Keet schreef:Of ik voor de keer dat mijn klasgenoten besloten hadden niet met mij op de schoolfoto te willen en daarom niet doorgegeven hadden waar hij gemaakt werd......
aw oliebol...dat was wel heel erg gemeen van je klasgenoten zeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxCYNNxx schreef:En die ouders die nu dat rapconcert tegen willen houden hebben natuurlijk zelf die fase nooit doorgemaakt? Die zijn net zo goed puber geweest en hebben zich afgezet tegen hun ouders.
Een gedeelte dan. Niet elke puber zet zich af tegen zijn/haar ouders...ook ongeacht geloof of niet gelovig/ strenge ouders, niet strenge ouders.........het hoort bij het puber zijn.
En ik gok dat menig volwassene daar in dat dorp wat nu op hun hardst proberen dat rapconcert tegen te houden, dat die vroeger ook wel eens naar een bandje zijn geweest wat hun ouders afkeurden.
Alsof die pubers zich gelijk als een rapper gaan gedragen zeg....
Dat is wat er schijnheilig aan is.
Keet schreef:Of ik voor de keer dat mijn klasgenoten besloten hadden niet met mij op de schoolfoto te willen en daarom niet doorgegeven hadden waar hij gemaakt werd......
Electra63 schreef:Als een flink deel van de kinderen moslim is, dan kan de school best rekening houden met deze religieuze feestdagen. Genoeg andere dagen om een klassefoto te organiseren.
Zoolgangster schreef:Precies.
Daarbij: dat die fotograaf alleen nog maar op die bepaalde dag kon komen, komt vermoedelijk doordat andere scholen die datum wèl vermeden, omdat ze wisten dat dan het offerfeest valt.
Palmera schreef:Zoolgangster schreef:Precies.
Daarbij: dat die fotograaf alleen nog maar op die bepaalde dag kon komen, komt vermoedelijk doordat andere scholen die datum wèl vermeden, omdat ze wisten dat dan het offerfeest valt.
Een aanname. Misschien zit hij de rest van het jaar wel volgeboekt met bruiloften, evenementen en fotografie voor bedrijven. En vergeet zijn eigen vakantie niet.
Onali schreef:Misschien heeft de school een contract met deze fotograaf?
Je kan wel blijven speculeren, de exacte reden weten we niet.
Palmera schreef:Zoolgangster schreef:Precies.
Een aanname. Misschien zit hij de rest van het jaar wel volgeboekt met bruiloften, evenementen en fotografie voor bedrijven. En vergeet zijn eigen vakantie niet.
Electra63 schreef:Palmera schreef:
Ja? En?
Wet Gelijke Behandeling
Palmera schreef:Juist in een multiculturele stad zou je dit gejank gevolgd door uitknijperij eigenlijk niet verwachten. Dan snappen die moslims toch dat het leven voor anderen in die multiculturele stad gewoon doorgaat en hadden ze gewoon de geboden mogelijkheden kunnen aannemen.
Die rechtsgang heeft ze zélf gewild. Het getuigd niet van begrip voor een lopend bedrijf (school), het meedenken daarvan en de meerderheid. Dat mens gedraagt zich niet alsof ze in een grote multiculturele stad woont.
Electra63 schreef:Gewoon kwestie van goed management: aan het begin van het schooljaar maak je het schoolrooster, rekening houdend met nationale feestdagen en de belangrijkste religieuze feestdagen van kinderen op jouw school. Als je dan festiviteiten gaat organiseren zoals schoolfoto, sportdag, ouderavond enz. dan houdt je daar als openbare school in een stad/wijk met (veel) islamitische kinderen rekening mee. Ik vind dat heel normaal. Ik verwacht dat niet van een (christelijke of katholieke) school in een dorp/stad die overwegend uit autochtone Nederlanders bestaat, maar wel van een school in een stad als Den Haag.
Je kent toch de populatie van je kinderen op school? Je moet toch weten wat er speelt? Ik neem aan, dat je als schoolleiding geïnteresseerd bent in je kinderen op school. Grote werkgevers houden al rekening met de Ramadan of het Suikerfeest en dan kan een school in een multiculturele wijk dit niet?
purny schreef:Onali schreef:Nou het blijkt om een vooral 'witte' wijk te gaan waar de school stond, begreep ik uit 1 van de geplaatste links.
Dus de hoeveelheid moslimkinderen scheen me te vallen.
Als ik het me niet vergis staat deze school in de wijk waar m'n ouders wonen. Tamelijk gemengde wijk.