Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:32

Keet schreef:
Of ik voor de keer dat mijn klasgenoten besloten hadden niet met mij op de schoolfoto te willen en daarom niet doorgegeven hadden waar hij gemaakt werd......

aw oliebol...dat was wel heel erg gemeen van je klasgenoten zeg :(:)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:59

Keet schreef:
Of ik voor de keer dat mijn klasgenoten besloten hadden niet met mij op de schoolfoto te willen en daarom niet doorgegeven hadden waar hij gemaakt werd......

Nouja, probeer om 10.000 schade vergoeding te eisen ....

(vind dat trouwens wel een stuk heftiger dan in de originele casus)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:19

Zou de rechter ook zo coulant zijn geweest als bijvoorbeeld iemand van Franse komaf aan 1 mei viering doet of een Oostenrijker of Duitser die aan het Meiboomfeest wil doen op 30 april/1mei, terwijl op die dag de foto zou plaatsvinden? Ik ben bang dat er dan alleen maar hard gelachen had geworden, maar omdat het om een komaf gaat waar de verstandhoudingen nogal in onbalans zijn dan wordt er wel wat mee gedaan.

@ Keet: Wat een afschuwelijke herinnering moet dat voor jou zijn geweest. Ik hoop dat je het achter je hebt kunnen laten. :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:16

xxCYNNxx schreef:
En die ouders die nu dat rapconcert tegen willen houden hebben natuurlijk zelf die fase nooit doorgemaakt? Die zijn net zo goed puber geweest en hebben zich afgezet tegen hun ouders.
Een gedeelte dan. Niet elke puber zet zich af tegen zijn/haar ouders...ook ongeacht geloof of niet gelovig/ strenge ouders, niet strenge ouders.........het hoort bij het puber zijn.

En ik gok dat menig volwassene daar in dat dorp wat nu op hun hardst proberen dat rapconcert tegen te houden, dat die vroeger ook wel eens naar een bandje zijn geweest wat hun ouders afkeurden.
Alsof die pubers zich gelijk als een rapper gaan gedragen zeg....

Dat is wat er schijnheilig aan is.

Ja, ik weet niet. Ik heb in mijn jeugd ook wel de nodige domme fouten gemaakt waarvan ik nu denk 'oefff'... En toch wil ik nu mijn kinderen ervoor behoeden dat ze dezelfde fouten maken. Is dat dan schijnheilig?
Overigens had ik het over de 'discussie' of het schijnheilig is dat christelijke jongeren net zo veel blowen/zuipen/sexen als niet-christelijke jongeren.

Keet schreef:

Daar heb je sowieso een schadevergoeding voor verdiend! Y;(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:26

Electra63 schreef:
Als een flink deel van de kinderen moslim is, dan kan de school best rekening houden met deze religieuze feestdagen. Genoeg andere dagen om een klassefoto te organiseren.

Precies.
Daarbij: dat die fotograaf alleen nog maar op die bepaalde dag kon komen, komt vermoedelijk doordat andere scholen die datum wèl vermeden, omdat ze wisten dat dan het offerfeest valt.

Maar dat de schadevergoeding wordt toegewezen, al is het in totaal "maar" €500,- vind ik wel te ver gaan.
Dit kon wel eens een precedent scheppen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:32

Keet schreef:

Ik vind dat je in jouw geval recht hebt op schadevergoeding... van je klasgenoten!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:39

Zoolgangster schreef:
Precies.
Daarbij: dat die fotograaf alleen nog maar op die bepaalde dag kon komen, komt vermoedelijk doordat andere scholen die datum wèl vermeden, omdat ze wisten dat dan het offerfeest valt.

Een aanname. Misschien zit hij de rest van het jaar wel volgeboekt met bruiloften, evenementen en fotografie voor bedrijven. En vergeet zijn eigen vakantie niet. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:16

Palmera schreef:
Zoolgangster schreef:
Precies.

Een aanname. Misschien zit hij de rest van het jaar wel volgeboekt met bruiloften, evenementen en fotografie voor bedrijven. En vergeet zijn eigen vakantie niet. ;)

Dan neem je een andere fotograaf. ;)

Onali

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:17

Misschien heeft de school een contract met deze fotograaf?

Je kan wel blijven speculeren, de exacte reden weten we niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:30

Onali schreef:
Misschien heeft de school een contract met deze fotograaf?

Je kan wel blijven speculeren, de exacte reden weten we niet.

Ik vind het geen goed argument.

Gewoon kwestie van goed management: aan het begin van het schooljaar maak je het schoolrooster, rekening houdend met nationale feestdagen en de belangrijkste religieuze feestdagen van kinderen op jouw school. Als je dan festiviteiten gaat organiseren zoals schoolfoto, sportdag, ouderavond enz. dan houdt je daar als openbare school in een stad/wijk met (veel) islamitische kinderen rekening mee. Ik vind dat heel normaal. Ik verwacht dat niet van een (christelijke of katholieke) school in een dorp/stad die overwegend uit autochtone Nederlanders bestaat, maar wel van een school in een stad als Den Haag.
Je kent toch de populatie van je kinderen op school? Je moet toch weten wat er speelt? Ik neem aan, dat je als schoolleiding geïnteresseerd bent in je kinderen op school. Grote werkgevers houden al rekening met de Ramadan of het Suikerfeest en dan kan een school in een multiculturele wijk dit niet?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:36

Nou het blijkt om een vooral 'witte' wijk te gaan waar de school stond, begreep ik uit 1 van de geplaatste links.
Dus de hoeveelheid moslimkinderen scheen me te vallen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:00

Palmera schreef:
Zoolgangster schreef:
Precies.

