Edit: ik zie waar de verwarring vandaan komt, maar wil wel even benadrukken dat ik het over de gemiddelde Nederlander had en niet jou persoonlijk (bedoelde 'je' in het algemeen, maar snap dat dat anders overkwam, sorry daarvoor). De gemiddelde Nederlander heeft echt wel geld over aan het einde van de maand die dan opzij gezet kan worden om te investeren in zonnepanelen of een andere energiebesparende maatregel.
@Bigben: Je leest niet wat ik schrijf of begrijpt het niet. Ik heb het ook niet over het vrijstellen van bedrijven, of belastingvermindering. Ik zeg simpelweg dat er rekening mee gehouden moet worden dat ook díé belastingen redelijk zijn voor zowel overheid als bedrijf. Dat je niet bedrijven maar klakkeloos kan gaan belasten en daarmee je interessante positie kwijtraakt (Nederland heeft een relatief stabiele economie en een voor bedrijven aantrekkelijk belastingstelsel, dat is heel wat anders dan zomaar geld in een specifiek bedrijf pompen).
Zowel bedrijf als consument kan je niet met heel veel belastingen opzadelen: er moet een balans zijn.