Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Ik zie het anders MDH. De nietroker is geen pestkop. Maar ik vind wel dat de nietroker zich moet afvragen met hoe ver ze willen gaan met een ander iets verbieden.
En ja, de roker kiest ervoor. En betaald ook gewoon belasting. Dus is ook gewoon nog steeds een mens.
Palmera schreef:_Reneee schreef:In bijvoorbeeld New York is het al heel normaal dat er op openbare plekken niet wordt gerookt hoor.
In New york loop je ook de kans dat iemand je voor je kop schiet op een openbare plek.
Wees maar blij dat we niet in New York zijn.
M_D_H schreef:Palmera schreef:Ik zie het anders MDH. De nietroker is geen pestkop. Maar ik vind wel dat de nietroker zich moet afvragen met hoe ver ze willen gaan met een ander iets verbieden.
En ja, de roker kiest ervoor. En betaald ook gewoon belasting. Dus is ook gewoon nog steeds een mens.
Maar de niet roker betaald ook belasting en is ook een mens en wordt beperkt door de roker. Dus is er geen sprake meer van gelijke rechten. De roker mag ook gewoon binnen zitten maar wel zonder sigaret. Dat kan ook op het terras.
Je mag ook niet in het openbaar dronken zijn dus waarom mag je wel in het openbaar roken?
Joolien schreef:[ [url=m/NhRFVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ok en dan he. Geel is de afbakening van het terras, dus besluiten de rokers ten hoogte van het groene paaltje te gaan staan en de wind waait met de rode pijl. Zit je dan met je goede gedrag op het rookvrije terras.en dan?
_Reneee schreef:Aantal schietpartijen daalt daar ook heel erg. Maar goed, dat is off-topic. Het ging er mij om dat dat daar heel normaal is om niet te roken in openbare plekken en dat het hier ook normaal kan worden. Als je dan gaat roepen dat het daar ook normaal is om door je kop te worden geschoten op een terras...![]()
Misschien even een peukie roken
Mars schreef:Joolien schreef:[ [url=m/NhRFVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ok en dan he. Geel is de afbakening van het terras, dus besluiten de rokers ten hoogte van het groene paaltje te gaan staan en de wind waait met de rode pijl. Zit je dan met je goede gedrag op het rookvrije terras.en dan?
Dat heb ik ook al proberen te vragen maar geloof dat men daar nog niet uit is
Palmera schreef:Doet me denken aan die duitsers hier "bei uns in Deutschland" Joh, ga dan lekker daarheen.
Shadow0 schreef:Palmera schreef:Doet me denken aan die duitsers hier "bei uns in Deutschland" Joh, ga dan lekker daarheen.
Van de andere kant... jij woont toch niet in Nederland?
(Ik geloof niet dat het een sterk argument is, maar het is wel een vreemd argument van iemand die niet eens veel te maken heeft met het beleid hier.)
Birdie60 schreef:_Reneee schreef:Die stond al in het topic. Heel kinderachtig.
Jij vind dit kinderachtig? Ik vind jou ook kinderachtig.
Palmera schreef:M_D_H schreef:
Maar de niet roker betaald ook belasting en is ook een mens en wordt beperkt door de roker. Dus is er geen sprake meer van gelijke rechten. De roker mag ook gewoon binnen zitten maar wel zonder sigaret. Dat kan ook op het terras.
Je mag ook niet in het openbaar dronken zijn dus waarom mag je wel in het openbaar roken?
Dus leg mij nou eens uit waarom mens en belastingbetaler nummer 1 vind dat hij/zij mens en belastingbetaler nummer 2 iets mag verbieden.
Laat de uitbaters toch zelf beslissen. Gegarandeerd dat er een terras voor jouw moeder is en ik met rokende vriendjes op het terras ernaast neer mag ploffen.
En zo is er voor ieder wat wils.
_Reneee schreef:Aantal schietpartijen daalt daar ook heel erg. Maar goed, dat is off-topic. Het ging er mij om dat dat daar heel normaal is om niet te roken in openbare plekken en dat het hier ook normaal kan worden. Als je dan gaat roepen dat het daar ook normaal is om door je kop te worden geschoten op een terras...![]()
Misschien even een peukie roken
sureido schreef:Iemand vind het plaatje kinderachtig, een roker vind dat kinderachtig maar dat mag niet?
We mogen niet zeggen dat je in VS zomaar door je kop word geschoten maar jullie doen wel alsof je zomaar opeens longkanker hebt van een roker op het terras? Is toch echr helemaal hetzelfde. Ook overdreven dus.
Mars schreef:Joolien schreef:[ [url=m/NhRFVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat heb ik ook al proberen te vragen maar geloof dat men daar nog niet uit is
daantjuhhh schreef:je hebt als niet roker ook een keuze..
Namelijk binnen zitten......