Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:40

Nee maar het is Oprah, die is eigenlijk nooit kritisch op haar gasten behalve toen ze iemand van de KKK in haar show had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:09

Cayenne schreef:
Ik denk dat Oprah vooral objectief blijft en ook wedervragen zal stellen.
Er staat in het stukje niet dat ze denkt dat hij daadwerkelijk misbruik van kinderen heeft gemaakt?
Dat denk ik niet hoor, dat ze objectief zal zijn. Ze is idd nooit erg kritisch, zoals Marco zegt, en al helemaal niet met in het publiek mensen die zelf misbruikt zijn, zoals bij dit interview het geval zal zijn, lijkt me.

Ze zegt zelf dat ze het belangrijk vindt dat mensen snappen hoe een misbruiker te werk gaat, en waarom kinderen toch bij iemand willen zijn en hun mond houden. Ze is zelf ook misbruikt als kind.
https://people.com/music/oprah-winfrey- ... le-uproar/

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:10

Cayenne schreef:
Er staat in het stukje niet dat ze denkt dat hij daadwerkelijk misbruik van kinderen heeft gemaakt?

Ik heb het e.e.a. gegoogled, Oprah heeft zich sinds de beschuldigingen uitgesproken over MJ. Heftig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:20

Ik heb je idee gevolgd en ze is heel duidelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:32

MarcoBorsato schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb het e.e.a. gegoogled, Oprah heeft zich sinds de beschuldigingen uitgesproken over MJ. Heftig.

Ik heb het nu ook gelezen. Idd heftig! :oo

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:45

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:49

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:34

Wanneer en waar werd het ook alweer uitgezonden in nederland?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:48

Kindermisbruik
De documentaireavond over het vermeend kindermisbruik van Michael Jackson begint om 19.50 uur met het eerste livegesprek. Rond 00.20 uur zit de volledige uitzending erop.

Programma Leaving Neverland op NPO 3:

19.50-20.05 uur: studiogesprek Leaving Neverland Live
20.05-22.00 uur: deel 1 Leaving Neverland
22.00-22.10 uur: studiogesprek Leaving Neverland Live
22.10-00.05 uur: deel 2 Leaving Neverland
00.05-00.20 uur: studiogesprek Leaving Neverland Live
De documentaire Leaving Neverland is inclusief live-uitzending op vrijdag 8 maart vanaf 19.50 uur te zien op NPO 3. Op woensdag 13 (22.35 uur) en donderdag 14 maart (22.25) worden deel 1 en 2 herhaald op NPO 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:06

Zou dit ook gewoon terug te kijken zijn op npo gemist? En hoe zit het met het intervieuw van Oprah?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:39

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:51

Humpiedumpie schreef:
Zou dit ook gewoon terug te kijken zijn op npo gemist? En hoe zit het met het intervieuw van Oprah?

Oprah is op HBO, dus Ik denk alleen in Amerika.

Cayenne schreef:
Dit kan bijna geen toeval zijn :') Gewoon op precies hetzelfde moment als Finding Neverland een concert uitzenden dat evenlang duurt. Zal wel de hoop zijn dat minder mensen naar FN kijken.
https://variety.com/2019/film/news/mich ... 203154028/

Beetje wanhopig :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 03:04

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:03

Ik kan er niks aan doen maar die Wade Robson, ik persoonlijk geloof hem niet..

Die andere leek veel oprechter, minder gemaakt. En nee, ik zeg niet dat het niet waar is. Dat zullen we nooit weten. Maar die Wade.. nee sorry

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:14

Joliieeenn schreef:

Die andere leek veel oprechter, minder gemaakt. En nee, ik zeg niet dat het niet waar is. Dat zullen we nooit weten. Maar die Wade.. nee sorry

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben er eentje die heel gevoelig is voor andermans energie en emotie. Al laat je geen emotie zien, ik kan het wel voelen. Dus als je hierover zou praten, kan ik voelen dat jij er moeite mee hebt, of dat je er een beetje verdrietig van wordt. Ik voel 0.0 emotie bij hem. Helemaal niks. Dat klopt niet :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:26

Veel mensen schakelen onbewust hun emoties uit als ze over traumatische gebeurtenissen praten.
Dat zegt niet dat ze er niks bij voelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:33

LoveGlove schreef:
Joliieeenn schreef:

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben er eentje die heel gevoelig is voor andermans energie en emotie. Al laat je geen emotie zien, ik kan het wel voelen. Dus als je hierover zou praten, kan ik voelen dat jij er moeite mee hebt, of dat je er een beetje verdrietig van wordt. Ik voel 0.0 emotie bij hem. Helemaal niks. Dat klopt niet :n

Ik ben er eentje die dat soort dingen niet gelooft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:41

LoveGlove schreef:
Joliieeenn schreef:

En ik ben er eentje die de afgelopen maanden met droge ogen bij 3 verschillende psychologen mijn verhaal heeft gedaan, waar hun oren van gingen klapperen.
Op die momenten schakelde ik al mijn emoties uit want alles wat ik op dat moment wilde was mijn verhaal doen van A tot Z. Dat moest op tafel komen dus zat ik daar heel zakelijk te vertellen alsof het over een vreemde ging.
Dat is een overlevingsstrategie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:43

Het zou het leven ook wel veel makkelijker maken als we op die manier verhalen zouden kunnen verifiëren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:45

Jolien87 schreef:
En ik ben er eentje die de afgelopen maanden met droge ogen bij 3 verschillende psychologen mijn verhaal heeft gedaan, waar hun oren van gingen klapperen.
Op die momenten schakelde ik al mijn emoties uit want alles wat ik op dat moment wilde was mijn verhaal doen van A tot Z. Dat moest op tafel komen dus zat ik daar heel zakelijk te vertellen alsof het over een vreemde ging.
Dat is een overlevingsstrategie.

