Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:08

Even terug naar de verkiezingen. Ik vind het griezelig dat er weer meer zgn. 1-issuepartijen bij zijn gekomen. De meesten zullen nooit een zetel bemachtigen gelukkig. Het druist ook zo in tegen de hierboven besproken meningen dat we het met zn allen moeten doen. Die one-issue partijen hebben wel een functie den ik. Ze zetten ons wel meer aan het denken. PvdD, maar om er op te stemmen? Ik ben ook geneigd om GL ook daarbij in te delen. Zeker met de extreem veel kostende voorstellen waarmee ze nu komen t.b.v. het milieu. Dat heeft zo'n verstorend effect op de gehele economie die nu weer wat in balans begint te komen. En laten we het dan maar niet hebben over 50+ brrrrrrrr...
Laatst bijgewerkt door misterA op 22-02-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:08

Toen Drees de AOW invoerde, stond het op 70 jaar.
....70 was op dat moment ook de leeftijd waarop de gemiddelde Nederlandse man stierf.

Inmiddels sterft de gemiddelde Nederlandse man met 79 oid.

En dat zou dan iets opleveren als "74 is het nieuwe 65"....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:11

misterA schreef:
Even terug naar de verkiezingen. Ik vind het griezelig dat er weer meer zgn. 1-issuepartijen bij zijn gekomen. De meesten zullen nooit een zetel bemachtigen gelukkig. Het druist ook zo in tegen de hierboven besproken meningen dat we het met zn allen moeten doen. Die one-issue partijen hebben wel een functie den ik. Ze zetten ons wel meer aan het denken. PvdD, maar om er op te stemmen? Ik ben ook geneigd om GL ook daarbij in te delen. Zeker met de extreem veel kostende voorstellen waarmee ze nu komen t.b.v. het milieu. Dat heeft zo'n verstorend effect op de gehele economie die nu weer wat in balans begint te komen.

Pardon???

Noch GL noch PvdD is een one isdue partij.
Bron: gewoon de krant lezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:32

misterA schreef:
Even terug naar de verkiezingen. Ik vind het griezelig

Ik vind dat dramataal :)

Citaat:
Die one-issue partijen hebben wel een functie den ik. Ze zetten ons wel meer aan het denken. PvdD, maar om er op te stemmen? Ik ben ook geneigd om GL ook daarbij in te delen.

Ik ben geneigd dat af te doen als stemmingmakerij, want je mag het natuurlijk best oneens zijn met iets maar dat maakt iets nog niet een one-issuepartij.

Sonja_vR

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:57

Daarnaast zal GL noch PvdD alleenheerschappij hebben mochten ze in de coalitie belanden en zullen ze gewoon samen moeten werken met hun coalitie partners
Elke partij (de meeste partijen) heeft heel veel plannen , maar uiteindelijk zullen ze heel veel compromissen moeten gaan sluiten en zal er weinig 1 op. 1 doorgevoerd gaan worden

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:01

Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor. Dat is mijn mening, en nog steeds geen feit. Net zoals het ook jullie mening is. En griezelig is misschien niet het juiste woord. Want dat is voor de meeste van die partijtjes te veel eer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:02

Niemand zegt ook dat je je mening niet mag hebben of uiten
We reageren er alleen op mee een eigen mening en/of argumenten ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:06

...en er zijn wel "geldverslindende milieu maatregelen", die geld verslinden omdat ze geen kooldioxide beperken. Gesubsidieerd bomen kappen in Canada om daarna de oceaan over te steken om hier op te stoken in kolencentrales.

Daar zijn GL en PvdD tegen.

Echte, kooldioxide beperkende maatregelen zijn op lange termijn een grote bron van besparing.
Djt gelooft nog dat 'climate change is a hoax'- de rest van de wereld niet meer.
2016 was opnieuw warmer dan 2015 dat destijds een record was.
En de woestijnen rukken op, samen met oorlog, hongersnood - en vluchtelingenstromen.
Goede milieumaatregelen zijn dus alles behalve een luxe.

PS:
@ Mister A - doe mij een lol.
Als je een mening hebt, kun je die dan ook onderbouwen?
Alleen maar "malle dingen roepen en dan zeggen dat het je mening is en dat je een mening mag hebben", ik vind het wat kleuterig.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:16

Zowel GL als PvdD hebben toch bepaalde speerpunten die (logisch gezien hun naam) op iets wijzen. Idem bijvoorbeeld de 50+. Dat wil niet zeggen dat ze dat alleen als punt hebben of hun agenda alleen daar om draait (nou ja behalve de PVV dan :Y) )

Ze staan echter wel voor een bepaalde bevolkingsgroep en vertegenwoordigen deze. Net zoals de VVD voor de rechtse bevolkingsgroep, SP voor links, SGP voor de religieuzen en er was geloof ik ooit een jongerenpartij (of is die er nog?).

