Kabinet wil roken op terras verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:34

In bijvoorbeeld New York is het al heel normaal dat er op openbare plekken niet wordt gerookt hoor.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:36

Laten we met z’n allen de VS na gaan doen, want daar is alles zo fijn!

:)*

M_D_H

Palmera schreef:
Ik zie het anders MDH. De nietroker is geen pestkop. Maar ik vind wel dat de nietroker zich moet afvragen met hoe ver ze willen gaan met een ander iets verbieden.

En ja, de roker kiest ervoor. En betaald ook gewoon belasting. Dus is ook gewoon nog steeds een mens.

Maar de niet roker betaald ook belasting en is ook een mens en wordt beperkt door de roker. Dus is er geen sprake meer van gelijke rechten. De roker mag ook gewoon binnen zitten maar wel zonder sigaret. Dat kan ook op het terras.

Je mag ook niet in het openbaar dronken zijn dus waarom mag je wel in het openbaar roken?

Palmera

_Reneee schreef:
In bijvoorbeeld New York is het al heel normaal dat er op openbare plekken niet wordt gerookt hoor.

In New york loop je ook de kans dat iemand je voor je kop schiet op een openbare plek.

Wees maar blij dat we niet in New York zijn. ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:38

Palmera schreef:
_Reneee schreef:

In New york loop je ook de kans dat iemand je voor je kop schiet op een openbare plek.

Wees maar blij dat we niet in New York zijn. ;)

_/-\o_

Daar willen sommigen graag een wapen vrij terras, maar helaas....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:39

M_D_H schreef:
Palmera schreef:
Ik zie het anders MDH. De nietroker is geen pestkop. Maar ik vind wel dat de nietroker zich moet afvragen met hoe ver ze willen gaan met een ander iets verbieden.

En ja, de roker kiest ervoor. En betaald ook gewoon belasting. Dus is ook gewoon nog steeds een mens.

Maar de niet roker betaald ook belasting en is ook een mens en wordt beperkt door de roker. Dus is er geen sprake meer van gelijke rechten. De roker mag ook gewoon binnen zitten maar wel zonder sigaret. Dat kan ook op het terras.

Je mag ook niet in het openbaar dronken zijn dus waarom mag je wel in het openbaar roken?

Dus leg mij nou eens uit waarom mens en belastingbetaler nummer 1 vind dat hij/zij mens en belastingbetaler nummer 2 iets mag verbieden.

Laat de uitbaters toch zelf beslissen. Gegarandeerd dat er een terras voor jouw moeder is en ik met rokende vriendjes op het terras ernaast neer mag ploffen.

En zo is er voor ieder wat wils.

_Reneee

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:48

Man man man, godzijdank ben ik in NY niet door mijn kop geschoten, pfoe even vijf schietgebedjes zeg. Easy joh. Meteen lekker drama maken, ja laten we alles zoals in Amerika gaan doen! Schoolshootings, dure zorgverzekering, een gestoorde president!

Het gaat maar om roken mensen, overdrijf niet zo.

Overigens zijn wapens in NY verboden Daphara.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:49

Joolien schreef:
[ [url=m/NhRFVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ok en dan he. Geel is de afbakening van het terras, dus besluiten de rokers ten hoogte van het groene paaltje te gaan staan en de wind waait met de rode pijl. Zit je dan met je goede gedrag op het rookvrije terras. :+ en dan?

Dat heb ik ook al proberen te vragen maar geloof dat men daar nog niet uit is :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:51

_Reneee schreef:
Overigens zijn wapens in NY verboden Daphara.

Oh sorry, ik wist niet dat een wapenverbod ook inhield dat er geen wapens zouden zijn.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:54

Aantal schietpartijen daalt daar ook heel erg. Maar goed, dat is off-topic. Het ging er mij om dat dat daar heel normaal is om niet te roken in openbare plekken en dat het hier ook normaal kan worden. Als je dan gaat roepen dat het daar ook normaal is om door je kop te worden geschoten op een terras... :')

Misschien even een peukie roken :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:02

_Reneee schreef:
Aantal schietpartijen daalt daar ook heel erg. Maar goed, dat is off-topic. Het ging er mij om dat dat daar heel normaal is om niet te roken in openbare plekken en dat het hier ook normaal kan worden. Als je dan gaat roepen dat het daar ook normaal is om door je kop te worden geschoten op een terras... :')

Misschien word zo'n krankzinnig voorbeeld erbij gehaald omdat het natuurlijk nergens op slaat New York erbij te halen.

