had dit inderdaad naar ons geappt maar heeft die inmiddels verwijderd. Ik weet niet of het klopt. Maar we zitten beiden op een agrarische school (vooral hij zit in een klas met boeren) dus geloof het nog niet direct. Eerst bevestiging.

Waar op nieuwswebsites vind je het dan? Ik heb gegoogled en niets gevonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:48

KittyDylan schreef:
Relaxed schreef:

Mijn broertje had dit inderdaad naar ons geappt maar heeft die inmiddels verwijderd. Ik weet niet of het klopt. Maar we zitten beiden op een agrarische school (vooral hij zit in een klas met boeren) dus geloof het nog niet direct. Eerst bevestiging.

Waar op nieuwswebsites vind je het dan? Ik heb gegoogled en niets gevonden.

Het protest van gisteren zag er heel goed georganiseerd uit. In de ochtend leek het wel wat ik noem op Franse toestanden. Toen was ik al verbaasd over hoe positief een groot deel van de bevolking daar op reageerde ondanks de overlast voor het verkeer. Het liet wel zien dat er op dit moment zeer veel onvrede is uit heel veel sectoren. Maar ik vraag me wel af of Schiphol bezetten niet in het nadeel van de boeren kan gaan werken. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:50

Loretta schreef:
hypos schreef:
Hier wonen wij tegen dat natuurgebied aan.
Hier hebben de boeren er nog een vervelende 'pester' bij de, natuurorganisaties, hebben ze met veel moeite eindelijk alles voor elkaar, moeten ze weer aan hun eisen voldoen. Als ze niet oppassen zijn de boeren hier zo hun land kwijt, omdat het ooit (200jaar gelden) natuur gebied was,toen er dus ook veel minder mensen woonden.
Ook wij waren bijna land kwijt, ivm nieuwe natuur naast ons, een strook land ernaast mocht van hun niet bewerkt worden ivm eventuele plantjes en beestjes. Gelukkig konden ze dat niet hard maken.
Gebieden waar het vee het landschap maakt, waar de toeristen voor komen, mogen ze dan niet meer gebruiken. Grond wordt indien nodig gewoon onteigend.
Is hier ook een probleem met de gemeente, alles voor natuur. Uiteindelijk ook gewoon een geld kwestie.

Dat is ook het grote probleem dat ik heb met natuurorganisaties. Ze eisen steeds meer grond op en stellen daarbij hoge eisen aan de buren. Daarbij worden ze vaak geholpen met wetgeving en beschikken ze over zeer handige juristen alsook lobbyisten. Het stikstofprobleem heeft wel aangetoond dat het zo langzamerhand onhoudbaar wordt. de economische kosten van de stikstofuitspraak tonen wel aan dat deze weg economisch onhoudbaar is. Op dit moment hebben de natuurorganisaties nog de politieke wind mee. Maar ik vraag me af of deze starre opstelling van natuurorganisaties op de langere termijn de natuur echt ten goede komt.

Vergeet er niet dat ook de argrarische sector van oudsher ook een enorme lobby heeft.
Ze zijn geen weerloze zieltjes.
Door natuurbeschermers en mensen die voor dierenrechten op komen af te schilderen als een soort vijand doe je beide partijen tekort.