[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:45

MarcoBorsato schreef:
Je hebt het voor jezelf verziekt, helaas.

Thx he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:10

Dioxide schreef:
Morganlefay schreef:
Fijn al die snuivers maar ik zit zonder Vim |(

Wat voor effecten geeft Vim snuiven? :? ;)

Tja, coke versnijden met.... oa Vim ;)

Dioxide

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:26

Voor alle schone hoekjes en neusgaatjes? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:01

Volgensmij hebben de 'drugs is oke!'-mensen het topic overgenomen :=

Puur nieuwsgierigheid. Sommigen vinden het denk ik prima/goed als drugs worden gelegaliseerd. (Of maak ik een verkeerde inschatting? ;) ) Hoe zien jullie het maken van drugs dan voor jullie? Nu wordt bijvoorbeeld wiet, wat naar coffeeshops gaat, nog steeds illegaal gekweekt. Met alle nevengevolgen, zoals afpersing, mensenhandel en omkoping, erbij. Is het oké als de overheid dit in stand houdt door drugs te legaliseren, of zijn er andere opties?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:13

Maar waarom zou er geen staatsgereguleerde productie kunnen bestaan? Veilig, goed en betaalbaar spul, staatsinkomsten door belastingheffing en met een budget voor goede voorlichting bij de "staatsdealers"?

Nu begrijp ik ook wel dat er altijd drugscriminaliteit zal blijven bestaan omdat het in mensen zit om nieuwe kicks op te zoeken. Ik vraag me alleen wel af of de drugscriminaliteit ook niet zo ver verweven is met alles dat de staat het niet meer kán ontbinden omdat ze er dan zelf veel mee verliezen. Soort van gevalletje wapenhandel en oorlogsfinanciering...

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:26

Ik denk wel dat als t staatsgereguleerd word dat veel meer mensen het dus op die verzekerd veilige ( wat kwaliteit betreft, niet eigen verantwoording in gebruik uiteraard) manier gaan halen en het zo op crimineel gebied minder aantrekkelijk word.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:47

Ik weet niet hoeveel zin het heeft om het te legaliseren. Denk eigenlijk dat zodra de overheid zich ermee gaat bemoeien ze het spul veel minder sterk en daarmee veiliger gaan maken. In principe is dat natuurlijk juist goed, maar ik vraag me af of de mensen die het spul gebruiken daar heel blij van worden. Die zullen denk ik nog steeds hun drugs dan bij illegale dealers halen aangezien dat gewoonweg sterker is en meer effect heeft.

Wat dan wel weer als voordeel heeft dat het allemaal waarschijnlijk ook veel duurder zal worden. Dat maakt het dan wel weer minder aantrekkelijk om het te gebruiken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:17

Bubblewrap schreef:
Volgensmij hebben de 'drugs is oke!'-mensen het topic overgenomen :=

Puur nieuwsgierigheid. Sommigen vinden het denk ik prima/goed als drugs worden gelegaliseerd. (Of maak ik een verkeerde inschatting? ;) ) Hoe zien jullie het maken van drugs dan voor jullie? Nu wordt bijvoorbeeld wiet, wat naar coffeeshops gaat, nog steeds illegaal gekweekt. Met alle nevengevolgen, zoals afpersing, mensenhandel en omkoping, erbij. Is het oké als de overheid dit in stand houdt door drugs te legaliseren, of zijn er andere opties?

Ik denk vooral dat door het niet te legaliseren je het criminele circuit en de daarbij voorkomende zaken als afpersing en omkoping etc juist in stand houdt.

Als het gelegaliseerd wordt zal de overheid de productie enigszins kunnen regulieren. Natuurlijk zal er altijd een vorm van criminaliteit blijven, vooral in de drugs, dat ga je nooit volledig uitroeien.
Maar het feit dat er dan een overzichtelijke productie zou zijn, met goede stoffen en goede producenten waar onderzoek naar is gedaan lijkt me toch stukken beter dan de rommel die nu weleens in omloop is. Tegenwoordig heb je veel te zware pillen met veel te veel troep en dat is onverantwoord.
Een pil met zuivere mdma waar niet teveel van in zit daarentegen is in principe niet heel schadelijk. XTC staat niet voor niks zo laag op de opiumlijst.

Ik vraag me af, waarom zou jij het niet legaliseren? Dan juist houd het criminele aspect meer in stand, waardoor je 1. meer gedumpt drugs afval en alle nadelige gevolgen daarvan zal hebben, en 2. geen zicht hebt op wat er nou precies in zo'n pil zit waardoor het dus wél gevaarlijk kan worden om zo'n pilletje door te slikken.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:59

Ik vraag me dan wel af of het dan niet de productie van het criminele circuit vs. de productie van de overheid gaat worden. Dan krijg je het gevalletje "Wie is het goedkoopst?" en bij de gene waar het goedkoopst zal zijn zal de meerderheid naartoe gaan. En ze gaan natuurlijk opboksen wie het sterkste en beste spul maakt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:13

Nja ik denk dat er toch stiekem best veel xtc gebruikers zijn die een veilige pil boven een sterke pil prefereren.
Met andere drugs soorten zal dat minder zijn denk ik.