LoveGlove schreef:
Joliieeenn schreef:

Damn.... ik denk niet dat jij enige opleiding of kennis heb van de psyche van de mens... :roll:
Bedenk er ook even bij dat je niet geheel objectief hier in staat... En lees dan de reactie van Jolien eens...

Weet je wat je eigenlijk hiermee doet? Je maakt de drempel voor mensen met problemen om hulp te zoeken, een stukje hoger. Ik hoop niet dat er veel van die mensen jouw reactie lezen. Je moet je verschrikkelijk diep schamen! En dat alleen maar omdat je sterren in je ogen hebt. Bah.
Jouw gevoel en emotie zegt helemaal NIETS over dat van een ander!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:54

Janine199

[quote="LoveGlove schreef:
Joliieeenn schreef:

Damn.... ik denk niet dat jij enige opleiding of kennis heb van de psyche van de mens... :roll:
Bedenk er ook even bij dat je niet geheel objectief hier in staat... En lees dan de reactie van Jolien eens...

Weet je wat je eigenlijk hiermee doet? Je maakt de drempel voor mensen met problemen om hulp te zoeken, een stukje hoger. Ik hoop niet dat er veel van die mensen jouw reactie lezen. Je moet je verschrikkelijk diep schamen! En dat alleen maar omdat je sterren in je ogen hebt. Bah.
Jouw gevoel en emotie zegt helemaal NIETS over dat van een ander![/quote]

Op wie ben je nu zo kwaad op mij of op jolien87?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:55

Op loveglove gok ik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:59

fleurtjeuh schreef:
Op loveglove gok ik

Yess...

Joliieeenn, jouw reactie vond ik niet zo heel schokkend hoor... Je geeft immers aan zelf te zeggen dat je niet zegt dat het niet waar is. ;)

Verder ben ik ook niet boos, maar gewoon zwaar verontwaardigd. Ik snap niet waar iemand het lef vandaan haalt om zo'n uitspraak te doen over zo'n zwaar beladen onderwerp. Zeker als meer dan duidelijk is dat degene die de uitspraak doet geen enkele kennis heeft van de psyche.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:03

Janine1990 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Op loveglove gok ik

Yess...

Joliieeenn, jouw reactie vond ik niet zo heel schokkend hoor... Je geeft immers aan zelf te zeggen dat je niet zegt dat het niet waar is. ;)

Verder ben ik ook niet boos, maar gewoon zwaar verontwaardigd. Ik snap niet waar iemand het lef vandaan haalt om zo'n uitspraak te doen over zo'n zwaar beladen onderwerp. Zeker als meer dan duidelijk is dat degene die de uitspraak doet geen enkele kennis heeft van de psyche.

Oke even dat het duidelijk was. Het is misschien omdat hij dus geen emotie laat zien en ik persoonlijk dat een beetje raar vind.. Maar ik ben wel de eerste om te zeggen "oke ik ben verkeerd geweest!" Daarom we zullen het nooit weten en iedereen denkt zn eigen ding ervan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:13

Joliieeenn schreef:
Oke even dat het duidelijk was. Het is misschien omdat hij dus geen emotie laat zien en ik persoonlijk dat een beetje raar vind.. Maar ik ben wel de eerste om te zeggen "oke ik ben verkeerd geweest!" Daarom we zullen het nooit weten en iedereen denkt zn eigen ding ervan

Nouja, dat is natuurlijk heel eenvoudig te verklaren. Zie ook het bericht van Jolien87.
Vergeet niet dat ze niet aan het vertellen zijn aan hun psycholoog... Het gaat om de hele wereld.
Het verhaal is beschamend (hoe kunnen ouders zo naïef zijn), maar ook het verhaal van jongens die het destijds niet als misbruik zagen maar als liefde. Wat ook op latere leeftijd verschrikkelijk verwarrend zal zijn.
Het beeld van kindermisbruik is dat het verschrikkelijk is om mee te maken als kind. Maar dat is meestal niet eens de realiteit.

Ik zou niet weten wat ik zou moeten voelen als ik er achter kom dat het fout was. En dan is Wade Robson ook nog eens een behoorlijk goede danser... Wat doet het met je carrière?

En waarom wil je dan nu naar buiten komen? Nou, het is de tijd... Metoo viert hoogtij, er lijkt eindelijk een plekje in de wereld te zijn waarin duidelijk wordt gemaakt dat niet alle superhelden (acteurs, zangers, regisseurs, noem maar op) superhelden zijn. Maar dat het soms ook verschrikkelijk nare mensen zijn die enorm misbruik maken van hun positie.
Hoe kan je naïeve ouders en kinderen waarschuwen voor wat er kan gebeuren? Spraakmakender dan dit wordt het niet...

Maar ja, dan zit je met je eigen gevoel. Wat moet je daarmee? Je zet je eigen ouders publiekelijk te kijk, je gaat ontzettend veel tegengas krijgen van de MJ fanbase. En je bent er eigenlijk nog niet uit hoe het voor jezelf is.
Heel simpel, gevoel uitschakelen en vertellen. De boel uitzitten en kijken waar het schip strand.