Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:47

nine1987 schreef:
Ik gok dat je verjaard bedoelt? :')

Oeps telefoon woordenboek :)

xSogno

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:26

Ik krijg altijd de kriebels van roethof. Ik heb meerdere advocaten gezien op tv en snap hun vak. Advocaat van moordenaar Anne Faber heb ik dit bijv totaal niet maar ik vind roethof toch maar een eng mannetje op de ren of andere manier.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:31

Kan het zijn dat hij een beetje raar praat omdat hij iets aan zijn stembanden heeft? Volgens mij heeft hij ook een litteken in zijn hals. Niet dat het inhoudelijk voor de zaak wat uitmaakt, maar het kan wel verklaren waarom hij misschien wat sneller een oncomfortabel gevoel geeft dan een ander.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:15

Ik denk dat hij gewoon zo duidelijk praat en dan vooral met die lippen omdat er misschien ook mensen zijn die alleen kunnen liplezen? Geef maar een gokje hoor
Ik vind het ook echt alles behalve een prettige man om te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:41

Voorarrest is gelukkig verlengd

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:01

Het is niet verjaard, dat heeft te maken met het moment dat dingen gematchd waren.
Als het al kan verjaren.

( Ik heb zowiezo moeite met advocaten die bij dit soort gasten voor vrijlaten pleiten, dan mis je toch echt wel een sociaal gennetje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:30

A3a1 schreef:
Het is niet verjaard, dat heeft te maken met het moment dat dingen gematchd waren.
Als het al kan verjaren.

( Ik heb zowiezo moeite met advocaten die bij dit soort gasten voor vrijlaten pleiten, dan mis je toch echt wel een sociaal gennetje )

Heb je het artikel wel gelezen? Van een aantal aanklachten is de verjaring gestuit (doodslag, verkrachting). Maar als die niet te bewijzen zijn, kan het zijn dat er alleen maar lichtere vergrijpen overblijven die wel verjaard zijn. Onttrekking aan het ouderlijk gezag bijvoorbeeld. Daar staat maar max 6 jaar op, dus dat verjaart al na 12 jaar.

Qua advocaten: ieder mens heeft recht op verdediging. We leven namelijk in een rechtstaat. Ik zou het niet kunnen, maar ik heb wel veel veel respect voor de mensen die deze taak op zich nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:35

A3a1 schreef:
Als het al kan verjaren.

Geld doet een hoop :+ voor dat geld zou ik dat ook wel doen.
Plus het feit dat ook zij gewoon recht hebben op verdediging en professionele begeleiding voor een eerlijk proces. Zodat we hier geen wild-west toestanden krijgen en mensen veroordeeld worden voor dingen die ze niet hebben gedaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:49

Ik ben nu de tweets van Saskia Belleman over de rechtszaak aan het lezen. Zij was bij de zitting en schreef op wat er gezegd wordt. Ik volg haar vaker bij interessante zaken. Voor de geïnteresseerden: https://twitter.com/saskiabelleman (je hoeft zelf geen twitter te hebben).

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:49

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar het dossier.

Wel vind ik het apart dat de advocaat geen toegang tot het dossier krijgt....

Overigens heb ik respect voor iedere advocaat maar ik begrijp ook de nare gevoelens van de familie. Echter waar nog het meeste kwaad in schuilt is dat Peter R vanaf het begin veelste hard van de daken heeft lopen schreeuwen met zijn "we hebben hem"

Zolang hij niet veroordeeld is hebben ze nog helemaal iemand...en ik twijfel er persoonlijk ten zeerste aan of ze hem uberhaupt zware straffen kunnen opleggen..omdat het met de info die er openbaar is er niet zonder gerede twijfel de volledige schuld bij Jos B kan worden gelegd.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:10

verootjoo schreef:
A3a1 schreef:
Als het al kan verjaren.

Geld doet een hoop :+ voor dat geld zou ik dat ook wel doen.
Plus het feit dat ook zij gewoon recht hebben op verdediging en professionele begeleiding voor een eerlijk proces. Zodat we hier geen wild-west toestanden krijgen en mensen veroordeeld worden voor dingen die ze niet hebben gedaan.

