Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:56

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:01

Dit voelt allemaal zo onrealistisch, verschrikkelijk voor de familie en vrienden van deze meisjes. De ellende die zij meemaken, kan gevangenisstraf niet tegenop...

Toch begrijp ik het zelf niet helemaal, het is toch wel heel erg toeval dat beide meisjes door twee verschillende tienerjongens om het leven zijn gekomen en dan ook nog in dezelfde buurt en periode...
Ik vind het zelf echt moeilijk te begrijpen dat kinderen zulke bewuste acties hebben genomen en dan ook nog het lichaam op één of andere manier gedumpt. Daar moeten ze toch wel hulp bij hebben gehad??

Triest dit, mijn hart gaat uit naar de ouders. Op zo'n moment wil je toch wel heel graag het verleden kunnen veranderen...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:02

Chiave schreef:
Het is hooibouw voor de pers. Lekker speculeren en clicks binnenslepen met belachelijke koppen.

En de ouders? De ouders staan elke dag op met wéér een nieuwe krantenkop over hun dochter. Ieder ander mag rouwen in stilte, maar zij... Over hun dochter wordt constant geschreven. Op welke (respectloze) manier dan ook. Wat zou het toch fijn zijn als de storm ging liggen voor hen.

My thoughts exactly.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:12

'Waar gaat het heen met de wereld'? Ach, we leven hier verhoudingsgewijs in een erg veilige en overzichtelijke maatschappij. Ontsporingen en wangedrag, ook van jonge individuen, zijn van alle tijden en vormen echt geen teken dat we als wereld/maatschappij afstevenen op het grote afglijden. Wellicht doordat we via de social media tegenwoordig overal met onze neus bovenop zitten is het moeilijk om e.e.a. in perspectief te blijven zien.
Ik hoop voor de ouders en andere betrokkenen dat de media hen met rust laten en zich inhouden qua sensationele, speculatieve berichtgeving.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:14

Lente schreef:
Klopt maar aangezien ze elkaar kennen van school is de kans realistisch dat ook de jongen dus momenteel op speciaal onderwijs zat.

Ze kenden elkaar schijnbaar via een gezamelijke vriend die bij haar op school zat...

Deijs schreef:
Chiave schreef:
Het is hooibouw voor de pers. Lekker speculeren en clicks binnenslepen met belachelijke koppen.

En de ouders? De ouders staan elke dag op met wéér een nieuwe krantenkop over hun dochter. Ieder ander mag rouwen in stilte, maar zij... Over hun dochter wordt constant geschreven. Op welke (respectloze) manier dan ook. Wat zou het toch fijn zijn als de storm ging liggen voor hen.

My thoughts exactly.

Is ook zo maar als moeder van een 14 jarige dochter uit de buurt hou ik het toch in de gaten, vals gevoel van veiligheid misschien maar als er iemand opgepakt is voel ik me toch iets geruster.
Al word je hier ook niet echt geruster van dat twee zulke jonge jongens hier toe in staat zijn al ging het misschien "per ongeluk".
Laatst bijgewerkt door Taffje op 07-06-17 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:32

Er zijn twee dingen bekend. Ze is vermoord, en misbruikt. Oja en er is een verdachte.

Hopelijk laten wij ons niet meeslepen door de journalistiek van sommige kanten :\

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:36

Ja door de berichtgeving worden dingen nu aan elkaar gelinkt. Er is bewezen dat ze is misbruikt, maar niet dat hij het heeft gedaan. Het is te hopen dat de jongen voor nu anoniem blijft. Voordat straks blijkt dat hij het niet heeft gedaan. Voor 'het volk' is hij het al.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:40

_Reneee schreef:
Ja door de berichtgeving worden dingen nu aan elkaar gelinkt. Er is bewezen dat ze is misbruikt, maar niet dat hij het heeft gedaan. Het is te hopen dat de jongen voor nu anoniem blijft. Voordat straks blijkt dat hij het niet heeft gedaan. Voor 'het volk' is hij het al.