Dat ze die ene vertegenwoordigen wil niet zeggen dat ze de andere bevolkingsgroepen benadelen of alle andere onderwerpen maar negeren. Maar je moet natuurlijk wel ergens een standpunt innemen anders stemt helemaal niemand op je.

Ik heb als niet 50+er wel getwijfeld om wel op die partij te stemmen. Uiteindelijk vind ik dat ze te veel met cijfers sjoemelen, dus wordt hem dat niet.

Ik zal zelf ook niet snel op bijv. de PvdD stemmen omdat ik ze niet echt serieus neem, door standpunten en opmerkingen die ze gemaakt hebben in het verleden (vaak over dierenwelzijn/veehouderijen ect) Maar het was een prima partij om het dierenwelzijn op de algemene agenda van alle andere partijen te krijgen (en om dus mensen te vertegenwoordigen die dat belangrijk vonden)

Een regeringspartij? Niet mijn voorkeur, maar prima om in de kamer te zitten. En bijna alle partijen die echt maar 1 doelgroep vertegenwoordigen of een vrij direct doel hebben zullen ook niet snel een grote meerderheid worden (behalve misschien de PVV)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:37

Wat denken jullie ervan dat Wilders geen campagne gaat voeren vanwege een lek in de beveiliging..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:41

Ik denk dat hij de situatie lekker exploiteert. Het voorarrest van de beveiliger die gelekt zou hebben is afgewezen omdat het bewijs niet toereikend genoeg zou zijn, dus het zou mij niks verbazen als het überhaupt niet waar blijkt te zijn.

Ik denk dat hij zelf ook wel weet dat hij helemaal niet zo goed is in campagne voeren en debatteren, en dat hij de kans aangrijpt om dat niet te hoeven doen. Hij gaat er geen stemmen om verliezen, er is überhaupt bijna niemand die op hem zou stemmen omdat hij zo'n goede campagne voert.

Groot verschil met bijvoorbeeld Jesse Klaver, die juist heel erg rust op zijn campagne.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:50

Dat is mijn idee ook, en als hij nu niet de grootste wordt kan hij weer schoppen dat dat komt omdat hij geen campagne kon voeren...

Ik denk zelfs dat er helemaal niet gelekt is, maar dat het vooropgezet is (of kijk ik nu teveel naar house of cards? ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:56

LadyMadonna schreef:
Dat is mijn idee ook, en als hij nu niet de grootste wordt kan hij weer schoppen dat dat komt omdat hij geen campagne kon voeren...

Ik denk zelfs dat er helemaal niet gelekt is, maar dat het vooropgezet is (of kijk ik nu teveel naar house of cards? ;) )

Neuh dat ik ben ik met je eens hoor. Ik denk dat hij dit lekker makkelijk is. Daarbuiten krijgt hij toch wel aandacht van de media, wat hij ook doet. Hij gaat zorgen dat dit tot de verkiezingen het nieuws domineert en daarna laat hij de zaak ineens vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:40

Ik denk dat iedereen die al zo lang zo extreem beveiligd wordt, geen veilig thuis heeft, geen normale sociale contacten kan hebben en eigenlijk continue leeft met stress en angst het psychologisch niet trekt. Niet dat ik denk dat Wilders 'gek' is, maar ik denk wel dat het oa door zijn leefsituatie komt dat hij steeds verder radicaliseert. Ik twijfel dan ook of hij het incident met de beveiliger uitbuit, of écht bang is. Dat zou niet raar zijn. Hij moet zó van die mensen op aan kunnen, voor echt alles. Als hij dat dan ook al niet meer kan vertrouwen (of dat nou feitelijk juist is of niet) dan moet dat een enorme impact hebben. Weer een stukje veilige basis weg.
Behoefte aan veiligheid en zekerheid staan in de piramide van Maslow net boven lichamelijke behoeften. Hij heeft die veiligheid al jaren niet echt, en hierdoor wordt dat gevoel denk ik nog verder aangetast. Qua ideeën staat hij mijlenver af van mij, maar als mens heb ik dus soms wel medelijden met hem. Echt vreselijk om zo te moeten leven alleen omdat je afwijkende ideeën hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:43

Ik heb geen medelijden met Wilders. Het zijn imo dan ook geen afwijkende ideeën maar ronduit racistische uitspraken. Ben absoluut tegen geweld en vind het belachelijk dat er beveiliging voor politici nodig is in Nederland, maar met Wilders heb ik geen medelijden. Denk dat dat oa komt omdat hij het ongelofelijk uitbuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:47

Ik ben het helemaal met je eens dat het racistische uitspraken zijn die hij doet :j Ik wil met 'afwijkende ideeën' niet bagatelliseren wat hij zegt, ik zocht alleen een term voor alles wat hij zegt/denkt/vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:48

Blijheid schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat het racistische uitspraken zijn die hij doet :j Ik wil met 'afwijkende ideeën' niet bagatelliseren wat hij zegt, ik zocht alleen een term voor alles wat hij zegt/denkt/vind.

