Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:32

Shadow0 schreef:
Marjolein29 schreef:
Maar laten we wel even realistisch blijven, die vreemdelingen haat komt ergens vandaan.

Ja, die komt ergens vandaan. Laten we eens goed nadenken waar die vandaan komt - en dat heeft heel veel te maken met de hetzerige headlines die dagelijks in de kranten, op tv en op twitter langskomen.

Niet met de oorzaken die meestal genoemd worden - want als je slachtoffer van criminaliteit bent, is de kans groter dat dat door een autochtoon is.
De moeizame arbeidsmarkt komt niet zomaar door concurrentie van mensen uit het buitenland, maar vooral door hoe wij onze arbeidsmarkt hebben ingericht en daarin het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het zijn onze eigen werkgevers die liever niet een volwaardig salaris betalen voor volwaardig werk. (Dat lokt elkaar uit overigens - niet iedere werkgever kan daarin een vrije keuze maken. Maar ik heb werkgeversorganisatie VNO-NCW nooit horen lobbyen om de arbeidsvoorwaarden en salarissen te laten gelden voor iedereen, en constructies om dat te omzeilen hard aan te pakken.)

Homohaat is helemaal overdreven - zo druk maakt men zich helemaal niet om homo's. Als de discriminatie of het geweld gebeurt door autochtonen, bv strengchristelijke partijen, of zoals de zware mishandeling in Groningen door gewoon plaatselijke jongens zonder levensovertuiging, dan vinden we dat eigenlijk niet echt interessant. Homohaat is niet iets om te bestrijden, het is alleen maar leuk om de vreemdelingenhaat mee goed te praten.
Nudisme idem dito: daar gebeuren vaker rare dingen mee en ze halen nooit de krant, tenzij het te koppelen is aan een van de buzzwords 'AZC' of "moslims" of 'allochtonen'.

Zo worden allerlei zaken stelselmatig vertekend en verdraaid, en wordt er 1 zondebok gecreeerd voor een heel complex aan problemen, misstanden en slechte regels.

Dan krijg je vreemdelingenhaat, en agressie tegen vreemdelingen, niet omdat dat een logische reactie is op een goede analyse van de problemen, maar omdat het erin gestampt wordt, met dezelfde vasthoudendheid als reclame.

Uit de meest recente cijfers van het CBS blijkt onder andere:

In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.
Met name mannen van Marokkaanse herkomst tussen de 18 en 25 worden vaak van misdrijven verdacht. 20,3 procent van hen werd in 2012 van een of meer misdrijven verdacht. Dat is meer dan vier keer zo veel als bij autochtone mannen van dezelfde leeftijd (4,5 procent).
Van de jongens van Marokkaanse herkomst tussen de 12 en de 17 werd 13,1 procent in 2012 verdacht van een misdrijf. Dat is vijf keer zo veel als onder autochtone jongens (2,6 procent).
De laatste keer dat het CBS uitgebreid onderzoek publiceerde naar criminaliteit onder allochtonen, was het 'Jaarrapport Integratie' uit december 2012. Daarin staat onder andere:

Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.
Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht. Onder jongens van autochtone herkomst is dat 24,8 procent.
"Sinds 2005 neemt het aandeel verdachte minderjarige allochtonen verder toe ten opzichte van autochtonen. Dit geldt vooral voor Antillianen en Marokkanen. Marokkaanse minderjarigen werden in 2010 vijfmaal zo vaak verdacht als autochtone minderjarigen."
"Over een periode van tien jaar is de oververtegenwoordiging van het aandeel allochtone verdachten ten opzichte van autochtone verdachten redelijk stabiel gebleven. Onder Marokkanen en Antilianen is het een tijd lang afgenomen maar sinds 2008 weer sterk toegenomen."

Bron: CBS

LadyMadonna

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:34

Oprechte vraag, want ik probeer het te begrijpen, maar vind het lastig... (Dat krijg je met mbo 2 }:) )
Wat heeft het Marokkanen/Turken verhaal met de eu te maken? Zowel Marokko als Turkije horen (nog) niet bij de eu...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:38

Shadow stelt dat de media een handje in het verkeerd stellen van de feiten. Daar heeft ze een punt, maar ze meldt ook dat slachtoffers van criminaliteit eerder een autochtoon treffen. En dat is onjuist. Nu is criminaliteit een verzamelwoord en heeft het perse niet altijd directe slachtoffers, maar de verhouding van autochtoon vs. allochtoon is scheef en niet ten voordele van de laatste :)

Maar goed.. wordt idd wel wat offtopic :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:41

