Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:04

Vrienden van ons hebben een kind verloren aan een ziekte.
Kort daarop overleed een kind door een ongeluk wat uitgebreid in de media werd belicht.
Wij zagen eigenlijk met een soort van verbazing dat dit amper binnenkwam bij onze vrienden.
Waarbij wij dachten dat dit er ook wel vreselijk in zou hakken, leek het wel alsof ze dit er gewoon niet bij konden hebben en het dus totaal geen invloed had op hun eigen verdriet.
Maar rouwen is voor iedereen zo persoonlijk.
Daar is denk ik geen zinnig woord over te zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:07

Hier zijn natuurlijk wel heel erg veel mensen bij betrokken en iedereen leeft mee.
Elk ander overlijden van een kind zijn niet veel mensen bij betrokken behalve de naasten. Ik denk overigens niet dat er iemand zit te wachten op zoveel aandacht als je leven instort :o
Ik weet ook niet of je het nieuws zo erg volgt als je eigen kind op sterven ligt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:11

mirim schreef:
Vrienden van ons hebben een kind verloren aan een ziekte.
Kort daarop overleed een kind door een ongeluk wat uitgebreid in de media werd belicht.
Wij zagen eigenlijk met een soort van verbazing dat dit amper binnenkwam bij onze vrienden.
Waarbij wij dachten dat dit er ook wel vreselijk in zou hakken, leek het wel alsof ze dit er gewoon niet bij konden hebben en het dus totaal geen invloed had op hun eigen verdriet.
Maar rouwen is voor iedereen zo persoonlijk.
Daar is denk ik geen zinnig woord over te zeggen.

Dat is ook mijn ervaring. Een eigen bubbel. Maar ook zelfbescherming denk ik

Taffje

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:16

Ja, maar het raakt wel want waarom nu wel en toen bij "ons" niet..

Ik snap het best, een klein anoniem berichtje in de krant maar voor een gezin dezelfde impact.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:28

Ik begrijp wel dat alle aandacht en de inzameling spontaan ontstaat, omdat het iedereen zo aangrijpt.

Het is overigens niet persé zo dat je er als ouder niet op zit te wachten. Toen mijn neefje een ernstig ongeluk kreeg is dit op het forum "ouders online" geplaatst, waarna van heinde en ver vreemde mensen hem kwamen bezoeken in het ziekenhuis en online en via kaartjes hun steun betuigden. Dit werd door zijn ouders erg gewaardeerd en als steun ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:31

Wat me wel opviel, is dat het familiedrama in een ander dorp hierdoor ondergesneeuwd lijkt, terwijl dat normaal heel veel aandacht krijgt. Was een complete familie die om is gekomen in een huisbrand.
Edit: het is een 'familiemoord' geweest, nog verdrietiger...
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/22/vi ... t-a1672139

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:55

Wat een nachtmerrie joolien. Ik schrik daar enorm van, want wat maakt dat dit geen voorpagina nieuws is?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:57

Joolien; ik zie het zelf overal voorbij komen ook op Facebook en nieuwssites enzo?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:58

benangelique schreef:
Wat een nachtmerrie joolien. Ik schrik daar enorm van, want wat maakt dat dit geen voorpagina nieuws is?

Niet dat het mijn mening is, maar ik denk gewoon dat dit drama groter is dan 1 gezin, en daarom 'sensationeler' overkomt dan 'slechts 1 gezin'? Als het komkommertijd is denk ik dat dit veel meer aandacht zou krijgen, spijtig genoeg is dat het nu niet echt :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:00

Volgens mij staat die gezinsmoord overal frontpage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:07

lieveli schreef:

Idd :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:18

Ik vind ook wel dag dit ongeluk wel een beetje té veel aandacht krijgt in de media. Als ik ouder of familie zou zijn van de kinderen zou ik zoveel aandacht niet eens wíllen van de media. Vanmiddag stond omroep brabant nog steeds te filmen... Jongens, volgens mij hebben we nu wel genoeg beeldmateriaal. Ja het is heeel erg wat er gebeurd is, maar geef mensen ook de kans om fatsoenlijk te rouwen ipv nieuws omroepen etc met cameras in je nek staan te hijgen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:36

lieveli schreef:

Ik zie t. Ben een beetje groggy van pijnstillers dus niet heel scherp en weinig gelezen vandaag

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:40

En dat dit ongeluk zo collectief ervaren wordt komt doordat het zo dichtbij komt. Het had mijn kind kunnen zijn. Ieders kind.