Natuurlijk hebben ze recht op rechtsbijstand maar dat is toch wel anders dan zo iemand vrijpleiten.

En voor geld ga ik niet het risico lopen dat mijn neefje of nichtje zo'n debiel tegen het lijf loopt.
Maar zou ik denken, achter de tralies er mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:12

Hij komt ook heus wel achter de tralies voor delicten die hij bewezen gepleegd heeft. Voor onbewezen zaken kun je in NL niet opgesloten worden en dat is maar goed ook.
Fijn dat ook deze man een advocaat krijgt waar hij recht op heeft, om te bewaken of het proces eerlijk gaat. Advocaten zijn er niet alleen maar om mensen vrij rond te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:20

verootjoo schreef:
Hij komt ook heus wel achter de tralies voor delicten die hij bewezen gepleegd heeft. Voor onbewezen zaken kun je in NL niet opgesloten worden en dat is maar goed ook.

Maar dan ben ik nieuwsgierig: welke delicten denk jij dat zeker bewezen kunnen worden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:22

Weet ik niet. Ik ben geen rechter en ken net als iedereen hier alle feiten niet :)
Maar heb vertrouwen in een goed en zo eerlijk mogelijk rechtssysteem

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:41

Vrijpleiten betekent nog niet dat de beste man op straat staat. Een advocaat kan op zijn kop gaan staan maar het is aan de rechter om hierover te oordelen. Daarnaast probeert de advocaat om er het meeste uit de zaak te halen, simpelweg omdat het zijn werk is. Anders zou je maar weinig cliënten hebben :+. Dus nee, ik denk niet zo zeer dat de advocaat een sociaal gennetje mist.

Daarnaast is hij nogsteeds niks meer dan een verdachte. En dat is ook een punt wat er bij een groot deel van de bevolking maar niet in gaat als je de berichten op Facebook en dergelijke leest. Maar dat is er bij mij bij mn studie Rechtsgeleerdheid misschien ook wel heel hard ingehamerd :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:26

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:30

Die ik niet geloof, lees alleen maar smoesjes. Dit had hij ook meteen kunnen zeggen. Wanneer je een dood kind vind en daar ijskoud twintig jaar over kunt zwijgen ben je toch wel heel erg van het padje af.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:09

Nee, ik geloof het ook niet.
Maar ik gok dat ze hopen dat het DNA gewoon niet genoeg bewijs is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:53

Wanneer hij bij zijn woorden blijft en er inwendig geen dna van hem gevonden word vraag ik me af of hij veroordeeld kan worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:54

bigone schreef:
Wanneer hij bij zijn woorden blijft en er inwendig geen dna van hem gevonden word vraag ik me af of hij veroordeeld kan worden.

En zelfs als dat gebeurt is het hoger beroep te voorspellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:58

Daar ben ik ook bang voor :\
Is eigenlijk wel bewezen dat Nicky door een misdrijf om het leven is gekomen?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:30

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:33

Hij beweert dat Nicky al dood was toen hij hem vond. Maar stel dat het zo is, waarom ga je dan een dode jongen lopen betasten tot op de onderbroek ipv 112 bellen? Zijn DNA zat op het lichaam en de onderbroek van Nicky.
Ik vind het echt een heel raar verhaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:54

Suzanne F. schreef:
Hij beweert dat Nicky al dood was toen hij hem vond. Maar stel dat het zo is, waarom ga je dan een dode jongen lopen betasten tot op de onderbroek ipv 112 bellen? Zijn DNA zat op het lichaam en de onderbroek van Nicky.
Ik vind het echt een heel raar verhaal.

Nou dit ja... je vindt iemand dood in het bos, en meldt dit niet gelijk maar pas jaaaren later als je toevallig opgespoord bent :?

En hoe krijg je jouw dna in andermans onderbroek....
Hoop dat ie op z’n minst wel ergens voor veroordeeld wordt :\ weglopen van een PD is toch ook strafbaar?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:58

Sowieso, waarom vlucht je het land uit en verdwijn je van de radar als je niks hebt misdaan..