Sammie schreef:
Shadow stelt dat de media een handje in het verkeerd stellen van de feiten. Daar heeft ze een punt, maar ze meldt ook dat slachtoffers van criminaliteit eerder een autochtoon treffen. En dat is onjuist. Nu is criminaliteit een verzamelwoord en heeft het perse niet altijd directe slachtoffers, maar de verhouding van autochtoon vs. allochtoon is scheef en niet ten voordele van de laatste :)

Maar goed.. wordt idd wel wat offtopic :)

En dan ga ik er niet eens helemaal op in omdat ik het links ideologisch gewauwel gepraat vind.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:45

Statistiek zou op school gegeven moeten worden. Je krijgt hier te maken met voorwaardelijke kansen - ook als de relatieve criminaliteit hoger is, we hebben gewoon een stuk minder allochtonen dan autochtonen. 60 procent van een groep van 10.000 (6000) is toch minder dan 25% van 90.000 (= 22.500)

Als slachtoffer is de kans echt groter dat je slachtoffer bent van een autochtone dader. Zoek dat vooral op in de statistiek.
(En dat staat nog helemaal los van alle ingewikkelde verwevenheden, waarbij criminaliteit niet zomaar uit het niets ontstaat maar ook weer beinvloed wordt door allerlei factoren die van ons uit gaan: hoe meer je vreemdelingenhaat aanwakkert, hoe meer je de mensen kansen ontneemt om het anders te doen. Sociaaleconomische factoren, discriminatie, geweld richting allochtonen, racistisch profileren door de politie - we hebben een geweldige vicieuze cirkel gecreeerd waar heel veel factoren elkaar versterken. Ook daar leggen we echter de nadruk het liefst niet op de grotere context, en jagen we liever alleen maar de haat en agressie verder aan.)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:51

Sammie schreef:
ElineS schreef:
Iedereen met ook maar een buitenlands tintje die wel Brits is word nu lastig gevallen en iedereen die wit is maar niet Brits, zoals Nederlands of Fransen of de witte Poolse immigranten.
Overdrijf toch niet zo.. Zo komt je verhaal echt niet geloofwaardiger over, hoor.

Ik heb meerdere vrienden in Engeland, zowel Engels als Nederlands en Frans en ze hebben allemaal nu al meerdere negatieve ervaringen gehad of gezien in de laatste 2 dagen dan in eerdere jaren. Iedereen is dan wel overdreven gesteld, dat had een 'groter aantal dan normaal', moeten zijn omdat er nog geen cijfers zijn van hoe of wat en het berust is op verhalen van slachtoffers of bijstanders. Maar voor zover ik weet komen grotere aantallen mensen nu wel in aanraking met racisme. Getinte immigranten en 'witte' immigranten maar ook getinte Britten. In ieder geval is het racisme meer aanwezig dan normaal.

Ik neem die stelling in naar aanleiding van mijn vrienden hen verhalen maar ook verhalen op het internet, Facebook en het nieuws, sommige berichten met foto's als bewijs. Ik neem niet zomaar klakkeloos iets over, maar ik heb de neiging het nieuws hierin wel te geloven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:54

Shadow0 schreef:
Statistiek zou op school gegeven moeten worden. Je krijgt hier te maken met voorwaardelijke kansen - ook als de relatieve criminaliteit hoger is, we hebben gewoon een stuk minder allochtonen dan autochtonen. 60 procent van een groep van 10.000 (6000) is toch minder dan 25% van 90.000 (= 22.500)

Als slachtoffer is de kans echt groter dat je slachtoffer bent van een autochtone dader. Zoek dat vooral op in de statistiek.
(En dat staat nog helemaal los van alle ingewikkelde verwevenheden, waarbij criminaliteit niet zomaar uit het niets ontstaat maar ook weer beinvloed wordt door allerlei factoren die van ons uit gaan: hoe meer je vreemdelingenhaat aanwakkert, hoe meer je de mensen kansen ontneemt om het anders te doen. Sociaaleconomische factoren, discriminatie, geweld richting allochtonen, racistisch profileren door de politie - we hebben een geweldige vicieuze cirkel gecreeerd waar heel veel factoren elkaar versterken. Ook daar leggen we echter de nadruk het liefst niet op de grotere context, en jagen we liever alleen maar de haat en agressie verder aan.)

Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.

Laat hier je statistiek eens op los. Verrassende uitkomst voor je denk ik. Dit is namelijk de criminaliteit waar de allochtoon in floreert en waar we het meeste last van hebben. En waarom bepaalde partijen ze liever weg hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:57

janderegelaa schreef:
En dan ga ik er niet eens helemaal op in omdat ik het links ideologisch gewauwel gepraat vind.

