Foaly schreef:[ [url=m/YCwctm.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit mag dus ook nietJe mag geen foto's maken van je stembiljet. Daar gaat weer een stem voor Trump

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanneke137 schreef:Foaly schreef:[ [url=m/YCwctm.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit mag dus ook nietJe mag geen foto's maken van je stembiljet. Daar gaat weer een stem voor Trump
Misschien domme vraag, maar gaan ze dus al het social media af om te kijken wie er een foto plaats en deze stem wordt in mindering gebracht?
HorseTimeXL schreef:Ik sluit me zeker bij je aan [naam]. Ik hoorde dat ook laatst op de radio. Een enorme vooruit gang zie ik het ook zeker niet. Ik verwacht niet dat alle vrouwen door Hilary nu dezelfde lonen zullen krijgen nu als de ander.
Ach ja ik blijf erbij dat ze allebei niet al te best zijn. Naja. Kan iemand mij eigenlijk vertellen hoe Bill Clinton het destijds deed. Ik kan me gek genoeg van hem niks herinneren, van Bush juist weer wel.
Emmaa_ schreef:Ik ben het met je eens dat minorities het onder Obama ook niet zo goed hebben als we hadden verwacht/gehoopt (ik tenminste). Aan de andere kant is dat eigenlijk ook wel logisch. Het is bewezen dat sinds Obama president is er meer gevallen van racistisch gerelateerd geweld zijn gemeld. De denkwijze daarachter volgens het stuk dat ik er destijds over gelezen heb (die ik nu niet meer kan vinden, maar die ik wel blijf probeer te zoeken) is dat er een soort excuus is ontstaan: we hebben een zwarte man als opperbevelhebber, dus wij kunnen niet racistisch meer zijn.
Er wordt verwacht dat dezelfde tendens ontstaat als Hillary president is. We hebben een vrouw aan het roer en daar ben ik niet per se op tegen, dus ik kan geen seksist meer zijn. Ik ben toch immers pro-Hillary?
Toch denk ik wel dat je niet moet onderschatten hoe moeilijk deze keuze is voor veel minderheden. Hillary staat bekend als iemand die vaak van mening verandert over belangrijke zaken (wat niet per se negatief is want Obama heeft hetzelfde, oa over vrouwenrechten, racisme en LGBTQ-rechten), maar ook als iemand die veel steun van grote bedrijven/superpacs nodig heeft om haar macht te blijven onderstrepen. Diezelfde grote bedrijven zijn degenen die lobby'en voor oa de wage gap. Die is niet alleen van mannen naar vrouwen heel groot (78 cents on the dollar) maar vooral erg schokkend als je het verder trekt naar Afro-Amerikaanse of Latina vrouwen tov witte mannen. Hier is een mooi tabelletje over hoe schokkend dat verschil daadwerkelijk is, nu nog steeds. Zo is te zien dat een Latina vrouw bijna de helft verdient van wat een witte man verdient.
Hillary heeft dit aangenomen als agenda-punt om de Berniebro's naar haar kant te trekken. Hij is namelijk degene die begon met het hele 'equal pay for equal work', en ook de enige die er een concreet plan voor had destijds en oprecht geïnteresseerd leek in het omgooien van de gevestigde orde. Hillary toonde hier aan het begin van haar campagne totaal geen interesse voor. Hetzelfde geldt voor het collegefunding plan van Bernie. Hoger onderwijs gratis en toegankelijk maken voor iedereen. Het is een nobel streven, maar wel weer eentje die Hillary pas heeft opgepakt nadat ze merkte dat Bernie-aanhangers dit erg belangrijk vonden. Zijn voornaamste acherban was toch immers millenials, en voornamelijk de groep die Hillary nooit achter zich zal krijgen: jonge minorities.
Daarentegen heb je Trump, die een racistische, seksistische droeftoeter is, maar tegelijkertijd wel enorme inzet toont voor the working class. Hij heeft semi-concrete plannen om de werkgelegenheid gewoon gigantisch omhoog te schroeven. Als dat niet gepaard was gegaan met zijn persoonlijkheid denk ik oprecht dat hij zonder enige twijfel de verkiezingen had gewonnen.
Ik ben totaal geen Trump supporter maar Hillary is evil. Het is als Europeaan makkelijk praten over hoe wij zonder na te denken op Clinton zouden stemmen, maar het gaat een stuk verder dan dat. Hoe vaak ik wel niet in mijn omgeving hoor dat Clinton aan de macht een gigantische stap voor vrouwen overal zou betekenen.. Dat is gewoon bullshit. Er zijn al zó veel landen (die wij ook nog eens landen met een achterstand noemen) waar vrouwen al jaren prominent deel uitmaken van het politieke systeem. Hillary aan de macht zou imo eerder funest zijn voor het intersectionele feminisme dan positief.
HorseTimeXL schreef:Ah oke, bedankt [naam], hoe weet jij er toch zo veel van. Ik vind het af en toe nog best lastig.
Eigenlijk is het dan toch best vreemd of de een of andere manier. Stel Clinton zou winnen, maar in het Senaat zou de tegenpartij toch de meerderheid hebben. Dan kan je er de klok op vooruit zetten dat veel van haar plannen niet door gaan. Dat klopt toch eigenlijk niet?
HorseTimeXL schreef:Ik heb nu een amerikaanse zender op de tv gevonden. Wat het is kan ik eigenlijk niet zien, maar tis in ieder geval Amerikaans en gaat over de verkiezingen
Hebben de kandidaten eigenlijk allebei een quote zoals Obama had: Yes we can?
420BlazeIt schreef:Klopt het dat Clinton momenteel voor staat? Kan geen duidelijke site vinden, of werkt het anders ??
Simmerr schreef:Dankjullie wel voor de uitleg, het is allemaal ook zo'n gedoeik hoop dat het clinton word aangezien zij toch iets minder erg is als trump (en stiekem ook wel trump om te zien wat er gebeurd )