Doet me denken aan die duitsers hier "bei uns in Deutschland" Joh, ga dan lekker daarheen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:04

_Reneee schreef:
Die stond al in het topic. Heel kinderachtig.

Jij vind dit kinderachtig? Ik vind jou ook kinderachtig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:09

Dit soort topics zijn de reden dat ik graag op bokt kom, dat oernederlandse gezeik en gezemel op elkaar.
Weet je weer waarom je er van door bent gegaan... _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:16

Birdie60 schreef:
Ik kreeg deze net gestuurd +:)+

[ [url=m/9lZYiH.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:33

Mars schreef:
Joolien schreef:
Ok en dan he. Geel is de afbakening van het terras, dus besluiten de rokers ten hoogte van het groene paaltje te gaan staan en de wind waait met de rode pijl. Zit je dan met je goede gedrag op het rookvrije terras. :+ en dan?

Dat heb ik ook al proberen te vragen maar geloof dat men daar nog niet uit is :')

Alle beetjes helpen en je moet ergens beginnen toch? En ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat je meer last heb van iemand die een halve meter naast je zit die rookt dan iemand die 2m van je af staat, ook al ruik je het nog steeds. Sowieso is de stap al groter om steeds een peuk op te steken denk ik. Als ik gezellig met vrienden bij iemand thuis zit met een pakje voor mijn neus en ik kan daar roken rook ik meer dan wanneer ik telkens op moet staan en weg moet lopen ervoor. Denk dat dat op een terras ook zo zou werken mocht het rookvriilk worden. Maarja ik ben dan ook niet verslaafd.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:39

Doel is om roken te ontmoedigen, dus als het goed is lost dat probleem zich vanzelf grotendeels op Joolien/Mars.

Palmera, het zou voor de discussie helpen als je de wij/zij gedachte los kon laten en wat breder kan kijken dan alleen het belang van diegenen die graag een sigaret opsteken op het terras. Dat de overheid restricties oplegt is heel normaal in onze samenleving. Vergelijkingen met andere landen waar dergelijke maatregelen zijn ingevoerd zijn wel degelijk nuttig, omdat de effecten van zo'n maatregel daarmee beter kunnen worden bepaald. En dat helpt bij een goede besluitvorming.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:19

Palmera schreef:
Doet me denken aan die duitsers hier "bei uns in Deutschland" Joh, ga dan lekker daarheen.

Van de andere kant... jij woont toch niet in Nederland?

(Ik geloof niet dat het een sterk argument is, maar het is wel een vreemd argument van iemand die niet eens veel te maken heeft met het beleid hier.)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:28

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:

Van de andere kant... jij woont toch niet in Nederland?

(Ik geloof niet dat het een sterk argument is, maar het is wel een vreemd argument van iemand die niet eens veel te maken heeft met het beleid hier.)

Ik ben nederlandse van geboorte. Ik heb genoeg tijd in NL doorgebracht om een mening te hebben. Ik volg het nieuws in NL ook nog steeds dagelijks.

Eigenlijk snap ik niet waarom jij dit argument uberhaupt aanvoert. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:34

Birdie60 schreef:
_Reneee schreef:
Die stond al in het topic. Heel kinderachtig.

Jij vind dit kinderachtig? Ik vind jou ook kinderachtig.

Sorry hoor, maar dit wordt wel heel erg... Wekt het idee dat je straks je sigaretje niet meer op kan steken op een terras echt zulke reacties en gevoelens bij je op?
Want deze reactie is... Nou ja, ik durf het bijna niet te zeggen maar iets met een pot en een ketel :+

Palmera schreef:
M_D_H schreef:

Dus leg mij nou eens uit waarom mens en belastingbetaler nummer 1 vind dat hij/zij mens en belastingbetaler nummer 2 iets mag verbieden.

Laat de uitbaters toch zelf beslissen. Gegarandeerd dat er een terras voor jouw moeder is en ik met rokende vriendjes op het terras ernaast neer mag ploffen.