Ik snapte je hoor! :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:50

En wat vinden jullie dan van Kuzu zijn uitspraak, dat er bij oudere immigranten eerder de stekker er uit word getrokken door artsen?

dat is pas een onrust stoker! Die man moet zich kapot schamen!
Dit soort hoort niet in de politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:54

rapido schreef:
En wat vinden jullie dan van Kuzu zijn uitspraak, dat er bij oudere immigranten eerder de stekker er uit word getrokken door artsen?

Ik vind de uitspraak ongefundeerd en populistisch, maar er zit wel een kern van waarheid achter. Wellicht niet dat ze de stekker er sneller uit halen, maar wel dat er bepaalde communicatieproblemen zijn.

Zo lees ik regelmatig verhalen over eerste generatie migranten die de taal niet voldoende beheersen om medische gesprekken te kunnen voeren, maar dat artsen er wel voor kiezen om die gesprekken te voeren op momenten dat er geen kinderen oid bij zijn die kunnen vertalen of bemiddelen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:00

de communicatie problemen kunnen wij niks aan doen. Dat moeten ze zelf willen leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:06

Nou ja, zo raar vind ik het niet om te wachten tot er iemand bij is die het gesprek in ieder geval kan begrijpen. Medische gesprekken zijn voor de gemiddelde Nederlander ook amper te volgen, enige verschil is dat die om verheldering kunnen vragen. Slechte communicatie met de patiënt is in de zorg al heel lang een probleem, en dat is niet alleen bij migranten zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:42

rapido schreef:
de communicatie problemen kunnen wij niks aan doen. Dat moeten ze zelf willen leren.

Ik zag op tv een zoon van een nauwelijks Nederlands sprekende "medelander". Zodra zijn vader naar het ziekenhuis moet, voor wat dan ook, gaat hij mee om te vertalen...
Dus tja, wat is het probleem denk ik dan...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:32

rapido schreef:

Niet op stemmen dus! :)

@Emmaa_: dat herinterpreteren van wat iemand 'eigenlijk' bedoelde met z'n uitspraak, daar ben ik zelf niet zo voor. Als hij het wilde hebben over communicatieproblemen, dan moet hij dat zo noemen. Niet een extreme maar ongefundeerde uitspraak opgooien en dan hopen dat andere mensen het werk doen.

(Het is een tactiek die namelijk vooroordelen voedt en het debat knap vermoeiend maakt - Wilders gebruikt het ook veel. Hij zegt iets, en vervolgens gaan andere mensen het verredelijken, ipv Wilders zelf.)

Laat iedereen maar de verantwoording dragen van z'n eigen uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:35

Ik ben het ook absoluut niet eens met de uitspraak van Kuzu hoor, maar ik ben naar aanleiding van die uitspraak wel in discussie geraakt over oa dit soort problemen en vind het in dit geval dus wel gerelateerd.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:46

Emmaa_ schreef:
rapido schreef:

Ik vind de uitspraak ongefundeerd en populistisch, maar er zit wel een kern van waarheid achter. Wellicht niet dat ze de stekker er sneller uit halen, maar wel dat er bepaalde communicatieproblemen zijn.

Zo lees ik regelmatig verhalen over eerste generatie migranten die de taal niet voldoende beheersen om medische gesprekken te kunnen voeren, maar dat artsen er wel voor kiezen om die gesprekken te voeren op momenten dat er geen kinderen oid bij zijn die kunnen vertalen of bemiddelen.

Als er communicatie problemen zijn, hoor je dat niet op het bord van een ander te leggen.
Er zit geen kern van waarheid in . De situatie die hij beschrijft is geen stap die 1,2,3 gezet wordt en zeker niet zonder inspraak van de rest van de familie. Verder lijkt het me niet logisch dat een arts (die geheimhouding heeft)dit met hem gaat bespreken.Dit heet roddelen. Die arts moet het over zichzelf hebben, want hij kan niet zien hoe andere artsen de zaken aanpakken. Dus als er een kern van waarheid in zou zitten, kan dit zo recht gezet worden door die roddel artsen.