Ja, over dat 'links' he. Je schreef eerder dat je vond dat de termen als 'racisme' en 'xenofobie' snel van stal werden gehaald.

Maar zullen we het eens over de term 'links' hebben? Vroeger, ja, vroeger, toen ging links om de omverwerping van het kapitalistische systeem, en het totaal omkeren van de machtsverhoudingen: weg met de elite, de macht aan de arbeiders. En daar werd om gestreden, met demonstraties en stakingen en ook geweld. (Dat geweld keur ik overigens nadrukkelijk af. Ik hou niet van geweld.)

Op dit moment is er geen links meer. Meestal zijn de ambities niet veel meer dan 'de ongelijkheid niet groter maken en misschien een klein beetje beteugelen.' De SP nu heeft een partijprogramma dat destijds gekwalificeerd zou worden als lauw-midden.

Het tweede is dat de dingen die toen zijn bereikt ons leven echt veel verbeterd hebben. Onderwijs, zorg, een sociaal vangnet maar ook meer mogelijkheden tot individuele vrijheid, los van zuil of kerk, ze hebben ons heel veel gebracht. Nu breken we die dingen af, en wordt 'links' als een scheldwoord gebruikt, terwijl we op hetzelfde moment de buitenlanderhaat aanwakkeren omdat zij de schuld zouden zijn van onze achteruitgang in onderwijs, zorg, sociaal vangnet en individuele vrijheid. Nee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:00

ElineS schreef:
Ik heb meerdere vrienden in Engeland, zowel Engels als Nederlands en Frans en ze hebben allemaal nu al meerdere negatieve ervaringen gehad of gezien in de laatste 2 dagen dan in eerdere jaren. (..) Ik neem niet zomaar klakkeloos iets over, maar ik heb de neiging het nieuws hierin wel te geloven.
Dan zou je je reactie tot hen moeten beperken. Je kent immers niet iedereen, dus kun je helemaal niet stellen dat iedereen lastig wordt gevallen. Ik ken ook niet iedereen, maar wel diversen en die hebben nergens last van.

Dus iedereen wordt lastig gevallen? Gigantisch overdreven. Vervelend voor de mensen die wel opmerkingen naar hun hoofd hebben geslingerd gekregen, hoor. Maar de gevaarlijke sfeer die hier door een aantal wordt aangepraat is gewoon zwaar overdreven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:15

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Ja, over dat 'links' he. Je schreef eerder dat je vond dat de termen als 'racisme' en 'xenofobie' snel van stal werden gehaald.

Maar zullen we het eens over de term 'links' hebben? Vroeger, ja, vroeger, toen ging links om de omverwerping van het kapitalistische systeem, en het totaal omkeren van de machtsverhoudingen: weg met de elite, de macht aan de arbeiders. En daar werd om gestreden, met demonstraties en stakingen en ook geweld. (Dat geweld keur ik overigens nadrukkelijk af. Ik hou niet van geweld.)

Op dit moment is er geen links meer. Meestal zijn de ambities niet veel meer dan 'de ongelijkheid niet groter maken en misschien een klein beetje beteugelen.' De SP nu heeft een partijprogramma dat destijds gekwalificeerd zou worden als lauw-midden.

Het tweede is dat de dingen die toen zijn bereikt ons leven echt veel verbeterd hebben. Onderwijs, zorg, een sociaal vangnet maar ook meer mogelijkheden tot individuele vrijheid, los van zuil of kerk, ze hebben ons heel veel gebracht. Nu breken we die dingen af, en wordt 'links' als een scheldwoord gebruikt, terwijl we op hetzelfde moment de buitenlanderhaat aanwakkeren omdat zij de schuld zouden zijn van onze achteruitgang in onderwijs, zorg, sociaal vangnet en individuele vrijheid. Nee.

Links heeft ons land op een aantal vlakken ook aan de financiële afgrond gebracht. Dat er nu zo bezuinigd wordt op de ouderenzorg komt vooral omdat het stelsel wat na de oorlog is bedacht onbetaalbaar blijkt. Wij betalen nu voor de ouderen maar hebben het later zelf niet meer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:22

Sammie schreef:
ElineS schreef:
Ik heb meerdere vrienden in Engeland, zowel Engels als Nederlands en Frans en ze hebben allemaal nu al meerdere negatieve ervaringen gehad of gezien in de laatste 2 dagen dan in eerdere jaren. (..) Ik neem niet zomaar klakkeloos iets over, maar ik heb de neiging het nieuws hierin wel te geloven.
Dan zou je je reactie tot hen moeten beperken. Je kent immers niet iedereen, dus kun je helemaal niet stellen dat iedereen lastig wordt gevallen. Ik ken ook niet iedereen, maar wel diversen en die hebben nergens last van.