En zo is er voor ieder wat wils.

Wellicht omdat belastingbetaler nummer 1 ziek wordt van de sigaret van belastingbetaler nummer 2?

Er is zoveel verboden. Openbaar dronkenschap is verboder door belastingbetaler nummer 3 ondanks dat belastingbetaler nummer 4 het wel leuk vond.
Seks in het openbaar is ook verboden door belastingbetaler nummer 5 ondanks dat belastingbetaler nummer 6 het graag in het openbaar deed.

Zo werkt het nou eenmaal in een democratie en als er meer mensen zijn die voor een verbod op roken op een terras zijn heeft de roker toch echt enorm veel pech.

Als de uitbaters het zelf mogen beslissen komt er niks van omdat iedereen de uitbaters het idee aanpraat dat ze minder verdienen als er geen rokers zijn...
Want ze verdienen nu met het rookverbod ook echt minder dan voorheen :roll:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:39

Iemand vind het plaatje kinderachtig, een roker vind dat kinderachtig maar dat mag niet?

We mogen niet zeggen dat je in VS zomaar door je kop word geschoten maar jullie doen wel alsof je zomaar opeens longkanker hebt van een roker op het terras? Is toch echr helemaal hetzelfde. Ook overdreven dus.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:47

_Reneee schreef:

Ik wist niet dat jij rookt, sorry mijn aanname is dat je een niet roker bent, omdat je zo fel voor een rookverbod op het terras bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:50

Palmera schreef:
Ik ben nederlandse van geboorte. Ik heb genoeg tijd in NL doorgebracht om een mening te hebben. Ik volg het nieuws in NL ook nog steeds dagelijks.

Als het argument is dat mensen maar weg moeten gaan als het ze niet zint... dan is het toch relevant dat jij hier niet meer woont?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:52

sureido schreef:
Iemand vind het plaatje kinderachtig, een roker vind dat kinderachtig maar dat mag niet?

We mogen niet zeggen dat je in VS zomaar door je kop word geschoten maar jullie doen wel alsof je zomaar opeens longkanker hebt van een roker op het terras? Is toch echr helemaal hetzelfde. Ook overdreven dus.

Oh my god...

Dus je weet serieus het verschil niet tussen: Wat een kinderachtig plaatje en Jij bent kinderachtig?

En in de vs door je kop geschoten worden is toch totaal niet relevant voor deze discussie? Dat is net zo vreemd als roepen dat ze in China hond eten...

Kom nou eens echt met argumenten aan ipv steeds dit soort uitspraken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:53

Mars schreef:
Joolien schreef:

Ik heb erop gereageerd maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. Poging 2 :) !

Als je per se bij het groene streepje wil staan als roker terwijl je weet / merkt dat de wind in de richting van de rode pijl staat dan ben je gewoon aan het stangen. Want zo moeilijk is het toch niet om dan, ik zeg maar wat, NIET bij het groene paaltje te gaan staan, maar om de hoek? Of aan de andere kant van het terras, zodat de rook van het terras af waait ipv erop?

Sorry maar het is niet een heel sterk argument zo als je steeds die ene situatie noemt waarin een rookverbod op een terras niet zinvol is :o?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:55

daantjuhhh schreef:
je hebt als niet roker ook een keuze..
Namelijk binnen zitten......

:wow:
Dus ik mag op een prachtige dag, terwijl ik graag op een terras zit binnen gaan zitten omdat er op een terras van -ik noem wat- 20 man, 2 zitten te paffen?! :+
JIJ wil roken, ík niet, Nederland is groot zat dan is het toch weinig moeite om even verderop op een plek te zoeken waar niemand last van JOU sigaret heeft even een peuk op te steken?
Van mij mogen ze de sigaretten en tabak per direct verbieden, niks rookhokken, rokerszones: als er zo gedacht wordt ga je maar fijn diehard verplicht afkicken. :o

Echt ik heb nog steeds meerdere keren per week dat ik ergens wegga omdat er meerdere gigantisch staan te paffen.
En dan niet één peuk maar twee in 8 minuten, op een plek waar ik óók gezellig zou moeten kunnen zitten zonder uitgerookt te worden.
En dat gaat inderdaad om een terras: ik kom er niet door de rokers.