Ik ben benieuwd hoe het in zijn werk zal gaan mocht het gelegaliseerd worden. Denk dat er toch best wat positieve kanten aan zitten.
En de test tenten mogen van mij weer terug op feesten en festivals. Snap niet dat ze die ooit hebben verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:18

Whale schreef:
Ik vraag me dan wel af of het dan niet de productie van het criminele circuit vs. de productie van de overheid gaat worden. Dan krijg je het gevalletje "Wie is het goedkoopst?" en bij de gene waar het goedkoopst zal zijn zal de meerderheid naartoe gaan. En ze gaan natuurlijk opboksen wie het sterkste en beste spul maakt.

Daar zit ik ook aan te denken... En hoe goedkoper, hoe meer druk de criminele kant ervaart omdat hun winst afneemt. En dat kan resulteren in nog onveiligere situaties. Meer afpersing, omkoping etc omdat ze hun handel anders niet rondkrijgen.

En wat als het hier goedkoop is? Dan wordt er ook veel meer geexporteerd naar het buitenland binnen de criminele bendes. En dus wordt er hier meer gekweekt en gedaan. Levert wel extra banen bij de douane (export) en politie (drugspanden oprollen) op :+

Ik vind hem lastig! Mijn gevoel zegt niet legaliseren, omdat je dan een evenwicht (criminele circuit) verstoord.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:24

Shaggy09 schreef:
Nja ik denk dat er toch stiekem best veel xtc gebruikers zijn die een veilige pil boven een sterke pil prefereren.
Met andere drugs soorten zal dat minder zijn denk ik.

Ik ben benieuwd hoe het in zijn werk zal gaan mocht het gelegaliseerd worden. Denk dat er toch best wat positieve kanten aan zitten.
En de test tenten mogen van mij weer terug op feesten en festivals. Snap niet dat ze die ooit hebben verwijderd.

Ik heb het dan meer over de echte verslavende middelen, de gene waar men telkens weer voor terugkomt.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 00:11

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:58

Zoals ik al eerder opmerkte ieders hobby/meug, maar ruim wel de paasei die hierdoor ontstaat netjes op anders hoop ik dat iemand die een gebruiker is dit eens fijn in zijn of haar eigen achtertuin(het liefst binnen) tegenkomt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:02

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:59

Karuna wat heb je voor topic gecreeerd :')
Van dope sucks naar pro drugs :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:29

Ja ach -O- zal maar niet typen wat ik ervan vind. ik zie nu net omhoog komen, had inmiddels mijn eigen topic al ontstipt. :x

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:58

karuna schreef:
Ja ach -O- zal maar niet typen wat ik ervan vind. ik zie nu net omhoog komen, had inmiddels mijn eigen topic al ontstipt. :x

Als je A zegt moet je ook B zeggen he, karuna. Ik ben erg benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:30

nee voegt niks toe en geen zin om sjit over me heen te krijgen. Simpel zat :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:31

Nou ja, het blijft gewoon raar dat men het zo oké vindt om dit soort verboden handelingen open en bloot op een internetforum te bespreken. Bij softdrugs zou er eventueel nog een uitzondering voor gemaakt kunnen worden, omdat gebruik en consumentenverkoop daarvan gedoogd (≠ legaal) zijn, maar daar is bij harddrugs geen sprake van. Die zijn nog steeds verboden, en het is slechts door een totaal gebrek aan handhaving en vervolgingscapaciteit dat men zich zo vrij denkt te voelen dat er niet alleen stiekem maar zelfs openlijk over gesproken wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:34

Ben ook echt niet blij dat mijn naam boven aan dit topic zo staat :n

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:50

Maar oprecht, er wordt zooooveel drugs gebruikt. Er is overal wel wat over te vinden, dus wat is het probleem dat het op bokt staat. Er zijn zelfs drugsfora's dus je vind het toch wel. Kijk er word nu overdreven over gepraat maar ook advies vragen moet kunnen toch

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:52

:(:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:54

Jester_ schreef:
Maar oprecht, er wordt zooooveel drugs gebruikt. Er is overal wel wat over te vinden, dus wat is het probleem dat het op bokt staat. Er zijn zelfs drugsfora's dus je vind het toch wel. Kijk er word nu overdreven over gepraat maar ook advies vragen moet kunnen toch

Advies vragen moet kunnen, maar dat advies zou dan moeten luiden: "Gebruik het niet. Het mag niet."

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:54

Enw ar gebeurt er als mama en papa zeggen: doe het niet, het mag niet?

Juist... :D