Dus iedereen wordt lastig gevallen? Gigantisch overdreven. Vervelend voor de mensen die wel opmerkingen naar hun hoofd hebben geslingerd gekregen, hoor. Maar de gevaarlijke sfeer die hier door een aantal wordt aangepraat is gewoon zwaar overdreven.

Zoals ik al zei, iedereen was verkeerd verwoord, maar ondanks dat woord gebruik vind ik de situatie alles behalve overdreven. Mensen die in elkaar zijn geslagen on brexit, briefjes bij een school en in de brievenbussen, demonstraties met mensen die racistische dingen roepen en spotten met Allah, over 100 gevallen vsn racistische 'incidenten' vind ik zorgelijk en zeker niet overdreven, maar gewoon waar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:52

Ik heb ook vrienden in Engeland (Nederlanders en Italianen) maar die hebben geen last zeggen ze.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:53

janderegelaa schreef:
<SNIP>

Laat hier je statistiek eens op los. Verrassende uitkomst voor je denk ik. Dit is namelijk de criminaliteit waar de allochtoon in floreert en waar we het meeste last van hebben. En waarom bepaalde partijen ze liever weg hebben.

Maar niet weg kunnen krijgen omdat het overgrote deel een NEDERLANDS paspoort heeft en dus de 'bepaalde partijen' recht in het gezicht uitlachen. Ik neem niet aan dat je op een herhaling hiervan zit te wachten. Ik in elk geval niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:01

Cowboy55 schreef:
janderegelaa schreef:
<SNIP>

Maar niet weg kunnen krijgen omdat het overgrote deel een NEDERLANDS paspoort heeft en dus de 'bepaalde partijen' recht in het gezicht uitlachen. Ik neem niet aan dat je op een herhaling hiervan zit te wachten. Ik in elk geval niet.

Marokkanen hebben altijd een dubbele nationaliteit als ze de Nederlandse nationaliteit hebben Cowboy. Dat komt omdat de Marokkaanse regering dat geregeld heeft met de Nederlandse. Als een kind van iemand met een Marokkaanse nationaliteit aangegeven wordt bij de burgerlijke stand dan krijgt dat kind ook altijd een Marokkaans paspoort. Of ze willen of niet. En nog sterker, bij aangifte kijkt de Nederlandse burgerlijke stand of de naam die het kind krijgt wel is toegestaan door Marokko. Daarom heten al die Marokkanen vaak hetzelfde, er is een lijst met namen waar ze uit kunnen kiezen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:13

uit moeten kiezen...Marokkaanse ouders hoeven echt niet hun zoon Frits te gaan noemen (om maar ff een oerhollandse naam als vb te geven), dat staat Marokko niet toe.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:16

xxCYNNxx schreef:
uit moeten kiezen...Marokkaanse ouders hoeven echt niet hun zoon Frits te gaan noemen (om maar ff een oerhollandse naam als vb te geven), dat staat Marokko niet toe.

Nee dat zeg ik, er is een lijst. Het zijn namen die door de Koran toegestaan zijn. Daar staat Frits idd niet tussen gok ik zo :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:17

haha nee, die staat er zeker niet tussen :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:19

janderegelaa schreef:
Marokkanen hebben altijd een dubbele nationaliteit als ze de Nederlandse nationaliteit hebben Cowboy. Dat komt omdat de Marokkaanse regering dat geregeld heeft met de Nederlandse. Als een kind van iemand met een Marokkaanse nationaliteit aangegeven wordt bij de burgerlijke stand dan krijgt dat kind ook altijd een Marokkaans paspoort. Of ze willen of niet. En nog sterker, bij aangifte kijkt de Nederlandse burgerlijke stand of de naam die het kind krijgt wel is toegestaan door Marokko.<KNIP>

Ik weet hoe het werkt. Mijn punt was dat partijen die het crimininele allochtonenprobleem willen oplossen door te roepen dat deze mensen die bijna allemaal een NEDERLANDS paspoort hebben het land uit moeten (wat dus niet kan) zichzelf belachelijk maken.

janderegelaa schreef:
Daarom heten al die Marokkanen vaak hetzelfde, er is een lijst met namen waar ze uit kunnen kiezen.