Daarbij: de andere kinderen waren er toch wel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:02

Onali schreef:
Nou het blijkt om een vooral 'witte' wijk te gaan waar de school stond, begreep ik uit 1 van de geplaatste links.

Als ik het me niet vergis staat deze school in de wijk waar m'n ouders wonen. Tamelijk gemengde wijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:11

Den Haag is een grote, multiculturele stad !

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:14

Electra63 schreef:

Ja? En?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:16

Palmera schreef:
Electra63 schreef:

Ja? En?

Wet Gelijke Behandeling ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:17

Dat was het geweest als niet islamieten ook vrij waren geweest.
Gelijk was het al niet, in het voordeel van de zeurmama.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:22

Electra63 schreef:
Palmera schreef:

Ja? En?

Wet Gelijke Behandeling ;)

Juist in een multiculturele stad zou je dit gejank gevolgd door uitknijperij eigenlijk niet verwachten. Dan snappen die moslims toch dat het leven voor anderen in die multiculturele stad gewoon doorgaat en hadden ze gewoon de geboden mogelijkheden kunnen aannemen.

Die rechtsgang heeft ze zélf gewild. Het getuigd niet van begrip voor een lopend bedrijf (school), het meedenken daarvan en de meerderheid. Dat mens gedraagt zich niet alsof ze in een grote multiculturele stad woont.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:48

Dat kunnen jullie wel vinden, Maar de rechter heeft voorlopig anders bepaald.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:09

Inderdaad, voorlopig.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:23

Palmera schreef:
Juist in een multiculturele stad zou je dit gejank gevolgd door uitknijperij eigenlijk niet verwachten. Dan snappen die moslims toch dat het leven voor anderen in die multiculturele stad gewoon doorgaat en hadden ze gewoon de geboden mogelijkheden kunnen aannemen.

Die rechtsgang heeft ze zélf gewild. Het getuigd niet van begrip voor een lopend bedrijf (school), het meedenken daarvan en de meerderheid. Dat mens gedraagt zich niet alsof ze in een grote multiculturele stad woont.

Gejank? Uitkijperij? Dat mens? :')

Electra63 schreef:
Gewoon kwestie van goed management: aan het begin van het schooljaar maak je het schoolrooster, rekening houdend met nationale feestdagen en de belangrijkste religieuze feestdagen van kinderen op jouw school. Als je dan festiviteiten gaat organiseren zoals schoolfoto, sportdag, ouderavond enz. dan houdt je daar als openbare school in een stad/wijk met (veel) islamitische kinderen rekening mee. Ik vind dat heel normaal. Ik verwacht dat niet van een (christelijke of katholieke) school in een dorp/stad die overwegend uit autochtone Nederlanders bestaat, maar wel van een school in een stad als Den Haag.
Je kent toch de populatie van je kinderen op school? Je moet toch weten wat er speelt? Ik neem aan, dat je als schoolleiding geïnteresseerd bent in je kinderen op school. Grote werkgevers houden al rekening met de Ramadan of het Suikerfeest en dan kan een school in een multiculturele wijk dit niet?

Ik sluit me helemaal aan hierbij. Je wilt als school toch dat iedereen op de klassenfoto komt? (Ja, de echte, waar de fotograaf voor langskomt, dat is echt wel iets anders dan een kiekje door de juf.)
De gang naar de rechter hiervoor is naar mijn mening erg overtrokken, maar ik vind het geen janken of uitknijpen.
Als je veel moslims in de klas hebt is het in mijn ogen niet okee om iets 'belangrijks' te plannen tijdens het Suikerfeest. Als je veel joodse leerlingen hebt plan je dat niet in op Jom Kippur.
En ook al eet de meerderheid van de klas gewoon vlees, tijdens een kerstlunch op school kun je het echt niet maken om droog brood te serveren aan de enkele vegetarier. Een beetje rekening houden met elkaar hoeft echt geen pijn te doen hoor.

Dat de PVV deze uitspraak belachelijk vind is geheel terecht vanuit hun gedachtegoed. Maar SGP en CU vind ik hierin erg hypocriet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:32

Ik vind met name SGP helemaal niet zo tolerant tegenover anders gelovigen. CDA heeft ontdekt dat populisme stemmen oplevert.

Ik zou ook geen rechtzaak aanspannen, maar ik zou als school zeker rekening houden met de meest bekende feestdagen voor mijn leerlingen. School zou zelfs op die dag een studiedag kunnen plannen, zijn alle andere kinderen ook vrij, voelen die zich ook niet achtergesteld. Maar ja, dan "zeuren" de werkende ouders weer, dat ze extra opvang moeten regelen. Er is altijd wel iemand die niet blij is ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:38

purny schreef:
Onali schreef:

Als ik het me niet vergis staat deze school in de wijk waar m'n ouders wonen. Tamelijk gemengde wijk.

De montessori school in wateringseveld toch? Is dat tamelijk gemengd al? (Ik heb echt geen idee hoor)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:51

Qerty schreef:
Gejank? Uitkijperij? Dat mens?

Ja. Ze zit te janken om niets, ondanks tegemoetkomingen, ze eist 10000 euro, dat is voor zoiets onzinnigs uitknijperij van het hoogste niveau en ja, het is een mens.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:05

Het hele punt is dus dat wat jij gejank om niets vind, het voor haar zo'n groot issue is dat ze het blijkbaar nodig achtte om het voor de rechter te brengen.

En die heeft bepaald dat het geen gejank om niets was en haar in het gelijk gesteld.
Maar omdat die uitspraak niet bevalt wordt nu ook deze rechter als incapabel bestempeld.
Dat is toch een beetje krom, vind je zelf ook niet?