Ik hoop het ook. Als hij vrij wordt gelaten omdat er redelijk goed vastgesteld kon worden dat hij het niet is denk ik dat hij zeer snel daarna zelf in een greppel ligt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:44

Zover ik in kan schatten (en ik denk dat ik dat redelijk kan) gaat dit verhaal nog een bizarre wending krijgen.....

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:47

Persoonlijk vind ik het al bizar genoeg dat een 14-jarige betrokken is bij de dood van een 14-jarige, dat het slachtoffer misbruikt is en dat er rond dezelfde tijd een andere 14-jarige is gedood door zeer waarschijnlijk iemand van 16 jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:47

Een heleboel mensen denken dat ze dat kunnen en zo komen er rare verhalen in de wereld over zwarte auto's en mannen met baarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:52

Echt vreselijk dat gespeculeer, bleh.
Laten we gewoon wachten tot er nieuws is van de politie en verdere instanties die er kaas van hebben gegeten. IPV Jantje of Pietje die in z'n glazen bol zit te staren.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:55

Uit een persoonlijke kring heb ik via via een bericht gelezen van de ouders van het 14-jarige jongentje, deze zijn heel erg ontdaan over de situatie en weten niet wat ze met dit aanmoeten..
Vind het heel erg sneu voor die ouders als je dit overkomt met je kind

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:57

Nog even over die zwarte auto... Ik had, op aanraden van de politie, van het weekend direct gebeld toen ik een verdachte situatie zag met overeenkomsten tussen de situatie van het klemrijden. Klemrijden zelf niet gezien, maar wel zo'n auto en heren die op het signalement leken. Zojuist teruggebeld door de politie. Hartelijk dank voor de tip, waar ze verder mee konden. Er zit dus weldegelijk een kern van waarheid in het zwarte auto verhaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 16:59

_Reneee schreef:

Nou zeg dat... Op teletekst hebben ze van de kop: 'Schoolgenoot misbruikte Romy' gemaakt :\

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:00

Ja ik vind dat het schandalig gecoverd wordt. Bah.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:01

Zonder te speculeren; let maar op mijn woorden....

Tv Gelderland app zegt de directeur van de school er wat over.....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:03

Voor de ouders van deze jongens is het uiteraard ook een vreselijke tijd. Je verwacht niet dat het kind dat je opgevoed hebt uiteindelijk met zoiets in verband wordt gebracht. Ongeacht of ze het daadwerkelijk gedaan hebben; het feit dat je zoon in verband wordt gebracht met zo'n zaak is al vreselijk. De ouders van deze jongens hebben waarschijnlijk ook het hele weekend het nieuws in de gaten gehouden en dan hoor je zondagnacht opeens dat je zoon verdacht wordt van betrokkenheid van een van de zaken...

Ik vond het echt vreselijk te lezen dat Romy ook misbruikt is voor ze vermoord is. Wat een pijn, angst en verdriet moet zij gehad hebben de laatste momenten die ze in leven was. ;(

Wat betreft de zwarte auto's: aannemen dat dit "paniekzaaierij" is, is ook een vorm van speculeren. Laten we dit gewoon achterwegen laten en afwachten wat er de komende dagen (weken?) naar buiten gaat komen.

Ik begreep dat er naar aanleiding van opsporing verzocht meerdere tips en camerabeelden aangeleverd waren. Hopelijk vind de politie zo meer aanknopingspunten in de zaak van Savannah.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:05

Ik vind het überhaupt erg dat er ook naar buiten wordt gebracht dat Romy waarschijnlijk seksueel misbruikt is voordat ze werd omgebracht. Dan ben je op zo'n afschuwelijke manier aan je einde gekomen als tiener, en dan is er ook nog eens 0 'privacy', om het zo even te noemen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:18

idylle schreef:
Zover ik in kan schatten (en ik denk dat ik dat redelijk kan) gaat dit verhaal nog een bizarre wending krijgen.....