Ze heten niet allemaal hetzelfde. Die lijst waar je het over hebt bevat met een kushandje 400 jongensnamen en 400 meisjesnamen. http://www.islamitische-namen.nl/
Dat ouders voorkeuren hebben en bepaalde namen meer gebruikt worden dan andere geloof ik meteen. Wat dat betreft zijn het net autochtonen.....Jan.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 27-06-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:19

Fenrir schreef:
Rey schreef:
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/24/eu-referendum-how-the-results-compare-to-the-uks-educated-old-an/

Hier staan een paar leuke plaatjes met wie remain of leave is, helaas niet hoeveel jongeren gestemd hebben.

Geen verrassing... jammer voor de jongeren dat zij nu met de achterhaalde idealen van de ouderen zitten. Ben benieuwd hoe de UK er over een paar jaar voor staat.

Over een paar jaar zijn ze groot en kunnen zelf de dienst uitmaken.
Dat hoort bij te groot zijn voor servet en te klein zijn voor tafellaken, soms gaat het niet zoals je wil en moet je wachten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:44

Cowboy55 schreef:
janderegelaa schreef:
Marokkanen hebben altijd een dubbele nationaliteit als ze de Nederlandse nationaliteit hebben Cowboy. Dat komt omdat de Marokkaanse regering dat geregeld heeft met de Nederlandse. Als een kind van iemand met een Marokkaanse nationaliteit aangegeven wordt bij de burgerlijke stand dan krijgt dat kind ook altijd een Marokkaans paspoort. Of ze willen of niet. En nog sterker, bij aangifte kijkt de Nederlandse burgerlijke stand of de naam die het kind krijgt wel is toegestaan door Marokko.<KNIP>

Ik weet hoe het werkt. Mijn punt was dat partijen die het crimininele allochtonenprobleem willen oplossen door te roepen dat deze mensen die bijna allemaal een NEDERLANDS paspoort hebben het land uit moeten (wat dus niet kan) zichzelf belachelijk maken.

janderegelaa schreef:
Daarom heten al die Marokkanen vaak hetzelfde, er is een lijst met namen waar ze uit kunnen kiezen.

Ze heten niet allemaal hetzelfde. Die lijst waar je het over hebt bevat met een kushandje 400 jongensnamen en 400 meisjesnamen. http://www.islamitische-namen.nl/
Dat ouders voorkeuren hebben en bepaalde namen meer gebruikt worden dan andere geloof ik meteen. Wat dat betreft zijn het net autochtonen.....Jan.

De Marokkanen en Turken hebben allemaal een dubbele nationaliteit als ze de Nederlandse hebben. Die kunnen er gewoon uit. Nederlanderschap wordt dan afgenomen. Ik denk dat je dan al een heel eind bent.

Ik ben er sowieso voor om iedere niet-Nederlander uit te zetten bij crimineel gedrag. Ongeacht nationaliteit of huidskleur.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:49

Maar dat klinkt ook weer discriminerend, dat alle criminele niet Nederlanders er uit moeten.

Trek dan 1 lijn, iedere crimineel naar z'n eigen land.
Nederlanders kunnen blijven, mensen uit een ander land mogen eruit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:54

palousa_boy schreef:
Maar dat klinkt ook weer discriminerend, dat alle criminele niet Nederlanders er uit moeten.

Trek dan 1 lijn, iedere crimineel naar z'n eigen land.
Nederlanders kunnen blijven, mensen uit een ander land mogen eruit.

Zoals jij wilt :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:58

Maar wat heeft het nog met Brexit te maken?
Niet alles heeft te maken met buitenlandse mensen die je naar believen in of uit je land kunt mikken.

Overigens hoop ik op een vriendelijker klimaat tov mij als blanke, als ik naar de Antillen ga verhuizen.
Als er hier is tov de anders gekleurde buitenlander.

Het alles over 1 kam scheren vind ik eng.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:06

A3a1 schreef:
Maar wat heeft het nog met Brexit te maken?
Niet alles heeft te maken met buitenlandse mensen die je naar believen in of uit je land kunt mikken.

Overigens hoop ik op een vriendelijker klimaat tov mij als blanke, als ik naar de Antillen ga verhuizen.
Als er hier is tov de anders gekleurde buitenlander.

Het alles over 1 kam scheren vind ik eng.

Maak je borst maar nat dan als je naar de Antillen gaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:10

janderegelaa schreef:
De Marokkanen en Turken hebben allemaal een dubbele nationaliteit als ze de Nederlandse hebben. Die kunnen er gewoon uit. Nederlanderschap wordt dan afgenomen. Ik denk dat je dan al een heel eind bent.

Ik ben er sowieso voor om iedere niet-Nederlander uit te zetten bij crimineel gedrag. Ongeacht nationaliteit of huidskleur.

Ik zou 'gewoon' niet gebruiken in combinatie met een actie die een wijziging van de Grondwet (artikel 2)vereist.