Ik vind dit eigenlijk geen onderwerp voor discussie.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:42

Ik snap het ook wel, zo kwam ik hier te lezen van een kindje in kampen die dood is gegaan door de grasmaaier. Verder niet gehoord of gezien en ik woon nota bene zelf in kampen. Dat had ook ieder kind kunnen gebeuren

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:42

Nee dat snap ik wel, maar is het nodig dat er zowat 24/7 een cameraploeg bij staat? Ik woon ernaast, en ik loop hier meermaals op een dag langs maar die camera's krijg ik echt de kriebels van ondertussen..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:45

Die camera's hebben er ook tijden gestaan na het schiet incident in ons winkelcentrum, maar ook na de verdrinkingsdood van het zoontje van een vriendin en zo bij nog veel meer momenten.
Het verhaal is nog niet 'af'. Mensen wachten op meer nieuws...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:00

Als het mij persoonlijk was had ik eerder denk ik willen rouwen in stilte. Ik begrijp dat het ieders kind had kunnen zijn, maar het zal maar jouw kind zijn. Ik zou die pijn niet willen/kunnen delen met de wereld.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:03

The_Cat schreef:
Als het mij persoonlijk was had ik eerder denk ik willen rouwen in stilte. Ik begrijp dat het ieders kind had kunnen zijn, maar het zal maar jouw kind zijn. Ik zou die pijn niet willen/kunnen delen met de wereld.

Dit dus..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:09

Zoe_97 schreef:
Ik vind dit echt een vreselijk ongeluk!
Ik snap wel wat Nikkass wil bedoelen. Mijn vader is plotseling gestorven toen ik 16 was. Niets bijzonders gebeurd. Maar als dan de vader van iemand bekender bv sterft op een “normale” manier en hier wordt echt veel tijd aan besteed in de media heb ik echt zoiets van “moet dit nu?” Het overlijden is voor iedereen erg maar waarom zou het ene belangrijker zijn dan het andere.

(Helemaal niet bekritiserend bedoeld hoor, maar gewoon een gevoel en het eerste wat bij zulke mediaberichten door mijn hoofd schiet)

Tja, als jij in de ochtend met crocs naar buiten loopt en je buurman een zoen geeft omdat hij je tuin heeft gedaan zal dat niemand wat boeien.

Als een celeb dat doet heeft ze minstens de modebladen met een modeflater en alle roddelbladen over een nieuwe liefde in de vorm van een buurman.
Dat is nu eenmaal het verschil tussen een celeb en een niet-celeb.

Ik ben juist blij met mijn anonieme status. Het lijkt mij vreselijk als je wilt rouwen en er zijn mensen die meekijken en nog erger, een mening vormen over hoe je moet rouwen.

Wat deze ouders vinden of willen weten we niet. Maar wat een leed, ik kan er nog steeds niet overuit.
En natuurlijk geldt hetzelfde voor het gezinsdrama. Je zou de oma zijn, of de broer of zus. Vreselijk dit soort dingen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:20

Ik weet nog na de mh17 ramp dat mensen op de rouwkaart moesten zetten dat pers niet welkom was....
Lijkt me verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:22

Ook dat is weer relatief...
Mijn schoonbroer is een paar dagen voor de mh17 op gewelddadige wijze overleden en dat was groot nieuws tot mh17.

Sowieso gebeuren er in zo’n proces hele rare dingen met je...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:24

Ik bedoel meer dat je pers dus moet weren van een uitvaart, dat ze niet uit zichzelf niet komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:26

En ik doelde weer meer op de reacties daar boven, over het wel of niet erg vinden dat het in het nieuws is.
In zo’n situatie is niks ‘fijn’....

Wij waren nergens ‘blij mee’ en waren ons gelukkig ook wel bewust van het feit dat dat niet aan de rest van de wereld lag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:28

Ah, bedankt voor je verduidelijking.