Vertel, ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:57

Ik ga er vanuit dat er snel duidelijkheid komt. Ik kan er nog niet te veel over zeggen.
Kan alleen aangeven dat het voor de klasgenoten van haar (oa mijn zoon) een hele nare ervaring is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:14

Chiave schreef:
Nog even over die zwarte auto... Ik had, op aanraden van de politie, van het weekend direct gebeld toen ik een verdachte situatie zag met overeenkomsten tussen de situatie van het klemrijden. Klemrijden zelf niet gezien, maar wel zo'n auto en heren die op het signalement leken. Zojuist teruggebeld door de politie. Hartelijk dank voor de tip, waar ze verder mee konden. Er zit dus weldegelijk een kern van waarheid in het zwarte auto verhaal.

Ik vind het bizar, dat de politie gebeld wordt als men een zwarte auto ziet met 2 mannen.
Het lijkt wel een heksenjacht.
Een van de mannen heeft zich gemeld bij de politie, omdat hij daar, als onschuldige, niets mee te maken heeft, maar wel verdacht wordt.
En waar rook is, is vuur, denken veel mensen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:19

Electra63 schreef:
Chiave schreef:

Ik vind het bizar, dat de politie gebeld wordt als men een zwarte auto ziet met 2 mannen.
Een van de mannen heeft zich gemeld bij de politie, omdat hij daar, als onschuldige, niets mee te maken heeft, maar wel verdacht wordt.

Volledig off topic, maar op de locatie waar ik werk, stond een pand leeg, was net verkocht. De buurt is niet zo'n hele lekkere om het maar zo te noemen. VOrig jaar sluit ik ons pand af, zie een open busje staan met (wat ik dacht) tuingereedschap en een wit :o nummerbord. Ben weer teruggegaan ons pand in, naar het dak en gekeken wat ze daar op dat tijdstip (veeeeeeer na werktijd) aan het doen waren. Ik vertrouwde het zaakje niet, heb politie gebeld, die polshoogte zijn gaan nemen.

Bleken Duitse werkers te zijn die een nieuwe vloer aan het leggen waren. En niet die "grijpgrage oostblokkers die het pand leegschuimden". Ik heb wel tig keer excuses aangeboden. Politie en nieuwe buurman waren juist erg blij met oplettendheid, want als er echt wat is, zou ik het ook melden.

Maar dat neemt niet weg, dat het geen hetze moet worden tegen alles en iedereen die donkergetint in een donkere auto zit en daar lijkt het momenteel wel op, een heksenjacht. Was ook al zo met de moord op Marianne Vaatstra, moordenaar zou ook "zo eentje uit het AZC zijn". Bleek toch heel anders.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:27

Electra63 schreef:
Chiave schreef:

Dat vind je dan maar. Maar ik ben niet achterlijk. Ik woon in een dorp waar net een meisje vermoord is. De politie vraagt alert te zijn, verdachte situaties te melden. Als ik dan "de" auto zie, twee kerels die aan het speuren zijn in de buurt én voldoen aan het signalement: dan bel ik inderdaad. Wie zegt dat ik als een kip zonder kop gebeld heb? Gadverdamme, je trapt me echt op m'n tenen nu. Ik zeg toch dat de politie blij was met de informatie?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:33

Ik had ook gebeld hoor, beter voor niets bellen dan achteraf horen dat er 5 minuten nadat jij die auto daar zag nog een meisje ontvoerd is, bijvoorbeeld.

Volgens mij was het ook iets anders in het geval van de mannen waar jij het over hebt Electra, want daarvan gingen foto's over social media etc. Die zijn dus dan maar zelf naar de politie gestapt. En ja, foto's verspreiden van willekeurige mannen met zwarte auto's gaat inderdaad te ver. Maar politie bellen vind ik niet gek in dit geval.