2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:44

Tivoli schreef:
Hoe erg zou het zijn als ze binnen twee dagen met grof geweld een tunnel hadden gegraven, en de boel stort in?
Of door de trillingen ontstaat er een aardverschuiving en het evt nog levende jongetje wordt bedolven?
Een parkeergarage kan met groot materieel gegraven worden, omdat je daarmee geen mensenleven hoeft te redden.

Plus, de meeste parkeergarages zijn boven de grond, en lucht stort over het algemeen niet in.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:46

Tja, ik zou ook denken dat ze ‘gewoon’ het bestaande gat breder konden maken zodat er een reddingswerker Julen kon ophalen. Maar zo simpel is het blijkbaar niet.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:57

Marocje schreef:
Tja, ik zou ook denken dat ze ‘gewoon’ het bestaande gat breder konden maken zodat er een reddingswerker Julen kon ophalen. Maar zo simpel is het blijkbaar niet.

Dit dacht ik eerst ook maar ik denk dat er dan heel veel puin op Julen zou vallen.

Rivendell

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:12

Even over iemand die het had over een laagje water en zuurstof. Zou zo'n kleintje snappen dat hij uit een stroompje water langs de muur kam drinken? Ik weet namelijk niet hoe ze erop die leeftijd zijn.
Ik kijk ook steeds of er al nieuws is. Ik vrees dat er alleen slecht nieuws komt, maar voor de ouders hoop ik op een wonder

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:13

Net een ingenieur op de Spaanse TV en hij vermoedt dat het kind niet in de put zit... Hmm.. We shall see.. Hopelijk weten we morgen meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:14

Hoezo vermoedt hij dat?
Dat zou wat wezen zeg, na een week zoeken blijkt het kind niet in de put te zitten. Waar zit hij dan wel :? Dan had ie toch al wel ergens opgedoken moeten zijn?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:17

Ze hebben haren gevonden waarvan het DNA. bewezen van Julen is. Plus het zakje snoep dat in de put is gevonden. En een foto van de laatste dag met Julen en het zelfde zakje snoep. En ooggetuigenverslagen van de nicht en de vader zelf. Lijkt me dus stug dat Julan er niet in zou zitten.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:18

Hij zei dat het eigenlijk onmogelijk is om zo diep te vallen, dan zou er ook kleding gescheurd moeten zijn en het feit dat er daarna aarde erop is gekomen is heel vreemd. De vraag is of het kind wel of niet gevallen is of misschien gedumpt. Was op TVE (Spaanse nieuwszender).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:22

Wat een walgelijke stemmingmakerij van de media toch :n

Laat ze nu eerst dat mannetje maar bereiken, dat staat voorop en ik weet zeker dat de reddingswerkers daar echt alles op alles zetten.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:23

Rivendell schreef:
Even over iemand die het had over een laagje water en zuurstof. Zou zo'n kleintje snappen dat hij uit een stroompje water langs de muur kam drinken? Ik weet namelijk niet hoe ze erop die leeftijd zijn.
Ik kijk ook steeds of er al nieuws is. Ik vrees dat er alleen slecht nieuws komt, maar voor de ouders hoop ik op een wonder

Dat was ik. Ik denk het wel. Er komt een overlevingsdrang ook bij die kleintjes naar boven. Dorst en zien van water geeft een reactie. Ik denk dat het een instinct is. Net als een baby die net een paar minuten oud is opzoek gaat naar de borst voor melk (andere vergelijking natuurlijk maar ook eerste overlevingsinstinct) Maar goed dat is natuurlijk in de meest "ideale" situatie.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:26

Ja, inderdaad Leo, maar dat zijn dus de vermoedens van een ingenieur daar :(.
Ik hoop dat er morgen dan eindelijk duidelijkheid komt..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:27

Alpha89 schreef:
Hij zei dat het eigenlijk onmogelijk is om zo diep te vallen, dan zou er ook kleding gescheurd moeten zijn en het feit dat er daarna aarde erop is gekomen is heel vreemd. De vraag is of het kind wel of niet gevallen is of misschien gedumpt. Was op TVE (Spaanse nieuwszender).

Maar hoe zou je hem anders kunnen dumpen dan dat ie gevallen is. De ouders zeiden dat ze Julen nog hebben horen huilen. Kan zijn dat hij zich los heeft geprobeerd te wurmen en daardoor juist nog dieper is weg gegleden. Misschien net langs een uitsteeksel, waardoor daar juist een hoopje aarde is komen te zitten.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:28

Alpha89 schreef:

Walgelijk zeg.
Ik vind het best een logisch gevolg. Met zijn val trekt hij veel mee. Het enige wat ik niet zo snap is de verwachting van de ruimte eronder vandaar mijn vraag over een scan oud. Je zou ook kunnen denken dat hij bedolven is. Laten we er iig vanuit gaan dat dit een naar ongeluk was.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:30

Snap ik :j was ook zeker niet naar jou bedoeld. :)
Naar mijn mening moet zo'n ingenieur zijn mond houden tot daadwerkelijk duidelijk is of het jochie er wel of niet in zit. Om nu zo'n uitspraak in de media te doen, vind ik naar de ouders en ook de reddingswerkers echt niet kunnen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:30

Alpha89 schreef:

Maar het klinkt zo onlogisch. Waarom zouden de ouders dit zo in scène zeggen. Dan weet je toch dat ze blijven zoeken totdat ze hem vinden
. Als dat scenario al zou kloppen dan zijn er toch veel simpelere manieren?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:31

Nou, hij was 2 seconden uit het zicht van de ouders die daar aan het picknicken waren en niet wisten dat er zo'n diep gat was, dus het lijkt me dat het gewoon een heel naar ongeluk is........

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:32

Avalanche81 schreef:
Nou, hij was 2 seconden uit het zicht van de ouders die daar aan het picknicken waren en niet wisten dat er zo'n diep gat was, dus het lijkt me dat het gewoon een heel naar ongeluk is........

Mijn gedachten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:35

Ergens snap ik die man wel een beetje.
Je hoopt natuurlijk dat het daadwerkelijk zo'n rampzalig ongeluk betreft. Want als het dat niet is, loopt een onderzoek natuurlijk 10 stappen achter. Als je iets dergelijks vermoed (mits betrokken bij de operatie dan) en je word niet gehoord, dan zou ik wel begrijpen dat je zoiets zegt in de media.

Ik hoop gewoon voor mijn/ons faith in humanity dat dit jongentje snel gevonden wordt! Blij dat dit topic er is, want op internet krijg je nooit al het nieuws bij elkaar.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:40

Snap ik Leo! Denk deel even wat er op de Spaanse TV wordt gezegd door de professionals. Ik snap dat er twijfels zijn.
Persoonlijk weet ik niet wat ik er van moet vinden, maar denk toch ook wel een naar ongeluk...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:13

Ik kom op facebook tegen dat het kind uit de put is gehaald? Met spaans filmpje. Iemand die weet of het waar is?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:14

Welke Facebook pagina?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:15

Facebook is denk ik niet zo'n betrouwbare bron maar ik hoop zo dat het waar is.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:17

Linkje?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:17

Oh ik hoop het zo! Heb je een linkje

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:18

Iemand (ik ken diegene niet) had het van haar tv opgenomen. Weet niet of jullie het kunnen zien.
-linkje weggehaald wegens privacy-

Heb het idee dat het over iets anders gaat :o
Laatst bijgewerkt door Geryon op 21-01-19 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt